Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Skiløberen 2006 konkurrence

Udskriv debat

  Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af TorbenD, 2/3-2006 15:20 (#41)

Jeg glæder mig til og komme til og kører skiløberen. Der er bare lige et par problemer ind til nu. Jeg har hentet alt materiel fra aktivetetslisten men der er lige en AI fil til S-tog 4g som er savnet. et andet problem er at den tjekkiske CD AMPZ fil kan ikke læses når spillet starter på, og der ved stopper indlæsningen. Er der noget andet der kan bruges eller er der noget der skal rettes eller er det mig der er helt gal på den. Håber på svar. Mange tak. Glemte lige og sige tak til alle dem der laver aktiviteter. Godt gået.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD


SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af egarth, 2/3-2006 17:13 (#42)

TorbenD skrev: Jeg glæder mig til og komme til og kører skiløberen. Der er bare lige et par problemer ind til nu. Jeg har hentet alt materiel fra aktivetetslisten men der er lige en AI fil til S-tog 4g som er savnet. et andet problem er at den tjekkiske CD AMPZ fil kan ikke læses når spillet starter på, og der ved stopper indlæsningen. Er der noget andet der kan bruges eller er der noget der skal rettes eller er det mig der er helt gal på den. Håber på svar. Mange tak. Glemte lige og sige tak til alle dem der laver aktiviteter. Godt gået.

TorbenD


CD ampz Kan hentes Her
http://www.gipper.dk under
Download - Jernbane - Passagervogne - Tjekkiske Passagervogne

Mvh Egarth
Brugers avatar
egarth

Begynder



Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 20/7-2005
Status:


SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af TorbenD, 2/3-2006 20:18 (#43)

Hej Egarth.

Jeg ved godt at CD AMPZ ligger på gipper.dk. Det er goså godt at få et svar men det var jo ikke lige det svar jeg havde vendtet for hvis mit indlæg læses rigtigt er der opstået noget som jeg ikke rigtig kan forstå. Når man følger de materiel lister der er lavet til en aktivitet burte alle ting/ vogne/tog AI filer ect. ligge sammen og der ved komme automatisk med. Det jeg savner er en AI fil til S-tog 4g og en fil til CD AMPZ som kan læses af min maskine.

TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af BlackChart, 2/3-2006 20:34 (#44)

Du har selvfølgeligt prøvet at søge efter AI filerne til DSK Næsten 4g stog her på siden, ik'??

En søgning på s-tog gav bl.a. http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...d-163.html som er den du mangler...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af knudbe, 2/3-2006 21:30 (#45)

TorbenD skrev: Når man følger de materiel lister der er lavet til en aktivitet burte alle ting/ vogne/tog AI filer ect. ligge sammen og der ved komme automatisk med. Det jeg savner er en AI fil til S-tog 4g og en fil til CD AMPZ som kan læses af min maskine.


Hej Torben, jeg håber at du har fået AI-filen til S-toget.
Den CD AMPZ jeg har brugt kommer fra Gipper, og er dermed den samme fil som du henter, men jeg kan selvfølgelig ikke sige om filen hos Gipper har fået en skade siden jeg hentede den hjem til aktiviteten.

Dit ønske om at alle filerne burde ligge sammen med aktiviteterne kan jeg godt forstår, men der er flere faktorer som gør at det ikke kan lade sig gøre eller ikke er hensigtsmæssigt, f.eks....
1: Aktiviteten Skiløberen ligger til download hos tog-sim.dk men en del materiel ligger andre steder, f.eks. hos Gipper. I flere tilfælde er Gipper den eneste der har tilledelse til at have materiellet til download, og derfor kan det ikke ligge på tog-sim.dk
[/listShock]
2: Flere af aktiviteterne benytter det ganske samme materiel. Hvis alle aktiviteter indeholder nødvendigt materel vil du ofte komme til at bruge tid på at hente de samme ting fra gang til gang, og det vil ikke vær ehensigtsmæssigt.[/listShock]

Og når nu talen er på materiellisterne, så har jeg denne gang benyttet en anden metode som skulle give en større sikkerhed for at alt er med. Jeg har nemlig benyttet Train Store til at fortælle hvilket materiel der bruges i aktiviteten og ud fra denne lavet en liste vha Excel og derefter påført links.
Hvad synes man (i) egenlig om denne form i forhold til de traditionelle materiellister?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af TorbenD, 2/3-2006 21:30 (#46)

Tak til Morten Trab.

Så fik jeg s-tog 4g til og virke.Nu er det bare om og få resten til og virke.

TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af TorbenD, 3/3-2006 18:24 (#47)

Hej Knud.
Jeg har fået CD AMPZ til og virke så det er helt fint. Jeg er også begyndt og kører men der opstår en gang i mellem en fejl som vedr. en SMS fil. den lyder Common.snd\DSB- Personvogn\UIC Type-Y.sms. Det siger dig måske noget så hører jeg gerne fra dig igen. Man gider jo ikke at blive forstyret hele tiden. Ellers skal jeg nok få det løst hen af vejen. Tror jeg. Ellers må man bare gå den meget tunge vej. Starte for fra.

TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af knudbe, 3/3-2006 18:44 (#48)

Ohhhh... der er vist noget med at man kan installere nogle lydfiler til personvognene...
Gad vide om det er det der gør det.
Jeg fandt lige lydpakken "Alias Lyd til moderne Danske Personvogne" her http://tog-sim.dk/TSDL-index-req-down...d-443.html

Jeg kan bare ikke rigtigt se at en sådan pakke med lydopdateringer skulle relatere til aktiviteten... Jeg definerer jo blot hvilke vogne der skla bruges men om du så installerer en ekstra lydpakke eller ej burde ikke have noget at sige medmindre den ikke er installeret rigtigt. Hvis du har installeret den så prøv at se i readme-filen fra den lydpakke.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af line, 3/3-2006 18:56 (#49)

Jeg har ladet mig overtale til at istallere train store, men opdager nu at jeg ikke længere kan installere en aktivitet. Det er skiløberen det drejer sig om. Jeg prøvede så en anden tilfældig aktivitet med samme resultat. Hidtil har jeg blot dobbeltklikket på den og så kørte det bare der udad. Nu fortæller den mig bare, at aktivitetet er lavet til dk2000 og det er jo ingen hemmelighed. Hvad gør jeg mon forkert.
med venlig hilsen
Per.
Brugers avatar
line

Medlem



Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: 5250 Odense SV
Alder: 88
Status:


SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af Tjalfe, 3/3-2006 20:10 (#50)

Det er fordi du skal gendanne alt i Train Store, inden du åbner en ny aktivitet.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af TorbenD, 3/3-2006 20:58 (#51)

Hej igen Knud.
Tak.
Nu kører det og det kører godt. Der er kommet en bedere lyd på nu end før, hvor jeg lavede en lille prøve tur.

MVH TorbenD Grin
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af knudbe, 4/3-2006 16:34 (#52)

Skal jeg slet ikke af med nogen præmie i denne uge?
Jeg har slet ikke fået nogen kandidater endnu. Men det er selvfølgelig stadig muligt at når en firetimers køretur inden midnat Grin
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af line, 4/3-2006 21:19 (#53)

Hej Tjalfe.
Tak for dit svar. Desværre kunne jeg heller ikke finde ud af det, så jeg tabte det hele på gulvet.
Jeg er nu startet helt forfra og vil denne gang undgå de store aktiviteter og holde mig til de nemme.
m.v.h. Per.
Brugers avatar
line

Medlem



Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: 5250 Odense SV
Alder: 88
Status:


SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af knudbe, 5/3-2006 12:28 (#54)

SÃ¥ er ugevinderen fundet: Haddok (Henrik Christensen, Lemvig)

Den valgte præmie er endnu en gang en licens til programmet Backup4all

Tillykke med gevinsten.

Husk at deltagere til næste lodtrækning - som er den sidste i denne konkurrence - skal indsende materialet så jag har det senest på lørdag (11/3-06 kl. 23:59)
NB! I behøver ikke at vente til allersidste øjeblik. Hvis turen er kørt netop nu, så send med det samme.

Vinderen udpeges blandt dem der indsender 3 gemte spil på tre faste tidspunkter fra aktiviteten + den detaljerede evaluering som man kan gemme fra spillet når man slutter i Padborg.

De tre tidspunkter der skal gemmes på ifølge Next Station er: 17.39, 18.25 og 20.25

Den samlede evaluering med detaljer + de tre gemte spil * sendes til [mail][/mail]

* Filerne findes i mappen C:\Programmer\Microsoft Games\Train Simulator\saves\DK2000
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af Bab, 5/3-2006 21:01 (#55)

Nu har jeg brugt rigtig lang tid på at installere aktiviteten.

Men når jeg vil installere den, får jeg fejlen: Failed to open package

Nogen gode ideer ??

Jeg har prøvet at hente den igen.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af TorbenD, 6/3-2006 09:56 (#56)

Ja så er det ham TorbenD igen der ikke kan finde ud af det. Jeg er iøjeblikket ved og kører skiløberen og det går rigtigt godt og F2 bruges meget for man ved ikke rigtig hvad der sker længere fremme. Jeg er nået til Middelfart og har husket og trykke F2 da denne melling kommer. FAILED TO OPEN TEXTURE FILE. GLOBAL/TEXTURES/DK GLLILLEBAELT. ACE. Lillebæltbroen er VÆK. Hvem har taget den. Alkaida eller ????????????????

Hjælp. jeg har nogle der skal på ski ferie.

TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af Ghosttrain, 6/3-2006 10:19 (#57)

Find filen i Shapes. Find den tilhørende .sd fil. Åben .sd filen og ret alternativ texture til 0. så er fejlen væk.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af Bab, 6/3-2006 18:12 (#58)

Ingen som har en ide om, hvor fejlen ligger hos mig ?

Jeg har intet problem ved at installere andre aktiviteter. Det er kun denne her.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af knudbe, 6/3-2006 22:13 (#59)

Du må få en fejl af en eller anden art når du trykker på APK-filen. Mon det skulle være at .APK-filer er associeret til andre programmer - f.eks. GameSpy som dette: http://tog-sim.dk/index.php?name=PNph...highlight=
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Skiløberen 2006 konkurrence
Skrevet af Bab, 6/3-2006 22:30 (#60)

Jeg får også fejlen "failed to open package".

Jeg trækker filen over på tsunpack. Præcis som jeg har gjort med de to andre aktiviteter jeg har installeret idag. Og som virker.

P.s. Og det skal jeg ikke med den. Kunne se den var sat til tsunpack, så et klik på filen var nok.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad er forskellen på Trainz 2006 - og Trainz 2009 ? Generelt 7 21-06-2009 17:35
NDK4 2006 Final Aktiviteter 8 03-06-2009 16:21
Konkurrence Materiel 11 08-05-2009 14:57
Skiløberen Real-Life-Tog 299 01-03-2009 22:25
ferieekspressen 2006 Aktiviteter 2 30-11-2008 11:44
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: