Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Ny super aktivitet til SDK1, v.2

Udskriv debat

  Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 30/8-2005 02:44 (#1)

Halløj alle. Så er der noget helt nyt, en ny aktivitet på en ny-renoveret rute, SDK-1, v.2 -- allerføst takker jeg mange gange min tester, Knud , for de mange tests, og de mange ændringer, der gjorde denne aktivitet mulig. Og hvad handler den så om?? Joo, lovede jo engang, at der blev lavet en stor Militær-aktivitet, hvor materiel, personale, gods mv skulle transporteres til en stor øvelse et sted i det østlige Danmark, (evt længere østover). Første del kommer nu endelig, efter mange problemer med at få signaler mv til at opføre sig ordentligt!! -- Det er et TUNGT gods-tog, med 2 EG-loko's, og en DEL godsvogne. Så ræcer-løb blir der ikke tale om, men mere hvordan man bremser og sætter igang uden at smide vognene af med brækkede koblinger Smile !! Når man har downloadet filen, er der nogle tekst-filer, man så lige starter med at LÆSE! - Der står en hel del vigtige ting.. -- God tur, der varer 1ý time! -- Kommentarer er velkomne her.. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af knudbe, 30/8-2005 20:48 (#2)

Hej Kim,
Først tak for takken Smile
Jo, det er en flot og rigtig spændende aktivitet. At køre et sådan tog kan godt være en udfordring. Bare det at få det i gang igen og op i fart efter en standsning... Wink

Og som kim skriver: Læs vejledning og følg den anførte køreplan.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 30/8-2005 21:14 (#3)

Hejsa. Jamen det er det der er pointen: det realistiske. Man starter ikke bare som en racerbil, men stille og roligt, man er faktisk ved at tro at sikringerne ryger i loko'erne Smile Smile Men frem kommer man da. In real ved jeg ikke lige om det ER for langt, eller på grænsen af hensyn til vægt??? Godstoget er ENORMT tungt! Hygge. KimE

PS! denne aktivitet kan desværre overhovedet IKKE lade sig gøre at konvertere til at virke på ruten Denmark2000. Grunden kan i så gætte! Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KÃ¥re, 1/9-2005 01:16 (#4)

Flot aktivitet - men hvordan har du (og dine testere) kunnet afslutte aktiviteten - jeg kan i hvert fald ikke.

Der mangler simpelthen en action-event ved stombommen i Fredericia hvor man vælger at afslutte aktiviteten (med succes) når toget stopper inden for en vis radius.

Den default-event, der er brugt (med at afslutte ved endestationen), kan kun bruges til persontog der stopper ved en perron.

KimEast skrev: Man starter ikke bare som en racerbil, men stille og roligt, man er faktisk ved at tro at sikringerne ryger i loko'erne


Jeg vil nu hævde at man bliver nødt til at accellerere med fuld power hvis man skal holde tiderne (og fartgrænserne).

Men som sagt - ellers em flot tur. :evil:

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 1/9-2005 13:30 (#5)

Tjaaa, den slutter jo slet ikke, men fortsætter med rangering og så videre mod Fyn! Smile Men den Fredericia der er i SDK er IKKE lavet som in real, så man kan ikke slutte ordentligt der med langt godstog. Jeg overvejede faktisk at slutte det hele i Kolding eller Taulov, hvor man så skifter rute. Men når man standser ved TU-signalet (der heller ikke er der in real, men noget skulle der være), så er man færdig. Man kan så ta turen een gang til, eller ta en tur den anden vej (den der er ved at bli lavet herfra). Wink Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KÃ¥re, 1/9-2005 21:44 (#6)

Hvordan får man så en slutbedømmelse af hvordan man har kørt o.s.v. ?

Nej selv om turen fortsætter i en del 2 og 3, skal du lave en slutning på 1. del af aktiviteten - det andet synes jeg er lidt sjusket (og det er jo ganske nemt at lave (det tog mig 1 minut)).

Hvad synes du ellers om tidsplanen - jeg synes som sagt at der skal accellereres og bremses meget hårdt for at følge med.

M.v.h.
KÃ¥re :lol:
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 1/9-2005 23:48 (#7)

Hej! Hvor skal du bremse meget hårdt?? Hvis der er røde signaler skal man da bare sætte farten ned længe før, og liste frem mod det røde. Det skifter ikke grønt før tiden alligevel. Og man har så tilløb når der blir grønt. Man skal faktisk kun standse 2 steder, Padborg og Tinglev. Og følger man det der skrives i teksfilerne, så kan man håndtere godstoget nogenlunde, så man ikke stopper brat hele tiden. Smile Men der er kommet en UPDATE-version, der lige er uppet.. TIDSPLANEN er vejledende, det gør INTET man er lidt bagefter, da alle toge MOD een starter hhv. Fredericia eller Middelfart! -- Hygge KimE--
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af Haddok, 2/9-2005 09:31 (#8)

Hejsa...

Jeg har lige en lille spørger jeg kommer til signalet før tinglev og der får jeg rødt jeg ankommer 14,19 og jeg holder nu og klokken er nu er klokken 14,34 nogen der har en en ide hvor længe jeg skal holde der og vente

Mvh
Henrik
Brugers avatar
Haddok

Meget øvet



Antal indlæg: 292
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Smidstrup
Alder: 50
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 2/9-2005 15:47 (#9)

Hejsa Henrik. Prøv hent v.2 af aktiviteten, den er lige lagt op. OG sig ja til alle overskrivelser. Indstaller den gerne flere gange, da MSTS har tendens til ikke at få alt med første gang Sad Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 3/9-2005 00:16 (#10)

Og nyeste.. lader til der er fejl et sted, for dk-tegn blir spist af WINRAR et sted. Så jeg pakker en ny v.2c ned i ren WINZIP. Der blir signal fejl visse steder grundet pakke-fejlen Sad ((Så ny update er på vej, desværre)) .. KimE

PS! Og sig nu ja til alle overskrivninger, og installer den gerne 2 gange!
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af knudbe, 3/9-2005 00:28 (#11)

Jeg tror ikke at det er WinRAR der spiser de danske tegn, for det er kun i de to .doc-filer at de er ændret. Æ'et i apk-filen er intakt.
Og som nævnt så blev jeg denne gang også blokeret ved O-signalet lige før Tinglev.
Jeg forstår heller ikke hvorfor, for de gange jeg har testet den tidligere har det kørt helt fint. Overholdt tidsplanen helt frem til endestationen.
Det er ellers en fin aktivitet hvor det ikke går at man sidder og sover Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 3/9-2005 01:56 (#12)

Tja, fatter nix nu. Der er nemlig INTET der skulle blokere noget i Tinglev, medmindre Materiel-toget før dig ikke gider køre videre end Tinglev. -- Prøv helt forfra. Slet ruten helt, genstart maskinen, ind med ruten igen, og så aktiviteten ind igen og de der småting, og prøv igen igen Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af knudbe, 3/9-2005 12:20 (#13)

Hvordan sletter man egentlig en rute? Er det nok bare at slette mappen eller skal der andet til?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af Ghosttrain, 3/9-2005 12:23 (#14)

Det er nok at slette rutemappen med alt indhold.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af knudbe, 3/9-2005 12:37 (#15)

Tak, det vil jeg prøve.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KÃ¥re, 4/9-2005 21:43 (#16)

knudbe skrev: Og som nævnt så blev jeg denne gang også blokeret ved O-signalet lige før Tinglev.


Hvis man kommer for sent til Tinglev, får man rødt (det gør jeg i hvert fald).

M.v.h.
KÃ¥re :cry:
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 23/4-2011 15:43 (#17)

Hej alle!!!
Denne GAMLE aktivitet skulle jeg lige hive frem af gemmerne, og finpudse lidt med nye loko'er, og så sende ud igen, MEN JEG kan IKKE finde aktiviteten her!! ææv. NOGEN der har filen liggende????

HYgge
Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af Bab, 23/4-2011 17:04 (#18)

Jeg troede, at jeg havde slettet alt MSTS, men så fandt jeg lige mappen igen. Og der burde den ligge i. Men hvad hedder den? Jeg synes ikke, at jeg kan se navnet bortset fra at den er super Smile

Hvis det er militær transport, så har jeg v2 og v2c

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 24/4-2011 03:07 (#19)

Hæh. Kan ikke huske om jeg kaldte dem 2b , 2c osv.. Husker dog at jeg måtte lave småting om undervejs, da nogle signaler drillede, og noget materiel kiksede.. Men send bare hvad du har via email.. Så finder jeg noget brugbart og få en renoveret aktivitet op og stå Smile

Hygge, Og god PÃ¥ske.
Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: Ny super aktivitet til SDK1, v.2
Skrevet af KimEast, 24/4-2011 16:36 (#20)

Takker! Har fået hvad jeg har brug for (og mere til). Nu ved jeg hvad jeg skal bruge lidt fritid på lidt fremover. -

God PÃ¥ske alle.

Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Aktivitet svendborg banen Aktiviteter 3 23-04-2013 10:44
aktivitet Scenarios 4 31-12-2011 15:24
Aktivitet IC 821 Helgoland - Esbjerg Aktiviteter 22 22-04-2011 12:54
Ny aktivitet om X2000 tåg nr 537 Malmö-Odense Aktiviteter 26 16-04-2011 17:44
"Failed to open package" aktivitet Aktiviteter 3 24-10-2010 00:30
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: