Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Problemer med rutebygning

Udskriv debat

  Problemer med rutebygning
Skrevet af trnielsen, 18/6-2005 10:06 (#1)

Hej alle

Jeg sidder med følgende problem: Jeg kan godt bygge en rute med ruteeditoren, men jeg kan ikke lave aktiviteter med aktivitetseditoren på den rute som jeg bygger.

Problemet opstod igår efter at jeg havde forsøgt at lave "redekammen" ligesom den der var ved København Godsbanegård, som iøvrigt er afbilledet i Banebøgers "Ud at se med Rodevang" nederst på side 12.

Lignende problem har jeg også med en anden testrute, efter at jeg havde bygget noget med "Dualtracks" (trestrengespor til normal- og meterspor).

Spørgsmålet er om det er bedst at bygge rutens skinnenet færdig først og bagefter komme al det "sjove" på - jeg tænker på signaler, bygninger, andre nips og interaktive ting.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk


SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af lbr40, 18/6-2005 11:06 (#2)

Hej trnielsen,

Rutens "navn" bør vise sig i AE, og når du åbner denne kan du enten redigere en gammel aktivitet eller lave en ny. Hvis du ikke kan det, må der efter min vurdering vøære en fejl i AE-delen.

Når du bygger en rute, bør du vente med alt det "sjove" indtil du har fået lagt alle sporene, som du mener de skal ligge. Dette gælder også terræn (stigninger og / eller fald).
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af Ghosttrain, 18/6-2005 13:25 (#3)

Hej TR
Ud over at lave "redekammen" har du da forsøgt at bruge "afviserarmene" til sporskifterne ? Disse kan nemlig lave en forfærdelig ballade hvis de ikke bliver anbragt rigtigt. Pas også på med hvor tæt på et sporskifte du anbringer dine signaler, kommer du alt for tæt på den røde streg ved sporskifterne får du også problemer, og endelig kontroller at du ikke har nogen blå lodrette streger i dit sporsystem ( De skal kun være hvor et spor ender )

Derudover siger min erfaring mig at du sagtens kan opsætte signalsystem og pynte din rute alt efter hvordan værket skrider frem. Det er på den måde at hele DK2000 er bygget, og den har ikke lavet nogen nævneværdige problemer. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af trnielsen, 18/6-2005 21:12 (#4)

Jeg skal lige tilføje at AE simpelhen fryser fast.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af Ghosttrain, 18/6-2005 21:17 (#5)

Jamen det er jo helt givet en fejl der skal rettes i ruteeditoren, kontroller de ting jeg har nævnt ovenfor, og ret eventuelle fejl, og prøv så igen
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: Problemer med rutebygning
Skrevet af trnielsen, 18/6-2005 23:41 (#6)

Jeg har rettet noget med signalopstillinger og så hjalp det som det skulle. Det var et eller andet armsignal (indkørsel) som gav problemet.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Problemer med DSB tog Generelt 2 26-04-2014 15:51
Problemer med rute og skinne lægning Ruter 8 15-03-2011 19:35
Spørgsmål ang. rutebygning or RSDevTools Ruter 2 22-10-2010 16:57
Vista-problemer Snik-Snak 45 04-08-2010 13:40
RWDecal problemer Ruter 3 13-05-2010 20:18
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: