Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
S-togsnettet anno 2030?

Udskriv debat

  S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Marc, 23/5-2010 17:34 (#61)

Du burde næsten prøve at lave fjerntogsnettet anno 2030 Grin
Der er endnu flere ideer at bygge på. Den nye forbindelse til Ringsted, åbning af nedlagte strækninger mm.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 23/5-2010 18:03 (#62)

Marc skrev: Du burde næsten prøve at lave fjerntogsnettet anno 2030 Grin
Der er endnu flere ideer at bygge på. Den nye forbindelse til Ringsted, åbning af nedlagte strækninger mm.


Uhuhu! Ja, det kunne være interessant; nu må vi se Wink
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af knudbe, 23/5-2010 21:17 (#63)

coca2 skrev: 3; Metroen laver en ny sløjfe på Amager fra lufthavnen til Vest Amager(så kan knudbe kan få skinne forbindelse Wink)


Det er fysisk umuligt at fortsætte noget som helt på Metroen ved lufthavnen. Den ender jo på 1. sal - og en udvidelse vil gå direkte ind på 1. sal på Terminal 3.
Fortsættelsen er nødt til at ske fra øresundstog-skinnestrækningen, så en letbane er eneste realistiske mulighed.

Ps! Dragør på denne strækning vil nok både være Lufthavn Syd og St,Magleby (møllevej/Hartkornsvej) - fortsættelse til Søvang, Kongelunden, Vestamager
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af coca2, 24/5-2010 01:36 (#64)

knudbe skrev:
coca2 skrev: 3; Metroen laver en ny sløjfe på Amager fra lufthavnen til Vest Amager(så kan knudbe kan få skinne forbindelse Wink)


Det er fysisk umuligt at fortsætte noget som helt på Metroen ved lufthavnen. Den ender jo på 1. sal - og en udvidelse vil gå direkte ind på 1. sal på Terminal 3.
Fortsættelsen er nødt til at ske fra øresundstog-skinnestrækningen, så en letbane er eneste realistiske mulighed.

Ps! Dragør på denne strækning vil nok både være Lufthavn Syd og St,Magleby (møllevej/Hartkornsvej) - fortsættelse til Søvang, Kongelunden, Vestamager


Prøv at se det med de visionære briller....

Teknisk er det muligt at lave en bue hen over Kaperrækken, efterfulgt af en tunnel nedkørsel ved Kastrup Tværvej E og så til VestAmager.

Hvis det er for radikalt er der også mulighed for at lave tilslutning mellem lufthavnen og Kastrup st. så metroen køre til Lufthavnen, returnere mod Kastrup St. men skifter til Dragør sporet. Wink

Og med de helt store visionære briller på, kan vi jo håbe på at der ikke er brug for en lufthavn i 2030, så metroen blot kan fortsætte ned gennem terminal 3, fortsætte ud til det nye underjordiske center for overlyds person- og gods befordrende trafik på
55°36'45.13"N
12°38'50.09"Ø
Wink
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af 1234pb, 14/9-2010 23:46 (#65)

Jeg synes ikke der ville være brug for "M" den kører jo samme vej som øresundstoget og holder de samme steder indtil Hellerup St
Brugers avatar
1234pb

Medlem



Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 18/3-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af razT, 20/10-2010 22:58 (#66)



Afkort linje E fra Hillerød-Køge til Holte-Hundige (bl.a. for at undgå forvekseling med linje K der jo har samme rute).

Giv linje E et stop i Jægerborg (for at sikre bedre koordinering til Nærum).

Få Bx'eren til at knække af tidligere rute omkring Glostrup og forsætte til Ørestad, Tårnby og Lufthavn uden via Hovedbanegården (men man kunne jo lade den vende i Kastrup og forsætte som linje M til Helsingør).

Lad linje A forsætter fra Hundige/Soldrød Strand til Køge.

Ændre linje C's ruteforløb fra Helsingør-Ballerup/Frederikssund til Nivå-Frederikssund (for at få bedre betjening af Kildedal).

Bare mine idéer
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af razT, 21/10-2010 11:27 (#67)

razT skrev:


Afkort linje E fra Hillerød-Køge til Holte-Hundige (bl.a. for at undgå forvekseling med linje K der jo har samme rute).

Giv linje E et stop i Jægerborg (for at sikre bedre koordinering til Nærum).

Få Bx'eren til at knække af tidligere rute omkring Glostrup og forsætte til Ørestad, Tårnby og Lufthavn uden via Hovedbanegården (men man kunne jo lade den vende i Kastrup og forsætte som linje M til Helsingør).

Lad linje A forsætter fra Hundige/Soldrød Strand til Køge.

Ændre linje C's ruteforløb fra Helsingør-Ballerup/Frederikssund til Nivå-Frederikssund (for at få bedre betjening af Kildedal).

Bare mine idéer


Og i dag har jeg fået dem på kort og man kan næsten ikke se at det ikke er Tramways.dk der her lavet detPfft.

Bemærk at Bx'eren ender i Danshøj fordi jeg ikke lige gad at tegne den videre til Kastrup med stop i Vigerslev Allé, Ny Ellebjerg og Ørestad men jeg har undladt at give den stop i Tårnby.

UPDATE
C'eren glemte jeg at afkorte til Nivå det har jeg nu gjordt.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:

 
Redigeret af razT, 21/10-2010 11:35

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af razT, 21/10-2010 12:11 (#68)

razT skrev:
razT skrev:


Afkort linje E fra Hillerød-Køge til Holte-Hundige (bl.a. for at undgå forvekseling med linje K der jo har samme rute).

Giv linje E et stop i Jægerborg (for at sikre bedre koordinering til Nærum).

Få Bx'eren til at knække af tidligere rute omkring Glostrup og forsætte til Ørestad, Tårnby og Lufthavn uden via Hovedbanegården (men man kunne jo lade den vende i Kastrup og forsætte som linje M til Helsingør).

Lad linje A forsætter fra Hundige/Soldrød Strand til Køge.

Ændre linje C's ruteforløb fra Helsingør-Ballerup/Frederikssund til Nivå-Frederikssund (for at få bedre betjening af Kildedal).

Bare mine idéer


Og i dag har jeg fået dem på kort og man kan næsten ikke se at det ikke er Tramways.dk der her lavet detPfft.

Bemærk at Bx'eren ender i Danshøj fordi jeg ikke lige gad at tegne den videre til Kastrup med stop i Vigerslev Allé, Ny Ellebjerg og Ørestad men jeg har undladt at give den stop i Tårnby.

UPDATE
C'eren glemte jeg at afkorte til Nivå det har jeg nu gjordt.


Jeg mener at det er en lang rute linje C har. Derfor vil jeg nu mene at den skal vende i Klampenborg. Linje F må så forsætte med stop ved alle stationer fra Klampenborg til Nivå og vende der. Men så for linje F en lang rute og det kan man forhindre ved at lade den vende i Lufthanven. Og forlænge linje M til at vende i Vestamager.
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af razT, 21/10-2010 12:34 (#69)

razT skrev:
razT skrev:
razT skrev:


Afkort linje E fra Hillerød-Køge til Holte-Hundige (bl.a. for at undgå forvekseling med linje K der jo har samme rute).

Giv linje E et stop i Jægerborg (for at sikre bedre koordinering til Nærum).

Få Bx'eren til at knække af tidligere rute omkring Glostrup og forsætte til Ørestad, Tårnby og Lufthavn uden via Hovedbanegården (men man kunne jo lade den vende i Kastrup og forsætte som linje M til Helsingør).

Lad linje A forsætter fra Hundige/Soldrød Strand til Køge.

Ændre linje C's ruteforløb fra Helsingør-Ballerup/Frederikssund til Nivå-Frederikssund (for at få bedre betjening af Kildedal).

Bare mine idéer


Og i dag har jeg fået dem på kort og man kan næsten ikke se at det ikke er Tramways.dk der her lavet detPfft.

Bemærk at Bx'eren ender i Danshøj fordi jeg ikke lige gad at tegne den videre til Kastrup med stop i Vigerslev Allé, Ny Ellebjerg og Ørestad men jeg har undladt at give den stop i Tårnby.

UPDATE
C'eren glemte jeg at afkorte til Nivå det har jeg nu gjordt.


Jeg mener at det er en lang rute linje C har. Derfor vil jeg nu mene at den skal vende i Klampenborg. Linje F må så forsætte med stop ved alle stationer fra Klampenborg til Nivå og vende der. Men så for linje F en lang rute og det kan man forhindre ved at lade den vende i Lufthanven. Og forlænge linje M til at vende i Vestamager.


Linje C kører ikke længere Frederiksund-Nivå men Frederiksund-Klampenborg.
Linje F kører ikke længere Klampenborg-Vesteramager men Nivå-Kastrup.
Linje Bx kører ikke længere Høje Taastrup-Kastrup men Høje Taastrup-Vestamager.

Bemærk at jeg har undladt ændringer på rute M.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 21/10-2010 13:51 (#70)

razT skrev:
razT skrev:
razT skrev:
razT skrev:


Afkort linje E fra Hillerød-Køge til Holte-Hundige (bl.a. for at undgå forvekseling med linje K der jo har samme rute).

Giv linje E et stop i Jægerborg (for at sikre bedre koordinering til Nærum).

Få Bx'eren til at knække af tidligere rute omkring Glostrup og forsætte til Ørestad, Tårnby og Lufthavn uden via Hovedbanegården (men man kunne jo lade den vende i Kastrup og forsætte som linje M til Helsingør).

Lad linje A forsætter fra Hundige/Soldrød Strand til Køge.

Ændre linje C's ruteforløb fra Helsingør-Ballerup/Frederikssund til Nivå-Frederikssund (for at få bedre betjening af Kildedal).

Bare mine idéer


Og i dag har jeg fået dem på kort og man kan næsten ikke se at det ikke er Tramways.dk der her lavet detPfft.

Bemærk at Bx'eren ender i Danshøj fordi jeg ikke lige gad at tegne den videre til Kastrup med stop i Vigerslev Allé, Ny Ellebjerg og Ørestad men jeg har undladt at give den stop i Tårnby.

UPDATE
C'eren glemte jeg at afkorte til Nivå det har jeg nu gjordt.


Jeg mener at det er en lang rute linje C har. Derfor vil jeg nu mene at den skal vende i Klampenborg. Linje F må så forsætte med stop ved alle stationer fra Klampenborg til Nivå og vende der. Men så for linje F en lang rute og det kan man forhindre ved at lade den vende i Lufthanven. Og forlænge linje M til at vende i Vestamager.


Linje C kører ikke længere Frederiksund-Nivå men Frederiksund-Klampenborg.
Linje F kører ikke længere Klampenborg-Vesteramager men Nivå-Kastrup.
Linje Bx kører ikke længere Høje Taastrup-Kastrup men Høje Taastrup-Vestamager.

Bemærk at jeg har undladt ændringer på rute M.


Ej, det der holder ikke, sikke noget klamp! Hele pointen i mine värker, var jo at de så autentiske ud, rent grafisk! Du har bare tegnet nogle streger, jeg har omhyggeligt klippet, retter og flyttet, de eksisterende elementer på kortet...
-Og så gälder der ingen undskyldninger med "ikke at gide", hvis det skal göres, skal man lave det hele ordenligt Wink Pröv igen! Wink
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af matias, 2/12-2010 13:51 (#71)

Mit forslag (for at vække denne gamle tråd til live igen) er som følger:

Linie A, B, C, F og K er basisliner, der kører mellem:
A: Farum og Hundige hvert 10. minut, og til Solrød Strand hvert 20.
B: Rosklide og Holte hvert 10. minut, til Hillerød hvert 20.
C: Frederikssund og Nivå hvert 10. minut, til Helsingør i myldretiderne.
F: Klampenborg og Hellerup hvert 10. minut; Hellerup og Ny Ellebjerg hvert 5.; og til Vestamager hvert 10.
K: Holte-Buddinge-Herlev-Ballerup-Glostrup-Hundige hvert 10. minut.

Desuden er der hurtiglinier: E, H, I og J:
E: Køge og Hillerød hvert 10. minut; ÷Ishøj-Ny Ellebjerg, Hellerup-Lyngby-Holte.
H: Frederikssund og Flintholm hvert 10. minut, til Farum hvert 20. ÷Kildedal, Ballerup-Herlev-Vanløse, Flintholm-Valby, Ryparken-Vangede-Buddinge-Bagsværd-Hareskov.
I: Helsingør-Lufthavnen hvert 10. minut, ÷Kokkedal-Hellerup
J: Istedet for Bx, mellem Roskilde og Lufthavnen hvert 20. minut. Måske fortsætte til Vestamager?

Alle tider er myldretidstider, og kun eksempler.

I rørene er linierne som følger:
I det nye rør kører C, E og H.
I det gamle rør kører A, B og I

Bx bliver erstattet, da den også vil køre uden for myldretiderne.
D og G er udeladt, da de lyder som E.

Derudover foreslår jeg en station ved Sluseholmen for F og J.

M kunne måske have flere stop mellem Ørestad og Kh?

Linie K kan måske blive rettet ud, så den kører i en lige linie mellem Herlev og Glostrup?

Jeg håber det et nok til at tænke over, og jeg er åben for kritik Smile
Brugers avatar
matias

Lidt øvet



Antal indlæg: 35
Tilmeldt: 19/10-2010
Alder: 30
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Roskildetognørden, 2/12-2010 14:31 (#72)

Lyder godt. Kan der ikke laves en linje fra roskilde til Helsingør som der har været tale om på et tidspunkt "in Real". Jeg mener uden om Kbh og nærmest tværs hen over SjællandSmile?
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Fade-Lade, 2/12-2010 15:29 (#73)

Kunne der være flere stoppesteder mellem Høje Tåstrup og Roskilde da regional-togene også standser der.
Brugers avatar
Fade-Lade

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 2/11-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Roskildetognørden, 2/12-2010 18:00 (#74)

@Fade-Lade der er ikke grundlag for en indtjæning og hvis har glemt det så har RE togene stoppet i GlostrupSmile men altid er det økonomi der er bossenSmile
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Fade-Lade, 2/12-2010 21:39 (#75)

Kunne man lade linje Bx køre til Hellerup via Flintholm og Ryparken, eller igennem det nye eller gamle rør. Og lave en ny linje fra Hellerup/Klampenborg til Vestamager via Lufthavnen.

Kunne det lade dig gøre, eller hvad? Smile
Brugers avatar
Fade-Lade

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 2/11-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Fade-Lade, 2/12-2010 21:43 (#76)

Undskyld

Lade sig gøre Smile
Brugers avatar
Fade-Lade

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 2/11-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af kenkari, 2/12-2010 22:31 (#77)

Jeg synes at BX skal ende i Valby, da man engang talte om at lave et vendespor lidt udenfor Enghave station...
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 30
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Roskildetognørden, 2/12-2010 22:40 (#78)

En ting er snak. En anden er handling:-) se man kunne snakke om storebæltsbroen i 110 år ca. Uden der skete noget så...
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 7/12-2010 21:53 (#79)

Mit fantasikort version 2, fra første side i denne tråd, er søreme blevet brugt i DSB Idag, dog klistret til med nogle postlogoer, se denne tråd: http://www.tog-sim.dk/forum/viewthrea...ost_101894
Gad vide om den der har bragt det i DSB Idag, er en fast bruger af forumet her, for det er det eneste sted jeg har bragt kortet...?
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:



SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Roskildetognørden, 7/12-2010 22:45 (#80)

Tramways.dk skrev:
Mit fantasikort version 2, fra første side i denne tråd, er søreme blevet brugt i DSB Idag, dog klistret til med nogle postlogoer, se denne tråd: http://www.tog-sim.dk/forum/viewthrea...ost_101894
Gad vide om den der har bragt det i DSB Idag, er en fast bruger af forumet her, for det er det eneste sted jeg har bragt kortet...?

Det kan tyde på at DSB er intraseret i det? Kan lige høre nogle bekendte i DSB ad om det er noget de har intrasse i?Smile
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Materiel til intertationalt tog Kh-Tyskland anno 97 Real-Life-Tog 3 01-11-2010 18:57
Tredobling af godstransport på skinner i 2030 Real-Life-Tog 37 13-10-2009 13:34
Bedste billedet anno 2008 Real-Life-Tog 9 18-01-2009 18:27
Rangering anno 1930 Real-Life-Tog 9 11-08-2008 00:04
Julefrokost på Dyrehavsbakken Anno 1959 (SEO III) Aktiviteter 3 29-12-2007 13:12
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: