Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Euro Citytog standsings mønster.

Udskriv debat

  Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af Togtossen, 5/5-2010 14:46 (#1)

Hejsa, kunne godt tænke mig at høre meningen om at, EC og IE tog ikke standser i Ringsted, for mig har det irriteret mig siden de begyndte på det, desuden ville det være smart hvis lyntog også standsede i Ringsted. Smile
Brugers avatar
Togtossen

Medlem



Antal indlæg: 68
Tilmeldt: 5/6-2004
Bopæl: Ringsted
Alder: 35
Status:



SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af Ghosttrain, 5/5-2010 15:07 (#2)

Ja, det er jo ikke sjovt for dem der kommer fra feks Nyborg og skal med EC tog, men valget stod jo immelem stop i Ringsted eller stop i Næstved, og så er valget så faldet på Næstved.

Og bare for at drille lidt, så er jeg ret ligeglad, for den EC togene standser altid i Nyk F: :lol: :evil: :lol:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af stigc, 5/5-2010 15:46 (#3)

tja, i starten af intercity-togenes tid, der stoppede de heller ikke i Ringsted..
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af kenkari, 5/5-2010 15:48 (#4)

JA, hvorfor kan de ikke standse i Ringsted, da jeg hver gang oplever at EC/IE-toget kommer 5 MINUTTER for tidligt til Næstved. Og lyntoget fra KBH ank. 3 minutter tidligere til Odense. Desværre i den modsatte retning for begge tog, kommer sjældent tidligt til Høje Taastrup, men hvad betyder 1-2 minutter ekstra rejsetid med stop i Ringsted?
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 30
Status:

vh
Kenny

SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af Marc, 5/5-2010 17:34 (#5)

Som det allerede er blevet nævnt, så var det oprindeligt kun Regionaltog der benyttede Ringsted, hvor Slagelse derimod blev benyttet som Vestsjællands "knudepunkt"

Tilbage i 90'eren var der også en hel del internationale tog som ikke standsede i Ringsted, så det er ikke nogen "ny" ting.
Er der overhovedet passagergrundlag for at EC-togene skal standse i Ringsted?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af Anonym Bruger, 5/5-2010 17:55 (#6)

Man udbyggede jo også Østerport-Roskilde togene til Østerport-Ringsted da man valgte at lade ekspresstogene køre igennem i Ringsted, så i har ikke fået mindre forbindelser til København.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af DVG, 5/5-2010 20:32 (#7)

Jeg syntes det er rigtigt godt at toget ikke stopper i Ringsted, ligesom at de hellere ikke længere stopper i Sønderjylland, dette er et internationalt og kan ikke stoppe ved hver en flække!
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af kenkari, 5/5-2010 20:50 (#8)

DVG skrev: Jeg syntes det er rigtigt godt at toget ikke stopper i Ringsted, ligesom at de hellere ikke længere stopper i Sønderjylland, dette er et internationalt og kan ikke stoppe ved hver en flække!

Nu er det jo sådan, at EC-togene køres sammenkoblet med regionaltog til Nykøbing F, og derfor har passagerne i Ringsted fået færre tog på sydbanen.
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 30
Status:

vh
Kenny

SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af DVG, 5/5-2010 21:17 (#9)

Hvor mange passagerer fra Ringsted kører da mod syd?
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af Togtossen, 5/5-2010 21:19 (#10)

Marc skrev: Som det allerede er blevet nævnt, så var det oprindeligt kun Regionaltog der benyttede Ringsted, hvor Slagelse derimod blev benyttet som Vestsjællands "knudepunkt"

Tilbage i 90'eren var der også en hel del internationale tog som ikke standsede i Ringsted, så det er ikke nogen "ny" ting.
Er der overhovedet passagergrundlag for at EC-togene skal standse i Ringsted?


Det er jo sandt, at det den gang kun var Re-tog der standsede i Rg og siden IC, efterhånden blev "knudepunktet" flyttet til Ringsted, hvilket jeg synes er godt. Hvis man f.eks skal fra Lübeck til Odense, er det sådan som det ser ud nu, at man har to valgmuligheder, 1. skift i Næstved til Re-tog til Ringsted og med IC derfra. 2. skift i Høje Taastrup til IC-tog.
De fleste menesker kan, ud fra mit synspunkt ikke lide at skulle skifte for mange gange, og rejsen må ikke tage mere tid end højst nødvendigt, det samme gør sig gældende det anden vej, eksembelvis passere lyntog fra Jylland Ringsted i min.tal 49 og IC-tog fra Esbjerg ankommer i min.tal 09, og EC-tog fra Kbh. i min.tal 20.
Måske er der ikke passerger grundlag lige nu (var måske derfor det blev som det blev) men måske med den kommende Femern-forbindelse.

DVG skrev: Jeg syntes det er rigtigt godt at toget ikke stopper i Ringsted, ligesom at de hellere ikke længere stopper i Sønderjylland, dette er et internationalt og kan ikke stoppe ved hver en flække!


Fordi, ivertfald Prag-toget standsede ved det alle stationer i sønderjylland var at toggangen på de kanter alligevel var lidt tyndbenet. Smile
Brugers avatar
Togtossen

Medlem



Antal indlæg: 68
Tilmeldt: 5/6-2004
Bopæl: Ringsted
Alder: 35
Status:


SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af DVG, 5/5-2010 21:40 (#11)

Togtossen skrev:
DVG skrev: Jeg syntes det er rigtigt godt at toget ikke stopper i Ringsted, ligesom at de hellere ikke længere stopper i Sønderjylland, dette er et internationalt og kan ikke stoppe ved hver en flække!


Fordi, ivertfald Prag-toget standsede ved det alle stationer i sønderjylland var at toggangen på de kanter alligevel var lidt tyndbenet. Smile
Ja og det var omtrængt det værste argument for at stoppe toget dér og visse bare en kæmpe fejl i systemet. Et eurocity tog kun stoppe ved de absolut største station således at rejsetiden kan nedbringes til et minimum. At togene på sydbanen også fungere som regionaltog har vel noget om at have tilstrækkeligt med kanaler samt at de har videreført den service fra eftermiddagsafgangen til passagerne til Nf om at kunne komme med og udbredt den til de øvrige afgange.
Syntes at det er på tide at der er kommet nogle rigtige eksprestog ellers kan der ikke på nogen måde konkurreres med andre transport midler. Det er rigtigt at antallet af afgange naturligvis betyder meget men jo længere man skal kører jo mere betyder køretiden på valget af transportmiddelle.

Toget standser jo i øvrigt hverken i Valby eller Roskilde skal det så også stoppe der?
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af Marc, 5/5-2010 21:41 (#12)

Togtossen skrev:
Det er jo sandt, at det den gang kun var Re-tog der standsede i Rg og siden IC, efterhånden blev "knudepunktet" flyttet til Ringsted, hvilket jeg synes er godt. Hvis man f.eks skal fra Lübeck til Odense, er det sådan som det ser ud nu, at man har to valgmuligheder, 1. skift i Næstved til Re-tog til Ringsted og med IC derfra. 2. skift i Høje Taastrup til IC-tog.


Eller Bus 800, som kører direkte mellem Odense og Nykøbing F.

Man KAN ikke gøre alle tilfredse, og hvis vi skal være helt ærlige, så tvivler jeg på at der er særlig mange Fynboer der benytter tog for at komme til Lübeck.
I de 3 år jeg boede på Fyn, tog jeg ofte på weekend ture til Tyskland, og når man skulle købe billetter på Odense Banegård, blev det altid automatisk via Padborg. Der blev aldrig spurgt om det skulle være via Rødby/Puttgarden.

De fleste pendlere vest for Storebælt, fortrækker at tage den over Padborg. Om det er gammel vane fra før broens tid, skal jeg ikke stille mig klog på, men det var og er stadig det mest normale for de fleste.

Er meget enige med DVG, Vi mangler simpelthen et ordenligt eksprestog system her i landet.
Non-stop togene er et skridt mod den rigtige retning. Det er fuldkommen latterligt at vi har et IC-system, hvor der standses næsten hver 10 minut, og at IC-togene både skal fungere som regional- og eksprestog, hvilket er til kæmpe gene for mange passagerer, som skal sidde som sild i en tønde i overfyldte tog.

Næ, lad os få indført et ordenligt InterRegio system. Selvfølgelig skal man have materiellet til det, men hvis man kan få IR-tog indpasset på de store rejsedage, så bør det også kunne lade sig gøre på almene hverdage. Fx. i minuttal 15 fra Kbh.
Lad så disse tog få lov til at betjene pendlerne fra de mellemstore stationer, såsom Ringsted, og lad IC-tog fungere som IC-tog
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:

 
Redigeret af , 5/5-2010 21:55

SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af Anonym Bruger, 5/5-2010 21:51 (#13)

Bus 800 tager 3 timer og 45 minutter, så ville jeg dog foretrække tog der tager 2 timer og 10 minutter mellem Odense og Nykøbing Falster.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: Euro Citytog standsings mønster.
Skrevet af MSS, 7/5-2010 17:23 (#14)

Kunne ikke være mere enig Lasse. Der er klart for lidt seriøsitet omkring hurtigtog i Danmark (læs: hos DSB!).

Om det er Pragtoget i sønderjylland, EC-tog på lolland eller IC-tog på sjælland eller i nordjylland er et fedt, det er stadig hurtigtog, og hurtigtog bør bare ikke stoppe i enhver provinsby -i så fald er det ikke andet end et yderst bekvemt regionaltog!

Det kan godt være at folk fra Ringsted gerne vil have at alle tog skal standse der, men vi andre foretrækker at det suser lige forbi -for hver station hvor man standser bliver rejsetiden længere, og trætheden over den kollektive trafik større...
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Euro Truck Simulator Demo Snik-Snak 24 10-09-2008 17:52
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: