Forum » Off Topic » Snik-Snak
Matrielplaner søges

Udskriv debat

  Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 11/10-2009 19:31 (#21)

tbarasmussen skrev:
Walker skrev:
Walker skrev:
tbarasmussen skrev: Okay kik på min alder. Godt nok går jeg faktisk på en skole for højt begavede børn (Mentiqa). Og jeg læser også korrektur på nogle indlæg. Skriv blot hvor fejlene er og de bliver rettet. Og min signaltur må fremover være DER TAGET FORBEHOLD FOR STAVE- OG TASTEFEJL :cry: Shockops:


Bare i dette indlæg er der 4 fejl. Du burde læse korrektur på alle dine indlæg. Jeg tvivler på du har gjort det i dette.
Og det er nok en god idé med den signatur du foreslår Wink



Jeg har lige læst dit indlæg igen. Der er faktisk 8 fejl... For din egen skyld burde du virkelig læse korrektur.

Jeg fandt 8 fejl:
- Godt med lille g
- To mellemrum mellem nok og går i 2. sætning
- Jeg er glemt i 3. sætning
- Slrov i stedet for skriv
- Punktum er glemt i 4. sætning
- Og med lille o
- Punktum er glemt i 5. sætning
- Mellemrum mellem frem og over i sidste sætning
Det er rettet i sitatet



Der var vist flere end 8 fejl så...
Men godt du kunne se nogle fejl ved at læse korrektur. Det kan nemlig betale sig Smile
Der er dog stadig 3 fejl tilbage...
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:



SV: Matrielplaner søges
Skrevet af KH, 11/10-2009 19:35 (#22)

tbarasmussen skrev: Det er rettet i sitatet
lol Grin

Men nok om stavefejl, tilbage til emnet Grin
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 11/10-2009 19:38 (#23)

Jeg bemærker det også, men det irriterer mig egentlig også lidt, som jeg startede med at skrive.
Især når indlæg, hvor folk spiller smart, er fyldt med fejl.

Og jeg kan ikke lade vær med at spørge. Det du skriver her:
KH skrev: personligt lægger jeg også mærke til det og især tendensen med at de fleste sammen satte ord deles (engelsk påvirkning).


Her har du netop delt ordet, skrevet med fed, for at markere din pointe ikke Wink ?
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 11/10-2009 19:41 (#24)

[quote="KH skrev:[/b]
tbarasmussen skrev: Det er rettet i sitatet
lol Grin

LOL Grin Den havde jeg lige overset.
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af KH, 11/10-2009 19:58 (#25)

Walker skrev: Her har du netop delt ordet, skrevet med fed, for at markere din pointe ikke Wink ?


Det er helt korrekt forstået! Grin Fremhævningen var netop for at understege at det var en bevidst fejl. (Dårlig humor er bedre end slet ingen humor) Pfft
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 11/10-2009 20:31 (#26)

KH skrev:
Walker skrev: Her har du netop delt ordet, skrevet med fed, for at markere din pointe ikke Wink ?


Det er helt korrekt forstået! Grin Fremhævningen var netop for at understege at det var en bevidst fejl. (Dårlig humor er bedre end slet ingen humor) Pfft



Hehe Grin
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Heco, 11/10-2009 21:04 (#27)

Helt ærligt... venner

Jeg er inde på dette forum hver dag for lige at se om der er noget nyt og spændende.

Der er perioder hvor der skives meget og perioder hvor der er langt mellem nyhederne (og hvorfor mon?)

Det der piner mig, med dette forum (og også mange andre) er måden der oftes svares på og hvor nedladende man kan være over for andre. Jeg syens der generelt er mangel på respekt for de enkelte der levere indlæg.

Lige nu har vi eks. en tbarasmussen som måske ikke er den skarpeste kniv i skuffen, men hvis det er som profillen skriver, at det er en ung fyr på 9 år, så er indlægende vel som forventet. Men istedet for at forholde sig til det skrevet, så sabler man vedkommende ned.

Jeg synes helt klart at vedkommende har "trådt" ved siden af normen et par gange, men helt ærligt, derfor behøver vi over menesker jo ikke at svine folk til...

Der er også andre eksemler på at folk kommer til at poster et indlæg forkert eller skriver om der oplevelser, og straks sidder der nogle "politi betjente" og kaster sig over folk og sviner dem til.

Lad os nu nyde de indlæg der kommer og hjælpe dem der har svært ved det gøre det rigtigt på en positiv måde.

mvh Henrik

som er 43 år og sikkert også lavet nogle stavefejl...
Brugers avatar
Heco

Lidt øvet



Antal indlæg: 33
Tilmeldt: 13/8-2007
Bopæl: Kolding
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Bab, 11/10-2009 21:14 (#28)

Endelig et fornuftigt indlæg, som jeg støtter helt op om. Det her forum er blevet til en svinesti, hvor man går efter personen, i stedet for at besvare spørgsmålet. Og hvis man ikke forstår spørgsmålet, eller synes, at det er åndsvagt, så kan man lade være med at svare. Ignore det helt. Men nej nej. Det er der jo ikke noget sjovt ved. Så man går efter personen i istedet for. Så husker man jo lige af fremhæve sig selv som overmenneske på bekostning af andre.

Bab

P.s. Jeg håber ikke, at jeg lavede for mange stavefejl. Gider ikke læse korrektur.
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Morten, 11/10-2009 22:06 (#29)

Jeg er enig med de overstående indlæg. Derfor har jeg også skrevet noget i en anden tråd (også af tbaramussen) at jeg synes folk "svindede" andre folk til. Jeg at registret mig som bruger på denne side fordi jeg synes om gangstonen var god. Prøv bare at læse et indlæg der er 2 månedere gammelt, det er en helt anden omgangstone!
Jeg har sikkert også nogle stave fejl, men er da fuldstændig ligeglad.
Brugers avatar
Morten

Medlem



Antal indlæg: 91
Tilmeldt: 29/11-2007
Alder: 30
Status:

Morten Larsen
"Musik er en højere åbenbaring end al klogskab og filosofi." Ludwig van Beethoven

SV: Matrielplaner søges
Skrevet af knudbe, 12/10-2009 00:20 (#30)

Walker skrev:
KH skrev: Det ved jeg ikke, men for mit vedkommende må folk skrive som de vil og som deres evner er dertil. Jeg bliver ikke generet af det, hvis indholdet ellers er seriøst, begavet, informativt og rigtigt.

Der er stavefejl og grammatiksjusk alle steder og hele tiden. Det ender nogle gange med at fejl med tiden bliver normen. Det er spild af tid at hidse sig op over det, for sproget er i en konstant udvikling og det er bare sjovt at følge og være en del af det. Det er bare om at gøre sit bedste og følge med, men for guds skyld lade være med at rette andre sprogbrugere, for der er ingen der ejer sproget!



Jeg er faktisk helt enig i det du skriver. Og bare rolig jeg retter ikke andres fejl. Pointerer dem kun Wink
Men omvendt, det kan være det bare er mig, der har en tendens til at lægge mere mærke til stavefejl end andre Pfft


Jeg ser nu også fejlene med det samme, og især dem med delte ord (som skulle være sammensatte) kan være så meningsforstyrrende at jeg dropper at forholde mig til indlægget.

Ellers vil jeg sige, at jeg heller ikke normalt påtaler slå- og stavefejl. Vi kan vel alle komme til at bøffe lidt i den en gang imellem.

Jeg har dog selv gjort hvad jeg kan for at højne kvaliteten af (stavningen i) mine indlæg. Der findes nemlig en dansk stavekontrol til Firefox, som giver en rød streg under de ord der ikke genkendes. Det tager de værste slåfejl Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 12/10-2009 01:09 (#31)

Heco skrev: Helt ærligt... venner

Jeg er inde på dette forum hver dag for lige at se om der er noget nyt og spændende.

Der er perioder hvor der skives meget og perioder hvor der er langt mellem nyhederne (og hvorfor mon?)

Det der piner mig, med dette forum (og også mange andre) er måden der oftes svares på og hvor nedladende man kan være over for andre. Jeg syens der generelt er mangel på respekt for de enkelte der levere indlæg.

Lige nu har vi eks. en tbarasmussen som måske ikke er den skarpeste kniv i skuffen, men hvis det er som profillen skriver, at det er en ung fyr på 9 år, så er indlægende vel som forventet. Men istedet for at forholde sig til det skrevet, så sabler man vedkommende ned.

Jeg synes helt klart at vedkommende har "trådt" ved siden af normen et par gange, men helt ærligt, derfor behøver vi over menesker jo ikke at svine folk til...

Der er også andre eksemler på at folk kommer til at poster et indlæg forkert eller skriver om der oplevelser, og straks sidder der nogle "politi betjente" og kaster sig over folk og sviner dem til.

Lad os nu nyde de indlæg der kommer og hjælpe dem der har svært ved det gøre det rigtigt på en positiv måde.

mvh Henrik

som er 43 år og sikkert også lavet nogle stavefejl...


Pragteksempel på noget af det jeg har skrevet tidl. ang. irritable indlæg...
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 12/10-2009 01:16 (#32)

Bab skrev: Endelig et fornuftigt indlæg, som jeg støtter helt op om. Det her forum er blevet til en svinesti, hvor man går efter personen, i stedet for at besvare spørgsmålet. Og hvis man ikke forstår spørgsmålet, eller synes, at det er åndsvagt, så kan man lade være med at svare. Ignore det helt. Men nej nej. Det er der jo ikke noget sjovt ved. Så man går efter personen i istedet for. Så husker man jo lige af fremhæve sig selv som overmenneske på bekostning af andre.

Bab

P.s. Jeg håber ikke, at jeg lavede for mange stavefejl. Gider ikke læse korrektur.



Du gør jo præcist det, du selv skriver man ikke skal gøre. Du går efter personen.
I dette tilfælde mig Wink
Og du kommenterer på noget du synes der er åndssvagt, i stedet for at ignorere. Ak ja.

Og hvis du ikke engang gider ulejlige dig med at læse korrektur, så kan du heller ikke forvente at folk gider læse dine indlæg.
Og iøvrigt. Du har fire fejl. Dem ville du have fundet, hvis du havde læst korrektur. Og det vil også gøre dit indlæg mere forståeligt.
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:

 
Redigeret af , 12/10-2009 01:29

SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 12/10-2009 01:18 (#33)

Morten skrev: Jeg er enig med de overstående indlæg. Derfor har jeg også skrevet noget i en anden tråd (også af tbaramussen) at jeg synes folk "svindede" andre folk til. Jeg at registret mig som bruger på denne side fordi jeg synes om gangstonen var god. Prøv bare at læse et indlæg der er 2 månedere gammelt, det er en helt anden omgangstone!
Jeg har sikkert også nogle stave fejl, men er da fuldstændig ligeglad.



LOL. Jeg tror ikke du er ligeglad i fremtiden, hvis du bliver ved med at stave på den måde.
Dine fejl er faktisk i den slemmere ende af skalaen...
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 12/10-2009 01:22 (#34)

Rigtigt godt indlæg!


knudbe skrev: Jeg ser nu også fejlene med det samme, og især dem med delte ord (som skulle være sammensatte) kan være så meningsforstyrrende at jeg dropper at forholde mig til indlægget.


Helt enig!

knudbe skrev: Ellers vil jeg sige, at jeg heller ikke normalt påtaler slå- og stavefejl. Vi kan vel alle komme til at bøffe lidt i den en gang imellem.


Netop derfor man læser korrektur for at få ryddet "bøfferne" af vejen Smile

knudbe skrev: Jeg har dog selv gjort hvad jeg kan for at højne kvaliteten af (stavningen i) mine indlæg. Der findes nemlig en dansk stavekontrol til Firefox, som giver en rød streg under de ord der ikke genkendes. Det tager de værste slåfejl Smile


Godt initiativ Smile
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Bab, 12/10-2009 07:08 (#35)

Walker skrev:
Bab skrev: Endelig et fornuftigt indlæg, som jeg støtter helt op om. Det her forum er blevet til en svinesti, hvor man går efter personen, i stedet for at besvare spørgsmålet. Og hvis man ikke forstår spørgsmålet, eller synes, at det er åndsvagt, så kan man lade være med at svare. Ignore det helt. Men nej nej. Det er der jo ikke noget sjovt ved. Så man går efter personen i istedet for. Så husker man jo lige af fremhæve sig selv som overmenneske på bekostning af andre.

Bab

P.s. Jeg håber ikke, at jeg lavede for mange stavefejl. Gider ikke læse korrektur.



Du gør jo præcist det, du selv skriver man ikke skal gøre. Du går efter personen.
I dette tilfælde mig Wink
Og du kommenterer på noget du synes der er åndssvagt, i stedet for at ignorere. Ak ja.

Og hvis du ikke engang gider ulejlige dig med at læse korrektur, så kan du heller ikke forvente at folk gider læse dine indlæg.
Og iøvrigt. Du har fire fejl. Dem ville du have fundet, hvis du havde læst korrektur. Og det vil også gøre dit indlæg mere forståeligt.


Mine 4 stavefejl afholdt da ikke dig fra, at læse mit indlæg. Og hvis du ikke havde læst det, så var jeg såment også ret ligeglad. Udover det, så synes jeg da, at det er fint, at du kan føle dig personlig forfulgt af et generelt indlæg. Godt gået. Dårlig samvittighed ?

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Morten, 12/10-2009 10:23 (#36)

Walker skrev:
Morten skrev: Jeg er enig med de overstående indlæg. Derfor har jeg også skrevet noget i en anden tråd (også af tbaramussen) at jeg synes folk "svindede" andre folk til. Jeg at registret mig som bruger på denne side fordi jeg synes om gangstonen var god. Prøv bare at læse et indlæg der er 2 månedere gammelt, det er en helt anden omgangstone!
Jeg har sikkert også nogle stave fejl, men er da fuldstændig ligeglad.



LOL. Jeg tror ikke du er ligeglad i fremtiden, hvis du bliver ved med at stave på den måde.
Dine fejl er faktisk i den slemmere ende af skalaen...


Så er det måske her jeg skal komme med min alder eller hvad?
Jeg går i en niende klasse på Rydhave Slots Ungdomsskole, så bær da lige over med det!
Brugers avatar
Morten

Medlem



Antal indlæg: 91
Tilmeldt: 29/11-2007
Alder: 30
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af bl, 12/10-2009 10:51 (#37)

I øvrigt er "slemmere" forkert gradbøjning. Det hedder "værre".

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Tjalfe, 12/10-2009 13:33 (#38)

Igår:
MF 5075 3F3 pass. Sno 16:38 (L46, +1)
MF 5022 2F4 ank. Od 18:33 (IC 161, -6)
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Matrielplaner søges
Skrevet af Walker, 12/10-2009 14:49 (#39)

bl skrev: I øvrigt er "slemmere" forkert gradbøjning. Det hedder "værre".Bjarne



Haha. Ja det er rigtig! Pinlig fejl jeg lige lavede der Pfft
Men tak fordi du rettede det. Det er jeg faktisk glad for.

Men nok om alle de stavefejl m.m.. Nu synes jeg at det hele har fået en ubehagelig tone.

Tilbage til emnet Smile
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:



SV: Matrielplaner søges
Skrevet af bl, 12/10-2009 16:31 (#40)

For et par tusinde år siden var der en klog mand, der sagde: "Lad den, der er ren, kaste den første sten".

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Moderator søges Generelt 1 20-06-2011 06:20
Togentusiast søges Real-Life-Tog 2 02-05-2011 20:20
Billeder søges !! Hjælp søges !! Real-Life-Tog 50 08-02-2010 17:12
hjælp til hjemmeside tekst søges. Hjemmesider 4 13-11-2009 22:53
Smart ting søges Andet 12 12-08-2009 03:01
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: