Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Neptun med MB Lyntog (SEO lll)

Udskriv debat

  Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af TorbenD, 25/3-2008 08:44 (#1)

Haløj der ude.
Ja jeg har lidt af et udsedvanligt problem Shock . Jeg har indstaleret SEO lll for at kører Neptun Smile . Problemet opstår når jeg skal kører aktiviteten Shock . Jeg kommer lige uden for Frihavnen hvor der toner en fejl frem på skærmen der fortæller: Cant ADD car MM ai to World Shock Shock . Det samme sker med FU MU og FS. Jeg har prøvet og kører Explore Route med selv samme s-tog stamme uden problemer.
Jeg har brugt noget af påsken på og skrive sammen med Knud som har lavet aktiviteten og han har ogsaå været ude med nogle forslag dog desværre uden resultat. Jeg har også prøver at starte den i Start Center, Train Store og selvfølgelig på gammeldags måde. Kunne det tænkes at der er nogle der har en idé om havd der er galt hører jeg gerne fra jer.
På forhånd tak
TorbenD Grin
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:



SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af KimEast, 25/3-2008 20:55 (#2)

Når det virker i Explorer Rute og ikke i en aktivitet, er fejlen, at , ja, der er fejl i MM FU MU FS filerne. Prøv slet dem alle, (dvs hele 1.gen.S-toget) og installer det igen forfra. Har du haft un-installeret MSTS med uninstall programmet? Har du mange programmer kørende i baggrunden, feks noget antivirus? Er du præcis til den tid der står i aktiviteten?? (kunne komme med 100 spørsmål, men stopper her, dennegang)
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af KimS., 26/3-2008 01:26 (#3)

Jeg tror nu nærmere, at der er for meget, der skal startes op og det kan MSTS ikke nå at indlæse, derfor meddelelsen.
Jeg kunne forestille mig, at SEO III er rimelig tung omkring det sted der nævnes.

S-Toget fejler ikke noget, det er jo konstateret ved kørsel i Explorer.

Problemet er nok nærmere, at den der laver aktiviteten, gør det på en kraftig maskine hvor tingene så fungere, men
skal aktiviteten så efterfølgende køres på en mindre kraftig går det galt, det er set før.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af Ghosttrain, 26/3-2008 09:07 (#4)

Hej
Netop Frihavnsområdet er et af de tunge steder at starte. I den ene tilstødende worldfil har man hele Svanemøllen i den næste hele Østerport-Nørreport. Frihavnen ligger i sin egen worldfil, men alt efter hvor du starter skal MSTS loade mindst 2 af de tre worldfiler ind på én gang, og har man ikke en meget kraftig PC kan dette give problemer i aktiviteter hvis brugeren mangler rå maskinkraft. Det skal siges at en af de største syndere der trækker tænder ud i aktiviteter er løse consist der evt. er opstillet. Disse er værre end AI-tog, det er oftest de løse consists der laver fejl.
Der er endnu en grund til sat denne fejl forekommer. Dette har noget at gøre med hvorden MSTS loader alle former for kørsel. FØRST loader MSTS landskabet på det punkt man vil starte, dernæst alle de informationer en aktivietet skal bruge, og til sidtst det rullende udstyr.
Så Kim har fuldstændingt ret i sine antagelser.
Og så skulle den ged være barberet. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af TorbenD, 26/3-2008 09:21 (#5)

Jeg må sige at der er nogle forslag (kan god læse at jeg skal have ny maskine) Grin Grin Grin (den jeg har nu er kun ý år gammel). Nå spøj til side. jeg takker og må se fremad for det skal ikke stoppe mig.
Har i forresten været forbi dette link fornylig.
Hvilke payware addons har du?
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af Ghosttrain, 26/3-2008 09:55 (#6)

Hej Torben
Hvor meget ram har du i din PC ? Og er din ram eventuelt delt med dit grafikkort ? Jeg vil som minimum anbefale 1 GB i almindelighed og hvis rammen er delt ( Ved onboard grafikkort ) 1,5 Gb
Og ja jeg har set indlægget med payware addons, men da jeg af gode grunde ikke har nogen, så har jeg heller ikke svaret. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af TorbenD, 26/3-2008 10:07 (#7)

Hej Erik.
Jeg kører
Pentium 4
3,2 GHZ
2,0Gb Ram
Det skulle være nok.
Det kunne være at jeg skulle se lidr på nogle nøjler. Der er noget med at hvis jeg går ind igennem kør i START kan jeg komme til og fjerne evt. nøgler der kunne spære men kan du hjælpe med og komme der ind (skriv formlen).
Jeg troede at du havde en del ADD, men der kan man se
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af TorbenD, 26/3-2008 10:50 (#8)

Glemte ligrafikkortet. Det er GeForce FX 5200. Godt nok en gædre model men den kører og den kører rigtig godt
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af erwa, 26/3-2008 11:15 (#9)

Hej Torben

Jeg har nogle gange haft det samme problem med at MSTS går ned eller kommer med forskellige fejlmeldinger når der er for meget der "fylder".

Jeg går ud fra at du bruger Train-store.

Jeg har ofte haft succes med at lukke for internettet, antivirus og Firewall, for det ser ud til at dette bruger en frygtelig masse RAM.

Hvis du gør dette er der stort set ingen smalle steder.

Dette er bare min erfaring.

Hilsen

Erik
Brugers avatar
erwa

Medlem



Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 2/5-2004
Bopæl: København Ø
Alder: 67
Status:


SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af TorbenD, 26/3-2008 11:20 (#10)

Jeg plejer nu ikke og have nogle problemer af den karater. Jeg har en ide om at måske skal lægge maskinen ned eller finde de nøgler nogle programmer lægger ind. Jeg kan bare ikke lige huske hvordan.
Torben
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af Ghosttrain, 26/3-2008 11:37 (#11)

Hej torben
Når du taler om nøgler, siger jeg automatisk registreringsdatabase, og den vil jeg helst ikke rådgive andre om, da jeg af gode grunde ikke aner hvad der kører på andres PC'er. Det kan nemlig være forbundet med ret så stor fare at begynde at slette eller deaktiverer nøgler. Men her er et råd du måske kan bruge: Hvis du kører Norton Antivirus, skal du ind i de avancerede funktioner og stille Norton til Smartscan istedet for deepscan. Du skal også stille Norton til IKKE at scanne i kørende filer. Dette hjælper på din PC's performance, og er ikke nogen videre forringelse af din sikkerhed, da aller filer alligevel bliver scannet under installation.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af TorbenD, 26/3-2008 11:53 (#12)

Ok Erich.
Jeg tror lige at jeg slår koldt vand i blodet for jeg har en ide om at købe en blærebar når nej der hedder en bærebar og så bruge min statinær til Train, FC og andre simulator uden at der skal ligge og kører antivirus og andre former for opdateringer. Sådan helt uden den store verden.
Men i skal have en stor tak for hjælpen.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af KimS., 26/3-2008 12:45 (#13)

Jeg tror, at dette lille program http://www.kcsinc.biz/updates/RoutesO..._Setup.exe ville kunne hjælpe mange.
Hele finten går ud på, at programmet slukker de ruter man ikke vil benytte.
Det vil så sige, at de ikke indlæses og derved heller ikke optager plads i hukommelsen og så er der plads til meget andet.

SÃ¥dan bruger du programmet:
Fjern flueben i de ruter du ikke vil bruge og tryk "Update". Det var finten.

Fordelen ved dette program i forhold til Train Store er, at materiellet ikke slukkes, dvs. du har som aktivitets bygger
alt dit materiel til rådighed.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af KimEast, 26/3-2008 21:51 (#14)

Bruger alle ikke det program i forvejen?? KimS ?? HÆH! -- Nå, endnu en mulighed er at bruge "Compute and Save" funktionen. Det laver en komplet file med alt hvad der foregår i aktiviteten, og skræddersyr alt til netop den PC der laver filen ! Prøv det.
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af KimS., 27/3-2008 01:57 (#15)

Det tror jeg ikke de gør....
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af TorbenD, 27/3-2008 14:38 (#16)

Haløj igen.
Ja så har jeg forsøgt efter de seneste anvisninger og uden resultat.
Jeg regnede så lige med at hvis jeg indstalerede S-tog så ville det også kører. som skrevet så gjort. Ind med s-tog ug mind santen om s-tog ikke virker med 2. g s-tog. Hurra så er der noget som virker bare ikke Neptun. ShockPIV
Nå men sådan er det bare. Har også prøvet på min søns bærebar og her samme resultat.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af knudbe, 27/3-2008 21:32 (#17)

TorbenD skrev: Hej Erik.
Jeg kører
Pentium 4
3,2 GHZ
2,0Gb Ram
Det skulle være nok.
Det kunne være at jeg skulle se lidr på nogle nøjler. Der er noget med at hvis jeg går ind igennem kør i START kan jeg komme til og fjerne evt. nøgler der kunne spære men kan du hjælpe med og komme der ind (skriv formlen).
Jeg troede at du havde en del ADD, men der kan man se
TorbenD


Den er kraftigere end min maskine, bortset fra grafikkortet, og det er måske lige det der gør det?
Mit gtrafikkort er et GeForce 6800 med 256 Kb.

Der står en hel del godsvogne samt et Mo på frihavsnområdet. Det kan du eventuelt fjerne i aktivitetseditor (jeg kan også gøre det hvis ikke du ved hvordan).
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af HenningM, 28/3-2008 01:06 (#18)

Hej Torben..


Det er måske bare et vildskud, men har du prøvet at afinstalere dit 2.gen. S-tog og så derefter indtstalere det igen, måske downloade det på ny, for som du beskriver din fejl lyder det for mig som om at der mangler en ai-fil i dit 2.gen. S-tog...... Bare et forslag, hvis ikke allerede du har prøvet det.
Brugers avatar
HenningM

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 3/3-2006
Bopæl: Tappernøje
Alder: 69
Status:


SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af KimS., 28/3-2008 02:14 (#19)

Det må jeg sige Knud, du får da noget ud af de få RAM du har på det grafikkort, for 256kb er ikke meget.
Hvordan gør du det?
Hæ.... Du mener nok 256MB, mon ikke?

Jeg vil nok mene, at 256MB er det mindste der kan trække MSTS fornuftigt og selv 512 kan hakke og
rive FSP ned på under 10.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:



SV: Neptun med MB Lyntog (SEO lll)
Skrevet af TorbenD, 28/3-2008 08:33 (#20)

Først vil jeg sige mange tak for de mange foreslag til hvad der kan gøres. Jeg har forsøgt de flest men jeg har lige taget en beslutning om at jeg køber en bærebar og derved laver min stationær om til kun spille maskine. dette gørr at den skulle komme til og kører mere smidig. Jeg kan også gå ned i en melenium. Godt nok tilbage skridt men den skulle komme til og kører bedere. Jeg har også en del spil som ikke kan kører på XP bla. kamp fredericia.
Hvis jeg må vil jeg vende tilbage.
Rigtig god weekend til alle.
TorbenD
PS. Knud du må godt fjerne dem da jeg nødig skulle lave mere rav i den een godt er:
Tak
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Desiro og TEE lyntog i danske farver Generelt 15 29-08-2012 20:54
Neptun juni 1993 - København-Gedser Scenarios 4 24-03-2011 23:25
Lyntog med pauser Real-Life-Tog 11 22-05-2010 23:24
Lyntoget "Neptun" København-Berlin ca. 1973 Aktiviteter 1 20-03-2008 20:40
Århus H - København H (Lyntog) Aktiviteter 16 25-01-2006 17:47
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: