Forum » Off Topic » Hjemmesider
Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!

Udskriv debat

  Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Steamhammer, 17/8-2010 21:26 (#1)

Det er mig en stor glæde at kunne informere Jer om at Oldtimerklubben har overtaget http://www.dantrain-sim.dk og http://www.dantrainsim-today.dk pr. 1.august.

Oldtimerklubben forbedrer dermed mulighederne for download af klubbens materiél og ruter.

Ejerne af de to sider har ønsket at bruge deres sparsomme tid på andre spændende projekter, så derfor er det faldet helt naturligt at Oldtimerklubben overtager dem.

Umiddelbart bliver der ingen ændringer i de to sites og Dantrain-sim-today.dk vil fortsat have KimS som styrmand.

Med tiden vil alt materiél og ruter fra http://www.oldtimerklubben.dk blive samlet på Dantrain-sim.dk, som således bliver DL-stedet for klubbens medlemmer og andre som har interesse i dansk materiél og ruter.

Målet er at samle alt dansk materiél og ruter til både MSTS og, med tiden Rail Works, ét sted for overblikkets skyld.

Jeg håber at I tager godt imod denne nyhed og vil støtte op om Oldtimerklubben og dens arbejde for at bevare og udvide dansk togsimulator materiél og ruter.

PÃ¥ klubbens vegne

Mogens Balle Bertelsen

Formand for Oldtimerklubben

"Vi er til gammelt dansk!"
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af knudbe, 17/8-2010 21:41 (#2)

Det er glædeligt at der er en bred interesse i at køre disse to sites videre, og jeg ser da også frem til at der med tiden udvides med noget til RailWorks.

Der er dog et spørgsmål som trænger sig på... Disse to sites har hidtil kørt med en politik der hedder fri download for alle, mens oldtimerklubben.dk har haft en anden politik, som går på en begrænsning med at kun medlemmer kan få lov til at downloade, enten hele tiden eller i en fortrins-periode...

Spørgsmålet er: Er der i forbindelse med overdragelsen stillet nogen betingelser eller defineret nogen hensigtserklæringer omkring den fortsatte downloadpolitik på disse to sites?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Steamhammer, 17/8-2010 21:49 (#3)

Som du kan se i teksten Knud, så kører de videre uændret foreløbigt.

Hvad der skal ske senere vil vi diskutere internt i bestyrelsen og evt. på næste generalforsamling.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af NicPaHa, 17/8-2010 22:12 (#4)

Vil det betyde at der på et tidspunkt kommer betaling på dantrainsim(-today)?
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Steamhammer, 17/8-2010 22:18 (#5)

Steamhammer skrev: Hvad der skal ske senere vil vi diskutere internt i bestyrelsen og evt. på næste generalforsamling.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af knudbe, 17/8-2010 22:28 (#6)

Jeg kan vel derudaf konkludere, at de hidtidige ejere af sitene ikke har stillet nogen betingelser, og at der fra OTK's side ikke er fremsat nogen hensigtserklæring i forbindelse med overtagelserne?

Det vil så også kunne betyde, at adgangen til det materiel der hidtil har været frit tilgængeligt vil kunne begrænses til kun at være tilgængeligt for betalende OTK-medlemmer?

Ja, undskyld at jeg stiller nærgående spørgsmål, men der må vel foreligge en eller anden form for aftale i forbindelse med en sådan overdragelse? Jeg ser da gerne at aftalen ikke skal være en hemmelighed, men at der er fuld åbenhed omkring en sådan overdragelse.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af hec, 17/8-2010 22:31 (#7)

Steamhammer skrev:
Steamhammer skrev: Hvad der skal ske senere vil vi diskutere internt i bestyrelsen og evt. på næste generalforsamling.


der SKAL ikke være betaling på noget som helst jeg har været med til at lave
det behøver ikke diskuterre internt det kan som godt tåle dagens lys
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Steamhammer, 17/8-2010 23:05 (#8)

Hvorfor er I nu i gang med at piske en stemning op som om Oldtimerklubben skal have penge for alt???

Vi kunne da aldrig drømme om pludselig at forlange penge for DL af ting som har været gratis indtil nu!

Der INTET på Oldtimerklubbens websitet som koster penge udover et frivilligt medlemskab, som går til at støtte driften af websitet og har ikke været det længe, så tag lige og klap hesten og lad os få fred og ro til at få tingene på plads!

HEC: du kan være ganske rolig, som ALTID respekterer vi folks rettigheder og betingelser og det ved du jo også godt.
Det har vi i øvrigt altid sat en ære i.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af bl, 18/8-2010 01:05 (#9)

Uanset hvad man ellers kan finde på at drømme op, så står det helt fast, at det aldrig vil komme på tale, at man skal betale for at downloade noget som helst, som vi indtil nu har lagt til download på de to sider.

Det er det, formanden mener med, at siderne fortsætter uforandret.

At der fremover eventuelt kan blive tale om en karenstid for ikke medlemmer, kan vel ikke genere nogen. I det lange løb vil også fremtidige modeller på et tidspunkt være tilgængelige for alle.

SÃ¥, som Mogens skriver, hvorfor piske noget op i stedet for at se, hvad der sker?

Co. & Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af knudbe, 18/8-2010 21:38 (#10)

Det er absolut ikke for at piske en stemning op, men blot for at få helt frem i lyset hvad der kan forventes.
Og jeg beskylder heller ikke OTK for at vil have penge for alt. Jeg ved godt at der også er gratis fornøjelser ved OTK...
Men jeg har så også erfaret, at karenstid kan være alt mellem 0 dage og uendeligt. Og der er vist nok noget, som har uendelig karenstid på OTK, og hvis det føres over på dantrainsimmerne, så er der reelt indført en brugerbegrænsning som kræver betaling for medlemsskab.

Det er ene og alene derfor at jeg efterlyser lidt mere om på hvilke betingelser at overdragelsen er sket.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Steamhammer, 18/8-2010 22:32 (#11)

Begrebet Karenstid findes ikke i Oldtimerklubben, det må stå for din egen regning.

Og jeg kan simpelthen ikke se hvad det kommer andre end Oldtimerklubben og ejerne af de to sites ved hvilke betingelser de er overtaget på.

Du kan vel heller ikke i din vildeste fantasi forestille dig at Cimber Air offentliggjorde betingelserne for overtagelsen af Sterling til deres rejsende bare fordi de rejser med dem?

Og hvis vi skal fortsætte i samme metafor, så forventer du vel heller ikke at Cimber vil fortælle dig, dagen efter at de har overtaget Sterling, om de fremover vil lade dig rejse gratis eller sætte priserne op eller ned?
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af knudbe, 18/8-2010 23:34 (#12)

Steamhammer skrev: Begrebet Karenstid findes ikke i Oldtimerklubben, det må stå for din egen regning.

Nå, jeg er ikke klar over at det var ophørt. Det var da ellers i en periode mere regelen end undtagelsen at noget der blev lagt til download var forbeholdt de betalende medlemmerne i en kortere eller længere periode. Der var da også et tidspunkt hvor der var noget nær krise, netop fordi dette blev omgået.
Steamhammer skrev: Og jeg kan simpelthen ikke se hvad det kommer andre end Oldtimerklubben og ejerne af de to sites ved hvilke betingelser de er overtaget på.

Nå, det tror jeg ellers at der er rigtig mange der godt kan se. Jeg kan ikke lide udtrykkene "indtil videre" og "foreløbigt".

Og hele denne polamik bare fordi jeg skriver
Spørgsmålet er: Er der i forbindelse med overdragelsen stillet nogen betingelser eller defineret nogen hensigtserklæringer omkring den fortsatte downloadpolitik på disse to sites?
Et simpelt spørgsmål man åbenbart ikke kan få svar på.

Så må jeg jo spørge sådan i stedet..:
Kan de nye ejere garantere at der IKKE kommer karenstid eller andre indskrænkninger på dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk for brugere der IKKE betaler kontingent til OTK?

Jeg ser med spænding frem til besvarelsen...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Steamhammer, 19/8-2010 00:15 (#13)

Jeg gentager:

Steamhammer skrev: Som du kan se i teksten Knud, så kører de videre uændret foreløbigt.

Hvad der skal ske senere vil vi diskutere internt i bestyrelsen og evt. på næste generalforsamling.


E.O.D.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af bl, 19/8-2010 10:51 (#14)

I mine øjne er det fuldstændig tåbeligt at starte denne diskussion.

Sagen er, at vi er nogen stykker, der har lagt en masse ting gratis til download. Og de fleste har vel efter hånden fået hentet, hvad de vil. Af forskellige årsager er vi ikke længere interesseret i at drive siderne, hvorfor Oldtimerklubben tilbød at føre dem videre. Alternativt var de blevet lukket.

At der har været særlige forhold gældende på Oldtimerklubbens download-sektion for ikke medlemmer, har været bestemt af tingenes ophavs mænd og kan da ikke komme nogen som helst ved ud over ejerne.

Vi kunne vel også have fundet på at bede om donationer og så lade donorerne få fortrin. Og hvad så? Egentlig pudsigt, at diskussionen skulle opstå fra en, der fremover i vidt omfang er henvist til at betale for sit RW-materiel!

Og som Mogens antyder, lad os stoppe denne våsede diskussion.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af knudbe, 19/8-2010 21:47 (#15)

bl skrev: I mine øjne er det fuldstændig tåbeligt at starte denne diskussion.


At stille nogle spørgsmål er da ikke en diskussion.
Jeg har ikke langt op til at debattere eller diskutere. Jeg har blot stillet nogle spørgsmål som ikke er besvaret men man har tværtimod gjort sig en masse umage og brugt en masse ord på at undgå besvarelsen.
Så åbenbart ønsker OTK ikke at besvare disse spørgsmål. Man kan så lægge i det hvad man vil...

Og hvorfor skulle lige det med RW-materiellet ind? Men jeg svarer da gerne...
Ja, det er rigtigt at jeg køber og betaler for nogle af de RW-add ons som RS og GR tilbyder. Og hvad så? Der har aldrig været nogen tvivl om at disse to firmaer har et kommercielt fundament. Det samme har OTK jo også.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af bl, 19/8-2010 22:26 (#16)

knudbe skrev: Det samme har OTK jo også.


Og hvad mener du du så lige nøjagtigt med det?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Dingo, 21/8-2010 11:59 (#17)

Man må jo bare konstatere at denne "branche" (ihvertfald i DK) stadigvæk er præget af selvbestaltede små konger, flueknepperi, hemmelighedskræmmeri og en nærtagethed uden lige - en "branche" drevet som var det en international virksomhed. Sammenligningen med Cimber Sterling....... ja det siger vidst sig selv! Smile

Det er netop derfor at jeg, og flere andre, er konverteret til den kommercielle del af denne "industri". Reglerne er klare - betal eller find på noget andet at lave. Men ALLE har lige adgang på lige betingelser. Tingene virker hver gang, er tilgængelige hver gang, ingen sure og hånlige kommentarer, men venlig og forstående support hvis man har et problem.

Ikke dermed sagt at jeg ikke har respekt for diverse danske addon-makers, for det har jeg, meget endda! Men mit liv er bare for kort til ovenstående (første afsnit).

Nå, jeg kom bare lige forbi, for at se om tingene havde ændret sig. Det har de ikke, så vi ses måske herinde om et år igen.

Sluttelig lige lidt nostalgi............... Der Var Engang! Smile

God weekend!
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger



Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 12/10-2004
Alder: 55
Status:


SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Bab, 21/8-2010 15:37 (#18)

For en sjælden gang skyld, vil jeg give dig ret Smile Så har du også prøvet det.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af cabrag, 22/8-2010 01:50 (#19)

Hold da helt kæft hvor er du krakilsk Knudbæ.

Mvh.

Carl
Brugers avatar
cabrag

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 11/4-2004
Status:



SV: Overtagelse af dantrain-sim.dk og dantrainsim-today.dk!
Skrevet af Bab, 22/8-2010 10:18 (#20)

Hvor voksent. Lad os begynde at give hinanden navne Shock

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
TKK-DSB Litra IC3 MFA-MFB from http://www.dantrainsim-today Materiel 1 01-02-2008 14:09
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: