Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
K11

Udskriv debat

  K11
Skrevet af henrik c, 16/10-2010 17:53 (#21)

Hej

Det er rigtigt nok desværre at München delen stopper ved køreplans skiftet.

DB mener ikke der er økonomi i den del af nattoget (måske nok mest den del der kommer fra nord øst tyskland) og at det tager for lang tid i hanhold til andre alternativer (fly!).

Denne beslutning går jo så desværre ud over den del til München der kommer for Danmark, da der slet ikke er økonomi i at kun at køre 5 - 6 vogne fra Hannover videre til München. Spisevognen der i dag er i München delen flyttes fremover over i Basel delen, så der stadigvæk vil være mulighed for at "handle" i nattoget fra of til Danmark.

mvh Henrik

Brugers avatar
henrik c

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 2/10-2010
Status:



SV: K11
Skrevet af DVG, 16/10-2010 18:08 (#22)

Ændringen på nattoget kommer også til at ramme forbindelsen München-Moskva som også nedlægges.

AndreasM skrev:
DVG skrev:Har dog svært ved at se hvad der sker med EN 1275, et nattog kh-od?

Fortsætter som 473 fra Odense af, vil jeg gætte på, da 473 ikke kører kh-od i den periode 1275 gør Smile


Tak det havde jeg overset.
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 33
Status:


SV: K11
Skrevet af Ostseerailer, 16/10-2010 18:35 (#23)

henrik c skrev:
Hej

Det er rigtigt nok desværre at München delen stopper ved køreplans skiftet.

DB mener ikke der er økonomi i den del af nattoget (måske nok mest den del der kommer fra nord øst tyskland) og at det tager for lang tid i hanhold til andre alternativer (fly!).

Denne beslutning går jo så desværre ud over den del til München der kommer for Danmark, da der slet ikke er økonomi i at kun at køre 5 - 6 vogne fra Hannover videre til München. Spisevognen der i dag er i München delen flyttes fremover over i Basel delen, så der stadigvæk vil være mulighed for at "handle" i nattoget fra of til Danmark.

mvh Henrik



Ligesom at den direkte sovevogn München - Moskva også forsvinder. Denne var altid hægtet på Københavner-toget.
Det betyder også et farvel til det sidste plantog med BR 103 som trækkraft, medmindre at man finder andre opgaver til lokomotivet. Frown

Ifølge et citat fra CNL, skyldes det dårlige passagertal
Brugers avatar
Ostseerailer

Lidt øvet



Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 15/8-2010
Status:

 
Redigeret af Ostseerailer, 16/10-2010 18:38

SV: K11
Skrevet af KH, 17/10-2010 07:35 (#24)

Synes det ser spændende ud Smile

Kan bla. nævne flere direkte IC-tog Es-Kh bla om morgenen og midt på dagen, dejligt.

33xx-togene som vi kender dem i dag erstattes af 29xx-tog Es-Ar/Ar-Es ma-fr og 33xx-tog Es-Fa/Fa-Es lø/sø hvilket er fint nok. Jeg savner dog lidt de skæve 36xx-tog, men man kan ikke være lige heldig.

Det betyder væsentlig færre MR-tog på hverdage i Esbjerg, hvilket ikke er så skidt endda.


Jeg sad og fik lidt grineren på over RV 3613/14/17/18. Det er tog der enten udgår eller ender i Ges Grin Lidt sjovt, men det er nok grundet spormangel i Vj, vil jeg umildbart skyde på, men sjov destination/startpunkt Grin

Derudover regionaltogssystem Vj-Kd-(Es)/Kd-Vj 36xx-tog.

En okay køreplan og testkørslerne Fa-Bm-Fa er i TKV denne gang som FM 7121/22. Det er altid sjovt med lidt MQ eller Arriva-MR gennem på denne strækning, men det er jo også slut med sidstnævnte fra K11 eller umildbart efter dens ikrafttræden.
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 36
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: K11
Skrevet af razT, 17/10-2010 13:50 (#25)

andersj skrev:
-2 afgange med IR Kh-Aalborg


TKV/TKØ påstår at interregionaltog 1649 er en dobbeltdækker. Men det er bare DSB's måde at "snige" en IC4 ind i Ab på en fredagAngryShock. Øh, nej jeg håber bare at interregionaltog 1639 bliver en dobbeltdækker som tjenestekøreplanerne ligeledes påstår
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:

 
Redigeret af razT, 17/10-2010 14:28

SV: K11
Skrevet af ic3dk, 17/10-2010 19:26 (#26)

razT skrev:
TKV/TKØ påstår at interregionaltog 1649 er en dobbeltdækker. Men det er bare DSB's måde at "snige" en IC4 ind i Ab på en fredagAngryShock. Øh, nej jeg håber bare at interregionaltog 1639 bliver en dobbeltdækker som tjenestekøreplanerne ligeledes påstår

IR 1649 og retur lørdag i IC 124 bliver ganske rigtigt med sammenkoblet IC4. I K 11 vil der kun komme ME+DD til Jylland i forbindelse med lejrskole- og særtog.

IR 1653 til Århus er også sammenkoblet IC4.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: K11
Skrevet af razT, 17/10-2010 20:03 (#27)

ic3dk skrev:
razT skrev:
TKV/TKØ påstår at interregionaltog 1649 er en dobbeltdækker. Men det er bare DSB's måde at "snige" en IC4 ind i Ab på en fredagAngryShock. Øh, nej jeg håber bare at interregionaltog 1639 bliver en dobbeltdækker som tjenestekøreplanerne ligeledes påstår

IR 1649 og retur lørdag i IC 124 bliver ganske rigtigt med sammenkoblet IC4. I K 11 vil der kun komme ME+DD til Jylland i forbindelse med lejrskole- og særtog.

IR 1653 til Århus er også sammenkoblet IC4.


Hvad sker der så med de andre IR-toge der er sat til ME xxx.
Og i så fald at der kun kommer ME+DD til Ab i forbindelse med lejrskoletog og særtog vil jeg spørge om der var nogle der kunne give mig et tip om sådan et tog til Ab?
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:


SV: K11
Skrevet af Anonym Bruger, 18/10-2010 00:39 (#28)

Jeg synes at det er modigt af DSB at sætte så mange IC4 ind i K11, når der i øjeblikket kun er 14 enkeltkørende togsæt, og 2 togsæt der kan kobles sammen, som er godkendt til kørsel med passagere. Så sent som i fredags havde Ingeniøren en arktikel, hvori der fremgik at ingen ved hvornår de serieproducerede togsæt får en endelig typegodkendelse: http://ing.dk/art...i-langdrag

Ifølge denne artikel kommer 2 sammenkoblede IC4 tog først i drift i starten af 2011, mens man har sat IC4 ind på passagertunge afgange allerede fra december i år: http://ing.dk/art...aerkstedet
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:
 
Redigeret af slettet, 18/10-2010 00:42

SV: K11
Skrevet af madsmikkel, 4/11-2010 23:19 (#29)

Har lavet et par søgninger på Rejseplanen i forbindelse med bestilling af billetter hjem til jul. Som hyppig rejsende mellem Århus og Sønderjylland, kan jeg se, at vi nu igen skal til at skifte i Middelfart og ikke i Kolding. Det betyder alt i alt, at skal man fra Århus til Sønderborg, øges rejsetiden i K11 med 6-10 minutter. Det var altså hvad vi fik ud af de nye fine skinner... ØV!

Mvh
MM
Brugers avatar
madsmikkel

Lidt øvet



Antal indlæg: 48
Tilmeldt: 16/6-2006
Status:

__________
Mads Mikkel

SV: K11
Skrevet af razT, 6/11-2010 11:27 (#30)

ic3dk skrev:
I K 11 vil der kun komme ME+DD til Jylland i forbindelse med lejrskole- og særtog.


Nej! IR 1649 er i følge rejseplanen på lille juleaftensdag rangeret med DD - men vist kun den ene dag. Det passer mig ret dårligt da jeg gerne vil kører med DD i mellem Ab og Hb men når jeg så kommer med DD skal jeg vente 59 minutter på at komme med tog til FhSad Men den skal vel videre fra Ab men i hvilke løb?
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:


SV: K11
Skrevet af kenkari, 8/11-2010 17:06 (#31)

Så er publikumskøreplanen udkommet: http://www.dsb.dk...oreplaner/
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 28
Status:

 
Redigeret af kenkari, 8/11-2010 17:07

SV: K11
Skrevet af Anonym Bruger, 8/11-2010 17:57 (#32)

Desværre kun Sjælland, og InterCity køreplanerne Sad
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: K11
Skrevet af razT, 11/11-2010 15:55 (#33)

andersj skrev:
Desværre kun Sjælland, og InterCity køreplanerne Sad


Nu er minikøreplanerne (- Aalborg Nærbane) samt Fyn-køreplanen også online. Nu mangler vi bare Midt- og Nordjylland samt minikøreplanen for Aalborg NærbaneWink
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:


SV: K11
Skrevet af razT, 11/11-2010 15:59 (#34)

Der en muligvis en fejl i TKV K11, for hvorfor skal L 22 (der kun køre søndag) holde i Sulsted for ingen ting (L 11/13 kører alligevel ikke søndag)!
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:


SV: K11
Skrevet af kenkari, 2/12-2010 11:29 (#35)

hva... hvorfor er s-togenes køreplan ikke udkommet endnu? Dagen nærmere sig jo.
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 28
Status:


SV: K11
Skrevet af kenkari, 4/12-2010 00:53 (#36)

Så er S-togskøreplanen udkommet, og den eneste ændring/tilføjning til køreplanen er, at s-togene køres som en lørdag på alle "gratis-søndage". Dvs. Linie A, B, C, og E kører hvert 10. minut den første søndag i hver måned, andre søndage hvert 20. minut. Ellers overhovedet INGEN ændringer i s-toget(!)
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 28
Status:


SV: K11
Skrevet af AndreasM, 4/12-2010 10:08 (#37)

kenkari skrev:
Så er S-togskøreplanen udkommet, og den eneste ændring/tilføjning til køreplanen er, at s-togene køres som en lørdag på alle "gratis-søndage". Dvs. Linie A, B, C, og E kører hvert 10. minut den første søndag i hver måned, andre søndage hvert 20. minut. Ellers overhovedet INGEN ændringer i s-toget(!)

if it works, don't fix it?
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: K11
Skrevet af razT, 10/12-2010 22:41 (#38)

andersj skrev:
IC107 og L40 står på dsb.dk som IC4 under pladsbilletbestilling.


Det går de ikke mereSad Men betyder det vi må vente heeelt indtil K12 med at IC4 til Fh?
Brugers avatar
razT

Medlem



Antal indlæg: 115
Tilmeldt: 20/8-2009
Status:



SV: K11
Skrevet af Anonym Bruger, 11/12-2010 10:38 (#39)

razT skrev:
andersj skrev:
IC107 og L40 står på dsb.dk som IC4 under pladsbilletbestilling.


Det går de ikke mereSad Men betyder det vi må vente heeelt indtil K12 med at IC4 til Fh?


Nu kommer der jo ca. 2 nye togsæt hver måned, så mon ikke de snart har for mange plastickasser til at holde dem på Lih-Kh
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: