Forum » Off Topic » Snik-Snak
Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?

Udskriv debat

  Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ pÃ¥ mit MasterCard?
Skrevet af knudbe, 7/5-2011 11:41 (#1)

Nu har jeg over to forskellige dage oplevet en reservation på 1 US$ på mit MasterCard, men det er flere år siden at jeg har købet noget hos dem, og det var en gave til min søn.
Jeg har hverken iPhone, iPod eller iPad eller en Mac-computer og jeg bruger heller ikke iTunes...

Reservationerne er på 5,10 kr, hvilket svarer til 1 US$ og reserveres med referencen
APL*APPLEONLINESTOREUS\800-676-2775

Jeg har undersøgt både hos bank og hos Nets, men de kan intet gøre før at der bliver gennemført et træk, og hidtil har det kun være reservationer.

Jeg har en fornemmelse af, at der måske er nogen som tester om det kortnummer de har "stjålet" eller hvad der er sket, stadig er validt...

Men jeg har SVJH heller ikke handlet hos Sony, men de data der er stjålet der er jo helt tilbage til 2007, og det er jo længe siden...

Jeg har styr på hvad jeg skal gøre - nemlig at overvåge træk på mit MC - da der ikke er andet man kan, så jeg skriver dette for at høre om andre er ude for det samme?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?
Skrevet af MPedersen92, 7/5-2011 12:02 (#2)

Altså umildbart vil jeg anbefale dig at kontakte Apple supporten: http://www.apple....k/support/ (nummeret står helt nederst), så de kan få slettet dine kontooplysninger, self med mindre du kan huske din iTunes konto!?
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?
Skrevet af knudbe, 7/5-2011 19:36 (#3)

Jamen jeg har jo ikke nogen iTunes-konto.
Jeg har slet ikke noget at gøre med Apple...

Jeg tror simpelthen at nogen, som uretmæssigt har fået hacket sig til mine kortoplysninger, tester om mit kort er blevet spærret og måske forbereder de et misbrug.

Så det er lige så meget ment som en advarsel. Tjek lige Jeres MasterCard-konto om der er tilsvarende reservationer.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?
Skrevet af Roskildetognørden, 7/5-2011 21:29 (#4)

Nu er jeg Apple bruger og PSN bruger men har ikke været ude for det på mit visa kort.... Få skiftet dit kort....
Brugers avatar
Roskildetognørden

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 8/11-2010
Alder: 27
Status:

"Små hjerner kopierer. Store hjerner lader sig inspirere"
Undskylder for eventuelle stavefejl.
"Smil til verden og verden smiler til digSmile"

SV: Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?
Skrevet af Thomas_, 7/5-2011 21:50 (#5)

Jeg havde nok brugt tiden på at snakke med min bank i stedet for at skrive herinde.. Vi kan jo ikke gøre noget ved det.. Smile

Btw, så fik jeg for nylig et brev fra nets om at de havde opsnappet forsøg på misbrug af mit MasterCard, og at de ville anbefale at jeg fik lavet et nyt kort - så det gjorde jeg.. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


SV: Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?
Skrevet af MPedersen92, 8/5-2011 00:07 (#6)

Vil også bare anbefale dig at få et nyt kort, og ellers hedder det jo bare, at ved den mindste mistanke om at en anden har opsnappet dine kontooplysninger, få kontoen spærret, hellere være på den sikrer side end at stå i Bilka med et tomt kort og en fyldt vogn..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?
Skrevet af knudbe, 10/5-2011 01:00 (#7)

Roskildetognørden skrev:
Nu er jeg Apple bruger og PSN bruger men har ikke været ude for det på mit visa kort.... Få skiftet dit kort....

Jeg tror ikke at det er hos Apple...

ThomasH skrev:
Jeg havde nok brugt tiden på at snakke med min bank i stedet for at skrive herinde.. Vi kan jo ikke gøre noget ved det.. Smile

Jeg har skam snakket både med PBS og min bank. De kan ikke gøre noget før der bliver gennemført et træk.

At jeg skriver her er lige så meget for at advare Jer andre og så for måske at finde frem til om et eller andet firma (ikke mac) er blevet hacket.

Jeg har nemlig ikke noget iTunes-konto, så jeg kan ikke gå ind og slette kreditkortoplysningerne som anbefales andre steder.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?
Skrevet af Bab, 10/5-2011 10:33 (#8)

Der er ingen konkrete eksempler på, at de kreditkort oplysninger, som skulle være stjålet fra Sony, er brugt nogle steder. Og for visa/dankort brugere, så var sikkerhedskoden ikke gemt hos Sony, så den har de heller ikke. Jeg ved ikke, om Mastercard bruger en sikkerhedskode, da jeg aldrig har brugt mit Smile

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: Hvorfor reserverer Apple Onlinestore 1$ på mit MasterCard?
Skrevet af knudbe, 11/5-2011 00:01 (#9)

Hvis du med sikkerhedskode mener de tre cifre på bagsiden af kortet, så jo, det gøre de.

Og jeg kan så tilføje at der er sket et reelt træk på godt 700 kr. i en butik i Hong Kong og jeg forventer også at et yderligere reserveret beløb på godt 500 kr. til en eller anden softwarebutik bliver forsøgt trukket.

Så jo, der er forsøgt et misbrug af mit kort. Og jeg kommer naturligvis ikke til at hæfte for beløbet. Men jeg vil enormt gerne finde ud af, hvor det er at der er lækket kortoplysninger. Det er meget begrænset, hvor mange steder mine kortoplysninger ligger, så jeg må kunne spore det...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvorfor??? Ruter 9 22-12-2009 12:45
Hvorfor glemte jeg kameraet :) Real-Life-Tog 6 01-09-2009 20:40
Hvorfor hedder det VIA design? Real-Life-Tog 2 23-05-2009 21:59
Hvorfor kan man kun downloade 3 ruter ? Ruter 5 11-10-2008 12:24
Hvorfor skriver den at jeg har glemt at skifte spor? Andet 5 20-10-2007 14:41
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: