Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Røgfrie stationer

Udskriv debat

  Røgfrie stationer
Skrevet af Holbrook, 14/1-2005 16:34 (#1)

Går du ind for røgfrie stationer, som de har i Tyskland?

Billede fra EisenachOnline.de
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk


SV: Røgfrie stationer
Skrevet af Malle84, 15/1-2005 02:05 (#2)

Jeg syntes ikke at man skal have lov til at ryg på stationerne, for man kan vel godt tage lidt hensyn, og vente med det til senere..
Det er ihvetfald min mening..
Brugers avatar
Malle84

Medlem



Antal indlæg: 189
Tilmeldt: 7/5-2004
Alder: 39
Status:


SV: Røgfrie stationer
Skrevet af Holbrook, 15/1-2005 18:48 (#3)

Nu vi er inde på det røgfrie har jeg et spørgsmål til københavnere og andre som rimelig tit bruger S-toget:

Hvor tit tager du fra endestation til endestation (f.eks. Køge-Hillerød)?
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: Røgfrie stationer
Skrevet af nicolaihenrik, 16/1-2005 03:13 (#4)

Jeg kan som sædvanlig ikke lade være at brokke mig over denne gang politiske korrekthed, som åbenbart indfinder sig selv på tog-fora! Er I da allesammen indbildt astmatiske hønse-mødre med cykelhjelm på?? Wink - Jeg ryger ikke engang selv, men bruger SNUS, ligesom svenskerne! - og det har jeg gjort, siden jeg var 12 år gammel, og nu kan jeg ikke engang bruge askebægrene i S-togene til spyttebakke mere! :roll: Angry

Og hvad med at spørge: Skal vi forbyde biltrafik? Emissionerne fra dieselbiler og busser er nok noget større end den smule røg, et par cigaretter kan præstere!!

Lad os lige engang prøve at sé det hele i et lidt større perspektiv, TAK!!!

Smile
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator
 
Redigeret af , 16/1-2005 08:04

SV: Røgfrie stationer
Skrevet af nicolaihenrik, 16/1-2005 03:19 (#5)

Lad os forbyde damptogskørsel!! - De forurener jo vores lunger ad Helvede til!!! (Jeg tænker specielt på alle de store kulpartikler, som I indånder på Jernbanemuseet og på juletogene, som sætter sig i lungeslimhinden og giver Jer og de stakkels børn STENLUNGE og senere UHELBREDELIG LUNGEKRÆFT! - Nej, lad os endelig få forbudt de ækle damplokomotiver, så kan lastbilerne, taxaerne og bybusserne give os DIESEL-kræft istedet for!!

Wink

.... - og specielt til Jyderne: Fyringsolie-kræft! (det er jo det, bilerne kører på derovre, hæhæ...

Wink :lol: )
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator
 
Redigeret af , 16/1-2005 04:11

SV: Røgfrie stationer
Skrevet af Løven80, 16/1-2005 15:08 (#6)

Hejsa

Jeg bliver lige nødtil at have lidt luft.... Wink

Jeg er stor ryger og det lægger jeg ikke skjul på. Jeg kan godt se en del af logikken i det at forbyde rygning på feks. stationer. Men med den hast rygeforbudende udvikler sig her hjemme er det snart en menneske rettighed der bliver taget fra os ryger.

Med hensyn til rygeforbud i s-toget er jeg imod det for jeg kan ikke se hvad problemet er når man har særskilte rum for rygerer.
Jeg bruger en del toget fra Nr. Alslev til Farum. Og kommer der rygeforbud i alle tog fremover må jeg nok indrømme at jeg overvejer at droppe toget. For man kan ikke først tilbyde en tog tur på ca 2 timer (som kan gøres i bil på ca 1 time) og bagefter forbyde folk at ryge i toget og på stationerne når man kun kan tilbyde langsomme forbindelser til landsdelene.

Dette var mit indlæg om rygning i tog og på stationer.

Mht. til dette indlæg syntes jeg man skal passe på med at skrive sådan et indlæg for vi rygerer er jaget nok i forvejen og at det så også skal til at kører som indlæg her, så syntes jeg det er nok.

Håber ikke jeg støder nogle med dette indlæg for det er ikke meningen Grin

God Søndag til alle.

Hilsen

Martin Olsen
Brugers avatar
Løven80

Lidt øvet



Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Sakskøbing
Alder: 43
Status:


SV: Røgfrie stationer
Skrevet af 95mira, 16/1-2005 23:21 (#7)

Jeg mener det ville være forkert at lave rygeforbud på stationen! Jeg lægger mærke til, at der hos Arriva er mange passagerer der står i døren på fx Langå station! Hvis de ikke engang må det længere, kan de jo finde på at ryge i toget alligevel!
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: Røgfrie stationer
Skrevet af Ghosttrain, 16/1-2005 23:54 (#8)

Hejsa
Med alle de rygeforbud der er på vej, ender det vel med et totalt tobaksforbud i danmark. Men det er jo tidens trend, alle er blevet simpelthen så stinkende hellige så det er helt utroligt. Men jeg kunne nok tænke mig at vide hvad staten ville gøre hvis der blev lavet et totalt rygeforbud herhjemme. HUSk at rygene betaler faktisk for behandlingen både for deres egne lunge - og andre problemer, samt for en hel masse ikkerygeres småskavanker ved hjælp af de tobaksafgifter som rygerne betaler.
Og med hensyn til hellighed, er det så ikke morsomt, at i en hvis kommune lige syd for København har alle medarbejdere samt byens borgere
totalt rygeforbud i kommunes bygninger, lige altså med undtagelse af de politikere som selv har vedtaget rygeforbudet, de må nemlig ryge lige så meget det passer dem. BVADR for en gang skinhellig dobbeltmoral.
Lad rygerne være i fred. 99% af alle rygere kan godt selv finde ud af at tage hensyn til ikkerygerne. Og fjern så alle de mere eller mindre idiotiske rygeforbud som overalt bliver ved med at stikke deres afskyeligt grimme fjæs op ad jorden.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Røgfrie stationer
Skrevet af nicolaihenrik, 17/1-2005 11:51 (#9)

Jeg foreslår, at hvis en ryger bliver knaldet i at skodde på en perron, skal han lægges på hjul og stejle, radbrækkes, blindes og brændemærkes, have begge sine nikotingule hænder hugget af, og derpå lide døden ved kulilteforgiftning ved at have en støvsugerslange proppet i munden og forbundet til udstødningen på en TAXA!!!

Wink Wink Wink

... Efterfølgende skal hele hans familie hver især betale 500 kr. i bøde
til DSB-S-tog for besværet ved aflivningen!
Brugers avatar
nicolaihenrik

Erfaren bruger



Antal indlæg: 617
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Valby
Alder: 64
Status:

OTK
...Ham med blyskibene...
Moderator


SV: Røgfrie stationer
Skrevet af Zeus, 17/1-2005 13:36 (#10)

Jeg synes, det er ganske fornuftigt med et rygeforbud, både i venteværelser og i selve toget. Specielt i toget - skal den nævnes igen? - da vi jo alle kan se kendsgerningen i, at rygere optager ikke-ryger pladser for ved lejlighed at gå ind og få stillet trangen i rygerafdelingen.

Om folk vil ryge rager mig en papand, det skal de da have lov til, men jeg synes ikke man skal tage andre med i købet når man påfører sig selv sygdomme.

Mht. det økonomiske aspekt i det, tror jeg næppe det er en god forretning for samfundet at have en samling af storrygere. Hvis du ser på tallene fra Kræftens Bekæmpelse vil du se at 8103 mennesker i Danmark i år 2000 døde af rygerelaterede sygdomme. Heraf var 2566 tilfælde grundet af en form for kræft. Når man ved hvad behandlingen af kræftpatienter koster, tror jeg næppe det giver overskud.

Når vi så snakker passiv rygning, kunne man jo lige tage et kort kig på disse tal: http://www.cancer.dk/tobak/passiv+ryg...+i+tal.asp

Jeg mener bare, kan man som ryger tage ansvaret for, indirekte at være skyld i andre menneskers død?

Venlige ikke-ryger hilsner
Brugers avatar
Zeus

Medlem



Antal indlæg: 106
Tilmeldt: 7/5-2004
Bopæl: Odense
Alder: 38
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Nye S-togs stationer Real-Life-Tog 11 09-12-2010 17:24
Indkørselshastighed på stationer Real-Life-Tog 27 21-05-2010 22:58
Stemningen på tyske stationer i 1973 (Youtube video) Snik-Snak 3 31-07-2009 17:36
Udenlandske stationer med spor i flere niveauer? Real-Life-Tog 34 20-05-2008 16:08
Stationer? Andet 11 02-06-2006 19:32
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: