Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
S-togsnettet anno 2030?

Udskriv debat

  S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 22/5-2010 01:00 (#41)

Tegne, tegne, tegne... Hermed "Dragør/Vestamagerbanen" Shock Wink
www.larsbudtz.dk/stogkompleteditmeddragoerbane.jpg
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:



SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Aske, 22/5-2010 09:36 (#42)

Jeg syntes F har en lidt lang rute Smile
Brugers avatar
Aske

Lidt øvet



Antal indlæg: 37
Tilmeldt: 8/5-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af NicPaHa, 22/5-2010 10:48 (#43)

Ja, det bliver nok svært med 5 minutters drift Pfft
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Aske, 22/5-2010 11:51 (#44)

NicPaHa skrev: Ja, det bliver nok svært med 5 minutters drift Pfft


Lol, ja Grin
Brugers avatar
Aske

Lidt øvet



Antal indlæg: 37
Tilmeldt: 8/5-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 22/5-2010 12:44 (#45)

Aske skrev:
NicPaHa skrev: Ja, det bliver nok svært med 5 minutters drift Pfft


Lol, ja Grin


Den yderligere forlængelse ned over Amager, er baseret på "Knudbe's" idé om konvertering af Ringbanen til letbane. Man må jo bare have materiel og "letbaneelektroførere" nok..! Wink
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af DVG, 22/5-2010 12:47 (#46)

Så skal du bare lige også bygge ekstra spor mellem Kalvebod og KastrupWink
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Holbrook, 22/5-2010 16:22 (#47)

Tramways.dk skrev:
Aske skrev:
NicPaHa skrev: Ja, det bliver nok svært med 5 minutters drift Pfft


Lol, ja Grin


Den yderligere forlængelse ned over Amager, er baseret på "Knudbe's" idé om konvertering af Ringbanen til letbane. Man må jo bare have materiel og "letbaneelektroførere" nok..! Wink

Der behøver vel ikke være 5 minutters drift på hele strækningen? Der er vel ikke så stort et behov for at komme i Kongelunde? 20 minutters drift er vel nok til den sidste del af strækningen fra Kastrup/Dragør til Vestamager(uden for myldretiden).

Hele strækningen som linie F kører er ca. 48 km lang hvoraf strækningen fra lufthavnen til Vestamager udgør ca. halvdelen (20 km).
Stykket fra Dragør til Vestamager kunne efter min mening godt undværes. Stykket fra Lufthavnen til Dragør kunne delvis erstatte 350S.

Er der også behov for at linie K skal gå hele vejen fra Hillerød til Køge? Den kunne f.eks. afkortes til kun at være Lyngby-Hundige.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af LB, 22/5-2010 16:58 (#48)

img188.imageshack.us/img188/5564/56612632.jpg

Har forsøgt mig med den centrale banestrækning, som jeg nævnte igår -kunne ikke lave linjerne lige så pæne, og aner ikk hvilken skrifttype kortet ellers er lavet i
Brugers avatar
LB

Begynder



Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 22/5-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 22/5-2010 17:06 (#49)

Holbrook skrev:
Tramways.dk skrev:
Aske skrev:
NicPaHa skrev: Ja, det bliver nok svært med 5 minutters drift Pfft


Lol, ja Grin


Den yderligere forlængelse ned over Amager, er baseret på "Knudbe's" idé om konvertering af Ringbanen til letbane. Man må jo bare have materiel og "letbaneelektroførere" nok..! Wink

Der behøver vel ikke være 5 minutters drift på hele strækningen? Der er vel ikke så stort et behov for at komme i Kongelunde? 20 minutters drift er vel nok til den sidste del af strækningen fra Kastrup/Dragør til Vestamager(uden for myldretiden).

Hele strækningen som linie F kører er ca. 48 km lang hvoraf strækningen fra lufthavnen til Vestamager udgør ca. halvdelen (20 km).
Stykket fra Dragør til Vestamager kunne efter min mening godt undværes. Stykket fra Lufthavnen til Dragør kunne delvis erstatte 350S.

Er der også behov for at linie K skal gå hele vejen fra Hillerød til Køge? Den kunne f.eks. afkortes til kun at være Lyngby-Hundige.


"Linie K" er tegnet efter DSBs egne forestillinger/planer... Wink
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 22/5-2010 17:07 (#50)

LB skrev: img188.imageshack.us/img188/5564/56612632.jpg

Har forsøgt mig med den centrale banestrækning, som jeg nævnte igår -kunne ikke lave linjerne lige så pæne, og aner ikk hvilken skrifttype kortet ellers er lavet i


Jeg var sådan set begyndt på noget lignende, men jeg kan ikke leve af at sidde her og tegne hele tiden... Wink

Jeg lader så E'eren gå indenom, og B'eren blive, for at Køge Bugt ikke bliver "snydt".
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af LB, 22/5-2010 17:15 (#51)

Ja det tænkte jeg godt, men var for svært grafisk for mig, men ville nu bare prøve lidt alligevel Smile
Brugers avatar
LB

Begynder



Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 22/5-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 22/5-2010 17:19 (#52)

LB skrev: Ja det tænkte jeg godt, men var for svært grafisk for mig, men ville nu bare prøve lidt alligevel Smile


Men jeg er på vej med et nyt kort, hehe Wink
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 22/5-2010 18:53 (#53)

Så blev også dén færdig! :lol:
www.larsbudtz.dk/stog2030medcentrumsidebane.jpg
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af AndreasM, 23/5-2010 00:08 (#54)

Næste bud er en linje O eler J over lundtuftesletten til DTU og Nærum Wink (det er jo også en gammel sag)...
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:

Andreas Ravn Møller
Mine togbilleder

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af knudbe, 23/5-2010 01:19 (#55)

Holbrook skrev:
Hele strækningen som linie F kører er ca. 48 km lang hvoraf strækningen fra lufthavnen til Vestamager udgør ca. halvdelen (20 km).
Stykket fra Dragør til Vestamager kunne efter min mening godt undværes.

Nu er der jo tale om en langtidsplanlægning, og imellemtiden så er støjzonerne omkring lufthavnen blevet indskrænket på grund af mindrestøjende fly, så derfor er hele området mellem Dragør - Søvang - Ullerup blevet bebygget imellemtiden. Der er derfor et stort behov for en letbane med tilknytning til metroendestationerne samt lufthavnen og Ørestad.

Holbrook skrev: Stykket fra Lufthavnen til Dragør kunne delvis erstatte 350S.

Linie 350S er allerede meget lang. En forlængelse af denne er ikke realistisk. Har faktisk været foreslået "in real".
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af LB, 23/5-2010 11:31 (#56)

Ser lækkert ud tramways!

Men Høje T linjen og Klampenborg linjen bliver stadig snydt. Jeg ville nok gøre Bx til en 'rigtig' linje og smide den over det nye rør, og helt til Nivå.
Brugers avatar
LB

Begynder



Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 22/5-2010
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Holbrook, 23/5-2010 12:18 (#57)

knudbe skrev:
Holbrook skrev: Stykket fra Lufthavnen til Dragør kunne delvis erstatte 350S.

Linie 350S er allerede meget lang. En forlængelse af denne er ikke realistisk. Har faktisk været foreslået "in real".

Jeg tænker heller ikke på nogen forlængelse af 350s. Nærmere det modsatte. Hvis der blev bygget en letbane fra lufthavnen til Dragør ville en del af transportbehovet til og fra Dragør blive dækket af den og 350s kunne i langt højere grad stoppe tidligere f.eks. ved Tårnby st. hvor man kunne opnå forbindelse til letbanen.
En anden mulighed var en linie der kørte fra Dragør og så fulgte linie M ind til byen så beboere fra Dragør ikke skal skifte for at komme til København centrum.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Anonym Bruger, 23/5-2010 12:26 (#58)

Lad F starte i Hellerup, C i Klampenborg. M skal køre hvert 20. minut, suppleret med Øresundstog Østerport-Malmö hvert 20. minut, samt en Mx mellem Nivå og København H hvert 20. minut, og forlæng den til Helsingør i myldretiden, hvor den så ender i Østerport.

Sådan som den er nu, vil der køre tog t/f Helsingør hvert 5. minut hele dagen, og det er måske lige i overkanten.

Overvej desuden om der skal køre 18 tog i timen hver vej mellem Lyngby og Hillerød.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af knudbe, 23/5-2010 14:00 (#59)

Jeg ser at en del af de kommentarer som kommer omkring til forslaget er baseret på sådan som verden ser ud i dag. Det er lige som om at "anno 2030" er forbigået folks opmærksomhed.
"Anno 2030" er om 20 år, og på det tidspunkt er der givet sket en væsentlig forøgelse af indbyggertallet i Københavns omegn - ikke kun på Amager, men hele hovedstadsregionen.
20 års fremskrivning af biltrafikke i hovedstadsområdet = totalt kaos. Det er nødvendigt at alle former for kollektiv transport bliver centralt koordineret for hele hovedstadsregionen og ikke på kommunalt plan som det blev indført under kommunalreformen. De daværende amter havde den opgave sammen med sygehusvæsenet. Den kollektive trafikplanlægning burde også have været overført til regionerne.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af coca2, 23/5-2010 15:41 (#60)

hæ-hæ. Herligt projekt. Wink
Og her et par ønskener:

1; Linije M bør omdøbes så den ikke kan misforstås med Metro1,2 3,4 5,--->.
2; Forbindelser som Hg-Hi-Fm-Ba-Tå
3; Metroen laver en ny sløjfe på Amager fra lufthavnen til Vest Amager(så kan knudbe kan få skinne forbindelse Wink)
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Materiel til intertationalt tog Kh-Tyskland anno 97 Real-Life-Tog 3 01-11-2010 18:57
Tredobling af godstransport på skinner i 2030 Real-Life-Tog 37 13-10-2009 13:34
Bedste billedet anno 2008 Real-Life-Tog 9 18-01-2009 18:27
Rangering anno 1930 Real-Life-Tog 9 11-08-2008 00:04
Julefrokost på Dyrehavsbakken Anno 1959 (SEO III) Aktiviteter 3 29-12-2007 13:12
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: