Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Problemer med rutebygning

Udskriv debat

  Problemer med rutebygning
Skrevet af trnielsen, 10/2-2008 18:07 (#1)

Når jeg sidder og arbejder med en bestemt rute på en bestemt tile sker der følgende: Når jeg tilføjer, sletter eller ændrer objekter på tilen og arbejdet så gemmes, fryser MSTS sig fast og lukkes ned med fejlmeldiing og alt det der. Så kigger jeg i world-mappen og finder den world-fil jeg har forsøgt at ændre. Den er på 1 Kb mod tidligere eksempelvis 539 Kb. Hvad kan årsagen til den fejl være? Og kan pågældende rute reddes?

Iøvrigt har jeg fjernet MSTSbin, da jeg synes den giver for mange problemer. Det er den nyeste version jeg har haft installeret.

Såfremt der ikke findes en tilfredsstillende løsning er det slut med at lave ruter til MSTS og i stedet vil jeg rette blikket mod KRS og Trainz.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk


SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af ADU, 10/2-2008 18:30 (#2)

Jeg har haft det samme problem med det nævnte BIN-halløj - se i tråden "Nyt materiel til det nordlige Fyn" på OTK.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af Ghosttrain, 10/2-2008 18:36 (#3)

Hej tommy
Det er ganske enkelt for mange objekter i en .world-fil. Når en rute IKKE er pakket er der ALTID to world-filer for den samme tile, den ene er originalen som hedder feks w-005714+015172.w som er den som du ser i rugen, den anden er en backup som kan hedde w-005714+015172~w.bk. Du ran redde din rutebygning kopier først backupfilen ud på dit skrive bord. Omdøb den herefter til originalfilens navn. Kopier den herefter ind i worldmappen igen og lad den overskrive den defekte fil. Dette kan du gøre mens du arbejder i MSTS, det kræver blot at du "flyver" nogel Tiles væk når du har kopieret den omdøbte fil ind. Når du flyver retur er dit landska på plads igen. Du kan også manuelt fjerne objekter fra ruten, dette gøres ved at åbne den pågælden world og her slette de objekter du vil af med. MEN HUSK du må ALDRIG fjerne spor og veje fra en worldfil, så går det galt.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af ADU, 10/2-2008 18:46 (#4)

Erich - bortset fra det af dig beskrevne m.h.t. WORD filen, - som sikkert er rigtigt, - laver BIN-patchen problemer i Route Editor.
Det har jeg oplevet, - og efter at BIN-patchen er fjernet og MSTS er geninstalleret oplever jeg ingen problemer.
Jeg fik stort set de samme fejl som beskrevet af Tommy efter at have installeret BIN-patchen.
Måske er konstruktøren af BIN-patchen ikke rutebygger og/eller ikke har fået den afprøvet hos en som er rutebygger!?
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af Ghosttrain, 10/2-2008 18:52 (#5)

Hej Arne
Jeg kører selv med Bin-Patch, og har deraf haft problemer med det rullende udstyr, men ALDRIG med rutebygning. Jeg kan se af størrelsen på den fil som Tommy har problemer med at den minimum indeholder 1050 objekter, formodentligt flere, og jeg er 110% sikker på at det er dét som giver problemer når Tommy vil rette i den.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af trnielsen, 10/2-2008 18:54 (#6)

Den pågældende fil indeholder 1222 objekter og dækker størstedelen af Rudkøbing by. Iøvrigt overvejer jeg at starte forfra med Langelandsbanen, hvortil de sydfynske strækninger også kommer med.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af ADU, 10/2-2008 19:01 (#7)

Jeg kommer normalt ikke op på så mange objekter i en Tile, men har dog gjort det til omkring ca. 1200 i en forsøgsrute, hvor jeg afprøver forskellige ting inden de anvendes i en "rigtig" rute, - uden problemer.
I en af de normale ruter i MSTS, - vistnok Maris Pass - er der i nærheden af de 1100 objekter i en Tile, - og det fungerer alligevel udmærket.
Men MSTS er til tider underlig og fungerer tilsyneladende ikke helt ens i de forskellige versioner som findes.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:



SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af trnielsen, 10/2-2008 19:38 (#8)

RE går ned når den mangler én streg i indlæsningen og beder om at sende en fejlrapport. Desuden er der problemer med at skærmen på pc går ned og så kører den langsommere og kan ikke håndtere MSTS. Dette vel at mærke en pc med XP. Disse problemer har jeg ikke på den bærbare Vista-PC.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Problemer med DSB tog Generelt 2 26-04-2014 15:51
Problemer med rute og skinne lægning Ruter 8 15-03-2011 19:35
Spørgsmål ang. rutebygning or RSDevTools Ruter 2 22-10-2010 16:57
Vista-problemer Snik-Snak 45 04-08-2010 13:40
RWDecal problemer Ruter 3 13-05-2010 20:18
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: