Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Denmark 2000 til MSTS

Udskriv debat

  Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af ADU, 23/7-2010 01:05 (#21)

MSTS updates er installeret. MSTS-bin er ikke installeret. Det nævnes kun at NewRoads 3.2 og Xtracks 3.2 skal være installeret. Intet om BIN-patchen. Jeg kan heller ikke se, hvad BIN skulle gøre i dette tilfælde, hvor der simpelthen blokeres for åbning af MSTS? Lige efter intro'en, hvor MSTS skal lades, fryser systemet. Når ruten i stifinder fjernes fra "Routes" folderen virker alt igen. Jeg kan i andre (udenlandske) forums se, at der har været et lignende problem, efter at der er lavet en aktivitet til ruten.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:



SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af Ghosttrain, 23/7-2010 11:32 (#22)

Hejsa

Mens jeg havde en MSTS sektion på mit website stod der dér at MSTS-Bin anbefaledes at bruge, da op til flere signaler er totalt slukket uden MSTS-Bin.
Problemet med at MSTS ikke vil starte når DK2000H er installeret, er i 99% af alle tilfælde manglende eller forkert installation af Xtracks og New Roads.
Da der IKKE følger aktiviteter med til ruten, kan det ikke være manglede udstyr der er problemet.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af ADU, 23/7-2010 16:59 (#23)

Efter at BIN er installeret virker det. Ruten er formentlig også lavet med patchen installeret.
Tak for hjælpen.
Men det er ikke anført i læs mig filen eller på dantrainsim-today's hjemmeside at BIN-patchen skal være installeret. Her nævnes NewRoads og X-tracks.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af jan111, 23/7-2010 20:59 (#24)

Det var da et underligt sprogbrug i besvarelsen af ADU's i øvrigt meget høflige og yderst relevante bemærkning, men da jeg går ud fra det er moderatorerne i dette forum der angiver tonen, er det ikke underligt det løber løbsk en gang mellem.
Brugers avatar
jan111

Lidt øvet



Antal indlæg: 40
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: København N
Alder: 78
Status:

jan111

SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af ADU, 23/7-2010 21:26 (#25)

Erich - det var da ellers pænt af dig, at komme med lidt rådgivning, selvom du ikke længere beskæftiger dig med MSTS.
Jeg skulle egentlig kun bruge ruten kortvarigt for at lave en lille demo-video til Mogens/OTK i anledning af jubilæet i Odense.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af ADU, 26/7-2010 18:17 (#26)

Det var egentligt pudsigt. Erich's "høflige" indlæg er fjernet uden yderligere kommentarer.
Hvorfor nu det?
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af Ghosttrain, 26/7-2010 19:02 (#27)

Fordi jeg selv kunne se at det var grimt skrevet, og det beklager jeg. Undskyld!!!!

Til gengæld vil jeg gerne have lov til at slå fast en gang for alle, at jeg IKKE yder nogen form for support på MSTS mere. Jeg har ikke en gang noget MSTS installeret nogen steder mere. Så til alle de brugere der bliver ved med at sende PM´s, både her, og på andre sites, for at få support til MSTS, lad venligst være, der vil ikke blive svaret på dem.

Der er kun én ting jeg yder support på idag, og det er RailWorks, og jeg gør det kun fra forummet på mit eget site.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af ADU, 26/7-2010 19:35 (#28)

Det er da ærlig snak. Jeg har ikke været særlig aktiv her på siden eller OTK et stykke tid, så jeg var ikke klar over du var gået helt over "til fjenden"!
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af Steamhammer, 29/7-2010 23:53 (#29)

Hov hov Arne! Wink

Det er skam ikke fjenden, men en forhåbentlig værdig afløser til MSTS som M$ ikke har ønsket at opdatere, hvilket jeg finder særdeles mærkværdigt, da der jo er enormt mange potentielle købere til en sådanne, men måske det mere er et spørsmål om at M$ har erkendt at de ikke er dygtige nok?Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af Ghosttrain, 30/7-2010 08:39 (#30)

Selv om der stadig kan findes nogle fejl i RW, så har den allerede udviklet sig til en værdig afløser for MSTS. MEN jeg vil så samtidigt sige at den er MEGET mere krævende både på den rene PC side, og i endnu højere grad på 3D design siden. Modeller til RW er MEGET mere detaljerede end til MSTS, og det er bestemt ikke nogen leg for 3D designeren at få nyt rullende udstyr ind i RW.

Til gengæld så har det aldrig været nemmere at bygge en rute end det er nu. I MSTS, i hvertfald i min udgave, havde jeg mere end 1500 forskellige sporstykker og typer at bygge med, og næsten lige så mange vejstykker. Så der var noget at holde rede på. I RW har jeg samlet 5 eller seks typer, og ingen løse sporstykker, alt udtrækkes i metermål. Her skal man så passe på ikke ikke at blande sporstykker med hastigheder i Miles med hastigheder i Km/t , det kan give de mest mystiske resultater. En lille ting som køreledninger er indbygget i samtlige sportyper og kan vælges elle fravælges efter behov. Det er også under selve lægningen af sporene at hastighedsgrænserne sættes.

Signaler er et kaptitel for sig selv. Feks et I signal findes måske i 10 forskellige udgaver, alt efter hvor mange spor det skal dække, og i nyeste udgave kan de også styre togets hastighed. Er man skrap nok til .lua scripts kan næsten få et signalsystem til at virke som det oprindelige man har brugt som model, og det kunne man ikke så godt i MSTS, der var en del begrænsninger.

Med hensyn til Assets ( Objekter pr Tile ) kan man bruge langt flere end i MSTS, græsner her lå på 12 - 1300 hvis ikke det skulle gå galt. Der er visse steder på min Northern Europe A rute at der er 23 -2400 objekter i en tile, og det kører flydene i hvertfald på min PC, så også her er RW noget bedre end MSTS.

Sluttetligt så er den måske største fordel ved RW kontra MSTS, at her kommer der til stadighed rettelser og forbedringer. Det er der vist ingen der er forvendt med ved MSTS.

Hvis vi ses i Odense 21 - 22 August Arne, så skal jeg demonstrere rute editoren i RW for dig, så vil du opdage at den ikke er så femkantet endda, den er bare anderledes end hvad man er vant til.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af Steamhammer, 30/7-2010 15:35 (#31)

Og jeg er da sikker på at hvis der dukker andre op, som er interesseret, så vil Erich også gerne vise dem hvordan man bygger ruter i RailWorks! Smile

Endnu en grund til at kigge forbi Oldtimerklubbens stand på Jernbanemuseet den 21-22. august! Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af Thomsen2, 21/8-2010 20:56 (#32)

Jeg er ny hér Grin
Hvor kan man downloade Denmark 2000?
Brugers avatar
Thomsen2

Begynder



Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 21/8-2010
Status:



SV: Denmark 2000 til MSTS
Skrevet af Steamhammer, 21/8-2010 23:34 (#33)

Jamen velkommen til Thomsen2!

Du har faktisk allerede besøgt stedet: http://www.oldtimerklubben.dk

Men der var lidt problemer med dl-delen på sitet, men de skulle være løst nu, så prøv igen!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
MSTS fejler ved opstart Generelt 2 26-12-2013 01:37
gr & protrain addons til Msts Sælges 2 25-05-2013 13:32
MSTS og Windows 8 Andet 5 05-05-2013 09:07
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: