Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??

Udskriv debat

  Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af nicolaihenrik, 16/1-2005 03:53 (#1)

Hej alle! Skal vi forbyde al røg og bilkørsel i vores byer, så vi ikke får kræft? Nu har DSB-S-TOG jo foregået med et godt eksempel!

PS! I skal vide, at hvis I stemmer på den sidste afstemningsmulighed, så risikererer alle Danmarks brandmænd at blive arbejdsløse...

Wink
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af nicolaihenrik, 17/1-2005 11:26 (#2)

Smile Jeg er GLAD for at se, at hele to indtil videre mener, at røget fisk skal forbydes, - for på stakkels, togløse Bornholm er den største, akutte trussel for miljøet og menneskenes lunger da de mange svinende turist-røgerier, hvor de "uansvarlige" tyske turister smovser i kippers, "rollmops" og "Smog-Sol over Gudhjem"! - Et helt uhørt miljøsvineri med skorstensbrande, chlorerede kulbrinter og frie radikaler i indåndingsluften - ! Lad os da håbe, at Bornholms amtspolitikere får sig taget sammen og forbyder enhver form for røget fisk på "Solskinsøen"!!!

Wink
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af jimmynielsen, 17/1-2005 15:31 (#3)

Hej nicolaihenrik!

Jeg kan ikke se hvad dette indlæg har med real-life-tog at gøre eller hvor seriøst du mener med at forbyde al røgudvikling men det eneste jeg kan se er at det er irrelevant og useriøst i forhold til det indlæg der handler om at stationer skal gøres røgfrie.
Forskellen på røgudvikling hos biler/tog/fiskerøgerier og rødgudvikling hos cigaretter, piber ect er, som verden er i dag, at tobaksrøg er fuldkommen unødvendig og ligeså skadeligt for alt der har lunger, uanset om man er aktiv eller passiv ryger. Derfor bør tobaksrygning forbydes på alle offentlige steder og kun nydes i private hjem. Alle der har lyst at leve et sundt og røgfrit (og langt) liv skal derfor ikke udsættes for ubehag ved at rygere skal have lov til at ryge på offentlige steder. Røgudvikling hos diverse køretøjer er dermed ikke unødvendig da folk tit arbejder udenbys eller skal på forretningsrejse til andre lande eller nødforsyninger skal fragtes til nødstedte lande. Selvfølgelig er denne form for røg også skadelig og bør begrænses så meget som muligt ved at man evt benytter de offentlige trafikselskaber i stedet for at køre rundt i bil selvom man bare skal ned i Fakta. Eller endnu bedre: cykle eller gå.
Afsluttende vil jeg endnu en gang udtrykke at jeg synes at det er ærgeligt, at når der bliver sat en seriøst afstemning omkring røgfrie stationer eller ej, op, at der så er nogen der nærmest nedgører det indlæg ved at fremsætte sådan et useriøst og irrelevant indlæg som dette Sad
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem



Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 26/7-2004
Bopæl: Taastrup
Alder: 38
Status:


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af 95mira, 17/1-2005 16:27 (#4)

jimmynielsen skrev: Hej nicolaihenrik!

Jeg kan ikke se hvad dette indlæg har med real-life-tog at gøre eller hvor seriøst du mener med at forbyde al røgudvikling men det eneste jeg kan se er at det er irrelevant og useriøst i forhold til det indlæg der handler om at stationer skal gøres røgfrie.
Forskellen på røgudvikling hos biler/tog/fiskerøgerier og rødgudvikling hos cigaretter, piber ect er, som verden er i dag, at tobaksrøg er fuldkommen unødvendig og ligeså skadeligt for alt der har lunger, uanset om man er aktiv eller passiv ryger. Derfor bør tobaksrygning forbydes på alle offentlige steder og kun nydes i private hjem. Alle der har lyst at leve et sundt og røgfrit (og langt) liv skal derfor ikke udsættes for ubehag ved at rygere skal have lov til at ryge på offentlige steder. Røgudvikling hos diverse køretøjer er dermed ikke unødvendig da folk tit arbejder udenbys eller skal på forretningsrejse til andre lande eller nødforsyninger skal fragtes til nødstedte lande. Selvfølgelig er denne form for røg også skadelig og bør begrænses så meget som muligt ved at man evt benytter de offentlige trafikselskaber i stedet for at køre rundt i bil selvom man bare skal ned i Fakta. Eller endnu bedre: cykle eller gå.
Afsluttende vil jeg endnu en gang udtrykke at jeg synes at det er ærgeligt, at når der bliver sat en seriøst afstemning omkring røgfrie stationer eller ej, op, at der så er nogen der nærmest nedgører det indlæg ved at fremsætte sådan et useriøst og irrelevant indlæg som dette Sad


Jeg kan ikke helt forstå hvad du har i mod Nicolaihenriks ironiske joke! Jeg var ved at dø af grin da jeg så det, og jeg synes ikke det gør noget at der kommer en joke i ny og næ! Grin
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af KimS., 17/1-2005 16:49 (#5)

Hmm, det må være skrevet af en ikke ryger, uden humoristisk sans Smile
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af Ghosttrain, 17/1-2005 19:26 (#6)

Til Jimmy Nielsen
Du har åbenbart ikke megen humor hvis du ikke kan forstå at Nicolaj Henriks indlæg er ren sort humor. SAMTIDIGT VIL JEG GØRE OPMÆRKSOM PÅ AT DET SUVERÆNT ER MODERATORGRUPPEN DER AFGØR HVAD DER ER SERIØST ELLER EJ. OG hvad er forøvrigt det seriøse i en afstemning om rygning på Danske stationer bare fordi man har det sådan i Tyskland ? Men nåh nej, det er jo nærmest helligbrøde at tage lidt gas på de superfanatiske ikke rygere. Der var jo nok andre og mere forurenende ting man burde tage sig af istedet for at hakke på en formastelig ryger der kom til at tage sig en cigaret på en jernbaneperron.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af egon.weber, 17/1-2005 19:35 (#7)

Til Nicolajhenrik!
Jeg er ved at dratte ned af min stol over dette indlæg! :lol: :lol: :lol:

Rart med lidt humor en grå vinterdag Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger



Antal indlæg: 582
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nordfyn
Alder: 65
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af nicolaihenrik, 17/1-2005 20:28 (#8)

jimmynielsen skrev: Hej nicolaihenrik!

Jeg kan ikke se hvad dette indlæg har med real-life-tog at gøre Sad


Hej jimmynielsen!

Efter at have læst din prædiken :evil: , kan jeg da godt se din pointe: mit indlæg har ikke DIREKTE noget med real-life-tog at gøre, men til mit forsvar vil jeg sige, at det INDIREKTE er affødt af, at DSB-REAL-LIFE-S-TOG pr. 8/1 har indfødt totalt rygeforbud, - ligesom en anden afstemning her på siden er affødt af samme!!

Det sete afhænger af øjnene, der ser, men :top: admin skal da være velkommen til at flytte begge irrelevante afstemninger over i Snik-Snak, hvis det skønnes nødvendigt... Wink

Smile
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af jimmynielsen, 17/1-2005 20:33 (#9)

Til alle der har følt sig stødt over mit indlæg vil jeg gerne undskylde da det ikke har været min hensigt og da det står skrevet i forumreglerne, at man ikke må.
Jeg har da tydeligvis misforstået meningen med dette indlæg, jeg syntes bare ikke at det er noget man bare joker rundt med.
Men jeg undskylder at jeg ikke har samme humor som andre på forumet...
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem



Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 26/7-2004
Bopæl: Taastrup
Alder: 38
Status:


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af KimS., 17/1-2005 20:39 (#10)

Hej jimmynielsen.

Nu skal du holde dig inden døre i nat kl ca. 01:30, for så kommer jeg gennem Tåstrup, med en stor,
gul, stinkende bus og jeg agter ikke slække på gassen, for jeg skal hjem Grin
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 78
Status:


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af jimmynielsen, 17/1-2005 20:55 (#11)

Fint nok, jeg skal alligevel se Australian Open på den tid (ups det var off topic... nå hva fa'en :evil: ) Wink
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem



Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 26/7-2004
Bopæl: Taastrup
Alder: 38
Status:


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af nicolaihenrik, 17/1-2005 20:59 (#12)

... nåhhh, helt humorforladt er du da ikke...

Wink Wink
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator

SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af jimmynielsen, 17/1-2005 21:08 (#13)

ooor... det har jeg da aldrig påstået, det er andre der siger det... Wink jeg sagde bare at jeg ikke fattede den afstemning du lavede, troede du gjorde nar af ikke-rygere, det er jo ik os der skal have dårlig samvittighed.. men pyt med det, det er ikke et forum på kræftens bekæmpelses side, så jeg kan vel godt gemme det seriøse væk en gang imellem Wink
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem



Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 26/7-2004
Bopæl: Taastrup
Alder: 38
Status:


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af nicolaihenrik, 17/1-2005 21:20 (#14)

jimmynielsen skrev: troede du gjorde nar af ikke-rygere, det er jo ik os der skal have dårlig samvittighed...


... mener du dermed, at rygerne skal have dårlig samvittighed Angry - Hvis rygning giver rygeren livskvalitet, hvorfor så gå og have dårlig samvittighed over det?

Wink
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator


SV: Røgfrie tog! - Røgfrie byer- Røgfri røg??
Skrevet af jimmynielsen, 17/1-2005 21:35 (#15)

... Det skader jo ikke kun rygeren med mindre man ryger "isoleret" fra andre... men hvad ved jeg, jeg kan jo kun snakke om familie, venner og bekendtes erfaringe med passiv og aktiv rygning... Wink
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem



Antal indlæg: 58
Tilmeldt: 26/7-2004
Bopæl: Taastrup
Alder: 38
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Røgfrie stationer Real-Life-Tog 10 17-01-2005 13:36
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: