Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Hvad er en passing path?

Udskriv debat

  Hvad er en passing path?
Skrevet af egon.weber, 11/8-2004 17:22 (#21)

Ok det er noteret! Jeg har prøvet med et waiting point, men det duede ikke!
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com



SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af lbr40, 11/8-2004 18:00 (#22)

Wating-point (1 stk. ad gangen) bruges til et modkørende trafic-tog, der skal afvente det tog du kører. Ventetiden angives i sekunder.

Hilsen
lbr40
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af 95mira, 11/8-2004 18:15 (#23)

KimEast skrev: Hej alle! Den med at snyde, alve 2 reverse-punkter, den kan sagtens bruges! MEN der kræves så et par ting før det kan lade sig gøre.. 1.Man må IKKE forlade CAB, dvs ikke noget med at kigge fra andre positioner end CAB (om det er på hele ruten eller bare i nærheden aner jeg nu ikke lige), men gør man det får man aldrig grønt igen fra perron, uanset man bakker 100 gange osv. .. 2. Togets længde skal passe ret præcist til perronlængde, hvor sidste vogn så LIGE netop kommer ind blokken efter modsat-rettede PU. (Der SKAL være et modsat rettet PU). For at få grønt , når man nu hasr lyst, skal man så bakke de 2 meter hen til nagerste PU, IKKE røre, :9 , og så lidt frem igen. Har virket her, i ca 50% af tilfældene, og det var for lidt til jeg gad lege mere med det pjat.. Smile


For mig virker det ganske udemærket selvom vendepunkterne er placeret ganske tilfædigt! Dog skal det være sådan at togets bagende kan passerer vendepunkt uden forenden passerer perrones PU!
Det virker også selvom toget ses udefra! Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af egon.weber, 11/8-2004 23:59 (#24)

lbr40 skrev: Wating-point (1 stk. ad gangen) bruges til et modkørende trafic-tog, der skal afvente det tog du kører. Ventetiden angives i sekunder.

Hilsen
lbr40


Ok tak for oplysningen. Så kan jeg bedre forstå den flippede ud da jeg lagde den i player-pathen :lol:
Nå men så må jeg holde mig til at lave med almindelig trafik, det med at vende, mener jeg ikke er helt rigtigt, så er det da nemmere at holde et minut extra ved en station, mens et ic drøner igennem. Det er bare lave tiderne til i selve aktiviteten, og så indsætte toget så du ser det passere! Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af lbr40, 12/8-2004 00:42 (#25)

Hej med jer,

Så, nu fik jeg det første IC3 til at overhale godstoget lidt nord for Aarhus. Håber det holder. Godstoget skal ikke bakke for at signalet skifter til grønt - som 95mira tidligere mente.

Egon skrev:

Nå men så må jeg holde mig til at lave med almindelig trafik, det med at vende, mener jeg ikke er helt rigtigt, så er det da nemmere at holde et minut extra ved en station, mens et ic drøner igennem.


Jeg forstår ikke rigtig det du skriver med at vende. Du mener vel at et modkørende tog skal VENTE på dit tog? Dertil bruger du 1 Watingpoint. I min aktivitet indsætter jeg et sådant W-point et eller andet sted.

Hilsen
lbr40
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af egon.weber, 12/8-2004 01:14 (#26)

lbr40 skrev: Hej Egon,

Jeg vil bruge et godstog som player, da dette nok kører lidt langsommere end f.ex. IC3 (Lyn).
Passagen skal foregå foran et PU-signal, og du skal bruge 2 Return-points på det sted, hvor dit player-tog skal afvente parallel-toget. Afstanden mellem Return-points skal du prøve dig frem med for at det virker bedst muligt.

Hilsen
lbr40


I min edtor står det på dansk. Er returnpoint = vendepunkt? For så er det osse det jeg har prøvet, men i edtoren standser toget bare, og jeg ser ikke skyggen af det ic der skal overhale!
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af lbr40, 12/8-2004 12:05 (#27)

Hej Egon,

Åh, på den måde. Ja, vendepunkt må være det samme som Returnpoint, og waitingpoint må være vendepunkt. Jeg bruger den US/UK-tekstede version.
Hvis det kan hjælpe dig - og andre - så se på skitsen nedenfor. Afstanden mellem de 2 vendepunker skal afstemmes meget præcist mellem hinanden og hen til det signal, der skal vise rødt.

Hvis du sender mig din e-mailadresse, sender jeg en beta-version af aktiviteten, så du i praksis kan afprøve "systemet".

Hilsen
lbr40


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af egon.weber, 12/8-2004 15:11 (#28)

ok. det vil jeg så prøve, men ved en perron med et passagertog!
Skal nok give besked, hvis/når det virker. :roll:
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af KÃ¥re, 14/8-2004 00:30 (#29)

lbr40 skrev: Wating-point (1 stk. ad gangen) bruges til et modkørende trafic-tog, der skal afvente det tog du kører. Ventetiden angives i sekunder.


Nu blev jeg sgu nysgerrig. Kan du få ventetid til at virke ??? - det kan jeg (og vist nok en hel masse andre) nemlig ikke.

Jeg kan ganske vist godt skrive at der skal ventes i f.eks 300 sekunder og det virker også her og nu i AE'en, men når jeg gemmer aktiviteten og senere åbner den igen, står der et stort flot nul.

M.v.h.
KÃ¥re Angry
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af egon.weber, 14/8-2004 00:42 (#30)

At holde et AI tog tilbage, er da bare at indsætte et W point, her virker det da! Osse selvom jeg har spillet aktiviteten med en del save pauser, når jeg har villet ændre en consist eller et andet ai-tog.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af KimEast, 14/8-2004 11:31 (#31)

UUH! Nu er JEG nysgerrig. Når jeg laver et W-point, spærrer toget stadig for ruten fremefter, og det hjælper ikke på et andet tog der skal komme og overhale, eller andet. -- Laver jeg 2 styks reverse-punkter, får jeg godtnok rødt, men i Track-Monitor, kegler de der reverse-pile, fuldstændigt ud, og flytter sig, vil ikke slette sig, og der er bare rødt, og rødt.. Mvh KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af egon.weber, 14/8-2004 20:25 (#32)

Du mener vel activity-editor, Kim?
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af KÃ¥re, 15/8-2004 00:56 (#33)

egon.weber skrev: At holde et AI tog tilbage, er da bare at indsætte et W point, her virker det da! Osse selvom jeg har spillet aktiviteten med en del save pauser, når jeg har villet ændre en consist eller et andet ai-tog.


Et W point bevirker ganske rigtigt at toget stopper, men det sætter i gang igen med det samme, uanset at man har angivet at det skal vente i f.eks. 3 minutter.

Jeg har ikke fundet nogen (heller ikke på udenlandske sider), der har kunnet få det til at virke efter hensigten.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København
Alder: 74
Status:


SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af lbr40, 15/8-2004 12:56 (#34)

Hej,

Jeg har nu afprøvet (indsat) et W-point i min aktivitet med en ventetid på 60 sekunder. Trafic-toget standser ved punktet, men sætter igang straks efter. Når jeg kontrollerer tiden i AE er tiden her ændret til "0" sekunder. Hvorfor, ved jeg ikke, man det kan være, at W-point skal bruges sammen med et signal.
Er er andre af jer, der ved noget om det?

Hilsen
lbr40
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:



SV: Hvad er en passing path?
Skrevet af egon.weber, 15/8-2004 18:49 (#35)

egon.weber skrev: At holde et AI tog tilbage, er da bare at indsætte et W point, her virker det da! Osse selvom jeg har spillet aktiviteten med en del save pauser, når jeg har villet ændre en consist eller et andet ai-tog.

Glem den bøf jeg skrev her, at komme foran et AI tog, gør man nemt ved at give AI 30 sekunder senere afgang.
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
EC30 - Nogle der vil teste path? Aktiviteter 3 29-05-2014 11:45
Hvad skal jeg købe til min søn? Andet 11 13-05-2013 10:46
Transportministeren der ikke ved hvad han taler om Real-Life-Tog 24 29-12-2010 23:42
Hvad er godt at købe? Modeltog 5 26-10-2010 03:13
Hvad betyder "opformeret" Snik-Snak 6 31-05-2010 21:36
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: