Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Togklargørings uddannelsen..

Udskriv debat

  Togklargørings uddannelsen..
Skrevet af MPedersen92, 19/9-2010 14:37 (#1)

Eftermiddag allesammen..
Har lige et par spørgsmål angående uddannelses forløbet for togklargøring..
Da jeg ikke er gammel nok endnu til at begynde uddannelsen som lokofører, overvejer jeg pt. ret så kraftigt at skifte fra mit nuværende uddannelses forløb (HTX, Selandia, Slagese), over til klargørings forløbet på Selandia..
Jeg kan så læse mig frem til at de kun tilbyder grundforløbet (20uger), og derefter skal man så enten til Odense eller Esbjerg for hovedforløbet, men da jeg ikke er særlig meget for at flytte så langt væk, ville jeg høre om der var nogle der havde nogle gode ideer til, hvem jeg evt. kunne kontakte med henhold til lærerplads, eller måske endda starte i mesterlærer..
På forhånd tak..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:



SV: Togklargørings uddannelsen..
Skrevet af DVG, 20/9-2010 02:45 (#2)

Tror du bliver nød til at være villig til at flytte lidt, for så mange togklargøre er der heller ikke brug for i Slagelse (nok også derfor man ikke kan tage hele uddannelsen der).
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:



SV: Togklargørings uddannelsen..
Skrevet af KH, 26/9-2010 11:08 (#3)

M.Pedersen skrev:.. overvejer jeg pt. ret så kraftigt at skifte fra mit nuværende uddannelses forløb (HTX, Selandia, Slagese), over til klargørings forløbet på Selandia..


Hej M.Pedersen

Jeg har ikke rigtigt noget at byde ind med til dit spørgsmål, men vil bare lige komme med en kommentar til din tanke om at skifte uddannelse. Som jeg ser det vil det være en dum beslutning at droppe en ungdomsuddannelse. Mit råd til dig er at du må kæmpe dig gennem htx og så når du får huen så tage beslutning og hvad du vil. Jeg har personligt erfaret at det er hamrende vigtigt at man har gennemført en ungdomsuddannelse eller ej. Når man skal videre på arbejdsmarkedet er det er meget stort plus at kunne sige at man har gennemført 3 år på en ungdomsuddannelse. Her er det ikke så meget karakterne der er vigtige, men den personlige egenskab at man har gjort det.

Håber du fortsætter på htx, for du vil senere på et tidspunkt fortryde hvis du gør det.
(Jeg ved hvad jeg taler om og "straffes" selv ved at gå i 3. g på htx som 24-årig Wink )
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ændring af lokomotivfører uddannelsen Snik-Snak 7 19-09-2009 18:33
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: