Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
DK2000h

Udskriv debat

  DK2000h
Skrevet af Mloof, 20/12-2010 17:14 (#1)

Hejsa. Nu har jeg et utal af gange prøvet at følge vejledninger fra tråde her på siden, for at få hjælp til denmark 2000h.
For at korte procesen af, skriver jeg her de muligheder jeg har afprøvet: (Bruger win7)
Da jeg første gang ville installere dk2000h havde jeg følgene ruter som virkede helt optimalt:
NDK, VDK, SDK og VNJ.
Jeg fandt dk2000h i 3 dele, downloade dem og fik installeret de første 2. da part 3 skulle installeres crashede den midt i processen.
Jeg fulgte debatterne her på siden for at finde en løsning, og fandt her et link til dk2000h i én fil.
Jeg installerede den, men da jeg prøvede at åbne ruten lukkede msts ned uden fejlmelding. Her efter prøvede jeg at installere Nev roads og xtracks igen, men uden held. (Har selvfølgelig sikret mig at det er de rette versioner)
Det endte med at jeg afinstallerede msts og startede forfra i følogene rækkefølge:
msts - msts update - BIN - NewRoads - Xtracks- DK2000h (+install bat mange gange)
.. Men stadig uden held.
Jeg har prøvet at køre NDK igen og den virker som den skal, jeg er løbet tør for idéer nu. Nogen der har et forslag?
Mvh
Morten
Brugers avatar
Mloof

Begynder



Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 20/12-2010
Bopæl: Århus
Status:



SV: DK2000h
Skrevet af Per-Sune Larsen, 21/12-2010 01:19 (#2)

hej u skal køre dem Admin.
bruger du train store

mvh persune larsen
Brugers avatar
Per-Sune Larsen

Lidt øvet



Antal indlæg: 29
Tilmeldt: 24/7-2004
Bopæl: Rudkøbing
Alder: 36
Status:

Per-Sune Larsen

SV: DK2000h
Skrevet af Mloof, 21/12-2010 01:26 (#3)

Hejsa.
Jeg køre alle installationer som admin.
Nej bruger ikke train store.
Brugers avatar
Mloof

Begynder



Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 20/12-2010
Bopæl: Århus
Status:


SV: DK2000h
Skrevet af lbr40, 21/12-2010 10:42 (#4)

En mulighed kan være at din PC ikke har RAM nok, da DK2000 som sådan er en meget stor rute med mange objekter.
De 4 ruter, du nævner er relativt små ruter, som sjældent giver problemer.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: DK2000h
Skrevet af Mloof, 21/12-2010 12:14 (#5)

Jeg har overvejet muligheden, men har 4GB burde det ikke være nok?
Jeg prøvede faktisk engang til igår aftes, her nåede jeg så langt som at komme ind på ruten og kunne køre på den, dog med et par problemer; Jeg kan kun starte på KBH H eller KAC, Jeg kunne ikke bruge noget af mit danske matriel, og så fryser activity editor når jeg åbner dk2000h her i.
Brugers avatar
Mloof

Begynder



Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 20/12-2010
Bopæl: Århus
Status:


SV: DK2000h
Skrevet af lbr40, 21/12-2010 13:37 (#6)

Prøv evt. også at sætte skærmkortet til 16 bit farver.
Yderligere kan også i Options fravælge nogle muligheder dér.
Som yderligere mulighed han du få mere eksakt hjælp på websiden www.oldtimerklubb... , hvor rutebyggeren sikkert kan hjælpe dig.

P.S. Jeg bruger ikke MSTS i øjeblikket. Et andet godt råd er at skifte til togsimulatoren RailWorks 2 fra Steam. Dette program er meget nemmere at bruge, og der er faktisk ingen fejl forbundet med dette program.
Til RW2 kan du downloade næsten den samme rute fra samme webside.
Kig evt. over til os på: http://www.rail-w... for at høre mere om RailWorks 2.

Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: DK2000h
Skrevet af knudbe, 21/12-2010 20:31 (#7)

Jeg kan tilføje, at man i øjeblikket frit kan downloade en lille rute og det berømte Flying Scotsman ganske gratis... Den kan køres selv om man ikke har RailWorks, så der er god lejlighed til at prøve om det er noget.

Og når man så er blevet fristet, så er RailWorks netop til juletilbudspris - 50% rabat. Og det gælder også de tilføjelser fra Rs.com som man kan købe på Steam.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: DK2000h
Skrevet af Mloof, 22/12-2010 12:22 (#8)

Så er problemet løst.
Ironisk nok fungere alt som det skal, på min gamle pc med winXP. Tak for hjælpen til jer som tog jer tid til at skrive.
Knud- Jeg vil helt sikkert kigge ind på RailWorks, det lyder som en god simulator. Hvordan står det til med dansk matriel til RW?
Glædelig jul allesammen og husk at I ikke behøver at aflyse jeres SIM tog, bare fordi de rigtige bliver.

Hilsen
Morten
Brugers avatar
Mloof

Begynder



Antal indlæg: 8
Tilmeldt: 20/12-2010
Bopæl: Århus
Status:


SV: DK2000h
Skrevet af Steamhammer, 22/12-2010 15:48 (#9)

Hej Morten,

I øjeblikke findes der kun 2 danske loks til RW, nemlig ME og MZ, men der er flere som arbejder på sagen, så der kommer mere med tiden.
Du kan hente de to loks flere steder, bl.a. her og på www.oldtimerklubb...

Men at påstå at Rail Works er uden fejl er lidt af en tilsnigelse, men generelt kører den meget bedre end MSTS.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: DK2000h
Skrevet af Bab, 22/12-2010 21:12 (#10)

knudbe skrev:

Og når man så er blevet fristet, så er RailWorks netop til juletilbudspris - 50% rabat. Og det gælder også de tilføjelser fra Rs.com som man kan købe på Steam.


Som Knud skriver, så er der tilbud på alt fra Rs.com, men som et ekstra særligt juletilbud, så kan man lige nu får RW2 for kun 5,25 Euro. Det er ca 40 kr. Det er dagstilbud, så det gælder om at være hurtig. Det gælder (vistnok) til i morgen kl 19.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
 
Redigeret af Bab, 22/12-2010 21:22

SV: DK2000h
Skrevet af knudbe, 22/12-2010 22:14 (#11)

Mloof skrev:
Knud- Jeg vil helt sikkert kigge ind på RailWorks, det lyder som en god simulator.

Det er en rigtig god simulator. Mig bekendt den bedste der er for tiden.
Og som Bab skriver, så er den ekstrem billig lige nu - i meget kort tid.
Kun 40 kr! Jeg tror aldrig at jeg har set den så billig.
Selv om man måske ikke er interesseret i RW lige nu, så vil jeg alligevel sige at det er nu den skal købes.
Det sker her: http://store.stea...app/24010/

Mloof skrev:
Hvordan står det til med dansk matriel til RW?

Det har Mogens allerede svaret lidt på, Lokomotiverne MZ og ME, sidstnævnte i alle farverne. Du kan downloade dem flere steder bl.a. her på tog-sim.dk

Der er også lavet noget foreløbigt repaint af et par røde 1. og 2. klasses vogne. Jeg vil sige, at de stadig er på forsøgsbasis, men de er efterhånden blevet sådan at de godt kan køre rundt i et scenarie. Jeg er selv ved at lave et, hvor de indgår som trafik. De er omtalt og afbilledet på forumet hos RailWorks Danmark.

Mloof skrev:
Glædelig jul allesammen og husk at I ikke behøver at aflyse jeres SIM tog, bare fordi de rigtige bliver.

Tak og i lige måde - Og vores bliver skam ikke aflyst - højest noget forsinket Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: DK2000h
Skrevet af knudbe, 22/12-2010 22:26 (#12)

Steamhammer skrev:
Men at påstå at Rail Works er uden fejl er lidt af en tilsnigelse, men generelt kører den meget bedre end MSTS.


Men kan nok ikke med rimelighed påstå, at RailWorks er uden fejl. Jeg tror ikke at der eksisterer et eneste edb-program som er 100% fejlfrit.
Men ellers vil jeg da også sige, de fejl der er i RailWorks er yderst begrænset. Det som folk oplever som fejl i RailWorks skyldes fejl i de installerede elementer.
At man har svært ved at få et scenarie til at virke korrekt, skyldes nærmere fejl i ruten. Det kan være valget af signaltyper eller sporskifter, som driller.
En dygtig scenariebygger vil ofte kunne omgå disse fejl, men der er situationer, hvor selv en sådan må opgive at få noget fornuftigt ud af det.
Men, som sagt, det er ikke fejl i RW som er skyld i dette.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
DK2000H (msts) Ruter 13 18-09-2010 23:49
Problem med DK2000H Ruter 15 18-03-2010 23:06
Problem med DK2000H Ruter 2 18-01-2010 08:37
DK2000H - Crash Ruter 6 28-07-2009 14:24
Ny aktivitet herfra til DK2000H - i flere dele.. Aktiviteter 37 24-05-2009 20:12
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: