Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Nogen der kan hjælpe ?

Udskriv debat

  Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af 160578, 21/10-2007 17:43 (#1)

Jeg er ikke den store nørd i MSTS, men jeg vil rigtig gerne have en masse danske matriale, nyt , som gammel, plus flere baner i dk ( har kun standart fra spillet ) Da jeg nu 4 gange har prøvet om hende en masse også virker skidtet ikke..

Derfor vil jeg gerne betale mig fra det hvis en eller flere kan lave nogle cd rommer jeg kan installer, men en masse færdig baner, tog mm på ??

Nogen der kan hjælpe ?

SÃ¥ smid en mail [mail][/mail]
Brugers avatar
160578

Lidt øvet



Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 9/4-2007
Alder: 45
Status:



SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af Dingo, 21/10-2007 19:17 (#2)

Mener du i den forstand, at du vil ha' en samlet pakke hvor du bare dobbeltklikker på en exe. fil og så bliver rute, materiel og aktiviteter installeret? I så fald kan jeg sige at det er et ønske mange har, men kan også sige, at det desværre ikke kan lade sig gøre af flere årsager.

Men ellers er mange af de supergode addons du kan downloade her på siden, ruter som materiel, lavet som en exe. fil så de for det meste installerer sig selv de rette steder.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af 160578, 21/10-2007 19:38 (#3)

Kan man ikke bare tage en kopi af ens spil data også kan jeg kopier det ind i mit ??

Man kan sende en mand til månen, men man kan ikke dette ? Mærkeligt
Brugers avatar
160578

Lidt øvet



Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 9/4-2007
Alder: 45
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af lbr40, 21/10-2007 20:05 (#4)

Der er noget der hedder Copyright, og det skal altid respekteres. Derfor kan man ikke bare sådan lige kopiere ruter, materiel eller andet til CD/DVD og give det videre til hvem som helst.
Jeg vil anbefale, at du kigger ind i FAQ-sektionen, hvor der er gode guides om flere emner, som også du kan have glæde af.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af Dingo, 21/10-2007 20:22 (#5)

Man kan sende en mand til månen, og man kan godt gøre som du foreslår. Men som Lorenz nævner, vil det komme i konflitk med copyright osv.

Det svarer jo lidt til at købe et computerspil, kopiere det og dernæst give det til en ven etc.
Men du kan jo begynde at bearbejde skaberne af de forskellige addons og få dem til udgive en samlet DVD.... og vil dertil sige, at du nok kommer til at arbejde forgæves medmindre du smider en klækkelig sum på bordet. Smile

Og forstår altså godt din frustration, det skal der ikke være tvivl om.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af 160578, 21/10-2007 20:32 (#6)

Kan ikke følge det med copyright, for når man kan hente alle baner og matriale herinde, så er der vel ingen forskel på selv at hente det eller få gjort en "vennetjeneste" og få en til at ligge det på en cd rom. Jeg har jo selv købt spillet, så INGEN bliver snydt
Brugers avatar
160578

Lidt øvet



Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 9/4-2007
Alder: 45
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af PeterFrost, 21/10-2007 20:46 (#7)

Det er den indstilling160578, der desværre har været med til at splitte det danske community ! Smile
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af lbr40, 21/10-2007 20:46 (#8)

Det er altid rutebyggeren, materielbyggeren o.s.v., der suverent bestemmer over deres egne ting, og hvordan det distribueres. Husk på, der er absolut ingen, der tager penge for deres arbejde. Det er frivilligt og ulønnet arbejde for éns egen fornøjelse, og til glæde for en masse andre.
Hvis du kopierer noget, og giver det videre, er det piratkopier, du er med til at sætte i omløb. Husk det !
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af 160578, 21/10-2007 21:00 (#9)

Synes det er noget vrøvl og piratkopiring er kommet for at blive og det har jeg ikke ondt i røven af..
Alle får også lavet sort arbejde, så kan virkerlig ikke se hvorfor så ikke det skulle kunne lade sig gøre ??

Om ikke andet så kunne TOG-SIM da lave en cd rom med tilladelser for dem der designer mm og lad overskudet gå til sitet...... :roll:

Hvor bare se på hvor få mennesker der egentlig har et orginalt styresystem fra microsoft eller måske en offices pakke. Nej det er kommet for at blive, også lad os da få det bedst ud af det
Brugers avatar
160578

Lidt øvet



Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 9/4-2007
Alder: 45
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af 160578, 21/10-2007 21:01 (#10)

Hedigvis er det IKKE alle herinde der er moralens vogter. Og har allerede fået flere mails fra bruger der gerne vil hjælpe mig. .Og designerne må da være glade at flere og flere på den måde ser deres arbejde Pfft
Brugers avatar
160578

Lidt øvet



Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 9/4-2007
Alder: 45
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af Bab, 21/10-2007 21:17 (#11)

Det lyder jo rigtigt sørgeligt, hvis der virkelig er nogen der vil gør det.

Det eneste man opnår ved det, er at der ikke kommer mere nyt. Og så ved man jo, hvem man kan takke for det.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af lbr40, 21/10-2007 21:20 (#12)

Ved du hvad 160578: Jeg synes du skal finde dig et andet sted at ytre dine meninger.
Jeg er sikker på, der er mange herinde, der deler mine synspunkter.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af PeterFrost, 21/10-2007 22:52 (#13)

Du er da en... ja...

Nu hørte du jo netop én af main-designerne udtale sig, så tror du skal lukke nu ! Min vilje til at hjælpe dig forsvandt meget hurtigt igen... ! Om muligt så du en af dem jeg ville banner langt væk fra min side... !
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af Dingo, 21/10-2007 23:20 (#14)

Synes at det er skræmmende at moralen er så lav blandt visse brugere herinde. At du skulle ha fået nogle henvendelser pr. mail fra tog-sim brugere ang. kopiering, har jeg allermest lyst til at betvivle, men går ud fra at du taler sandt.
Det kunne være rigtig rart at vide hvem synderne er, men det kommer nok til at stå hen i det uvisse.... desværre!!

Det lader jo så til, at du har fået løst dit problem med addons....
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af carlove, 21/10-2007 23:38 (#15)

Ja, det kan heller ikke være rigtigt, at fordi man ikke gider sætte sig ind i tingene så skal andre pleje vedkommendes dovenskab, til skade for andre som har haft stor gavn af denne tjeneste som byggeren har gjort for dem som ikke selv har kunnet.
Wink Wink Wink
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af 160578, 22/10-2007 00:23 (#16)

Undskyld mig, men nogle af jer må have et sølle liv siden i tager sådan på vej. Det her drejer sig sgu ikke om at snyde nogle eller stjæle kronjuvelerne. Det drejer sig ganske enkelt om jeg ikke giver for 4 gange bruge dage og timer på at installer det ene og andet også lige pludselig fucker det hele op også kan jeg begynde forfra.
Så var det jeg PÆNT spurgte om man kunne gøre det og jeg vil gerne betale den venlige sjæl der kunne hjælpe med at køre det.
Og da vi ikke stjæler noget da alle de ting jeg skal have i forvejen lægger tilgængelig herinde, så kan jeg ikke se i farer sådan op..
Forslog jo også pænt om tog-sim så ikke vil lave en sådan cd rom man kunne købe også kunne udviklerne få en del af kagen også, men det gad INGEN hører på.

Nej i blæser sagen op til noget helt vildt.. Det er sgu sørgeligt, og hvis det er den måde i her på herinde så synes jeg det er flovt..

At i så truer mig med at jeg skal bannes langt væk, det er under lavmålet og må mere være et udtryk for en frustation der kommer andet sted fra.
Brugers avatar
160578

Lidt øvet



Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 9/4-2007
Alder: 45
Status:


SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af PeterFrost, 22/10-2007 11:45 (#17)

Ja, du starter med at spørge pænt, og bliver også på en ordentlig og pænt måde gjort opmærksom, på at det ikke kan lade sig gøre, officielt ihvert fald.

Det er dig der blæser sagen op, ved at foreslå noget du burde vide, ikke er moralsk i orden, når det nu er at copyrighten heldigvis er begyndt at blive respekteret, i det danske togsim miljø. Hånden på hjertet, så tror jeg ikke der er mange der ville studse over, du gjorde som du skriver. Det er nok nærmere er din tankegang og reaktion der bliver reageret på her. Dét kunne dú jo tænke lidt over.

Jeg er ikke i flertal og derfor kan du roligt skrive mit navn, i stedet for I. Det var min udtalelse, ikke flertallets! Og for en god ordens skyld så snakkede jeg ikke om denne side, men om rail-sim.dk

I øvrigt så vil jeg give dit ret, i at der ligger mere bag end blot dit fjollet forslag. For år tilbage havde Danmark en anden side der samtidig udviklet og produceret, noget at alt det du kan downloade i dag. Den sides død skyldes i bund og grund tumper, der ikke forstod at respektere andres store arbejde. Alt hvad man downloader, er det der gør tog-simmerne til det de er, uden content, ville de fleste falde fra, fordi det simpelthen bliver for kedeligt. Det eneste de fleste udviklere forlanger, er at man respektere deres krav i copyright filen, og den skal du faktisk ved lov efterleve! Personligt, så der ikke noget mere demoraliserende end at se ens store arbejde blive "ødelagt" af en knægt der syntes det fedt at Arriva skal ha f.eks. IC4 eller en MF'er i hippi-bemaling. Når jeg sidder og arbejder på et stykke content er det min intention at det skal være så korrekt og af så høj kvalitet som muligt. Så er det netop at man så føler det ikke er godt nok, når nogle farver det hele om. Så kan man jo egentlig bare tage og lave en firkantet kasse, med hjul, og så kan I selv lege videre... Selvfølgelig er der også plads til at en der syntes det er så flot og fedt lavet, at han kan male det op i en fiktiv privatbane farve f.eks. men udgives det syntes jeg man i det mindste kan bruge 5 min på at spørge om det er okay det udgives.

Håber du fik en bedre forståelse for vores reaktion.
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af lbr40, 22/10-2007 12:55 (#18)

Helt enig, Peter.
Jeg kunne egentlig godt vide, om det er muligt, når man laver materiel og objekter, at lave en lille fil, der "kopibeskytter" tingene. En af vore rutebyggere (rutenavnet er udeladt) lavede det sådan, at hans rute ikke kunne ændres af andre, og dermed udgives i en andens navn. Det må kunne laves også til materiel og objekter, således at når man kopierer det til CD/DVD bliver det simpelthen ødelagt. Kopibeskyttelse af musik har jo været brugt i flere år.
Hvis det er muligt, så vil tåber ikke få noget ud af at piratkopiere tingene. Bare et forslag til materielbyggere og objektbyggere.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af 160578, 22/10-2007 13:14 (#19)

Hejsa

er glad for de sidste to indlæg og selvfølgelig skal man da repekter folks arbejde.

Men tro mig ved at lave en cd rom vil MANGE MANGE flere kunne få glæde af det her matriale..

Er MSTS 2 droppet eller ???
Brugers avatar
160578

Lidt øvet



Antal indlæg: 15
Tilmeldt: 9/4-2007
Alder: 45
Status:



SV: Nogen der kan hjælpe ?
Skrevet af PeterFrost, 22/10-2007 13:21 (#20)

lbr40 skrev: Helt enig, Peter.
Jeg kunne egentlig godt vide, om det er muligt, når man laver materiel og objekter, at lave en lille fil, der "kopibeskytter" tingene. En af vore rutebyggere (rutenavnet er udeladt) lavede det sådan, at hans rute ikke kunne ændres af andre, og dermed udgives i en andens navn. Det må kunne laves også til materiel og objekter, således at når man kopierer det til CD/DVD bliver det simpelthen ødelagt. Kopibeskyttelse af musik har jo været brugt i flere år.
Hvis det er muligt, så vil tåber ikke få noget ud af at piratkopiere tingene. Bare et forslag til materielbyggere og objektbyggere.


Personligt syntes jeg der er alt for meget arbejde i at kopibestytte det, og det burde vel egentlig heller være nødvendigt ! Wink

160578 skrev: Hejsa

er glad for de sidste to indlæg og selvfølgelig skal man da repekter folks arbejde.

Men tro mig ved at lave en cd rom vil MANGE MANGE flere kunne få glæde af det her matriale..

Er MSTS 2 droppet eller ???


Det er vi enige om folk ville kunne, og det har længe været et ønske fra min side. Vi har også været i gang med en. Men nogengange sker der uforudsete ting der gør et projekt falder til jorden... Men at se en dansk cd på tværs af de forskellige grupper tror jeg ligger noget ude i fremtiden.

MSTS 2 er overtaget af MS selv, som bygger den på kernen fra FSX...
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Nogle der kan hjælpe mig. Materiel 10 09-04-2011 15:16
Intressant historie i Postvagnen - nogen betydning i DK? Real-Life-Tog 9 19-03-2010 23:26
COP15-Særtog til Kh - nogen planer ude? Real-Life-Tog 36 12-12-2009 15:14
Juletogsaktivitet til MSTS - har det nogen interesse? Aktiviteter 2 03-12-2009 23:47
Svenske togfilm. Nogen anbefalinger? Snik-Snak 2 11-07-2009 22:09
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: