Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Billeder af Bc-t vognene i Tyskland

Udskriv debat

  Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Marc, 29/11-2009 10:28 (#1)

Faldt over disse
http://www.drehsc...75,4553764

Jeg er overrasket over at vognene ikke skal ophugges. Skal de til Iran, eller hvem har købt dem?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:



SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Marc, 8/12-2009 18:51 (#2)

Det lader til, at det er Euro Express som har købt vognene.
Hvilken herlig nyhed!. Jeg glæder mig til at se dem i det rødbrune Euro Express design. Smile

Flere billeder
http://www.drehsc...31,4559260
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Greforb, 8/12-2009 20:23 (#3)

Det dælme da dumt af DSB at sælge dem, deres skitog var da altid fyldt? Der manglede bare nye vinduer og maling. Men meget glædeligt at de ikke ophugges.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af PB, 8/12-2009 21:33 (#4)

Efter billederne at dømme har en af dem da både fået ny maling og nye vinduer (grønne)!
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Greforb, 8/12-2009 23:18 (#5)

Ja, det er nydeligt! Wink
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Anonym Bruger, 9/12-2009 00:10 (#6)

Greforb skrev: Det dælme da dumt af DSB at sælge dem, deres skitog var da altid fyldt?


Det er vel det sidste led i at udfase "B" vognene der efterhånden har mange år på bagen, og et led i at udfase lokomotivtrukne persontog i DSB, mens jeg også tror at det er for dyrt at have sådan en stamme holdende i 10 måneder hvert år, samt at vedligeholde den.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Greforb, 9/12-2009 10:28 (#7)

Men så kan de vel for faen da bruge dem om sommeren også. Her i disse klimatider er det da oplagt at slå sig på direkte ture fra Danmark til en række feriemål i Europa med tog. Har de ikke haft ture om sommeren med disse vogne?
Det med at udfase lokomotivtrukne tog har jeg aldrig rigtig fattet. Så længe lok kan fjernstyres kan jeg ikke se problemet. Det må være billigere at vedligeholde een stor motor end en masse små.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Jørgensen, 9/12-2009 13:28 (#8)

Fidusen ved togsæt er at man kun behøver køre rundt med den motorkraft, man faktisk har brug for. Det giver ikke meget mening at køre rundt med et lokomotiv, der kan trække 1600 tons, hvis de vogne man skal have flyttet kun vejer 160.
Dertil kommer så, at man ikke behøver spilde tid på at rangere, der hvor togene skal samles eller deles. Tænk bare på Hårlev eller Fredericia. Der kunne de få nok se til, fordi folk tilfældigvis ikke skal samme vej allesammen og samtidig generelt ikke er særligt vilde med at skifte.

Med venlige togsæt-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Greforb, 9/12-2009 14:37 (#9)

Men eksempelvis et ellok, bruger jo væsentlig mindre energi på at flytte 160 tons end på at flytte 1600 tons. Men jeg kan godt se rangeringsproblemet, og der skal man selvfølgelig køre med togsæt der kan deles, men resten af togene har vel ikke behov for den flexibilitet. Måske er jeg bare ærgerlig over at man udfaser lokomotiver, det er nok der den ligger Wink. Danske togsæt er sgu lidt for fesne! Giv mig en MZer eller en rundsnude med vogne i stedet for et MR togsæt... Wink
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Marc, 9/12-2009 19:14 (#10)

Danmark, England, Skotland og Irland hører til de europæiske lande der næsten udelukkende kører med togsæt. Jeg kan godt følge problemstillingen med lokomotivtrukne tog, men jeg stiller mig samtidig spørgende overfor, hvorfor det åbenbart godt kan fungere i alle andre lande? Tyskland er vores tætteste eksempel.

Medmindre det drejer sig om store tog, der skal deles i 4 dele og sendes i 4 forskellige retninger på én station, så ja, så er rangering tidskrævende, men taler vi om en deling mellem 2 tog, som det for det meste er tilfældet i DK, så behøver det ikke tage mere end nogle få minutter. Der vil ikke engang være brug for rangering. Den første del afgår, og derefter bliver den anden del hentet af et nyt lokomotiv.

Selve sammenkoblingen ville heller ikke tage alverdens tid hvis man benyttede automatkobling ligesom i Rusland og Kina
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 36
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Greforb, 9/12-2009 20:51 (#11)

Ja, helt enig!
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af AndreasM, 10/12-2009 13:49 (#12)

Greforb skrev: Det med at udfase lokomotivtrukne tog har jeg aldrig rigtig fattet. Så længe lok kan fjernstyres kan jeg ikke se problemet. Det må være billigere at vedligeholde een stor motor end en masse små.

Men det er væsentlig nemmere at køre videre med en IC3'er hvis en af motorerne dør, end det er at køre videre med en ME hvis motoren dør Wink
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Greforb, 10/12-2009 14:10 (#13)

MEerne er made to last. Det er tysk kram som aldrig fejler (med amerikansk? motor), hvis det bliver vedligeholdt. Det har man så i DSB valgt ikke at gøre, derfor fejler de tit! Men IC3 motorerne er sikkert også kram, det skal det jo være når de skal køre så mange km hvert år. Iøvrigt mener jeg helt grundlæggende at det er eneste af de største jokes i Verden at DK endnu ikke er elektricificeret. Helt ærligt. Mig bekendt blev mange af vores nabolande (Norge, Schweiz, Tyskland etc.) elektricificerede allerede i starten af 1900'tallet. Det skriger til himlen om hjælp! Nå men pointen var at jeg tror eltog er mere driftssikre.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af DVG, 12/9-2010 23:38 (#14)

Endnu et billedet: http://www.mittelhessen-bahnen.de/Gal...10/830.jpg

Har ikke lige kunne finde andre billeder men har heller ikke kigget så meget efter det endnu...
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 34
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af MikeDK, 16/9-2010 12:52 (#15)

Nu med al den snak om at udfase lokomotivtrukne tog i Danmark, hvordan ser det så ud med f.eks. nattoget til Amsterdam/Basel/München og eventuelt fremtidige nattog. Vil man lade et tysk tog trække toget til/fra Kbh?

Og noget helt andet - findes der overhovedet togsæt med sovevogne?

Mvh
Michael
Brugers avatar
MikeDK

Lidt øvet



Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 16/4-2005
Bopæl: København Ø
Alder: 50
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Jimbow, 16/9-2010 13:28 (#16)

MikeDK skrev: Og noget helt andet - findes der overhovedet togsæt med sovevogne?


Jeg ved at kineserne har udviklet et nattogsæt, som kører optil 250 km/t. Man må håbe det ligger godt i sporet Smile

Der er et link til en artikel her: http://www.railwaygazette.com/news/si...rvice.html
Brugers avatar
Jimbow

Meget øvet



Antal indlæg: 216
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 39
Status:

Jimi Hansen

SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af AndreasM, 16/9-2010 13:51 (#17)

MikeDK skrev: Og noget helt andet - findes der overhovedet togsæt med sovevogne?

Der har været sovevognsindretning på tegnebrættet til IC3, men det blev heldigvis ikke til noget Smile
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af MSS, 16/9-2010 15:39 (#18)

Tyskerne udviklede også engang et nat-togsæt, type VT 10.5. Det blev dog udrangeret efter en kort testfase.
Her et par links:
http://www.dbtrai...III/VT10.5
http://en.wikiped...ss_VT_10.5

Toget er også lavet i model af Märklin.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 49
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Ostseerailer, 16/9-2010 17:10 (#19)

De Øst-Japanske Jernbaner bruger også togsæt. Det er dog ikke togsæt der kan køre af egen kraft (lidt ala APO-Lyntoget herhjemme)

Casseopia nattoget
http://www.youtub...re=related

Hokutosei nattoget (Dette har egen styrevogn)
http://www.youtub...re=related

Hvis nogen af jer nogensinde kommer til Japan, så kan en tur med Casseopia nattoget varmt anbefales. Jeg rejste sammen med en kammerart på nævnte tog, og det er ren luksus, som man (desværre) ikke ser meget af i Europa. Et virkelig lækkert tog!
Brugers avatar
Ostseerailer

Lidt øvet



Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 15/8-2010
Status:



SV: Billeder af Bc-t vognene i Tyskland
Skrevet af Horsecreek, 16/9-2010 22:15 (#20)

AndreasM skrev: Der har været sovevognsindretning på tegnebrættet til IC3, men det blev heldigvis ikke til noget Smile

Hvorfor er det "heldigvis"?
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet



Antal indlæg: 368
Tilmeldt: 24/9-2005
Bopæl: Slagelse
Alder: 44
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Togulykke i tyskland Real-Life-Tog 10 01-02-2011 18:27
Materiel til intertationalt tog Kh-Tyskland anno 97 Real-Life-Tog 3 01-11-2010 18:57
Farvel til Bn-vognene Real-Life-Tog 34 29-10-2010 08:48
Tog billeder ;) Real-Life-Tog 56 28-08-2010 11:59
En forårstur til Tyskland og Holland! Real-Life-Tog 7 03-04-2010 23:38
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: