Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
En lokoføres beretninger!

Udskriv debat

  En lokoføres beretninger!
Skrevet af IntercityDK, 17/5-2009 21:28 (#1)

Hej

Nu har jeg efterhånden ligget på langs i halvanden måned, grundet en ankeloperation, og har vist snart læst alt hva jeg ku finde omkring lokomotivførere og relateret læsestof dertil Smile Derfor vil jeg gerne høre, om nogle af de lkf´er der er på sitet her, ku tænke sig at skrive nogle små historie om deres ture.. det ka være alt fra en helt almindelig vagt, til nogle af de mere sjove, overraskende og sære! Alt ka bruges! Så er du lkf´er, så er du meget velkommen med en historie fra førerrummet Grin

Hilsen IntercityDK
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:



SV: En lokoføres beretninger!
Skrevet af Kurt666, 18/5-2009 01:08 (#2)

Jamen jeg kan da komme med en enkelt

det skete i sensommeren 2008 , jeg kørte dengang for Arriva i Esbjerg (kører nu for DB Schencker - det gamle Railion)

Anyway , så kørte jeg i et MR tog en Lørdag eftermiddag, nærmere betegnet MRD-enden så jeg havde pakrummet lige op til førerrummet , på et tidspunkt et sted imellem Varde og Esbjerg , åbner en meget fuld mand min førerrumsdør og snakkede meget uforstående om det her var toilettet , jeg fik ham ud og fortsatte min kørsel til perron i Esbjerg , da jeg skulle køre ud på pladsen skulle jeg skifte ende og da jeg åbner døren for at gå ned i den anden ende står den fulde mand og urinerer op af væggen ude i pakrummet ???

Jeg råber af ham at han skal stoppe og at det sku da var noget svineri , men han tumler bare rundt og går mod døren , hvor han tager et skridt ud (istedet for ned af trinnene) og falder dermed lige på snotten ud på perronnen , må indrømme at der følte man ligesom at retfærdigheden skete fyldest ....

Jesper
Brugers avatar
Kurt666

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 14/9-2004
Alder: 61
Status:


SV: En lokoføres beretninger!
Skrevet af IntercityDK, 18/5-2009 15:19 (#3)

Hehe sikke nogle tømmermænd han må ha haft dagen efter Smile Men godt nok noget svineri ja! Der stank vel i det meste af den vogn resten af dagen så? Det er måske en af grundende til, at du ikke kører personkørsel mere nu.. Grin
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: En lokoføres beretninger!
Skrevet af Kurt666, 18/5-2009 17:04 (#4)

Nej jeg har egentlig altid gerne ville køre de "store" maskiner så det har nu ikke så meget med det at gøre , havde det såmænd meget godt hos Arriva , men ambitionerne skulle jo lige prøves af ...

nu skulle jeg bare køre ud på pladsen med toget , så var min vagt forbi , så går da ud fra toget blev vasket derude ...

Jeg håber virkelig han vågnede med en ordentlig gang tømmermænd , både fysiske og moralske , for det er simpelthen noget svineri ... bare min mening he he
Brugers avatar
Kurt666

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 14/9-2004
Alder: 61
Status:


SV: En lokoføres beretninger!
Skrevet af IntercityDK, 18/5-2009 17:22 (#5)

ja man ka jo lige så godt prøve det hele af Smile Hvor køre du så henne af/er stationeret?
Ka godt følge dig i det med de "store" maskiner, men er det ik ved at være begrænset, hvor meget der blir kørt med dieselmaskiner efterhånden? Det er vel mere en lidt mere lydløs EG´er du får lov at lege med? Grin
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: En lokoføres beretninger!
Skrevet af Kurt666, 18/5-2009 19:00 (#6)

Jeg er stationeret i Fredericia ...

årh det ved jeg nu ikke , jeg syntes at ca 50 % af min kørsel foregår med MZ IV , men kører derudover også med EG ,EA , BR 185 og MK ... alt nord for Fredericia foregår jo med Diesel af gode grunde...
Brugers avatar
Kurt666

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 14/9-2004
Alder: 61
Status:


SV: En lokoføres beretninger!
Skrevet af IntercityDK, 18/5-2009 19:40 (#7)

50% alligevel.. jeg tager mine ord i mig igen Grin ! Har altid godt ku tænke mig at køre i sådan en MZ´er.. den ser noget mere robust og majestætisk ud i forhold til de forrige serier! Det må da også gi et ordentlig drøn i førerrummet når den smækkes i stilling 8 fra stilstand Smile ?

Mht BR 185, er den så ik stort set identisk, ren betjeningsmæssig, sammenlignet med EG´eren?
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:



SV: En lokoføres beretninger!
Skrevet af Kurt666, 18/5-2009 22:25 (#8)

185'eren ligner lidt EG'eren i betjening , men der er nu alligevel nogle forskelle der gør at de adskiller sig lidt fra hinanden , men jo i bund og grund kan man vel sige at 185'eren er en lillesøster til EG'eren...

førerrummene i MZ'eren er rigtig godt lydisoleret , men man kan sagtens høre maskinen , det er jo en stor motor der ligger i dem , men det er nu en dejlig maskine at køre med , ingen tvivl om det ...
Brugers avatar
Kurt666

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 14/9-2004
Alder: 61
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: