Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Slut med papirtog i fremtiden?

Udskriv debat

  Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af jwt1, 28/6-2008 20:22 (#1)

Hejsa. Jeg var en tur i Næstved i dag. Jeg fik disse billeder.

Det ser da ud som om at det godt kunne være helt slut med at der måske skal køre papirtog i fremtiden

Skinnerne i spor 12 er skåret op i mindre stykker med en skærebrænder, og skiftet er blændet. Men vil man etablere havnebanen med spor 1 i fremtiden?


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
jwt1

Ekspert



Antal indlæg: 1376
Tilmeldt: 5/1-2005
Alder: 33
Status:

Hilsen Jacob


SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af Kim_Christensen, 29/6-2008 09:19 (#2)

Dette er kun formodninger:
Jeg går ud fra at spor 1 er det spor man kan se til venstre i billedet, og at sporskiftet der ligger i det spor grener af til havnebanen?.
Det sporskifte må jo være ret nyt, og have erstattet en englænder eller et kryds, idet sporskiftet i nabosporet (spor12 ?) ellers ville være meningsløst. Så vidt jeg kan se af TIB løber spor12 jo alligevel ind i spor 1 i den anden ende af stationen, derfor kan spor12 reelt godt undværes?
Det ser ud som et stykke af sporet til venstre er blevet helt udskiftet, hvilket sikkert er fornuftigt nok, for det ser ud til at resten af det spor ligger med duoblok sveller.
Alene det at man har lagt et sporskifte i tyder da på at sporet i afgreningen fortsat vil være tilsluttet det almindelige banenet. Det betyder ikke nødvendigvis at der kommer trafik af den grund...

Hilsen Kim
Brugers avatar
Kim_Christensen

Medlem



Antal indlæg: 112
Tilmeldt: 13/12-2006
Status:


SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af khm, 29/6-2008 15:08 (#3)

Kim_Christensen skrev: Det sporskifte må jo være ret nyt, og have erstattet en englænder eller et kryds, idet sporskiftet i nabosporet (spor12 ?) ellers ville være meningsløst.

Der lå ganske rigtigt en englænder før.

Se evt. http://www.jernbanebilleder.dk/billed...php?ID=251 .
Brugers avatar
khm

Meget øvet



Antal indlæg: 224
Tilmeldt: 20/5-2004
Bopæl: Horsens
Alder: 51
Status:

mvh. Keld H. Mikkelsen
http://www.jernbanebilleder.dk


SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af Kojak, 22/3-2009 12:37 (#4)

Ældre tråd,men spørger aligevel.Kører der tog til papirfabrikken eller er det indstillet.Har ikke været forbi der længe.Nogen der ved det?
Brugers avatar
Kojak

Medlem



Antal indlæg: 81
Tilmeldt: 22/3-2007
Bopæl: Køge
Status:


SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af MR-4073, 22/3-2009 13:28 (#5)

Der kører ingen papirtog til maglemølle. Alt fragtes nu med lastbiler. I øvrigt er det gamle spor 12 helt væk i dag. Jeg ved ikke om havnebanen overhovedet er blevet tilsluttet til spor 1 endnu, eller om det nogensinde bliver gjort.
Brugers avatar
MR-4073

Erfaren bruger



Antal indlæg: 766
Tilmeldt: 19/8-2005
Bopæl: Lige ved LJ ;)
Alder: 33
Status:


SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af Sydbanen, 22/3-2009 20:33 (#6)

Hej jeg bor tæt ved Næstved og dette arbejde har stået på noget tid jeg mener at spor 1 er tilsluttet havnebanen, MEN der køre ikke papirtog mere fordi sporet simpelet hen er for dårligt. slut herfra
Brugers avatar
Sydbanen

Medlem



Antal indlæg: 55
Tilmeldt: 23/1-2009
Bopæl: Syd for Næstved
Alder: 27
Status:


SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af Rasmus, 22/3-2009 23:32 (#7)

det er vidst ikke hele sandheden Smile

som jeg har forstået det var kørslen for dyr for CFL og blev derfor skåret væk som en del andre kørsler blev det...
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af Sydbanen, 23/3-2009 16:00 (#8)

ja både det og det jeg nævner. men det stod i jernbanen at sporet var for dårligt og maglemølle skulle samarbejde med cfl og nogle andre og at få sporet renoveret, det kan være der cfl ville skære tognne væk.. Måske er der en fremtid for havnebanen i næstved. hvem ved??
Brugers avatar
Sydbanen

Medlem



Antal indlæg: 55
Tilmeldt: 23/1-2009
Bopæl: Syd for Næstved
Alder: 27
Status:


SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af Mathiastog, 23/3-2009 17:31 (#9)

Det kan godt være det er dyrt for CFL, men med alle de lastbiler der skal kører på vejene, for at flytte den samme mængde gods som papirtoget, det er sygt. En skam der ikke kan gives tilskud. Forstår godt den blev skåret væk hvis den gav underskud. Hvis man tænker på miljøet er der ikke meget ide i at sende det med lastbiler. Selvfølgelig forurener diesellokomotiver også, men der er da rigeligt med lastbiler på vejene i forvejen.

H Mathias
Brugers avatar
Mathiastog

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/9-2008
Bopæl: Odense
Alder: 38
Status:



SV: Slut med papirtog i fremtiden?
Skrevet af Jimmy, 23/3-2009 19:48 (#10)

Jeg synes at det er mærkeligt at dem inde på christiansborg ikke vil ligge nogen penge til, når de snakker så meget om Co2 udslip. Som Mathiastog skriver så forurener diesellokomotiver, men hvis man samligner det som et godstog kan havde med i forhold til hvor mange lastbiler der skal køre for at have det samme med, så burde gods køres med tog synes jeg Smile
Brugers avatar
Jimmy

Meget øvet



Antal indlæg: 291
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Munkebo
Alder: 32
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Slut med ARRIVA-MR i driften Real-Life-Tog 12 17-12-2010 18:10
MÃ¥ske slut med IC2 hos Regionstog Real-Life-Tog 5 14-09-2010 23:17
Fremtiden for Århus Godsbanegård Real-Life-Tog 1 05-11-2009 20:49
Sporvognen er fremtiden Snik-Snak 63 05-12-2008 03:40
Slut med CFL Cargo i Nordjylland Real-Life-Tog 10 12-08-2008 11:01
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: