Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Denmark 1.0b

Udskriv debat

  Denmark 1.0b
Skrevet af Fsfield, 29/1-2010 22:06 (#1)

Hvor kan den downloades? Angry
Brugers avatar
Fsfield

Lidt øvet



Antal indlæg: 22
Tilmeldt: 7/6-2009
Status:



SV: Denmark 1.0b
Skrevet af knudbe, 29/1-2010 22:53 (#2)

Den kan ikke downloades.
Den blev fjernet fra internettet 3-4 måneder før første version af DK2000 blev frigivet.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Fsfield, 30/1-2010 09:24 (#3)

Jeg synes ellers jeg så den et sted.
Brugers avatar
Fsfield

Lidt øvet



Antal indlæg: 22
Tilmeldt: 7/6-2009
Status:


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af KimEast, 30/1-2010 17:32 (#4)

Har osse set den - på min Harddisk Smile Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Bombardier_Train, 14/2-2010 09:58 (#5)

KimEast skrev: Har osse set den - på min Harddisk Smile Smile

Skulle du (om du har lust) vilja skicka den till mig då? Min mailadress:
bombardier.train(SnabelA @)gmail.com
Smile
Brugers avatar
Bombardier_Train

Lidt øvet



Antal indlæg: 34
Tilmeldt: 14/2-2010
Status:


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Ghosttrain, 14/2-2010 10:05 (#6)

Bombardier
Du har vel husket at spørge personen der har bygget den om den må overføres til dig på anden vis end den måde end den som er bestemt?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Bombardier_Train, 14/2-2010 10:11 (#7)

Förstår inte riktigt vad du menar, men om jag förstår dig rätt så ja, jag kommer fråga den som har gjort rutten, om jag får köra den, för eget bruk. Det är väl du (Frankenstein) som har gjort rutten?
Brugers avatar
Bombardier_Train

Lidt øvet



Antal indlæg: 34
Tilmeldt: 14/2-2010
Status:


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Ghosttrain, 14/2-2010 10:16 (#8)

Ja, det er det, og jeg har bestemt at den rute er 100% UDGÅET. Derved må den ikke distribueres rundt på nogen måde. Det er mine regler for de ting jeg laver, og jeg vil gerne bede om at de bliver respekteret.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Bombardier_Train, 14/2-2010 10:20 (#9)

Okej, men har du planer på att bygga ut DK2000H-versionerna då?
Brugers avatar
Bombardier_Train

Lidt øvet



Antal indlæg: 34
Tilmeldt: 14/2-2010
Status:


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Ghosttrain, 14/2-2010 10:26 (#10)

Nej, det er der ingen planer om. Jeg bygger ganske enkelt ikke i MSTS mere, jeg bygger kun i Railworks. Dog er dette IKKE grunden til at min MSTS afdeling er lukket på mit website, dette skyldes fejl i min gamle server.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af knudbe, 14/2-2010 11:17 (#11)

Bombardier_Train skrev: Okej, men har du planer på att bygga ut DK2000H-versionerna då?


På Erichs hjemmeside, http://www.train-sim.org/ står der "GRUNDET TEKNISKE PROBLEMER ER MSTS DOWNLOAD LUKKET. MSTS DOWNLOAD VIL IKKE BLIVE GENÅBNET."

Vi er mange som har den originale pakke med både Denmark 1.0b og DK2000, så hvis Erich ønskede det, så kunne de sagtens komme til live igen.
Nu har Erich imidlertid valgt, at MSTS skal dø fsva hans ruter, og det er han selvfølgelig i sin fulde ret til...
Han glemmer bare, at der - ud over en masse mennesker som gerne vil køre på ruterne - også er en masse mennesker som har leveret de objekter som har muliggjort bygningen af disse ruter. Der kan f.eks. nævnes signalsystemer, specielle bygningsværker som de store broer over sund og bælt o.m.a.
Så selv om det er Erichs fulde ret at tage den beslutning, så kan man jo altid diskutere om det også er rimeligt...

Der har i en anden tråd været en lille debat om ikke at man kunne garantere en tilgængelighed i en given periode, så brugerne ikke kommer i en sådan situation som er ret frustrerende. En frivillig ordning, "Projekt Garanteret tilgængelighed", som de enkelte udviklere kan tiltræde, hvis de ønsker det, er startet på http://www.tsgt.dk/
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Bab, 14/2-2010 11:40 (#12)

Nok en lille reklame for dit projekt Wink

Men lige et spørgsmål. Vil det sige, at hvis jeg bruger et objekt, lavet af en anden, så skal jeg have min muligt kommende rute (til RW) til rådighed, så længe som personen, der har lavet objektet, ønsker ?

Så skal man da virkelig passe meget på med, hvad man bruger af objekter. Det eneste jeg kan få ud af din udtalelse er, at enten bruger man kun standard RW objekter, eller stopper med at bygge ruter/andet.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af bl, 14/2-2010 11:55 (#13)

Er der egentlig noget til hinder for, at man kan videregive f.eks. ruter eller materiel, som man selv har liggende, til andre?

Vi har selv valgt at sige, at vore ting kun må ligge til download på vores egen side og i øvrigt ikke må ændres med hensyn til offentliggørelse uden tilladelse. Hensigten er simpelthen, at vi for det første gerne vil vide, hvad der sker med vore ting i det store rum, men også at vi ikke bryder os om, at folk vil bruge tingene til repaints af mere eller mindre lødig kvalitet, som i sidste ende vil pege tilbage til os selv.

Om folk får fat i vore ting via vores hjemmeside eller ved fordeling mand til mand er os for så vidt ligegyldigt. At tingene bliver hentet via hjemmesiden bliver sådan set kun brugt til at følge med i, hvor mange gange tingene er blevet hentet (det kan give et fingerpeg om hvad brugerne er interesseret i, vi laver)!

I bund og grund er vi mest tilfredse med, at vore ting bliver brugt af så mange som muligt, om det så er via en "privat" fordeling.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Bab, 14/2-2010 12:10 (#14)

Gælder det også for ting, som I udgiver på OTK ?
1 medlem og 100 mails

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af bl, 14/2-2010 12:30 (#15)

Jeg skrev udtrykkeligt vores hjemmeside.

Visse ting vil i fremtiden blive dedikeret OTK med klausuler, og det vil i sidste ende være op til OTK (medlemmer, bestyrelse) og/eller os selv at bestemme anderledes.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af knudbe, 14/2-2010 12:34 (#16)

Bab skrev: Nok en lille reklame for dit projekt Wink

Nej, det er ikke reklame. For at være reklame skal det være betalt:
www.denstoredanske.dk skrev: reklame, (via ty. Reklame af fr. réclame, egl. 'lokkeråb', af re- og afledn. af lat. clamare 'råbe'), betalt anvendelse af upersonlig massekommunikation til påvirkning af efterspørgslen efter varer og tjenester eller til påvirkning af holdninger og adfærd i forhold til politiske, organisatoriske og samfundsmæssige forhold.
... men det med "påvirkning af holdninger og adfærd" passer fint nok på beskrivelsen.Wink
Bab skrev: Men lige et spørgsmål. Vil det sige, at hvis jeg bruger et objekt, lavet af en anden, så skal jeg have min muligt kommende rute (til RW) til rådighed, så længe som personen, der har lavet objektet, ønsker ?

Nej, absolut ikke "så længe som personen ønsker". Hvis du havde læst det korrekt, så står der "3 kalenderår". (*)
Bab skrev: Så skal man da virkelig passe meget på med, hvad man bruger af objekter.

Hvorfor det? Har du da noget imod at dine værker vil være tilgængelige i 3 år? (**)
3 år er faktisk ikke ret lang tid. Der er allerede gået 2½ år siden RailSimulator blev releaset.
Bab skrev: Det eneste jeg kan få ud af din udtalelse er, at enten bruger man kun standard RW objekter, eller stopper med at bygge ruter/andet.

Det her projekt er ikke påbegyndt for min egen skyld, men hvis du læser tilbage i de forskellige tråde, så ser du hvor mange problemer der er med at få fat i det der skal bruges for at kunne køre tog. Der kommer det ene frustrerede indlæg efter det andet.

Hvis det kun var for min egen skyld, så kunne jeg jo være bedøvende ligeglad. Jeg kan lave mine scenarier og selv køre dem lige så tit jeg har lyst til. Og så kan jeg bare lade være med at lægge dem til download, og dermed slippe for alle mulige spørgsmål om hvorfor det ikke dur, eller hvor man kan finde et eller andet som jeg har brugt.

Eller jeg kan sige, at fremover så bruger jeg kun de elementer, hvor jeg er sikker på at brugerne har en rimelig chance for at kunne få det der skal bruges til min aktivitet/scenarie - også selv om der er gået lidt tid. Og også selv om jeg derved også garanterer for at mine ting er tilgængelige i en periode.
- og så er det jo helt op til mig selv om jeg vil lave aktiviteter/scenarier til ruter, hvor udvikleren ikke ønsker at brugerne skal være sikret adgang til materialet i en trods alt begrænset periode.

(*)
Projektet er stadig i sin vorden, så der er rig mulighed for at komme med kommentarer. Måske skal 3 år være en anden periode? Det har jeg endnu ikke fået nogen tilbagemeldinger på.

(**)
Du er i gang med at bygge noget i Nordsjælland. Hvad med Hillerød station? Har du noget som kan bruges? Eller kan du selv kreere stationsbygningen i Hillerød? Eller skal du have en til at gøre det for dig? Hvis nogen skal gøre det for dig, så bruger vedkommende jo en del tid, som egentlig kun kommer dig til gode. Vil det så ikke være lidt respektløst overfor vedkommende hvis du bare sletter ruten efter 14 dage fordi du er blevet træt af den? Eller vil det være rimeligt, at vedkommende kan se, at andre også får glæde af det arbejde som han/hun har udført?
(Du behøver ikke at besvare disse spørgsmål, bare tænk lidt over dem)
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af bl, 14/2-2010 12:42 (#17)

Hvis vi lige skiller Knuds projekt ud, synes jeg, det er et ganske godt initiativ. Selvom det ikke lige passer til os. Når vi en gang takker af, vil den "moderne" side også være fyldt med oldtimere passende til OTK!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af knudbe, 14/2-2010 12:57 (#18)

bl skrev: Er der egentlig noget til hinder for, at man kan videregive f.eks. ruter eller materiel, som man selv har liggende, til andre?

Hej Bjarne,
Det afhænger fuldstændigt af hvordan I har formuleret Jeres licensbetingelser.
F.eks. har jeg Jeres Litra Q Epoke III liggende og der står højt og tydeligt i licensbetingelserne "Vognene må kun ligge til download på http://www.dantrain-sim.dk, og deres må ikke på nogen måde ændres med henblik på videredistribution uden skriftlig tilladelse."
Formuleringen kan faktisk tolkes på flere måder, afhængig af hvor man lægger trykket, men jeg må i hvert fald IKKE lægge den til download på min egen hjemmeside. Men hvis jeg pusher den til en anden via e-mail, så er det vist ikke en overtrædelse af licensbetingelserne.

bl skrev: Vi har selv valgt at sige, at vore ting kun må ligge til download på vores egen side
hvilket er ganske rimeligt
bl skrev: og i øvrigt ikke må ændres med hensyn til offentliggørelse uden tilladelse.
Selvfølgelig ikke. Det er helt naturligt at sætte en sådan betingelse.
bl skrev: Hensigten er simpelthen, at vi for det første gerne vil vide, hvad der sker med vore ting i det store rum, men også at vi ikke bryder os om, at folk vil bruge tingene til repaints af mere eller mindre lødig kvalitet, som i sidste ende vil pege tilbage til os selv.
Det er også meget rimeligt at man gerne vil have lidt hånd i hanke med hvad der er ude.

bl skrev: Om folk får fat i vore ting via vores hjemmeside eller ved fordeling mand til mand er os for så vidt ligegyldigt.
Som nævnt ovenfor, så er det ikke helt klart om man må, men jeg regner ikke med at I slæber nogen for retten Wink
bl skrev: I bund og grund er vi mest tilfredse med, at vore ting bliver brugt af så mange som muligt, om det så er via en "privat" fordeling.

Og det er jo det som er hele fornøjelsen Smile
Og indtil videre, så har der jo også været en stabil adgang til Jeres ting, så jeg har absolut ingen betænkeligheder ved at bruge dem i mine aktiviteter, uanset om I stiller nogen garanti om tilgængelighed eller ej.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Denmark 1.0b
Skrevet af Bab, 14/2-2010 13:06 (#19)

knudbe skrev:
Bab skrev: Men lige et spørgsmål. Vil det sige, at hvis jeg bruger et objekt, lavet af en anden, så skal jeg have min muligt kommende rute (til RW) til rådighed, så længe som personen, der har lavet objektet, ønsker ?

Nej, absolut ikke "så længe som personen ønsker". Hvis du havde læst det korrekt, så står der "3 kalenderår". (*)

Det er jo absolut ikke det, som du skriver her:
knudbe skrev:

Nu har Erich imidlertid valgt, at MSTS skal dø fsva hans ruter, og det er han selvfølgelig i sin fulde ret til...
Han glemmer bare, at der - ud over en masse mennesker som gerne vil køre på ruterne - også er en masse mennesker som har leveret de objekter som har muliggjort bygningen af disse ruter. Der kan f.eks. nævnes signalsystemer, specielle bygningsværker som de store broer over sund og bælt o.m.a.
Så selv om det er Erichs fulde ret at tage den beslutning, så kan man jo altid diskutere om det også er rimeligt...

Og det er jo ikke en reklame for dit projekt Wink
knudbe skrev:


Bab skrev: Så skal man da virkelig passe meget på med, hvad man bruger af objekter.

Hvorfor det? Har du da noget imod at dine værker vil være tilgængelige i 3 år? (**)
3 år er faktisk ikke ret lang tid. Der er allerede gået 2½ år siden RailSimulator blev releaset.

Hvor længe har DK2000H så ligget til download?

Bab skrev: Det eneste jeg kan få ud af din udtalelse er, at enten bruger man kun standard RW objekter, eller stopper med at bygge ruter/andet.

(**)
Du er i gang med at bygge noget i Nordsjælland. Hvad med Hillerød station? Har du noget som kan bruges? Eller kan du selv kreere stationsbygningen i Hillerød? Eller skal du have en til at gøre det for dig? Hvis nogen skal gøre det for dig, så bruger vedkommende jo en del tid, som egentlig kun kommer dig til gode. Vil det så ikke være lidt respektløst overfor vedkommende hvis du bare sletter ruten efter 14 dage fordi du er blevet træt af den? Eller vil det være rimeligt, at vedkommende kan se, at andre også får glæde af det arbejde som han/hun har udført?
(Du behøver ikke at besvare disse spørgsmål, bare tænk lidt over dem)


Jeg har absolut ingen planer om, at bede nogen om at lave Hillerød station. Det mener jeg hverken min rute eller Hillerød er vigtige nok til. Men skulle en lave Hillerød station, så ville jeg spørge om lov til at bruge den. Stationen er så lavet for vedkommendes skyld og ikke for min.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: Denmark 1.0b
Skrevet af bl, 14/2-2010 13:09 (#20)

Hej Knud!

Du beskriver ganske godt vores holdning til det at lave ting til andre! For os er det det, der er hobby'en foruden det at se, at andre kan lidet det, vi laver plus, at vi gerne vil lave tingene så tro mod virkeligheden, som muligt. Og det er en af grundene til, at vi ikke vil have passwords eller andre "medlemsting" som en nødvendighed for, at andre kan bruge vore ting.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark) Ruter 9 01-04-2012 17:42
Denmark 2000 til MSTS Ruter 33 21-08-2010 23:34
Career - RailWorks Denmark Andet 13 11-08-2010 23:24
Trains for Denmark 2000 H Materiel 12 03-12-2009 23:51
Isle Of Wight - Denmark 2000 - Newcastle/York Andet 7 21-05-2009 23:21
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: