Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll

Udskriv debat

  Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af Marc, 17/3-2008 19:03 (#1)

jeg læser her, at Arriva og NOB er gået i samarbejde om en direkte forbindelse mellem Esbjerg og Niebüll
http://www.jv.dk/...kel/345237

Jeg synes bare bestemt, at der var en (uofficiel) direkte forbindelse dengang MR-togene kørte på den strækning.
Når jeg siger uofficiel, så mener jeg at toget der kom fra Niebüll ville gøre ophold i Tønder i nogle minutter, og derefter afgå som et ordinært Tønder-Esbjerg regionaltog.

Men det bliver da godt at se NOB's materiel længere nord for grænsen Smile
[/quote]
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af togdrengen, 17/3-2008 19:08 (#2)

Det er ARRIVAs Lint tog, som skal køre til Niebüll.
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert



Antal indlæg: 1449
Tilmeldt: 26/2-2005
Alder: 31
Status:


SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af Alexanderp, 10/7-2008 23:19 (#3)

Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Fra lørdag den 12. juli kan man køre direkte mellem Esbjerg og Niebüll.
http://www.arriva...Itemid=109
Brugers avatar
Alexanderp

Medlem



Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 29/10-2007
Status:


SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af jwt1, 10/7-2008 23:39 (#4)

Det bliver da dyrt for Arriva når de skal have Indusi i deres tog. Det er efterhånden ikke billigt. Jeg læste engang på banedanmarks hjemmeside, at et ATC anlæg i et tog kostede mellem 900.000 og 2.000.000Kr. Og Indusi er vel ikke meget billigere?
Brugers avatar
jwt1

Ekspert



Antal indlæg: 1376
Tilmeldt: 5/1-2005
Alder: 33
Status:

Hilsen Jacob

SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af MSS, 11/7-2008 01:56 (#5)

Efterhånden? ATC har desværre altid været et hundedyrt nicheprodukt!
At DSB absolut skulle have deres eget sikkerhedssystem var jo ganske typisk, men en temmeligt åndssvag idé..! Wink Det tyske system koster langt mindre og er (mindst) ligeså effektivt.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af Tjalfe, 11/7-2008 03:20 (#6)

MSS skrev: Efterhånden? ATC har desværre altid været et hundedyrt nicheprodukt!
At DSB absolut skulle have deres eget sikkerhedssystem var jo ganske typisk, men en temmeligt åndssvag idé..! Wink Det tyske system koster langt mindre og er (mindst) ligeså effektivt.


Indusi er enormt gammelt og kan ikke ret meget. Indusi er blevet brugt siden før 2. verdenskrig og for at kompensere for det gamle og ikke så gode system, blev PZB lavet, (Punktförmige Zugbeeinflussung) som (bla!) udregner en bremsekurv hen mod et farepunkt, så toget ikke kan køre forbi signaler på stop eller ind i andre tog.

På grund af den høje alder og et lidt ringe system, er prisen selvfølgelig heller ikke særlig høj. Derimod er prisen på PZB en del højere.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af togdrengen, 11/7-2008 10:48 (#7)

Et alternativ kunne evt. være, at man placerede en ATC-balise i Niebüll for tog mod Tønder. Derved køres der bare på ydre signaler?

Jeg tvivler på, at man vil installere tysk sikkerhedssystem i togene.


Hvad gjorde man egentlig førhen med MR-togene, som kørte Tønder-Niebüll?
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert



Antal indlæg: 1449
Tilmeldt: 26/2-2005
Alder: 31
Status:


SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af eg3104, 11/7-2008 11:11 (#8)

Er der i det hele taget Indusi på strækningen Tønder-Niebüll?

mvh Marc
Brugers avatar
eg3104

Meget øvet



Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 16/12-2006
Bopæl: Sønderborg
Alder: 32
Status:


SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af Anonym Bruger, 11/7-2008 12:34 (#9)

Det tvivler jeg strærkt på, for der er jo ikke engang elektroniske signaler i Niebüll.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: Direkte tog mellem Esbjerg og Niebüll
Skrevet af AndreasM, 12/7-2008 01:09 (#10)

MSS skrev: At DSB absolut skulle have deres eget sikkerhedssystem var jo ganske typisk, men en temmeligt åndssvag idé..! Wink

Den danske ATC's tekniske betegnelse er ZUB 123 (ZUB for Zugbeeinflussung), det er et produkt i Siemens ZUB 100 serien, og er altså alt andet end et dansk nicheprodukt Wink
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Jeg man mangler ting til IC 821 - Helgoland-Esbjerg Materiel 15 27-07-2021 14:04
Ruten mellem Malmö C Köbenhavn H Generelt 2 01-07-2014 10:27
Mangler materiel til RE 3335 Esbjerg - Ã…rhus H Materiel 1 15-02-2012 13:52
Direkte tog Grenaa-Odder til sommer Real-Life-Tog 30 27-07-2011 08:08
Aktivitet IC 821 Helgoland - Esbjerg Aktiviteter 22 22-04-2011 12:54
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: