Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
manglende Materiel

Udskriv debat

  manglende Materiel
Skrevet af jiegger, 18/1-2008 03:29 (#1)

tros at jeg gennemtæsker Mareriale listen til mine activiteter, sker det alligevel der opstår mangler ved få af dem ????? bl.a

activiteten LJP1008 mangler DSB MZ Gods.con hvad er det?

activiteten Nykøbing-Gedser mangler LJM34 med bg vogne hvad er det
kan ikke tyde manglerne
Brugers avatar
jiegger

Medlem



Antal indlæg: 96
Tilmeldt: 10/12-2007
Status:



SV: manglende Materiel
Skrevet af Dingo, 18/1-2008 08:23 (#2)

Nu håber jeg ikke at jeg tager modet fra dig, men det du skriver var netop det som fik mig til at droppe at køre dansk.
Installationstiden på en dansk aktivitet kan til tider være en ekstrem tidsrøver, da man som regel skal bruge 17 forskellige slags tog, fra 5 forskellige sider og dertil kommer så lige diverse ai-filer, msts-bin, common-cab & sound og hvad man ellers kan finde på at gøre det hele dobbelt så besværligt med.
Det har været diskuteret til hudløshed herinde, men man kan desværre ikke blive enige om nogle standarder som gør det lidt nemmere for os hyggebrugere at lege med.
Er derfor gået over til pay-/freeware ruter hvor hele pakken er samlet i ét - rute, materiel og aktiviteter.
Et eksempel er Bodensee - Toggenburg Bahn som kan downloades gratis fra Train-Sim.Com
Men held og lykke med at få det hele til at køre, det er jo fedt når det virker!
Og et lille tip kan være, at kigge et smut forbi Knud's side. Der skulle materiellisterne være ret godt opdaterede så man undgår diverse fejlmeldinger. Og så er der selvfølgelig oldtimerklubben.dk hvor der også udgives samlede pakker.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: manglende Materiel
Skrevet af Ghosttrain, 18/1-2008 09:21 (#3)

Jeg vil så gerne komme med et lille surt opstød, der ikke skal misforstås alt for kraftigt. Grin Grin
De fleste aktivitetesbyggere er nogle sløve padder Grin , for uanset hvor mange gange de bliver fortalt at der er sket ændringer med hint eller hisset, så er de, de SIDSTE der opdaterer Deres ting, og så er det problemerne opstår med manglende materiel, forkerte versionsnumre eller feks forkerte deeplink i en materieloversigt. Så her kunne man jo godt med lidt god vilje af og til lige gennemgå sine ting og checke om de er up todate. Grin Grin Grin ( OV hvor kan han brokke sig den gamle ) Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<
 
Redigeret af , 18/1-2008 09:56

SV: manglende Materiel
Skrevet af TorbenD, 18/1-2008 09:27 (#4)

Rigtig godt gået Frankenstein.
Jeg kunne ikke havde skrevet det bedre selv. Der trænger godt nok til og blive rydet meget op.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:


SV: manglende Materiel
Skrevet af jiegger, 18/1-2008 13:05 (#5)

jeg bruger mange timer på at få activiteterne op at køre det kan nogen gange være surt,
men de fleste køre da fint, kun nogle få kan jeg ikke få til at virke, bl.a for hvad jeg skrev om problemer, jeg prøver virkelig, læser og studerer er dog kun en gammel amatør 63 år haha.
jeg vil bare ønske at man var mere imødekommen når man havde et problem. men ellers er i ok her inde Takker
Brugers avatar
jiegger

Medlem



Antal indlæg: 96
Tilmeldt: 10/12-2007
Status:


SV: manglende Materiel
Skrevet af Ghosttrain, 18/1-2008 13:55 (#6)

Ja desværre Jieger, så kan jeg ikke hjælpe dig ret meget med materiellet netop af ovennævnte årsager. Jeg beskæftiger mig først og fremmest med rutebygning, så jeg aner ikke hvad der skal bruges af rullende udstyr i div aktivteter da jeg hverken downloader eller kører dem.
Netop for ikke at få problemer med rullende udstyr udgiver jeg altid mine ruter UDEN nogen aktiviteter, men med en masse Pathes så man kan komme ud at køre på ruten i Explore Route uden at være afhængig af hvilket udstyr man har installeret. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: manglende Materiel
Skrevet af jiegger, 18/1-2008 15:57 (#7)

det er ok håber jeg løser problemet
takker
Brugers avatar
jiegger

Medlem



Antal indlæg: 96
Tilmeldt: 10/12-2007
Status:


SV: manglende Materiel
Skrevet af knudbe, 19/1-2008 01:18 (#8)

Frankenstein skrev: Grin Grin Grin ( OV hvor kan han brokke sig den gamle ) Grin


Ja, du er jo et gammelt brokkehovede - det ved vi godt Wink

Der er vist nogen som ikke er klar over at aktivitetsbyggerne er de eneste som er nødt til at finde sig i mærkelige særheder hos såvel rutebyggere som hos materielbyggere.

En rutebygger behøver ikke at ajourføre sine ruter. Hvis han gør det, så er det fordi han selv ønsker at gøre det.
En materielbygger behøver ikke at ajourføre sine modeller. Hvis han gør det, så er det fordi han selv ønsker at gøre det.

Hvis en rutebygger eller en materielbygger ændrer noget, så virker en aktivitetsbyggers arbejde ikke længere. Men den omvendte situation forekommer aldrig.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: manglende Materiel
Skrevet af gippermand, 19/1-2008 01:31 (#9)

Jiegger

Dardardar

activiteten LJP1008 mangler DSB MZ Gods.con hvad er det?


Ganske simpel at du mangler en consistfil for

DSB MZ Gods


Andet kan jeg ikke komme på, og hvordan du får den, ved evt at lave en - og til dette skal du bruge et program

Conbuilder
og hvor man får det henne....Ved jeg ikke......
Brugers avatar
gippermand

Medlem



Antal indlæg: 182
Tilmeldt: 18/5-2007
Alder: 69
Status:

Mvh Per


SV: manglende Materiel
Skrevet af knudbe, 19/1-2008 01:45 (#10)

gippermand skrev: Jiegger

Dardardar

activiteten LJP1008 mangler DSB MZ Gods.con hvad er det?


Ganske simpel at du mangler en consistfil for

DSB MZ Gods


Jeg forstår ikke hvordan den kan mangle. Den ligger jo i aktivitetspakken og bliver automatisk udpakket når aktiviteten installeres...
Mon der bagefter manuelt bliver fiflet med filerne?

gippermand skrev: Andet kan jeg ikke komme på, og hvordan du får den, ved evt at lave en - og til dette skal du bruge et program

Conbuilder
og hvor man får det henne....Ved jeg ikke......


Her:
http://www.conbui...rains.com/
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjørring Privatbaner (Hirtshalsbanen) - rullende materiel Materiel 4 25-04-2019 11:09
Endelig dansk materiel til RW Materiel 9 22-03-2015 17:23
Manglende lyde Andet 2 30-03-2014 17:40
Mangler materiel til RE 3335 Esbjerg - Ã…rhus H Materiel 1 15-02-2012 13:52
Hjælp til materiel Materiel 2 18-09-2011 00:40
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: