Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet

Udskriv debat

  De AI-toge skaber sig da vildt, nÃ¥r man laver aktivitet
Skrevet af KimEast, 6/6-2004 16:55 (#1)

Heej. ved ikke om andre har været ude for det. Men jeg har en ret så omfattende aktivitet, der bare ikke vil som JEG vil. en del Ai-toge er startet længe før aktiviteten er startet, og dem møder jeg fint. men pludseligt så er der ikke 1 tog jeg møder i lang tid. Så kommer jeg til en station, og der står så et AI-tog og glor, helt uden grund, med stop-PU, og så er det man ikke lige synes at systemet kan være det bekendt. det hjalp ikke jeg slettede lige DET tog, det sker igen med NÆSTE tog der ankommer samme sted. Det hjalp heller ikke jeg lavede PU'signalet om. Så det må skyldes, at når kl er "start-aktivitet, så standser første tog bare og gir en hale af de næste tog efter sig.. Kan ikke gå efter tiderne på AI-togene, da der er forsinkelser overalt (det skal jo se realistisk ud ikk?). Men jeg arbejder på det, og frigiver min super-aktivitet NÅR det problem er løst.. Mvh Kim.
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet
Skrevet af Steamhammer, 6/6-2004 20:49 (#2)

Surt show Kim, men vi håber da at du finder en løsning og så får vi vel lige et praj om hvad der var løsningen ikke? Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet
Skrevet af vandborg, 6/6-2004 22:03 (#3)

Hej Kim.

Jeg har haft det samme. Jeg lavede en S-togs aktivitet til Denamrk 1.0 b. De første 3-4 tog som var startet før aktivitetsstart kørte fint. Alle andre holdt fra Svanemøllen og ellers bagud mod Hellerup. Alle tog var lagt ind efter original køreplan. Jeg ved ikke om det var samme sted du havde problemet.
Brugers avatar
vandborg

Medlem



Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Albertslund/Stavreby
Alder: 65
Status:

Torben

SV: De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet
Skrevet af KimEast, 6/6-2004 23:48 (#4)

Til Torben, har nu slettet aktiviteten, men er igang med en ny der ligner 99%. Problemet (hvis det er det) var også, at jeg lavede AI-ruterne OM nogle gange, efter aktiviteten egentligt VAR lavet. Har hørt en fugl synge om at det er systemet IKKE så glad for. - Og til Torben, det er IKKE samme sted jeg havde problemet, det var ved Holmslund (på Fyn), men det passede meget godt med, at de toge jeg fik SET helt ovre ved Lillebælt, var de toge der VAR kommet forbi Holmslund før mit start-tidspunkt. -- Jeg vil nu lave Ai-ruterne lidt kortere, og dele dem op i 3-4 bidder (de modkørende), og se om det hjælper. MvH Kim.
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet
Skrevet af KimS., 7/6-2004 20:31 (#5)

Hi hi, Kim Smile Hvorfor tror du, at jeg laver aktiviteter, hvor AI togene kun køre sålænge man har mulighed for at se/møde dem. Ja, netop.
1) Man får ikke alle de der irriterende signal problemer, som kun kan forklares med " det er bare en af de der MSTS ting ".
2) Det er meget lettere, at fastlægge møde tid og sted.
3) Med korte AI paths, bliver det ikke så voldsom en belastning, for MSTS.
4) ......
5) ......
Og man kunne sikkert blive ved.
Den eneste ulempe ved at bruge aktiviteter med korte AI paths er, at hver gang MSTS tilsætter et traffic train, stopper MSTS et brøkdel af et sekund, men det kan man vel leve med.

M.h.t. til dine AI tog, der holder og glor ved et signal. Har du forsøgt med et spøgelses tog e.l. der kan udløse det næste signal? Der kan være mange måder, at løse problemet på :top:

_________________
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet
Skrevet af KÃ¥re, 11/6-2004 22:34 (#6)

Jeg har læst et sted, at problemet som regel skyldes, at det er et manuelt skiftespor der ligger efter signalet. Hvis dette skiftespor er efterladt i en "forkert" stilling, har vi baladen.
Rådet var, så vidt jeg husker, at man ændrede det manuelle skiftespor til et automatisk, men så skal man jo ændre ruten, hvilket jeg forudser er rimeligt besværligt - hvis ikke uladsiggørligt.
m.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet
Skrevet af lbr40, 12/6-2004 00:28 (#7)

Hej KÃ¥re,

Rent praktisk kan det ikke lade sig gøre at skifte manuelle sporskifter ud til de automatiske. I det tilfælde, hvor du reetablæerer ruten fra start, får du "indlæst" de oprindelige sporskifter, som ruten er født med. Så det må være surt show... Shockops:

Hilsen fra
lbr40
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:


SV: De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet
Skrevet af KimEast, 12/6-2004 02:55 (#8)

Hej alle!! OG jeg har så fundet ud af NOGET af forklaringen !! Egentligt betyder det ikke alverden at en AI-rute er NOGET lang. I de aktiviteter JEG laver, er der altid forsinkelser, og når jeg har trafik FORAN også, så har man det problem, at man ikke ved præcis HVOR meget forsinkelse der er. Derfor vælger jeg IKKE de super-korte AI-strækninger. -- Og rykket i systemet er når man skal til at kunne SE de Ai-toge, ikke når de sættes i systemet. -- Men tilbage til hvorfor mine Ai-toge ikke gad køre.. Min aktivitet havde et par steder hvor JEG kørte i den forkerte side, dvs forbi VU-signal, og VI-signal ved næste station, hvor jeg så kommer i højre side. -- Selvom det første var længere væk, jeg møder det modkørende Ai-tog, må systemet åbenbart tro på, at jeg STADIG kører i venstre side, for sporet er ikke fri, selvom jeg altså kører i højre side nu. -- MÅSKE jeg er kommet til at bakke et sted på vejen, (det sker jo når man løsner bremsen FØR man starter motorerne, og det må man jo IKKE), og der er gået kiks i rute-lægningen i systemerne, eller det simpelthen er en bug enten i VU eller i MSTS. --- MvH Kim..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: De AI-toge skaber sig da vildt, når man laver aktivitet
Skrevet af KimEast, 12/6-2004 02:57 (#9)

Hej igen. Hvor mange har ALLE de danke toge?? dvs alle Lokoer og vogne og gods osv?? De aktiviteter jeg har gang i bruger altså dansk materiel, men ved jo at man ikke kan hente noget p.t. -- MvH Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Aktivitet svendborg banen Aktiviteter 3 23-04-2013 10:44
aktivitet Scenarios 4 31-12-2011 15:24
"DR laver togturs-tv efter norsk model" Real-Life-Tog 49 25-12-2011 04:49
Ny super aktivitet til SDK1, v.2 Aktiviteter 20 24-04-2011 16:36
Aktivitet IC 821 Helgoland - Esbjerg Aktiviteter 22 22-04-2011 12:54
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: