Der er ikke en skid tilbage næsten. Jeg tror du kan finde en skitse på
http://www.aarhushavn.dk . Der er eet spor der går ud til containerhavnen, dvs. Cargo Service og Mærsk terminalerne som ligger i forlængelse af hinanden. Derudover er der et sidespor ind til een af foderstoffirmaerne, måske hedder det DLG, men det spor bruges mig bekendt aldrig. Generelt bruges sporene næsten ikke på trods af de er spritnye. Der kører 3 tog t/r mellem Århus og Høje Taastrup hver uge (Mærsktogene). Derudover kører der fiskemel mellem Skagen og Århus een gang hver 14. dag. At alle andre spor er nedlagt gør jo så at næsten ingen firmaer på havnen kan bruge dem. Det er det mest røvsyge der længe er sket på havnen, men det er vel fordi det er lettere med lastbiler og vores røvpolitikere kan jo ikke tage sig sammen og gøre det attraktivt (økonomisk) at transportere gods på skinner. Der er så mange muligheder for togtransport på den havn som næsten alle forspildes. Samtidig vil de bygge en Marselistunnel til lastbilerne, fordi folk mener det er et problem de kører på de normale veje fra motorvejen og ned til havnen. Men sporene bruges jo næsten ikke, så det kan være endog meget svært at forstå rationalet bag og hvorfor Århus og landspolitikere generelt ikke gør noget for at få flere firmaer med på gods via jernbane i stedet for lastbil. Den er altså pænt dyr den der Marselistunnel og den er totalt unødvendig, hvis man udnyttede sporene!