Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Tog billeder ;)

Udskriv debat

  Tog billeder ;)
Skrevet af Bab, 22/8-2010 20:29 (#21)

Jeg stjæler lige din tråd, fordi jeg har da også nogle mobil billeder Smile Jeg havde nemlig glemt mit digital kamera og det koster alligevel kun 1/3 af de forventede 6000 kr. Og for at gør det værre, så havde jeg ikke renset linsen :lol:

Bab


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af snup100, 22/8-2010 22:01 (#22)

Hehe bare i orden Bab Smile og jeg må sige at det ser fandme godt ud ;D
Brugers avatar
snup100

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 24/2-2007
Bopæl: Ølsted
Alder: 32
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af HenrHans, 22/8-2010 22:47 (#23)

knudbe skrev: Førerrum er endnu mindre dokumenteret, så jeg håber da på at nogen vil følge opfordringen. De som har muligheden har formentlig også den ekstra mulighed for at planlægge og få nogle topkvalitetsfoto som 3D-byggerne kan bruge i sim-modellerne.


Jamen - her er der en stak førerrumsbilleder fra forskelligt materiel, de kan ikke bruges til forlæg for en 3D-model af førerrummet - de viser blot hvordan det ser ud - specielt førerbordet.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af HenrHans, 22/8-2010 22:48 (#24)

- og lige de 2 sidste billeder...


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af knudbe, 22/8-2010 22:58 (#25)

Det er da nogle finde biller. Korrekt, de kan nok ikke bruges som grundlag for 3D, og som fuldt dokumentation som historisk materiale skal der nok lidt mere til også. Men de giver da et indtryk Smile
Jeg hæftede mig særlig ved det fine instrument til højre for højre forrude i MS'en. Det ligner noget som mere hører hjemme i et damplok Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Tog billeder ;)
Skrevet af snup100, 22/8-2010 22:59 (#26)

Hvor er de fede Grin
Brugers avatar
snup100

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 24/2-2007
Bopæl: Ølsted
Alder: 32
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af HenrHans, 22/8-2010 23:26 (#27)

knudbe skrev: Det er da nogle finde biller. Korrekt, de kan nok ikke bruges som grundlag for 3D, og som fuldt dokumentation som historisk materiale skal der nok lidt mere til også. Men de giver da et indtryk Smile
Jeg hæftede mig særlig ved det fine instrument til højre for højre forrude i MS'en. Det ligner noget som mere hører hjemme i et damplok Smile


Jo, men har skam flere billeder af andre detaljer fra førerrummene, men den almen interresse er nok størst for førerbordets vedkommende.

Instrumentet til højre for vinduet et et såkaldt dobbeltmanometer, der viser trykket i hhv. hovedluftbeholder og bremseledning, samme type blev senere anvendt i damplokomotiverne. Husk på at trykluftbremse slet ikke var indført hos DSB i 1935.

/Henrik
Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af MPedersen92, 23/8-2010 09:29 (#28)

HenrHans skrev: Jo, men har skam flere billeder af andre detaljer fra førerrummene, men den almen interresse er nok størst for førerbordets vedkommende. /Henrik


Jamen for guds skyld, bare upload hvad du kan, tror skam ikke du for nogle negative kommentare og kabine shots..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af mhv_omjk, 23/8-2010 11:17 (#29)

- med denne tråd så faldt tiøren pludseligt for mig hvorfor andre fotografer er hoppet over på Danmarksforumet på den Norske Postvogna og vise billeder! - med den tanke der er om folk der vil vise deres billeder frem ja så må jeg bare sige at jeg forstår ski godt dem der er flyttet.

Helt ærligt - jeg synes det er lidt af en snævertsynethed og have på andres bidrag bare fordi at ens eget holder en standard der ikke er mange dødelige forundt.

Hvis i ønsker den standard på billederne hvorfor er der så egentlig en begrænsning på billedefilens størrelse på 1024 MB, sådan nedscalerede værker kan i da ikke holde ud at se på når alt kommer til alt?
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet



Antal indlæg: 335
Tilmeldt: 27/8-2004
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.

SV: Tog billeder ;)
Skrevet af snup100, 23/8-2010 14:37 (#30)

HØRT!!!! Grin
Brugers avatar
snup100

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 24/2-2007
Bopæl: Ølsted
Alder: 32
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af Bab, 23/8-2010 17:57 (#31)

Nu er der jo ingen grund til at gå helt i selvsving Wink

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Tog billeder ;)
Skrevet af Sølvpilen, 23/8-2010 19:50 (#32)

Meget flotte og interessante billeder. Du skulle vel ikke tilfældigvis ligge inde med flere billeder af bs styrevognen? Eftersom jeg aldrig har haft fornøjelsen af at se MA toget med mine egne øjne, har jeg stadig svært ved at forestille mig kombinationen af en gennemgang og styrebord på samme sted.
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 35
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af HenrHans, 23/8-2010 20:04 (#33)

Sølvpilen skrev: Meget flotte og interessante billeder. Du skulle vel ikke tilfældigvis ligge inde med flere billeder af bs styrevognen? Eftersom jeg aldrig har haft fornøjelsen af at se MA toget med mine egne øjne, har jeg stadig svært ved at forestille mig kombinationen af en gennemgang og styrebord på samme sted.


Det kan vi jo ikke ha' - så her er et billede af BS-styrevognen.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
HenrHans

Meget øvet



Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 18/5-2004
Bopæl: VN
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af Sølvpilen, 23/8-2010 20:34 (#34)

Samlingen af billeder af MA toget er stor, men indersiden omkring styrerummet i Bs vognen er småt. Hvor opholder MA toget sig egentlig pt?
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 35
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af Tjalfe, 23/8-2010 21:24 (#35)

Cvk.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af PeterFrost, 24/8-2010 13:13 (#36)

Jeg sagde jo der ville starte en diskution ! Grin

Personligt så jeg da gerne noget konstruktiv kritik på mine egne billeder, specielt efter jeg har skiftet lidt stil og er begyndt at optage i RAW. Jeg spørger rigtig tit andre, hvad de syntes i min omgangskreds, nogle syntes de er fede, og andre spørger til hvorfor de er så mørke. Det kan jeg jo bruge til at gøre mig bedre, ligsom her. Hvis nogle giver noget konstruktiv kritik kan man jo forbedre sig.

Og så syntes jeg altså snart at det er ved at være liiidt klisé, den med at det er de dyre kamera der gør det, det er det virkelig ikke.

Det er rigtig at dyrt udstyr kan gøre en stor forskel, men stort set alle billeder nedskalleres alligevel til maks 700-800 p i højden, og så er det meget taknemmeligt.

Dyrt udstyr redder ikke en fra at man fototeknisk stadig har rigtig meget at lære.

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen, jeg deler gerne ud af den smule jeg ved og kan.

Ik Lasse? Er du kommer igang med raw ? :lol: Wink
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Tog billeder ;)
Skrevet af Bab, 24/8-2010 13:43 (#37)

I første indllæg snup100 laver, står der, at det er mobil billeder. Det alene begrænser jo kvaliteten, da intet billedet taget med en top moderne mobil vil kunne måle sig med et billede taget af et billigt digital kamera.

Så er der jo sådan set kun indholdet, som kan diskuteres. Og så er det svært at se noget konstruktiv kritik i de indlæg som er på side 1. Kun meningsløse kommentar.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Tog billeder ;)
Skrevet af Holbrook, 24/8-2010 14:24 (#38)

Bab skrev: I første indllæg snup100 laver, står der, at det er mobil billeder. Det alene begrænser jo kvaliteten, da intet billedet taget med en top moderne mobil vil kunne måle sig med et billede taget af et billigt digital kamera.

Hvis man vil se hvad en mobiltelefon kan leverer kan jeg anbefale denne side hvor en Iphone har været brugt som kamera til en professionel fotosession. Billederne ville højst sandsynligt ikke kunne bruges til tryk, men de går lige an når de anvendes på nettet.
Det skal lige nævnes at billederne er blevet efterbehandlet fuldstændig som var de fra et spejlrefleks kamera.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 36
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

SV: Tog billeder ;)
Skrevet af Bab, 24/8-2010 14:46 (#39)

De er da nydelige, men ikke noget, som du kan sammenligne med de mobil billeder, som vi normalt tager.

1. De er taget i et professionelt studie med perfekte lys forhold.
2. De er efterbehandlet af en professionel, som ved hvad man skal gøre.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: Tog billeder ;)
Skrevet af Remy, 24/8-2010 18:31 (#40)

får sende 2 mobil bilder jeg også et bilde fra Gøteborg og et bilde fra Oslo S


Vedhæftede filer:
dsc07824.jpg [Bytes / 16 Downloads]

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Billeder af Bc-t vognene i Tyskland Real-Life-Tog 42 18-01-2011 21:36
Billeder søges !! Hjælp søges !! Real-Life-Tog 50 08-02-2010 17:12
Sne billeder Real-Life-Tog 42 11-01-2010 01:01
Efterlysning: Billeder af DSB MR med sovevogn Real-Life-Tog 2 16-10-2009 14:41
Togbilleder.dk opdateret med nye billeder Real-Life-Tog 1 13-09-2009 22:43
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: