Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
old Sealand III

Udskriv debat

  old Sealand III
Skrevet af Fsfield, 19/1-2010 15:40 (#1)

Skulle bare spørge om det er HELE s Togs nettet i Old Sealand III. da jeg bor i Farum skulle jeg spørge om Farum til frederikssund også er inkluderet :lol:
Brugers avatar
Fsfield

Lidt øvet



Antal indlæg: 22
Tilmeldt: 7/6-2009
Status:



SV: old Sealand III
Skrevet af Ghosttrain, 19/1-2010 17:11 (#2)

Hvis jeg nu fortæller at Seeland OLD er en oldtimer jernbane, hvad tror du så selv er med???????? :lol: :lol: :lol:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: old Sealand III
Skrevet af KimEast, 20/1-2010 02:27 (#3)

S-tog OLDTIMER? Der var da S-tog fra 1933.. (Og hvis Fsfield er smart, ved han så hvad for ruter der var dengang SEOIII gælder) Sad (Men du kan ej DL den der nogensteder vist)
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: old Sealand III
Skrevet af bl, 20/1-2010 10:47 (#4)

KimEast skrev: S-tog OLDTIMER? Der var da S-tog fra 1933.. (Og hvis Fsfield er smart, ved han så hvad for ruter der var dengang SEOIII gælder) Sad (Men du kan ej DL den der nogensteder vist)


SEO III med S-togsnet (det "gamle") ligger da på Oldtimerklubben?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: old Sealand III
Skrevet af Ghosttrain, 20/1-2010 11:21 (#5)

Det gør den Bjarne, og den blí´r der. Den er nemlig lavet til OTK og den indholder det gamle S-togsnet fra omkring 1960
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: old Sealand III
Skrevet af bl, 20/1-2010 12:05 (#6)

Hej Erich!

Ja, og passende S-tog på dantrain.sim.dk!

Ind imellem kan jeg sagtens sætte mig ind i dine frustrationer omkring det, at lave ting til simulatorerne. Folk vil meget gerne have tingene (og helst gratis!), men der er kun et meget lille fåtal, der ofrer fritid på at bygge ting.

Mon ikke det var på tide, at der kom nye kræfter til, både med rute. og materielbygning? Specielt indenfor RailWorks er der da plads til et par nye byggere....

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: old Sealand III
Skrevet af trnielsen, 20/1-2010 20:43 (#7)

Hej Erich

Du har også min fulde opbakning. Iøvrigt mener jeg at kværulanter er den eneste befolkningsgruppe som aldrig ville blive arbejdsløse hvis kværulant var et erhverv.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: old Sealand III
Skrevet af knudbe, 20/1-2010 21:54 (#8)

bl skrev: Ind imellem kan jeg sagtens sætte mig ind i dine frustrationer omkring det, at lave ting til simulatorerne. Folk vil meget gerne have tingene (og helst gratis!), men der er kun et meget lille fåtal, der ofrer fritid på at bygge ting.


Hmmmm.....

Det tager altså også ganske lang tid at opbygge ordentlige aktiviteter med masser af trafik. Og når man har brugt meget tid og kælet for detaljerne i en aktivitet og kørt timelange testkørsler hele aktiviteten igennem flere gange end man gider at tælle, så er det frustrerende at der måske kun går nogle måneder før ruten eller materiellet er forsvundet fra downloadområderne. (forrige gange det skete var Denmark 1.0b, som også forsvandt til frustration for ret mange brugere)

Og det påvirker da også dem der bygger materiel. Bjarne & Co er heldige, fordi SEOIII stadig er der, for ellers var der kun Fynske baner til deres materiel, men hvad med alt det materiel som der er bygget til mere moderne tider... her tænker jeg f.eks. på Jens Raabys ME-projekter. For ikke at tale om alt det der ligger her på Tog-sim.dk. Tjoh, selvfølgelig er der stadig SDK og NDK (på trods af at udvikling og support vel også her er ophørt), så noget kan man vel finde, men det er nu ikke det samme.

Jeg har stor respekt for at man kan løbe træt. Eller at man finder andre interesser. Eller at man af andre årsager ikke længere ønsker at udvikle til MSTS.

Men jeg har svært ved at forstå den holdning, at fordi man er træt af det, at man så fratager alle kommende brugere mulighed for at kunne hente den rute som er så afgørende nødvendig for en masse materiel og aktiviteter. Hvad skår vil der gå af en, ved bare at lade det være og blot meddele at der ikke længere ville blive arbejdet på det og ej heller ydet support?

Og i ruten har jo også frit kunnet anvende en hel masse objekter som andre har lavet. Og måske endda direkte bidraget med til den pågældende rute. Er det ikke lidt at nedgøre det arbejde som de folk har gjort?

Måske skulle de som udvikler freeware-objekter overveje indføje nogle licensbetingelser som siger noget med at benytter man objekterne, så forpligter man sig til altid at lade den seneste version af det, hvor objekterne er eller har været anvendt, til at være offentligt tilgængeligt uagtet at udvikling og support er ophørt.
Dette vil jeg i hvert fald opfordre de som udvilkler objekter om at overveje - ikke kun til MSTS, men til alle simulatorer uanset navn og type.

Og det var altså bare min mening - og nu er der sikkert nogle mennesker som er blevet sure på mig... :?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: old Sealand III
Skrevet af Ghosttrain, 20/1-2010 22:04 (#9)

Lad mig gentage fra en anden tråd:

Mig Selv skrev: Lad mig sige det sådan; At for hver gang jeg ser pigesure bemærkninger om at min MSTS download ikke kører på grund af en død meget speciel og kostbar raidcontroller i min gamle server, så bliver chancerne for at jeg overhovedet gider ofre penge og tid på min gamle server så jeg kan få fat i indholdet mindre og mindre. Den eneste rute der har fået lov til at ligge til download et andet sted er Seeland Old III, den er nemlig lavet til OTK hvorfra den stadig kan downloades, og det bliver der ikke ændret på.

Men noget helt andet er, var det ikke på tide at der var andre der forsøgte sig at bygge ruter til MSTS, der er jo ingen der laver noget rutebyggeri overhovedet?


Og lige til sidst, hvorfor skulle vi dog blive sure Knud, alle har da ret til deres mening Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: old Sealand III
Skrevet af Bab, 20/1-2010 22:07 (#10)

Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: old Sealand III
Skrevet af knudbe, 20/1-2010 22:10 (#11)

Frankenstein skrev: Og lige til sidst, hvorfor skulle vi dog blive sure Knud, alle har da ret til deres mening Smile


Det mener jeg skam også, men tro mig; nogen skal nok blive sure alligevel Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: old Sealand III
Skrevet af KimEast, 21/1-2010 14:17 (#12)

Ser frem til, når Erich smider Railwork langt langt væk, da DEN så er noget hø.. Istedet for bare at smide den et sted hen og lade folk hente som de vil men uden support. Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: old Sealand III
Skrevet af Bab, 21/1-2010 15:22 (#13)

Det er åbenbart ikke en betingelse, at kunne læse, for at kunne skrive.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: old Sealand III
Skrevet af Ghosttrain, 21/1-2010 17:42 (#14)

Så kommer du til at vente længe Kim :lol: :lol: :lol:
Det er ihvertald sjovt med RW ugen ud. Der kommer nemlig en ny version til weekenden :lol: :lol: :lol:
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: old Sealand III
Skrevet af lbr40, 21/1-2010 19:54 (#15)

I forlængelse af det, Knud skrev, så er jeg helt enig.

Hvis jeg må komme med et forslag, der handler om, at ruter, materiel og objekter m.v. bevares til download så længe som muligt, så vil jeg sige dette:

1. Der dannes en klub eller forening for dem der interesserer sig for togsimulation.
Der oprettes et regelsæt (vedtægter), som medlemmerne forpligtiger sig til at overholde.
Der vælges en bestyrelse, som leder denne klub eller forening.
For medlemsskab betales et årligt kontingent, der sikrer fri download.

2. Der oprettes en central webside, hvorpå alt materiale skal oploades til, og hvorfra medlemmerne kan downloade det, de har brug for.
Denne centrale webside oprettes på et webhotel, som kan håndtere de fil-typer, der anvendes.
De udgifter, det vil koste at bruge et webhotel skal dækkes ind af medlemmernes kontingent. Der vælges et par kyndige personer, der administrerer denne centrale webside.

Til slut vil jeg sige, at private servere er en dårlig idé, da de ofte er ustabile i drift, og at lukning af en privat server kan ske uden varsel. Måske får jeg på "hattepullen" for dette indlæg, men så må jeg tage en styrthjelm på. Smile
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: old Sealand III
Skrevet af Ghosttrain, 21/1-2010 21:31 (#16)

Jamen Lorentz dog, hvorfor skulle du få på hatten over dit forslag, idéen er da god nok, bare det er frivilligt for 3D designere og rutebyggere om man vil deltage. For mit vedkommende ville det blive et høfligt nej tak.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: old Sealand III
Skrevet af knudbe, 21/1-2010 22:14 (#17)

Jeg vil ikke mene at en klub burde være nødvendig, selv om det kunne betyde nogen mere formaliserede samarbejder på tværs af de forskellige bidragsydere.

Men man kunne udfærdige et sæt standard brugerbetingelser som indebar en forpligtelse til at sikre en tilgængelighed af de værker, hvor egne værker er blevet anvendt...

F.eks. så kunne en som har krereret en bestemt lyd have som betingelse, at hvis nogen anvendte den lyd til et eller andet, så skulle det objekt (savværk, lokomotiv, togvogn) sikres en fremtidig tilgængelighed i en periode på xx år af seneste version.
Igen, så ville den der benyttede lyden i savværket derved også være nødsaget til at have samme betingelser for at kunne opfylde den forpligtelse, idet det næste led (rutebyggeren) så ville benytte både savværk og lyd. Og rutebyggeren ville dermed også have samme forpligtelse til at sikre tilgængeligheden på grund af de nævnte objekter.
Og idet rutebyggeren så derved også havde den betingelse, så ville scenariebyggeren - i kraft af at han anvender ruten mde de betingelser - ligeledes være bundet op på samme forpligtelse.
Så mangler vi bare materielbyggerne, men da det kun er scenariebyggeren der anvender deres materiel, så vil betingelserne i materiellet ikke have nær samme effekt, men hvis det var noget som kunne opnå en udbredelse, så ser jeg ingen grund til at materielbyggerne/repainterne benytter samme licensbetingelser. Det er jo også vigtigt, at der er sikret en tilgængelighed fsva materiellet. Men der er det nok nærmere en tilgængelighedsgaranti som har betydning, da vi gerne skal sikre samme tilgængelighed på materiellet.

Med et sådan sæt betingelser ville man kunne sikre en generel tilgængelighed så vi ikke som i dag står og mangler nogle elementer som gør at brugerne ikke kan bruge noget af det som stadig er tilgængeligt.

Men det hele hænger lidt på de som laver objekterne der skal bruges i ruterne. Det er her, at der skal indføjes en sådan tilgængelighedsklausul for at det skal få effekt hele vejen igennem.

Og så kan man som rutebygger selvfølgelig bare gå uden om de objekter som har en sådan klausul, men skulle en rutebygger ikke være interesseret i at hans værk er sikret en tilgængelighed og anvendelighed? Eller betyder det så meget at man ene mand har hånd og halsret til at afgøre hvornår noget skal fjernes? Han har jo trods alt brugt noget som andre har knoklet med at lave Wink

Og det hele skulle naturligvis være på frivilligt basis, men man kunne designe et fælles symbol/logo som kun måtte anvendes hvis man opfyldte denne tilgængelighedsgarantiforpligtelse...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: old Sealand III
Skrevet af Bab, 21/1-2010 22:33 (#18)

Hvor længe er XX år ? For mig lyder det som om at hvis man har lavet et træhus, så skal man sørge for at ofre, hvad det nu engang koster at have det offentligt tilgængelig i f.eks 20 år. Også selvom det ikke er noget, som man selv har brugt de sidste mange år.

Ideen er sikkert rigtig god, men det må så være dem, som vil have det liggende, som sørger for at betale webhotel og yde support.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: old Sealand III
Skrevet af bl, 21/1-2010 22:47 (#19)

Når vi ikke gider det her længere, bliver alt fra dantrain-sim og dantrainsim-today overladt til Oldtimerklubben.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:



SV: old Sealand III
Skrevet af lbr40, 21/1-2010 22:55 (#20)

Jeg er da glad for, at min idé ikke er helt ved siden af. Naturligvis bør det være på frivillig basis, hvis det bliver til noget med en klub eller lignende.
Derimod synes jeg også, at der bør hæftes en "erklæring" på de ting, vi bygger, der bekræfter kvaliteten i arbejdet, og at det virker med det, som det er beregnet til.
En periode på miimumn 5 år må være "kravet" for ting, der bliver lagt på en server til download.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sealand pakken? Ruter 2 02-02-2006 16:19
S-tog og Sealand II??? Ruter 2 01-02-2006 23:33
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: