Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
S-togsnettet anno 2030?

Udskriv debat

  S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 20/5-2010 20:02 (#1)

Jeg har tegnet lidt på s-togsnettet, udfra bl.a. idéerne om konvertering af Kystbanen, og min fri fantasi, heriblandt Roskilde! Kommenter endelig! Grin Wink

www.larsbudtz.dk/Stogsnettetanno2030small.jpg
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:



SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Walker, 20/5-2010 20:50 (#2)

Fantastisk Grin

Godt lavet og bestemt ikke urealistisk!
Men burde man ikke også have forbindelse til Lufthavnen?
Eller er det umuligt Pfft
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 20/5-2010 21:00 (#3)

Jo, man kan da sagtens tegne det, men DSBFirst skal jo også have noget at lave ;P
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Fsfield, 20/5-2010 21:12 (#4)

Meget godt lavet. Men hvordan har du lavet det?
Brugers avatar
Fsfield

Lidt øvet



Antal indlæg: 22
Tilmeldt: 7/6-2009
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 20/5-2010 21:17 (#5)

Fsfield skrev: Meget godt lavet. Men hvordan har du lavet det?


Jeg har bare tegnet på et "ægte" kort, ligesom enhver anden form for "billedemanipulation". Grin Wink
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af NicPaHa, 20/5-2010 21:46 (#6)

Nice nok ..

Dog syntes jeg måske ikke at Bx eren skulle starte i Roskilde og ende i Helsingør .. Høje Taastrup og Nivå syntes jeg ville være mere passende Pfft
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Walker, 20/5-2010 22:35 (#7)

Du skulle næsten prøve at lave et kort, hvor du inkluderer Lufthavnen Grin Wink
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af DVG, 20/5-2010 22:45 (#8)

Desværre er der noget af det der er urealistisk, specielt BX fra Glostrup og vestpå med mindre den allerede her skifter til Fjern. BX'eren har allerede her hente B'eren.
Derudover forstår jeg ikke BX's standsningmønster på kysten.
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 20/5-2010 22:45 (#9)

Walker skrev: Du skulle næsten prøve at lave et kort, hvor du inkluderer Lufthavnen Grin Wink


Det kan jeg da godt; men vil det nogensinde være relevant? Jeg tænker bare på at vi allerede har Metroen af "lette tog", til at køre derud...
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 20/5-2010 22:51 (#10)

DVG skrev: Desværre er der noget af det der er urealistisk, specielt BX fra Glostrup og vestpå med mindre den allerede her skifter til Fjern. BX'eren har allerede her hente B'eren.
Derudover forstår jeg ikke BX's standsningmønster på kysten.


Bx's standsningsmønster på Kystbanen er baseret på min ER / ET-førende faders umiddelbare idéer om passagertal/behov. Jeg har ingen steder taget højde for praktiske banemæssige forhold; det er udelukkende idéer omkring hvordan nettet kunne se ud... Mht. Roskilde, vil det vel under alle omstændigheder kræve alvorlige sporændringer/udvidelser, men hvis fysikkens love forbyder det, vil jeg da gerne ændre det på kortet, hehe! Wink
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af DVG, 20/5-2010 23:17 (#11)

Hvad med at bruge data som der er nogle der indsamlet? Kunne godt lide det mønster som kysten havde før First overtog, drop Skodsborg!


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Walker, 20/5-2010 23:33 (#12)

Tramways.dk skrev: Det kan jeg da godt


Lyder godt Wink
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 21/5-2010 00:59 (#13)

Puha! Nu håber jeg i er (lidt mere) tilfredse, med mit arbejde Wink

Jeg blev nødt til at lave en ny linje, så den måtte blive H+ lyserød, men eftersom der ikke benyttes +'er mere, måtte den komme til at hedde linje M.
www.larsbudtz.dk/stogkompleteditmedfekstoglufthavn.jpg
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Horsecreek, 21/5-2010 02:55 (#14)

Først og fremmest er det en fin idé med sådan en fremtidsfantasi.

+erne findes stadig det er de tog der kun kører i myldretiden (dem som gør at det er 10-minuttersdrift d.v.s. de tog der står med hvid baggrund i køreplanen.) Men +linierne har næsten samme standsningsmønster som de almindelige linier, derfor bruger man ikke '+' ud ad til.


Du kan også medtage denne udbygnings ide mellem Hellerup og Holte
http://www.bane.d...elID=10660

Eller denne S-letbane, som der endnu ikke er nogen planer om at lave yderligere undersøgelser af. Link og pdf-fil.
http://www.dsb.dk...ke-pa-vej/


Vedhæftede filer:
s-letbane.pdf [572,97kB / 66 Downloads]

Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet



Antal indlæg: 368
Tilmeldt: 24/9-2005
Bopæl: Slagelse
Alder: 44
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af NicPaHa, 21/5-2010 08:52 (#15)

Endnu en gang; godt arbejde.

Noget af en lang rute F'eren har fået ..

.. og hvorfor går B'eren til Birkerød? XD
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Jimbow, 21/5-2010 09:15 (#16)

Fin idé med at skitsere et fremtidigt s-bane net Smile

Jeg skulle også til at skrive at du nok skulle inkludere overhalingsspor på mindst Hellerup-Holte. I udkastet til Idéfasehøringen (som du kan se på BDK's hjemmeside) er der vist et par forskellige linjekort, som viser hvordan det kunne se ud med de par løsninger der er i spil.

Der er også planer om tilsvarende overhalingsspor på Køge Bugt og Frederikssundsbanen, men det ligger muligvis længere ude i fremtiden, da der ikke er lavet arealreservationer som på Nordbanen (arealerne til 3. og 4 spor Hl-Hot blev reserveret ved lov i 1949!).

Det har også tidligere været på tale at udvide s-banen til Helsinge og Herfølge (måske også Fredensborg?).

Den sidste mulighed jeg lige kan komme i tanke om, er at en Ring 5 bane som i sammenhæng med en tunnel mellem Helsigør og Helsingborg, kan lede primært godstrafikken udenom København. Sådan en forbindelse kunne også indeholde RE/S tog. Alt afhængig af linjeføring kunne man forestille sig stationer i f.eks.: Nivå - Karlebo - Allerød Nord - Lynge - Ganløse - Kildedal - Nybølle - Sengeløse - Høje Taastrup (Vest) - Kildebrønde (evt. station på Kh-KjN-Rg banen) - Hundige.

Så muligheder er der nok af - derimod er der vidst ikke nok penge Cool :roll:
Brugers avatar
Jimbow

Meget øvet



Antal indlæg: 216
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 39
Status:

Jimi Hansen

SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af AndreasM, 21/5-2010 09:34 (#17)

Det er så sørgelig en fremtidsvision det her, at den helt sikkert ender med at blive sand! :cry:


Horsecreek skrev: +erne findes stadig det er de tog der kun kører i myldretiden (dem som gør at det er 10-minuttersdrift d.v.s. de tog der står med hvid baggrund i køreplanen.) Men +linierne har næsten samme standsningsmønster som de almindelige linier, derfor bruger man ikke '+' ud ad til.

De findes kun rent køreplansteknisk, fordi opbygningen af TKS og tognummersystemet på s-banen ikke kan håndtere rigtig 10 minutters drift! At sige at pluslinjerne stadig eksisterer, ville jeg derfor vove at kalde noget pjat, og du skal i så fald også dele togene på ringbanen op i linje F1, F2, F3 og F4! Pfft
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Tramways.dk, 21/5-2010 09:38 (#18)

AndreasM skrev: Det er så sørgelig en fremtidsvision det her, at den helt sikkert ender med at blive sand! :cry:


Helt bestemt! Den grundlæggende idé om konvertering af Kystbanen er da trist. Homogenisering af jernbanen generelt er da kedeligt... Sad
Brugers avatar
Tramways.dk

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 20/9-2009
Alder: 33
Status:


SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af AndreasM, 21/5-2010 09:43 (#19)

Jimbow skrev: Der er også planer om tilsvarende overhalingsspor på Køge Bugt og Frederikssundsbanen, men det ligger muligvis længere ude i fremtiden, da der ikke er lavet arealreservationer som på Nordbanen (arealerne til 3. og 4 spor Hl-Hot blev reserveret ved lov i 1949!).

1947 (16. april)... Og man havde allerede i 1920 eksproprieret til 3. og 4. spor Hl-Gj Smile

Tramways.dk skrev:
AndreasM skrev: Det er så sørgelig en fremtidsvision det her, at den helt sikkert ender med at blive sand! :cry:


Helt bestemt! Den grundlæggende idé om konvertering af Kystbanen er da trist. Homogenisering af jernbanen generelt er da kedeligt... Sad

Det er jo fuldstændig vandvittigt at vi stadig leder stort set alt trafik igennem boulevardbanen. Den eneste fornuftige løsning er at få bygget en s-togstunnel uden om, (som så samtidig kan betjene den anden side af søerne), som det så mange gange er forslået.

Og så skulle man jo efter min mening aldrig have sparet pengene og nøjedes med metro...
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:



SV: S-togsnettet anno 2030?
Skrevet af Jimbow, 21/5-2010 10:00 (#20)

AndreasM skrev: 1947 (16. april)... Og man havde allerede i 1920 eksproprieret til 3. og 4. spor Hl-Gj Smile


Øv, så huskede jeg lige et par år forkert, gad ikke lige finde linket til loven frem Smile

AndreasM skrev: Det er jo fuldstændig vandvittigt at vi stadig leder stort set alt trafik igennem boulevardbanen. Den eneste fornuftige løsning er at få bygget en s-togstunnel uden om, (som så samtidig kan betjene den anden side af søerne), som det så mange gange er forslået.

Og så skulle man jo efter min mening aldrig have sparet pengene og nøjedes med metro...


Helt enig i at der burde være to ekstra spor mellem ca. Dybbølsbro og Svanemøllen. Og hvis man samtidig kan få betjent en del af de steder hvor Cityringen ikke kommer, så er det jo bare godt!

Jeg syns som sådan ikke der er noget galt med den nuværende metro og Cityringen, men de burde suppleres af letbaner fx i brogaderne for at bringe flere passager ind i systemet. Men det er ærgeligt at man på den nuværende metro ikke lavede en afgrening under søerne, så der kunne gå en linje ud under Nørrebrogade.
Brugers avatar
Jimbow

Meget øvet



Antal indlæg: 216
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 39
Status:

Jimi Hansen

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Materiel til intertationalt tog Kh-Tyskland anno 97 Real-Life-Tog 3 01-11-2010 18:57
Tredobling af godstransport på skinner i 2030 Real-Life-Tog 37 13-10-2009 13:34
Bedste billedet anno 2008 Real-Life-Tog 9 18-01-2009 18:27
Rangering anno 1930 Real-Life-Tog 9 11-08-2008 00:04
Julefrokost på Dyrehavsbakken Anno 1959 (SEO III) Aktiviteter 3 29-12-2007 13:12
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: