Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..

Udskriv debat

  Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 22/4-2009 16:37 (#1)

Hejsa. Er lige ved at være færdig med første (af mange) aktiviteter herfra til Dk2000H , så jeg vil lige se om der er et par TESTERE der vil være med??? - Denne har været meget længe undervejs, da MSTS som bekendt driller, går ned, og ødelægger alt for een hvis den er det mindste sur Sad -- .. Havde egentligt tænkt mig en Militær-aktivitet i "nogle dele", der skulle starte Frederikshavn, går ned til Fredericia, og over til Nyborg, en del rangering på færger, samme i Korsør, og så ellers mod ... tja... så langt kom jeg så ikke i tankerne, for alt drillede allerede oppe nordpå, så alt blev slettet.! Så NU starter jeg i Århus G og går mod Fredericia. Det blir så del 1, og det er denne jeg er ved at være færdig med. Den tar fra kl 13.01 til kl 15.11 . - Der er lavet en tids-tabel hvor tider og vigtige hændelser passer sammen.. -- Man starter hådt ud med 2 MY'ere forrest, 1 personvogn til madskab, og en hel del militær isenkræm bagefter. Foran er kørt en MY med 10 personvogne, der også skal mod Fredericia. Det tog har dog bremse.problemer, så det er hamrende langsomt. Det bevirker, at der er en del røde AM på vejen, så hastigheden skal afpasses efter forholdene. VM-signalerne (dvs venstre sporet må bruges, ikke af os, men af IC3 nordfra, der også sidder i kø efter os, og den overhaler), Vi skal helt ned til Hedensted, før vi kan komme udenom problemtoget. Endelig får man grønne, dobbelt-grønne Am'signaler. Fra Vejle og syd, er der spor, renovering i højre spor, så der er alle i venstre-sporet. Det gir så lidt problemer igen. -- Men det lykkes da at komme til Fredericia, håber også testerne kommer så langt Smile -- DEL 2 planen er: 2 MY'ere alene skal sydpå til Kolding og hente nedbrudt Materiel-tog der kommer fra Tyskland. Det skal til Fredericia og indgå i den store transport østpå. Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af IntercityDK, 22/4-2009 19:45 (#2)

Hej

Det lyder rigtig spændende Smile tror måske godt jeg vil være tester. Men ka du skrive det materiale der kræves osv?
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af Jimmy, 22/4-2009 23:05 (#3)

Jeg vil også gerne teste den Grin
Brugers avatar
Jimmy

Meget øvet



Antal indlæg: 291
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Munkebo
Alder: 32
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 23/4-2009 03:15 (#4)

Ok, her er materiel-listen: Fra http://www.zugsimulator.de : Download areas, og File-Suche. Søg på D_Samms, og find D_Samms709 V.3, den skal bruges! efter udpakning på skrivebord er det UNDER-mappen, og ikke hoved-mappen, der skal i TRAINSET. - Fra http://www.trainsim.dk skal bruges: Diesel: (side 1) ARRIVA Lint - (s.4) Lynette VNJ - (s.6) VNJ MY1158 - DSB TjenesteLok.1108 - DSB Tjenestelok.1135 - VLTJ M28 og (s.9) MZ1457 og MZ1461. og HFHJM228 . samt SBT5 .-- GODSVOGNE: Aalborg Portland - Kommunekemi Tankv. - Primagaz Graa + gul +gul2. PASS.VOGNE: DSB WRm. EL-LOKO: (s.1) DSBEG3101 + RailonEG3110 . --- >Fra http://www.tog-sim.dk: Godsvogne: ASGTransport - BPTankvogn (begge 2) - CargexContainer - Cargowaggon - DanTransport - DanskeFragtmænd. -- PASS.VOGNE: 14DSBPersonvogne.. Banetjenestens ABns+Bd+Bf+BN+Hjælpevogn3. --. LOKOMOTIVER: Benedanmarks Liftvogn + MO1953. -- TOGSÆT: DSB IC3VIA Regionalt V.3 -- (s.3) VNJ Lynetter komplet. --- Dette skulle være det der bruges! --- Så dem der er interesserede, kan jo starte med at hente disse ting.. Husk! Det er undermappen der skal i TRAINSET... OBS! Testere skal lige fortælle deres email adresse, så selve aktivitets-filen kan smides over..NÅR jeg er klar!! Og det fortæller jeg herinde ... Wink Skal lige ha banket MSTS på plads, så den lystrer!! :lol:
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 26/4-2009 02:06 (#5)

Hej alle. Så fik jeg banket MSTS på plads. Det krævede sandelig noget omrøring i især Ai-togene, der skabte sig vildt, og absolut IKKE gjorde som JEG havde fortalt dem! -- Men efter at have brugt en del timer (man SKAL starte HELT forfra bare man sætter et Ai-tog 20 meter længere tilbage et sted). , men efter alle de timer, så er del 1 færdig. Den blev ikke lige som jeg havde planlagt, men det gør det jo aldrig med MSTS. -- Bruger forresten MSTSBin v.1.8.052113en -- krydsede alle 3 dele af.. og alle mine Ai-toge rør på sig..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 26/4-2009 18:24 (#6)

Så snart den er testet færdig af en udenforstående, der så synes den er ok, kommer den op her på siden, del 1. -- Og så er jeg igang med del 2: Planen er, som sagt, at jeg skal hente et nedbrudt tog nede i Kolding og få det til Fredericia. Al kørestrøm er gået syd for Fredericia, så den EG'er der står dernede med sit materiel, er "død". Den skal så slæbes med hjem til Fredericia. Du kører derned med de 2 MY'ere du har prøvet i del 1, dog skal nr 2 MY lige vendes om, ellers kan man jo ikke skifte cab i Kolding.. -- Men lad os se hvad der sker, det ser jo nemt ud, men blir det IKKE! hæh Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af knudbe, 27/4-2009 22:55 (#7)

Jamen jeg kan da huske din gamle militæraktivitet - var det ikke fra Padborg til Fredericia? - Den var rigtig god Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 28/4-2009 02:04 (#8)

Joo, den var, og er, på SDK1 ruten. Den er faktisk den bedste jeg nogensinde har lavet. Her blir alle spor brugt sydfra, hvor det er muligt. -- Kan huske, at på et tidspunkt blir man selv overhalet af hele 3 toge indenom, mens man bruger venstre-sporet.. -- MEEEN der er revance længere fremme. MSTS var så flink at sætte rødt for alle de 3 toge på en station, og grønt for een selv, da alle skulle ind på 1 spor-.- VINKE VINKE, da man strøg gennem stationen !! SEJT!
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af erwa, 28/4-2009 17:25 (#9)

Men hvor finder man den gamle militæraktivitet til SDK.
Jeg havde den engang, fin aktivitet, og vile prøve den igen, men nu er den væk.

Er den ikke tilgængelig længere?

hilsen

Erik
Brugers avatar
erwa

Medlem



Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 2/5-2004
Bopæl: København Ø
Alder: 67
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af Jimmy, 28/4-2009 17:48 (#10)

Der er mail til dig Kim Wink
Brugers avatar
Jimmy

Meget øvet



Antal indlæg: 291
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Munkebo
Alder: 32
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 28/4-2009 20:51 (#11)

Er der sandelig også Jimmy.. Jeg takker for din ros.. Den kommer op her på siden snarest..

Og til Erik: Tjaaa.. Har den da.. har dog ej kørt på den længe, man skal jo være frisk når man går igang med at køre den, der sker jo en HEL del undervejs. -- jeg vil lave samme system som på den nyeste her, med TIDS-INFO, at KL xxAngryx skal du gøre det og det. Sådan var det ikke på den originale. -- Der skal lige laves lidt om, nogle andre loko'er , andre EA'er og andre EG'er, men når det er på plads, så kommer den OGSå op herinde! :lol:
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af cosmo, 28/4-2009 21:23 (#12)

håber virkelig bare at der også er links til alt hvad man skal bruge, så du ikke bliver fanget i "fejl" - det er jo altid synd.
Brugers avatar
cosmo

Medlem



Antal indlæg: 62
Tilmeldt: 20/11-2008
Bopæl: Århus
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af knudbe, 28/4-2009 22:14 (#13)

Jeg er sgu bange for at den største udfordring bliver at finde alt materiellet...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 29/4-2009 04:28 (#14)

Kan opsummere med at jeg absolut ikke laver den gamle mili1 om fra SDK-1. Det materiel der er brugt, kan ej fås mere, da gipper.dk er væk. Jeg prøvede at sætte nyt materiel på, og det gik der bare helt kage i, da alle tider nu ikke passer mere. Togene vejer jo ikke det samme som før osv. -- Men Dk2000H er jo i samme område, endda meget længere sydfra, og der er jo flere versioner af den aktivitet der startede Århus.., så tålmodighed er den dyd, der kommer ting og sager, også via Padborg..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af cosmo, 29/4-2009 09:11 (#15)

knudbe skrev: Jeg er sgu bange for at den største udfordring bliver at finde alt materiellet...


Lige præcis
Brugers avatar
cosmo

Medlem



Antal indlæg: 62
Tilmeldt: 20/11-2008
Bopæl: Århus
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af erwa, 29/4-2009 14:14 (#16)

KimEast skrev: Og til Erik: Tjaaa.. Har den da.. har dog ej kørt på den længe, man skal jo være frisk når man går igang med at køre den, der sker jo en HEL del undervejs. -- jeg vil lave samme system som på den nyeste her, med TIDS-INFO, at KL xxAngryx skal du gøre det og det. Sådan var det ikke på den originale. -- Der skal lige laves lidt om, nogle andre loko'er , andre EA'er og andre EG'er, men når det er på plads, så kommer den OGSå op herinde! :lol:


Ok jeg er tålmodig, men jeg mener at jeg har alle de tog der skulle bruges til den gamle aktivitet.

Hilsen

Erik
Brugers avatar
erwa

Medlem



Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 2/5-2004
Bopæl: København Ø
Alder: 67
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 29/4-2009 15:09 (#17)

Godt Erik, det har jeg så IKKE! Har kun til de nye jeg er igang med. Og der kommer en ny til Dk2000H præcis i samme område, der ligner den gamle. Men hvis andre har selve aktivitetsfilen (packet activity- .act) så er alt jo som det skal være. -- Desuden ændrede jeg jo mening, at den IKKE dur med andet materiel..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 29/4-2009 15:37 (#18)

Så er Del 1 netop uploaded, så hvis nogen har lyst til lidt udfordringer og sved på panden, så prøv den. Senere versioner blir så endnu værre.
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af cosmo, 30/4-2009 13:56 (#19)

Er igang med at hente materiale - der er fejl i din wordpad fil (eksempel: HFHJM22Cool det må jo være HFHJ MZ 28 . Og lidt mere overskuelig måtte den gerne være Pfft, melder tilbage hvis andet Smile
Brugers avatar
cosmo

Medlem



Antal indlæg: 62
Tilmeldt: 20/11-2008
Bopæl: Århus
Status:



SV: Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele..
Skrevet af KimEast, 30/4-2009 14:04 (#20)

Well well. Sidder man med en word-file man ikke kan se hvad der er op og ned, kan man jo selv flytte på linierne, så det står så man KAN se hvad der er op og ned. -- Men bare vent til du starter selve aktiviteten, ang uoverskuelighed.. Wink .. (Laver aldrig nemme aktiviteter)
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Aktivitet svendborg banen Aktiviteter 3 23-04-2013 10:44
aktivitet Scenarios 4 31-12-2011 15:24
Ny super aktivitet til SDK1, v.2 Aktiviteter 20 24-04-2011 16:36
Aktivitet IC 821 Helgoland - Esbjerg Aktiviteter 22 22-04-2011 12:54
Ny aktivitet om X2000 tåg nr 537 Malmö-Odense Aktiviteter 26 16-04-2011 17:44
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: