Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Reklame: TrainWiki

Udskriv debat

  Reklame: TrainWiki
Skrevet af NicPaHa, 31/7-2010 01:50 (#1)

Hej alle! Smile

Jeg fik idag den ide at have en wikipedia kun omkring tog. Det har jeg nu opfyldt for mig selv, og jeg tænkte om der var andre der ville være med?

Siden kan findes på trainwiki.nphh.dk

Det er baseret på det samme system som Wikipedia

Lige nu er der 0 artikler, så jeg ville være rigtigt glad hvis nogle ville hjælpe Smile
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:



SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af knudbe, 31/7-2010 18:25 (#2)

Der er jo en masse artikler om tog på Wikipedia, så er der et behov for en mere?
Det gode ved Wikipedia er jo at mange ved at det eksisterer, og at man så også vil søge sine tog-informationer der. Et dedikeret tog-wikipedia skal man jo vide eksisterer før man begynder at søge dér...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af Anonym Bruger, 31/7-2010 22:43 (#3)

Det er en god idé, dog først når der er 100+ artikler. Fx. findes der http://www.beredskabswiki.dk/wiki/For...ki/Forside hvor man kan få svar på mange, lidt utraditionelle ting omkring beredskabet, hvor en togwiki kunne forklare ting som signaler, og deres betydning, togtyper, hvad en "togvej" betyder osv.

Men der er lang vej endnu, før det bliver brugbart.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af Greforb, 3/8-2010 12:50 (#4)

Knudbe, hvorfor lægger du ud med at hagle ideen ned? Ikke specielt motiverende. Nå, men jeg synes det er en rigtig god ide, Rom blev ikke bygget på een dag.

En anden god ide ville være en nyhedsside kun til tognyheder, med fokus på danske tog, gerne skrevet af en insider hos f.eks. DSB eller BaneDK. Det kræver bare temmelig meget at opdatere hele tiden. Jeg synes det er enormt svært at finde eet sted der opdateres dagligt med nyhederne om banen. Der er transportnyhederne.dk som koster kassen, så er der Banekredsen, som ikke opdateres særlig ofte og så er der dsb og banedks sider der heller ikke opdateres ret ofte. Slutteligt er der en del mindre sider, som pt. er gået i stå.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af NicPaHa, 3/8-2010 13:15 (#5)

God ide, faktisk.

Det kan klares med WordPress tror jeg. Hvis jeg kunne finde nogle der ville skrive tingene, ville jeg da gerne ligge endnu et subdomæne til rådighed, med WP-installation ..
Brugers avatar
NicPaHa

Meget øvet



Antal indlæg: 230
Tilmeldt: 9/10-2009
Bopæl: 4560 Vig
Status:


SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af knudbe, 3/8-2010 20:03 (#6)

Greforb skrev: Knudbe, hvorfor lægger du ud med at hagle ideen ned?


Der er skam ikke tale om at hagle idéen ned, men hvis man skal starte sådan noget op, så må man være forberedt på selv at skulle lægge en masse energi i projektet og så er det ikke en god start at skrive "Lige nu er der 0 artikler, så jeg ville være rigtigt glad hvis nogle ville hjælpe"

Hvis man virkelig mener det seriøst at starte et projekt op, så er man også nødt til at vise at man selv vil lægge den nødvendige energi i det. Så et udsagn i stil med "Lige nu er der 6 artikler, men det er et enormt arbejde, så jeg ville være rigtigt glad hvis nogle ville hjælpe" ville have været meget bedre...

Greforb skrev: Slutteligt er der en del mindre sider, som pt. er gået i stå.

Hvilket understøtter min påstand. Drivkraften på et sådan site er nu en gang den person/persongruppe der administrere sitet. Først når sitet har nået en kritisk masse vil det være interessant for frivillige bidragsydere. Hvis den kritiske masse ikke nås vil den gå i stå.
Så initiativtagerne skal i gang med at skrive artikler (husk fotos) og dermed bevise at det menes seriøst og ikke bare er endnu en døgnflue.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af Greforb, 4/8-2010 08:29 (#7)

Altså jeg forstod udmærket hvor du vil hen, men det er alt andet lige mere motiverende, hvis folk bare siger: "Skide god ide" i stedet for at starte med at skrive: "Det kommer aldrig til at gå og det dur i hvert fald ikke som det er nu". Det er muligvis sandheden, det ved man aldrig, men det er ikke motiverende i hvert fald.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af Steamhammer, 4/8-2010 12:23 (#8)

Greforb skrev:
En anden god ide ville være en nyhedsside kun til tognyheder, med fokus på danske tog, gerne skrevet af en insider hos f.eks. DSB eller BaneDK. Det kræver bare temmelig meget at opdatere hele tiden. Jeg synes det er enormt svært at finde eet sted der opdateres dagligt med nyhederne om banen. Der er transportnyhederne.dk som koster kassen, så er der Banekredsen, som ikke opdateres særlig ofte og så er der dsb og banedks sider der heller ikke opdateres ret ofte. Slutteligt er der en del mindre sider, som pt. er gået i stå.


Det findes jo allerede!!!

Jeg modtager nyhedsbreve fra BaneDK hver gang de har noget nyt at berette, ofte kommer der flere nyhedsbreve om dagen, så I kan jo bare melde jer til inde på baneDK's hjemmeside.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af Greforb, 4/8-2010 16:36 (#9)

Steamhammer skrev:
Greforb skrev:
En anden god ide ville være en nyhedsside kun til tognyheder, med fokus på danske tog, gerne skrevet af en insider hos f.eks. DSB eller BaneDK. Det kræver bare temmelig meget at opdatere hele tiden. Jeg synes det er enormt svært at finde eet sted der opdateres dagligt med nyhederne om banen. Der er transportnyhederne.dk som koster kassen, så er der Banekredsen, som ikke opdateres særlig ofte og så er der dsb og banedks sider der heller ikke opdateres ret ofte. Slutteligt er der en del mindre sider, som pt. er gået i stå.


Det findes jo allerede!!!

Jeg modtager nyhedsbreve fra BaneDK hver gang de har noget nyt at berette, ofte kommer der flere nyhedsbreve om dagen, så I kan jo bare melde jer til inde på baneDK's hjemmeside.


Hmmm, jeg får sgutte meget fra BaneDK og deres nyhedssektion opdateres ikke ret ofte (som allerede skrevet en gang). Jeg får et nyhedsbrev måske en gang om måneden, that's it. Derudover udgiver BaneDK jo langt fra alle tog-relevante nyheder, f.eks. skriver de aldrig noget om godstog og særtog (som f.eks. flytoget fra Norge der netop er kommet til DK), hvilket jeg tror mange er meget interesserede i, fordi de er noget mere specielle end den daglig persontrafik.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af knudbe, 4/8-2010 20:08 (#10)

Greforb skrev: Altså jeg forstod udmærket hvor du vil hen, men det er alt andet lige mere motiverende, hvis folk bare siger: "Skide god ide" i stedet for at starte med at skrive: "Det kommer aldrig til at gå og det dur i hvert fald ikke som det er nu". Det er muligvis sandheden, det ved man aldrig, men det er ikke motiverende i hvert fald.


Det var jo heller ikke det jeg skrev Wink
Og jeg vil heller ikke give dig ret.
Hvis man skriver "Skide god ide" og vedkommende så går i gang uden at gøre sig de overvejelser som jeg nævner, så vil man jo blive skuffet, når det viser sig at der ikke er basis for et sådan projekt. Og måske endda føle sig svigtet af alle dem der har svaret "Skide god ide"...

Derfor er det bedre at stille nogle kritiske spørgsmål og nævne konsekvenser, så man kan nå at tage højde for det inden projektet sættes i gang.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af Steamhammer, 4/8-2010 22:25 (#11)

Ja nemlig Knud! og dermed undgå at spille sin egen og andres kostbare tid på noget der er opfundet... Grin
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af Greforb, 5/8-2010 07:42 (#12)

Mangfoldighed venner, mangfoldighed, det er uvurderligt vigtigt i et samfund. Det, at der allerede findes en tøjbutik i byen, får jo ikke nødvendigvis een til at opgive at åbne en ny og hvem ved, måske bliver den med tiden bedre end den anden? Smile
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af Bab, 5/8-2010 09:05 (#13)

Jeg er sikker på, at der mangler en TrainWiki til tog-simulatorer. Både den ene, den anden og den tredie og alle de andre open source.

Og der er forholdsvis mange ting, som kan komme i den fra start. F.eks hvordan installere man MSTS/DK2000 korrekt, hvorfor går editoren ned i 32 bit og hvad gør man ved det, hvis jeg har 64 bit windows, kan jeg så optimere RailWorks, osv osv osv.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af MX-Lokomotivet, 5/8-2010 10:44 (#14)

Jeg synes der skulle være en Wikipedia fuldt ud om tog.. det er en af de bedre forslag til hjemmesider synes jeg.. jeg synes der er mange herinde på tog-sim.. som åbenbart har problemer med nye ting, der er ikke særlig mange der ser muligheder.. jeg ville da gerne hjælpe til på en side som der er snak om.. en Wikipedia fuldt ud om tog..
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 23/11-2008
Bopæl: Vig
Status:



SV: Reklame: TrainWiki
Skrevet af AndreasM, 5/8-2010 13:22 (#15)

Jeg har da et par signaler, der godt sikkert godt kunne findes frem fra gemmerne og få en opfrisker, hvis nogen har mod på at skrive om signaler men mangler illustrationer.

http://temp.andre...gnaler.png

Derudover vil jeg kun sige som Knud, det er hårdt arbejde til man når den kritiske masse, og man skal ikke forvente at få ret meget forærende fra "tilfældige forbipasserende"
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:

Andreas Ravn Møller
Mine togbilleder

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
IC3 med reklame Real-Life-Tog 294 09-09-2011 11:56
Det første "rigtige" folie reklame 4g. s-tog Real-Life-Tog 35 05-09-2010 18:54
Reklame: Nyt sporvejsforum Snik-Snak 7 28-07-2010 20:54
MF med ny reklame Real-Life-Tog 45 17-11-2009 18:58
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: