Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
En lille start

Udskriv debat

  En lille start
Skrevet af , 19/7-2006 18:40 (#1)

I kan læse li og se lidt mere her. Wink
http://modeljernb...30ab97b5d3
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: En lille start
Skrevet af Steamhammer, 19/7-2006 23:06 (#2)

Den er jo allerede lavet af Kasper, så det er vel lidt dobbeltarbejde!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: En lille start
Skrevet af 95mira, 20/7-2006 02:28 (#3)

Steamhammer skrev: Den er jo allerede lavet af Kasper, så det er vel lidt dobbeltarbejde!


Da ikke i en 1985-udgave??
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: En lille start
Skrevet af Steamhammer, 20/7-2006 08:38 (#4)

ved det ikke, men det er da et stort arbejde, så lave tingene to gange virker dumt, hvad med i stedet at lave én af alle de andre ruter der ikke er lavet endnu? Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: En lille start
Skrevet af jorgenandersen, 21/7-2006 03:42 (#5)

Århus-Grenå med sidebane til Ebeltoft venter....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: En lille start
Skrevet af Steamhammer, 21/7-2006 08:53 (#6)

Ryomgård Randers hører også med der Jørgen! Wink

Og Odderbanen og gerne den oprindelige version hvor den gik helt til Hou, så jeg kan genopleve mine ture til feriekolonien med fritidshjemmet! Grin

De foregik med Oddergrisen, en gammel Triangel tror jeg det var, minder ihvertfald om den som Bryrup-Vrads har i dag...
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: En lille start
Skrevet af Ricemann, 21/7-2006 09:48 (#7)

Tja... Det kan godt være at noget af det er, doddelt arbejde. Og Nej For der er flere tinge som på Kaspers rute som ikke lige stemmer...

Jeg bygger bla. ruten helt nede fra Svendborg til Odense. med de rigtige sporplaner, fra 80'erne. bla. så lå på Odense station helt anderledes. samt så mangler der flere spor på Kaspers rute, som lå der i 80'erne.

dette bevirker at du ikke kan lave en typisk arktivitet med slæberen som kørte imellem Odense og Svendborg - Faaborg.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet



Antal indlæg: 372
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 48
Status:

Venlig Hilsen Ricemann


SV: En lille start
Skrevet af jwt1, 21/7-2006 10:26 (#8)

Ja, Kaspers rute stemmer ikke helt med den rigtige bane. Har et eksempel, Hjallese station ligger på den forkerte side. Og i Svendborg Vest er der en overkørsel i stedet for en bro.
Brugers avatar
jwt1

Ekspert



Antal indlæg: 1376
Tilmeldt: 5/1-2005
Alder: 33
Status:

Hilsen Jacob

SV: En lille start
Skrevet af Steamhammer, 21/7-2006 10:50 (#9)

hmm, har I forsøgt at gøre Kasper opmærksom på det så han kan rette det? Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: En lille start
Skrevet af Ricemann, 21/7-2006 15:59 (#10)

Steamhammer skrev: hmm, har I forsøgt at gøre Kasper opmærksom på det så han kan rette det? Wink


Nej Mogens. for helt ærlig så gider jeg personligt ikke at komentere folks arbejde herinde, da nogle nok måske vil føle sig trådt på.

Så for at undgå dette, har jeg valgt at jeg ikke vil komentere dette, men i stedet bygge mine egne ting og den epoke, som jeg vil have dem ... For så er der ingen der kan føle sig trådt på.

Det er dermed ikke sagt at Kaspers rute er dårlig, men den har bare nogle fejl. Men hvis Kasper har lyst vil jeg heller ind gerne hjælpe med at rette dem. Wink
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet



Antal indlæg: 372
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 48
Status:

Venlig Hilsen Ricemann


SV: En lille start
Skrevet af , 21/7-2006 16:12 (#11)

Hejsa

Ja og så gør det ikke noget at der er 2 at vælge imellem, Bare se Erich, han har bygget samme rute som Arne har lavet, selv med Sønderborg lagt til, så jeg syntes at det er helt fint at Peter går igang med det han laver, og folk kan så vælge hvilken de vil køre på, når den kommer ud...........

At der findes småfejl på den ene lægger folk jo ikke mærke til, med mindre de er dernede fra, så forsæt bare Peter, så bliver der 2 ruter og det er også helt fint. Det viser at der er flere som kan lave ruter, og det er jo dejligt..... Wink Wink
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: En lille start
Skrevet af jorgenandersen, 22/7-2006 03:21 (#12)

Hej Mogens,

Triangel på Odderbanen ved jeg ikke noget om, för Lynetterne har jeg kun set de röde Skandia-skinnebusser, og det går tilbage til 1955. Jeg kender godt Trianglerne, for de körte jo på Hammelbanen dengang. Men når vi nu skal til Hou, skulle vi så ikke også have Odder-Horsens med?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: En lille start
Skrevet af Steamhammer, 23/7-2006 20:30 (#13)

gippermand skrev: Hejsa

Ja og så gør det ikke noget at der er 2 at vælge imellem, Bare se Erich, han har bygget samme rute som Arne har lavet, selv med Sønderborg lagt til, så jeg syntes at det er helt fint at Peter går igang med det han laver, og folk kan så vælge hvilken de vil køre på, når den kommer ud...........

At der findes småfejl på den ene lægger folk jo ikke mærke til, med mindre de er dernede fra, så forsæt bare Peter, så bliver der 2 ruter og det er også helt fint. Det viser at der er flere som kan lave ruter, og det er jo dejligt..... Wink Wink


Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at der ikke skal være noget at vælge imellem Per!
Jeg har blot påpeget at i stedet for at lave så stort et arbejde to gange, så ville det da være langt nemmere at få rettet de fejl der måtte være på den eksisterende og så bruge kræfterne på en af de mange andre ruter som vi stadig mangler!

Men det står da alle og enhver frit for om de vil lave en rute. som allerede eksisterer, igen - der er jo ingen som har patent på at lave ruter.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: En lille start
Skrevet af Steamhammer, 23/7-2006 20:34 (#14)

jorgenandersen skrev: Hej Mogens,

Triangel på Odderbanen ved jeg ikke noget om, för Lynetterne har jeg kun set de röde Skandia-skinnebusser, og det går tilbage til 1955. Jeg kender godt Trianglerne, for de körte jo på Hammelbanen dengang. Men når vi nu skal til Hou, skulle vi så ikke også have Odder-Horsens med?

Jörgen i Colorado


Hej Jørgen,

Ja, Skandia-busserne husker jeg også...

Jo, Horsens banerne bør da komme allesammen, der var je en del.
Har selv anskaffet bogen "De tog vestpå - Horsens Vestbaner 1929-1962" af Vigand Rasmussen på forlaget Banebøger, det er interessant læsning! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
En lille historie Hjemmesider 5 08-07-2011 16:27
Spar en lille halvtredser på RailWorks2 Andet 1 26-02-2011 11:39
Et lille problem Ruter 4 01-02-2011 13:34
Morsomt lille spil Snik-Snak 8 23-08-2010 18:42
ICE på lille syd? Real-Life-Tog 9 11-04-2010 18:01
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: