Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Fiskemelstoget

Udskriv debat

  Fiskemelstoget
Skrevet af Greforb, 14/7-2009 23:23 (#1)

Er der nogen der ved opm Fiskemelstoget mellem Århus og Skagen stadig kører om onsdagen (der står - såvidt jeg ved fejlagtigt - tirsdage på john-nissen.dk)? I det nyeste Jernbanen står der noget om, at de har parkeret en MZ i skagen og turen så starter i Skagen i stedet for i Århus. Er der nogen der ved noget om det og mest interessant, er der nogen der kender køreplanen (ca. tidspunkter ville også være fint).
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:



SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 15/7-2009 17:41 (#2)

Greforb skrev: Er der nogen der ved opm Fiskemelstoget mellem Århus og Skagen stadig kører om onsdagen (der står - såvidt jeg ved fejlagtigt - tirsdage på john-nissen.dk)? I det nyeste Jernbanen står der noget om, at de har parkeret en MZ i skagen og turen så starter i Skagen i stedet for i Århus. Er der nogen der ved noget om det og mest interessant, er der nogen der kender køreplanen (ca. tidspunkter ville også være fint).


Der skal køres 36 gange på et år, så det bliver lidt mere end hver anden onsdag. Toget udgår fra Århus, og efter ankomst til Skagen parkeres MZ´en og NJ overtager rangeringen med deres Køf III (NJ T52). Når rangeringen er færdig, forenes vognene med MZ´en, og der køres retur til Århus. Der køres efter følgende tider:

G7551
Ar 06.45
Hb 07.46
Ab (08.20)-08.42
Hj 09.27½
Fh 10.00

Tog144500
Fh 10.53
Al (11.11)-11.12
Skg 11.30

Tog144499
Skg 18.19
St (18.49)-18.50
Fh 18.56

G7550
Fh 19.56
Hj 20.28½
Ab 21.13-21.43
Hb 22.18½
Ar 23.20
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af Mathiastog, 15/7-2009 19:04 (#3)

Hej Morten

Skifter den tognummer i Fh på grund af omløb?

Hilsen Mathias Smile
Brugers avatar
Mathiastog

Medlem



Antal indlæg: 130
Tilmeldt: 22/9-2008
Bopæl: Odense
Alder: 38
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af MX-Lokomotivet, 15/7-2009 20:29 (#4)

Hej...

det må tognummer-skift er nok grundet de skal køre på en privatbane.. kunne jeg tænke mig til... privatbanerne har jo også tognumre til deres tog... og da toget skifte fra BDK´s strækning og ind på privatbanens stræknnig.. så skifter den nok nummer til deres tognummer.. (14**** er nok Skagensbanens tognumre set fra Banedanmarks side.. ligesom RT (Tidligere VL´s tog) mellem Holbæk og Tølløse hedder 19**** iflg. TKØ)
Brugers avatar
MX-Lokomotivet

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 23/11-2008
Bopæl: Vig
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 15/7-2009 21:05 (#5)

MX-Lokomotivet skrev: Hej...
det må tognummer-skift er nok grundet de skal køre på en privatbane.. kunne jeg tænke mig til... privatbanerne har jo også tognumre til deres tog... og da toget skifte fra BDK´s strækning og ind på privatbanens stræknnig.. så skifter den nok nummer til deres tognummer..


Lige præcis...!
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af Greforb, 15/7-2009 23:15 (#6)

Nogen der tilfældigvis ved om den kører i dag, så jeg kan fange den i Århus kl 23.20?
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af Anonym Bruger, 15/7-2009 23:41 (#7)

Det gør den, blev spottet i Hj her til aften.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Fiskemelstoget
Skrevet af nej, 16/7-2009 09:41 (#8)

Hvad sker der egentlig med fiskemelstoget efter det er kommet til Ã…rhus?

nej/Niels Erland Johansen
Brugers avatar
nej

Begynder



Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 27/4-2004
Bopæl: Ewaldsgade 17 8000 Århus C.
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 16/7-2009 10:24 (#9)

nej skrev: Hvad sker der egentlig med fiskemelstoget efter det er kommet til Ã…rhus?

nej/Niels Erland Johansen


Vognene rangeres til havnen...
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 16/7-2009 10:25 (#10)

andersj skrev: Det gør den, blev spottet i Hj her til aften.


Jep, og du blev spottet iført sikkerhedsvest ved FC/KMP Ab ca kl. 11.00... Wink
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af Anonym Bruger, 16/7-2009 17:40 (#11)

Hehe, ja. Skule ud at køre Triangler på Limfjordsbanen, men dem måtte de ikke få lov til at hente nede i Fårup natten til i går. Da de var kommet til Skørping med ML 5205 fik de at vide fra Århus at de ikke måtte køre ind på sidesporet i Fårup pga. en sporspærring. Både vagthavende i Skørping, en fra MHVJ, og lkf prøvede at ovretale Århus, men det lykkedes ikke for dem at få lov, selvom de havde en TA der var halvanden måned gammel. Så de måtte returnere til Aalborg.

Ved du hvordan og hvorledes med sidesporet i Fårup, for jeg kan jo se at MHVJ så sent som for et par uger siden var i Hobro for at hente skinnebussen, også måtte de jo have fået lov.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Fiskemelstoget
Skrevet af nej, 17/7-2009 04:47 (#12)

Morten, du skrev, at fiskemelsmelstoget blev rangeret til havnen.

Ved du hvor på havnen, fiskemelstoget ender?

mvh.

nej/Niels Erland Johansen
Brugers avatar
nej

Begynder



Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 27/4-2004
Bopæl: Ewaldsgade 17 8000 Århus C.
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 17/7-2009 12:50 (#13)

nej skrev: Morten, du skrev, at fiskemelsmelstoget blev rangeret til havnen.
Ved du hvor på havnen, fiskemelstoget ender?
mvh.
nej/Niels Erland Johansen


Toget ankommer normalt direkte på Århus H, hvor der fortsættes ned på havnen af den nye havnebane til CSC og Mærsk terminalen, på Sydhavnen, hvor der bliver sat vogne hos begge terminaler.
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af Greforb, 17/7-2009 18:50 (#14)

I onsdags holdt det et øjeblik på Århus H inden det fortsatte til havnen. Der er kun eet sted på Århus Havn tog kan køre hen, alle sidespor er nedlagt nu. Der er kun spor til Cargo Service eller hvad de hedder og APM Terminals som ligger i forlængelse af hinanden. Til gengæld er havnebanen spritny signalerne kommer først i gang i næste uge.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 17/7-2009 20:17 (#15)

andersj skrev: Hehe, ja. Skule ud at køre Triangler på Limfjordsbanen, men dem måtte de ikke få lov til at hente nede i Fårup natten til i går. Da de var kommet til Skørping med ML 5205 fik de at vide fra Århus at de ikke måtte køre ind på sidesporet i Fårup pga. en sporspærring. Både vagthavende i Skørping, en fra MHVJ, og lkf prøvede at ovretale Århus, men det lykkedes ikke for dem at få lov, selvom de havde en TA der var halvanden måned gammel. Så de måtte returnere til Aalborg.

Ved du hvordan og hvorledes med sidesporet i Fårup, for jeg kan jo se at MHVJ så sent som for et par uger siden var i Hobro for at hente skinnebussen, også måtte de jo have fået lov.


Kender ikke de præcise detaljer i denne sag, så vil ikke udtale mig om episoden, andet end det er da bittert at være kørt forgæves.

Lige et par mindre detaljer, så var det AHJ ML5206 (og ikke 5205) som kun nåede til Skørping, og jeg går ud fra du mener fungerende stationsbestyrer (og ikke vagthavende) i Skørping.
Vagthavende er en helt anden funktion, inden for trafikstyring Wink

Men jep, jeg sad i den BDK-tjenestebil der holdte nedenfor FC Ab, da du kom gående...
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af Anonym Bruger, 17/7-2009 20:21 (#16)

Ja, okay. Kan heller ikke huske numrene for alle vogne og lokomotiver Wink Men så dig godt i bilen Smile

Du må lige sige til hvis der bliver tillyst noget, da MHVJ muligvis ville køre op med de to Triangler i starten af næste uge, hvis der er bemanding og hvis der kan skaffes tilladelse.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 18/7-2009 19:46 (#17)

andersj skrev:
Du må lige sige til hvis der bliver tillyst noget, da MHVJ muligvis ville køre op med de to Triangler i starten af næste uge, hvis der er bemanding og hvis der kan skaffes tilladelse.


Jep, skal nok holde øje Shock Wink
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 20/7-2009 18:27 (#18)

FC-leder skrev:
andersj skrev:
Du må lige sige til hvis der bliver tillyst noget, da MHVJ muligvis ville køre op med de to Triangler i starten af næste uge, hvis der er bemanding og hvis der kan skaffes tilladelse.


Jep, skal nok holde øje Shock Wink


Planer er til for at ændres... Trianglerne kommer ikke til Ab i denne omgang, man vil istedet køre onsdagsturene i juli måned med SB M6 + ETJ C1 + TFJ C8 + HHJ C29 + AHJ ML5206 - altså med et lok i hver ende af vognene (jeg er lige kommet hjem godt våd, efter en tjans som rangerleder på prøvekørsel af SB M6 i silende regnvejr, men nu skulle den være klar igen...).
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af Anonym Bruger, 20/7-2009 19:19 (#19)

Det var ærgeligt de ikke kom herop, men det lyder da godt at de fik gang i M6 igen, så vi kan køre til Lundergaarde på onsdag, sidste onsdag blev det ikke så populært igen at vi kun kørte 15:30 også helt ud til Romdrup Å (det gamle omløCool, men vi havde jo kun ML5206 og den må vi åbentbart ikke bagge tilbage med fra Lundergaarde.

Jeg tror at en af vognen bliver erstattet af VØ D16 da det er pak/kioskvognen som vi har med på alle ture.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:


SV: Fiskemelstoget
Skrevet af FC-leder, 20/7-2009 20:02 (#20)

andersj skrev:
Jeg tror at en af vognen bliver erstattet af VØ D16 da det er pak/kioskvognen som vi har med på alle ture.


Nope!
Hvis du nu kendte dine vogne ved LFB, så ville du vide at VØ D16 ikke har gennemgående trækstang og derfor maks. må belastes med 80 ton - og helst mindre. Derfor vælges de tre "C"-vogne - som har gennemgående trækstang og derfor må belastes med flere ton. Man indretter istedet en mindre kiosk i en af "C"-vognene...
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 46
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: