Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Problem: AI-traffic alt for langsom

Udskriv debat

  Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af Publius, 14/8-2008 21:25 (#1)

Jeg har fået bøvl med en fejl jeg ikke umiddelbart har kunnet finde noget om her eller på andre sider.

Problemet er, at nogle af de AI-tog jeg indsætter kører alt for langsomt - deres performance er sat på 100, men de er så langsomme at det svarer til noget i retning af 60-70 stykker. Jeg har oplevet det med flere forskellige togtyper, både el og diesel, men indtil videre kun på DK2000H.
Når jeg første gang prøver at få MSTS til at genberegne de pågældende togs køreplaner, så fremkommer de tider man ville forvente. Hvis jeg så gemmer aktiviteten og så genberegner igen, fremkommer der enten de "langsomme" tider som toget også kører efter - eller også crasher MSTS.

Har nogen oplevet noget lignende? Er der nogen der evt. har en løsning?

På forhånd tak Smile
Brugers avatar
Publius

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 27/3-2008
Status:



SV: Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af lbr40, 14/8-2008 22:08 (#2)

Så vidt jeg husker kører AI-togene med en max. hastighed på ca. 120 km/h med en performance på 75 %. Jeg har ikke prøvet performance på 100 %.
Det er kun playertogets køreplan, der kan opdateres.
De 2 muligheder, du har tilbage, er at ændre tiderne på dine AI-tog og/eller ændre startpunkterne, hvis AI-togene skal være på et bestemt sted til en bestemt tid. Om dette kan lykkes afhænger også af, hvordan du kører dit playertog.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af Publius, 14/8-2008 22:29 (#3)

Man kan jo kalkulere på AI-togs køreplan for at danne sig et overblik over ca. hvornår det er hvor.
Problemet er så bare at de kører lige langsomt hvadenten jeg justerer til omkring 70 eller til 100 i selve service-editoren.

Og det er heller ikke alle AI-togene det drejer sig om, så dem der er ramt af det mærkelige "sløvhedssyndrom" kører og spærrer for alle de andre. F.eks. for et IC3 AI-tog med problemet tager det godt godt 2½ timer fra Høje Taastrup til Odense uden stop.

Jeg har ikke rigtigt kunne se noget mønster i hvilke tog der opstår problemer med endnu.
Brugers avatar
Publius

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 27/3-2008
Status:


SV: Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af lbr40, 15/8-2008 01:03 (#4)

Prøv at sætte performance ned til 75 % for at se forskellen op til de 100 %.
Hvis dit playertog ikke kan overholde køreplanen, kan du lade foranførende AI-tog afvente på et sidespor, men da skal du bruge 2 Reverse-Points i aktiviteten, for at "tvinge" AI-toget til at standse foran et PU-signal, så forbikørsel kan foretages.
Yderligere vil jeg anbefale, at du bruger MSTS-Bin.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af Publius, 15/8-2008 20:01 (#5)

Ja, jeg bruger MSTS-bin.

Jeg har fået testet lidt mere og fundet ud af følgende:
To ens AI-tog med henholdsvis 75 og 100 i performance kører lige hurtigt - det er som om MSTS ikke "opfatter" at jeg har justeret performance op. Ligeledes har det ingen effekt hvis jeg sætter performance ned.
Brugers avatar
Publius

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 27/3-2008
Status:


SV: Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af lbr40, 15/8-2008 20:22 (#6)

OK ! Jeg tror så, at AI-togene kører i deres egen "verden", altså styret af MSTS og computeren. På den måde har du så ikke kontrol over disse tog, bortset fra startsted, starthastighed og starttid. Disse 3 ting må du så prøve at arbrejde med.
MSTS-Bin gør det lidt nemmere at bruge MSTS, herunder brug af flere reverse-Points, som måske også kan hjælpe dig.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af Publius, 15/8-2008 20:43 (#7)

Jeg prøvede ellers lige en test på NE-Corridor med tre solo HHP8'ere. Justerede dem til performances på henholdvis 25, 75 og 100, og lod dem starte parallelt ved siden af hinanden. Der kunne ses en klokkeklar forskel i både acceleration og tophastighed. Og det er den mulighed for styring af AI-togs hastighed der åbenbart er gået delvist i smadder.

Det ender nok med en geninstallation af MSTS. Det plejer at løse diverse problemer, i hvert fald et stykke tid...
Brugers avatar
Publius

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 27/3-2008
Status:


SV: Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af lbr40, 15/8-2008 22:55 (#8)

Det lyder godt nok interessant med de 3 HHP8'ere.
Dog tror jeg ikke, du har fejl på MSTS, da det for mig lyder som om, du har tjek på det.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Problem: AI-traffic alt for langsom
Skrevet af knudbe, 16/8-2008 18:02 (#9)

Er det selve togets performance som du regulerer eller er det performance i køreplanen ud for hver station?

Jeg regulerer altid ud for stationerne, da jeg ikke har kunnet se nogen virkning hvis man bare gøre det på toget.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
MSTS Problem på ny PC Ruter 23 03-03-2011 20:12
Et lille problem Ruter 4 01-02-2011 13:34
Fuel problem med disel lok Materiel 1 11-01-2011 11:50
Problem med Microsoft train simulator.. Materiel 5 17-10-2010 18:36
Problem med strømaftager ? Real-Life-Tog 13 24-08-2010 23:04
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: