Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)

Udskriv debat

  Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af ic3dk, 18/9-2008 14:28 (#21)

Ny fase i arbejdet med at bygge 6. hovedspor:
http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artik...kelID=7660
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:



SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af MSS, 18/9-2008 14:46 (#22)

Det bliver ikke sjovt for naboerne.. Utroligt at de finder det nødvendigt at ramme master midt om natten..!
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af ic3dk, 18/9-2008 15:02 (#23)

Ellers skal alt togtrafik i mellem Dybbølsbro - Enghave/Sydhavn jo stoppes. Hvert i fald i den ene retning.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af Kim_Christensen, 18/9-2008 20:58 (#24)

MSS skrev: Ja det er en pudsig perron. Der er kun belægning på den p.t. anvendte halvdel, og der er hegn ned igennem midten af perronen. Det fremtidige 2. perronspor, der p.t. er et opstillingsspor, ender blindt ca. 150 m efter Dybbølsbro st. i udadgående retning...


Det lyder ganske pudisgt. Er der nogen der har et billede af arrangementet?

Hilsen Kim
Brugers avatar
Kim_Christensen

Medlem



Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 13/12-2006
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af AndreasM, 18/9-2008 21:03 (#25)

Kim_Christensen skrev: Det lyder ganske pudisgt. Er der nogen der har et billede af arrangementet?

Det har Steen ja:
http://www.l-erik...mage=29160
http://www.l-erik...age=106601
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:

 
Redigeret af , 18/9-2008 21:05

SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af DVG, 18/9-2008 21:04 (#26)

PÃ¥ dette billedet kan man se noget af det:
http://gregand.dk...p?show=667
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af MSS, 19/9-2008 02:18 (#27)

Og endelig fra oven: HER
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af Jimbow, 19/9-2008 08:57 (#28)

AndreasM skrev:
Jimbow skrev: Rent SR-mæssigt kan man vel lave det som vekselspor?

Nej, for der kommer anden del af problemet så ind, HKT kan ikke håndtere vekselspor, idet at HKT på den fri bane er retningsbestemt! Smile

Ja så kan jeg godt se at der kan blive et problem.
Grunden til at jeg tænkte på vekselspor, er at der mellem Ballerup og Frederikssund er opsat I-signaler i højre og venstre spor. Men når HKT-blokkene er retningsbestemt, er der ikke så meget vekselspor over det alligevel Smile

Men det skal da blive spændende at se hvordan det problem bliver løst.
Brugers avatar
Jimbow

Meget øvet



Antal indlæg: 216
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 39
Status:

Jimi Hansen

SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af AndreasM, 19/9-2008 11:29 (#29)

Jimbow skrev: Grunden til at jeg tænkte på vekselspor, er at der mellem Ballerup og Frederikssund er opsat I-signaler i højre og venstre spor. Men når HKT-blokkene er retningsbestemt, er der ikke så meget vekselspor over det alligevel Smile

Det er meget normalt nu ja, at man opsætter I signal for venstre spor, istedet for VI signaler... Smile
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af KimEast, 19/9-2008 19:43 (#30)

Korrekt! Et eller andet sted stod der fornyligt, at VI-signaler blir ombygget med I-signaler, også i venstre spor. Det skete ved Vigerslev Fjern, da de lavede det om engang. angående VU-signalerne, er man stadig uenig med sig selv om hvad for slags signal det skal være Wink Kan jo ikke være tre-lampers (som AM) da det ikke er velkselspor, og næste signal jo er et venstre-I. (der vil altid kun være 1 grøn i U-signalet alligevel). Desuden kan et venstre-I (der ikke er på vekselspor), aldrig være med to grønne, men altid grøn under gul (lissom VI var). Så mangler vi bare de finder ud af at ændre VM-signalernes udseende, bare for at få lidt mere forvirring. Og senere skal alt laves om igen til ny EU-standard.. Ak ja.,Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af KimEast, 20/9-2008 04:43 (#31)

Citat fra Skovlunde lokalhistorie: " I 1964 blev der bevilget penge til dobbeltsporet, som var klar mellem Skovlunde og Ballerup i 1966. Det sidste enkeltsporede afsnit på den københavnske S-bane var Herlev-Skovlunde, som først blev udbygget til dobbelt spor i 1970." - Og det havde jeg da glemt, at det var faktisk Skovlunde-Ballerup der fik dobbeltspor før Vanløse-Skovlunde. (Sådan lidt omvendt orden). Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af AndreasM, 20/9-2008 17:26 (#32)

KimEast skrev: angående VU-signalerne, er man stadig uenig med sig selv om hvad for slags signal det skal være Wink

Vrøvl! Man udskifter VI signaler med I signaler, fordi der har været en række hændelser, hvor førerere er kørt forbi VI'ere i stop pga. synligheden. Man har ikke det samme problem med VU'erne (vel sandsynligvis fordi hastigheden ikke er så høj her), så derfor lader man dem være! Smile
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af KimEast, 20/9-2008 20:23 (#33)

Tja, man har jo sat hastigden op til 120 i venstre-spor-kørsel, og da det ikke er vekselspor, er der langt mellem VU-signalet og det kommende VI-signal, og ingen forsignal før VI. - Der er dog stadig mange steder der stadig kun er et lille VI før stationerne. - Er det på grund af EU, og deres signal-harmonerings-forslag mv., at man endnu ikke har vekselspor på alle hovedstrækningerne?? Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af AndreasM, 20/9-2008 21:25 (#34)

KimEast skrev: Tja, man har jo sat hastigden op til 120 i venstre-spor-kørsel, og da det ikke er vekselspor, er der langt mellem VU-signalet og det kommende VI-signal, og ingen forsignal før VI.

Den er kun 120km/t i venstrespor fordi du kører med aktiv ATC, og hvis din ATC er aktiv, så har du også en afstandssøjle til at hjælpe dig. Wink

KimEast skrev: Der er dog stadig mange steder der stadig kun er et lille VI før stationerne.

Rom blev ikke bygget på en dag, man skifter dem efterhånden som man alligevel skal lave noget de pågældende steder.

KimEast skrev: Er det på grund af EU, og deres signal-harmonerings-forslag mv., at man endnu ikke har vekselspor på alle hovedstrækningerne?? Wink

Gætter på at det ligesom så meget andet drejer sig om penge Smile
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af Togkiggeren, 20/9-2008 23:21 (#35)

AndreasM skrev:
KimEast skrev: angående VU-signalerne, er man stadig uenig med sig selv om hvad for slags signal det skal være Wink

Vrøvl! Man udskifter VI signaler med I signaler, fordi der har været en række hændelser, hvor førerere er kørt forbi VI'ere i stop pga. synligheden. Man har ikke det samme problem med VU'erne (vel sandsynligvis fordi hastigheden ikke er så høj her), så derfor lader man dem være! Smile


Samtidigt får man ikke kør på PU signalet inden der er en kør-tilladelse på Vu-signalet. Det er en ekstra sikkerhed der er lagt ind i anlægget.

Derfor hører man aldrig om signalforbikørsler af VU signaler.

Venlig hilsen
-T
Brugers avatar
Togkiggeren

Lidt øvet



Antal indlæg: 18
Tilmeldt: 23/11-2006
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af KimEast, 21/9-2008 01:53 (#36)

Ok, 120 i venstre spor med ATC, hvad er den så uden ATC ? 50? 60? Og med den lave fart kan man altså godt smutte forbi et VI-signal der står på rødt? Husk på, den røde er skarp-spejl-refleks-lysende, lissom grøn og gul er. (og samme type som de tyske hovedsignaler er). Men ok, sidder man med alt muligt andet, kan man godt køre forbi alt, når ATC er slået fra.. Smile -- Ang PU og VU. Hvorfor ikke samme sikkerhed fra PU til U ? Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af AndreasM, 21/9-2008 12:33 (#37)

KimEast skrev: Ok, 120 i venstre spor med ATC, hvad er den så uden ATC ? 50? 60?

Du sidder og gætter, hastigheden er 70km/t af venstre spor.!

KimEast skrev: Og med den lave fart kan man altså godt smutte forbi et VI-signal der står på rødt? Husk på, den røde er skarp-spejl-refleks-lysende, lissom grøn og gul er. (og samme type som de tyske hovedsignaler er).

Husk på at den ene af os to, sidder ude og kigger på de skarp-spejl-refleks-lysende signallamper 35 timer om ugen, og jeg kan sq love dig for at de ikke altid er nemme at se, slet ikke i tåge og snesnorm! Og slet ikke på en VI'er der står så langt nede i skærverne at selv en fasan rager højere op.

KimEast skrev: Men ok, sidder man med alt muligt andet, kan man godt køre forbi alt, når ATC er slået fra.. Smile

Ja, og nu sidder vi jo typisk med vores sudoku, en artikel fra Bo Bedre om det perfekte samtalekøkken, og konen i telefonen samtidig med at vi kører.

KimEast skrev: Ang PU og VU. Hvorfor ikke samme sikkerhed fra PU til U ? Wink

For at få afviklet driften noget hurtigere, ligesom at man sætter SU og SI signaler op på de størrere banegårde Wink
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af KimEast, 21/9-2008 20:47 (#38)

Hæh. Kan stadig ikke se hvordan man kan overse en VI selvom den er helt nede i fasanhøjde, FORDI den altid står samme sted som I-signalet i højre spor. DET kan man vel se, og så regne ud hvor VI er?? Wink Har set, at man er begyndt med afstandsmærker mod VM ihvertfald, kommer det også mod VI?
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:



SV: Dobbelt spor ud fra kbh H. (S-tog)
Skrevet af Horsecreek, 21/9-2008 23:38 (#39)

KimEast skrev: Har set, at man er begyndt med afstandsmærker mod VM ihvertfald, kommer det også mod VI?

Det er der allerede. først og fremmest kan man bruge dem der er for I-signalet, men f.eks. Hellerup hvor der er bygninger eller andet mellem de to spor, er der afstandsmærker til VI
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet



Antal indlæg: 368
Tilmeldt: 24/9-2005
Bopæl: Slagelse
Alder: 44
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Veterantog på landets nyeste spor Real-Life-Tog 37 26-10-2010 10:42
Spor 1 modeltog's messe Modeltog 1 15-04-2010 16:54
Måske vidtrækkende ? omkring spor på Århus havn Real-Life-Tog 7 13-02-2010 11:29
Renovering af spor i Es Real-Life-Tog 7 19-11-2009 09:41
Blind spor i Faxe? Real-Life-Tog 6 24-10-2009 11:12
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: