Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Prøver forfra. Vil I hjælpe?

Udskriv debat

  Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 16/3-2008 13:25 (#1)

Hejsa.

For nogle måneder siden prøvede jeg at få nogle nyt materiale og ruter til mit Train Simulator, her fra siden.

Jeg installerede NewRoads og Xtracks, men kunne stadig ikke få nogle nye tog eller ruter til at virke i spillet. Jeg gav op, og da min pc brændte sammen gik det helt i kluder.

Men nu vil jeg prøve igen Grin Jeg vil så gerne prøve at køre nogle danske ruter og tog, for jeg elsker det spil.

Jeg har læst diverse guides osv, og det lykkedes mig igår at bygge et nyt togset i ConBuilder for første gang Shock Shock Grin

Men er det ikke noget med at jeg skal have installeret NewRoads og Xtracks før jeg kan begynde at hente materiale?
Hvilken rækkefølge er det de skal installeres, og er der andre ting der jeg skal hente inden jeg begynder at hente ruter, materiel osv?

Håber I vil hjælpe mig, for jeg kan ikke vente til at komme i gang igen Wink

Venlig hilsen Henrik
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:



SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af , 16/3-2008 14:27 (#2)

Installationen af X-tracks og NewRoads er kun for hvis du skal have Ruter ind som påkræver det pågældene "Vej og skinnesystem"..

Men da du hentyder til du vil have Danske tog og ruter ind... så er installationen af x-track og newroad påkrævet... Wink

efter hvad jeg husker der installationsrækkefølgen Newroads først og derefter X-tracks....
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af KimS., 16/3-2008 14:43 (#3)

Hvis det nu er MSTS du har gang i, så tyg de guider grundig igennem, som ligger under DL, så vil du forstå sagernes
rette sammenhæng og det er ikke så svært, som det umiddelbart ser ud til.

I øjeblikket er det ligegyldigt, i hvilken rækkefølge, man installere XTracks og Newroads, da det er tsection der styre,
hvilken man installere først. tsection har et Build nummer og den af det to, der har det højeste Build nummer, skal
installeres sidst.
Hvis man henter Newroads og XTracks fra http://steam4me.railpage.org.au/train.../trainsim/ vil man kunne se, hvilket Build
nummer de har, så er det laveste først og højeste sidst.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af knudbe, 16/3-2008 15:10 (#4)

Screenx skrev: Håber I vil hjælpe mig, for jeg kan ikke vente til at komme i gang igen Wink


Jeg vil ikke gå i detaljer, for der er som nævnt nogle vejledninger som du kan hente her på sitet, men...

1: Først installeres de ruter som du ønsker at køre på. Husk eventuelt nødvendigt tilbehør, så du skal læse README eller hvad beskrivelse der nu følger med til ruten.
Når du har gjort det, så test at det virker ved at køre en "Explore route"

2: Hvis du henter aktiviteter, så skal du være sikker på at du også får alt det materiel der hører til. Læs aktivitetets README og MATERIELLISTE og hvad der ellers er af dokumentation til aktiviteten.

3: Materiel... Uanset om deu selv bygger en aktivitet eller kører en som du har downloadet, så skal du bruge noget materiel. Husk at læse README og hvad der ellers er af dokumentation til materielle, for ellers ved du ikke om du skal bruge andet - f.eks. Sound og Cabs.

Generel!:
Læs altid dokumentationen. I modsætning til købe-software, hvor meget af dokumentationen går på ansvarsfraskrivelse, så er dokumentationen til ruter, materiel og aktiviteter helt nødvendig læsning. Vi der laver disse ting gider ikke skrive en masse som ikke har nogen betydning, så du kan derfor gå ud fra at hvis der er skrevet noget, så er det fordi det er helt nødvendigt at følge det skrevne.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 16/3-2008 20:01 (#5)

Hej.

Tak for jeres råd indtil videre!

Jeg har hentet og installeret Xtracks og Newroads i følge "Installation af Ruter" guiden, og er nu igang med at hente VNJ 3.1 , from Nr. Nebel-Varde- Esbjerg, and to Skjern.
(Henter den fordi den ikke fylder så meget, så hvis det ikke virker, så har jeg ikke spildt tiden med at downloade Wink )

HÃ¥ber jeg har gjort alting rigtig indtil videre Shockops: Wink

Men giver jer lige en opdatering når ruten er hentet og installeret.
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af knudbe, 16/3-2008 21:28 (#6)

Jeg tror faktisk ikke at den rute du henter bruger Newroads og X-tracks...

Har du i øvrigt husket at som minimum at hente Microsofts opdatering til MSTS?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 16/3-2008 21:35 (#7)

Nej, for sidst jeg prøvede virkede Train Simulator ikke, efter installationen..?

Men har du et link?
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af knudbe, 16/3-2008 21:39 (#8)

http://www.google.dk ???
Du skal bare skrive 2 ord Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 16/3-2008 21:39 (#9)

Har hentet den fra Microsoft download, og den er nu "un zipped" så mon ikke at den har installeret opdateringen? :?
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af knudbe, 16/3-2008 21:42 (#10)

Det at en fil er unzipped behøver absolut ikke betyde at den er installeret, men det er så lang tid siden at jeg selv har gjort det så...
Prøv at højreklikke på train.exe og læs versionsinfo
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 16/3-2008 21:44 (#11)

Microsoft Train Simulator Patch v1.4 hedder den.

Er det den nyeste?
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 16/3-2008 22:20 (#12)

Jeg har nu installeret VNJ 3.1 , from Nr. Nebel-Varde- Esbjerg, and to Skjern. Ruten virker, men der kommer fejl når jeg vil køre med de tog der hører med til ruter? Kan I hjælpe mig?
For den virker med de tog der hører med til Train Simulator som standard..
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af knudbe, 17/3-2008 00:13 (#13)

Jeg kan med næsten 100% sikkerhed sige et der ikke kommer noget materiel med til ruten, så du skal selv ud og lede...
MÃ¥ske findes det slet ikke mere...
Men igen - kig i rutens dokumentation. Der bør stå noget om hvor du kan hente materiellet, hvis der er nogen aktiviteter med i ruten.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af lbr40, 17/3-2008 00:41 (#14)

Så vidt jeg kan se, er der ikke lavet aktiviteter til netop den rute. Det betyder så, at du enten må køre Explore eller prøve at lave en aktivitet selv.
Uden aktivitet til ruten kan du så kun køre Explore. Hvis du henter dansk materiel f.ex. her på sitet, kan du køre med det i Explore, og det bliver så uden andre tog på ruten.
Når du installerer materiel, så husk - som Knudbe skriver - at læse dokumentationen, der følger med hvert enkelt materiel.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af knudbe, 17/3-2008 00:55 (#15)

Jeg ved egentlig ikke hvad du mener med det du her skriver...:
Screenx skrev: men der kommer fejl når jeg vil køre med de tog der hører med til ruter?
Kan du uddybe det?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 17/3-2008 11:15 (#16)

Ja, den siger bare at den ikke kan loade det materiel til ruten, men det er jo så fordi der ikke er noget materiale med ruten Wink

Men jeg fik et DSBET tog til at fungere, men da jeg ville køre toget på VNJ banen, så gik hele spillet istå??

Jeg kunne ikke gå ud i Windows eller få joblisten frem? Heller Crtl + Alt + Delete virkede Shock

Hvad kan jeg gøre ved det?
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 17/3-2008 13:50 (#17)

Jeg kan heller ikke lave et nyt consists af DSB ET.. Den kommer ikke frem inde i Train Simulator?

Men hvis man vil have en aktivitet, så skal man vel også have ruten til den? Dvs. at for at kunne spille de fleste af disse aktiviteter på denne side, så er det en meget god idé at have hentet og installeret Denmark 2000 G, da den vel er det meste af Danmark? Wink
Er det ikke rigtigt?

(puha, jeg stiller mange spørgsmål Shockops: )
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:


SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af lbr40, 17/3-2008 15:29 (#18)

Hej Screenx,

Det er helt fint at stille spørgsmål, vi har vel alle haft brug for det i tiderns løb.

1. Søg efter denne fil: DSB_ET.con , som bestemmer togsættes sammensætning (vognrækkefølge). Denne fil skal ligge i mappen ...\Trains\Consists for at det kan fungere. Herefter starter du MSTS og vælger togsættet under punktet Lokomotiver fra Explore Route.

2. Der kan laves aktiviter til alle ruter. DK 2000x er et rigtigt godt valg for en rute, der dækker det meste af Danmark og frem til Hamburg Hbf/Altona Bf. Det er vel nok den rute, der er lavet flest aktiviteter til. Hvis du bruger DK2000x, så brug kun aktiviteter, der passer med versions-bogstavet, der er tilknyttet både rute og aktivitet.

P.S. Nu er DSB ET jo ikke lige det togsæt, der kører aller flest af på ruten VNJ. Det rigtige togsæt vil nok være Arriva Lint. Link: http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...id-15.html
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af Screenx, 17/3-2008 18:27 (#19)

Tak for svaret!

Jeg har fået DSB ET til at virke. Ved ikke hvad det skyldes, men det fungere nu.
(Jeg er godt klar over det med at DSB ET ikke kører meget på VNJ, men det var mest for at for toget til at virke Wink )

Men hvis jeg får downloadet DK2000X (selvom det vil tage en evighed Sad :roll: ! ), kan aktiviteter med andre bogstav end X' så ikke bruges?

Kan jeg kun bruge dem der slutter med X?
Brugers avatar
Screenx

Lidt øvet



Antal indlæg: 49
Tilmeldt: 14/8-2007
Status:



SV: Prøver forfra. Vil I hjælpe?
Skrevet af knudbe, 17/3-2008 19:27 (#20)

BÃ¥de ja og nej...

DK2000 er en rute som er blevet løbende udvidet og rettet.
En aktivitet til DK2000F kan måske køre på DK2000H, og måske ikke. Det kommer an på, om de strækninger der benyttes i aktiviteten - inkl. trafik - er uforandret hele vejen igennem F, G og H.
Hvis Erich har rettet undervejs på bare en enkelt strækning, så vil du få fejl når du prøver at køre aktiviteten.
Men der findes aktiviteter til stort set alle bogstaver. Du kan eventuelt se i min signatur Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Nogle der kan hjælpe mig. Materiel 10 09-04-2011 15:16
hjælpe Aktiviteter 4 08-02-2009 15:47
min harddisk er røger så skal starte forfra. mangler dk2000 Ruter 3 05-10-2008 13:40
Har bruge for lidt hjælpe? Generelt 1 28-12-2007 13:20
Nogen der kan hjælpe ? Materiel 21 22-10-2007 15:04
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: