Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
BLDX 1430 -noget nyt?

Udskriv debat

  BLDX 1430 -noget nyt?
Skrevet af MPedersen92, 4/2-2011 00:30 (#21)

Jeg er skam ikke sur, bare lidt iriterende når folk ikke gider læse det man skriver ordentligt, men det os lige meget, bare glem det..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:



SV: BLDX 1430 -noget nyt?
Skrevet af AndreasM, 4/2-2011 09:40 (#22)

MPedersen92 skrev:
Tror vist bare folk skal glemme hvad jeg har skrevet, der er jo tydeligvis ingen der gider læse det ordentligt igennem, så bare glem det folkens.....

Ro på, den har du altså selv rodet dig ud i. Du starter med at skrive:

MPedersen92 skrev:
..., selv de nyeste af de nye maskiner går dårligt nok 4-4½km literen..


Og pludselig er de 4-4,5 blevet til 3-3,5 uden belastning i det næste indlæg. Hvor blev den ekstra km af?

Derudover er jeg ret nysgerrig på hvor du får de 3-3,5 km/l fra, jeg formoder det ikke er personlig erfaring. Hvis det er et teoretisk tal fra Vossloh, så er det nok ligesom batteritiden på mange bærbare computere. Og er det rent faktisk en praktisk måling de har lavet, så vil jeg gerne sætte penge på at det er med 2 grønne hele vejen, i medvind og ned af bakke, ved den mest økonomiske hastighed maskinen overhovedet kan bevæge sig. Selv uden belastning, så er det stadig 85 ton, der skal bevæge sig her fra og til Bejing, og stadig have lidt til overs i tanken!
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:



SV: BLDX 1430 -noget nyt?
Skrevet af Thomas_, 4/2-2011 20:58 (#23)

MZ skrev:
Ved jeg ikke. Men MZ er jo ikke det mest økonomiske lokomotiv.


Nu jeg tænker over det, så tror jeg faktisk heller ikke altid man kigger på om det er økonomisk den vej rundt. I det tilfælde at BLDX køber en gammel fantastisk MZ, tror jeg det er med den tanke at de kan bruge den på alle strækninger i dk, samtidig med at jeg formoder den er væsentlig billigere at anskaffe end f.eks en 185'er. Så i det store billede giver det nok mening.. Smile også selvom den har økonomi som en typisk amerikansk bil.. Pfft
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 42
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Contec/Bldx Real-Life-Tog 37 18-03-2010 12:53
BLDX mx 1019 Materiel 3 20-04-2009 18:55
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: