Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
hvordan sætter man det sammen?

Udskriv debat

  hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af Nicolaj, 21/4-2009 20:42 (#1)

hejsa..

har downloadet lokomotivet Railion BR 189 fra transim.dk

samt vognene OHJ HTJ Bf.

dem vil jeg gerne sætte sammen så Railion BR 189, trækker OHJ HTJ Bf.

Jeg valgte Railion BR 189 i mit MSTS, men jeg kan kun vælge (Solo).

De begge ligger i mappen TRAINS\TRAINSET.

Jeg har også installeret consi-tingelingerne Wink
Brugers avatar
Nicolaj

Medlem



Antal indlæg: 92
Tilmeldt: 18/4-2009
Status:



SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af Nicolaj, 22/4-2009 15:30 (#2)

Opdatering:

Har lagt OHJ HTJ Bf, ind i Railion BR 189 mappen. Railion toget virker stadig, men jeg kan stadig kun vælge (Solo).
Brugers avatar
Nicolaj

Medlem



Antal indlæg: 92
Tilmeldt: 18/4-2009
Status:


SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af IntercityDK, 22/4-2009 16:15 (#3)

Hejsa

Du ska ind i programmet Editors & Tools..det sku gerne ligge i mappen med train simulator. Du vælger bare start/programmer/microsoft games/trainsimulator og så editors & tools. Når så menuen dertil popper op trykker du på Activity Editor. Du er nu inde i programmet hvor du ka lave togstammer og aktiviteter.
Dernæst gør du følgende: Tryk på "File" og så "Open". Inde i mappen trykker du på "Tutorial Route" og vælger så "Activities", som nok står øverst. Inde i den sku der gerne være 3 filer. Her vælger du den der hedder "dlesson1.act". Nu ka du så begynde at sætte tog sammen.
Ovre i højre side i kassen der går under navnet "Player" trykker du på "Edit". Så sku der gerne poppe et vindue op der hedder "Service Editor". Under drop-down menuen der hedder "Consist" vælger du "New". Der popper et nyt vindue op, som du nu ka lave dine togstammer i Smile du må endelig spørge hvis der blir noget!
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af KimEast, 22/4-2009 16:17 (#4)

Hov. overlappede lige et andet indlæg, men du gør det forkert. For at de skal kunne køre sammen, skal de absolut IKKE i samme mappe, men i samme consist. - Der er flere måder man kan gøre det på, denne er een af dem: Du skal åbne, MSTS activity editor, vælg en msts rute, vælg en aktivitet i den msts rute, vælg "player service", og edit, nu kigger du i venstre side, der er lige nu service editor, tryk nu edit, ved concist, og nu er du - endelig - i consist editor. HER kan du tilføje alt det du vil ha, efter loko'er, vogne mv. og gi concisterne navne som du selv vælger. - JA, det er en underlig omvej, og der er nok andre veje, og andre programmer man kan bruge, men kender man vejen, er det nemt nok at komme til den consist edit. MSTS er helt ligeglad med hvad for rute du er i, det er jo en consist du laver... Prøv dig frem et par gange, at komme til den consist editor, og det skal nok lykkes for dig. Det tog kun mig 5-6 gange Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af Sølvpilen, 22/4-2009 16:21 (#5)

MSTS viser kun consist filer. Da du installerede 189'eren, har du på et tidspunkt lagt solo consisten ind i mappen CONSISTS. Consist-filerne fortæller hvordan materiellet i TRAINSET mappen hænger sammen. Du skal have fat i programmer som Conbuilder eller Convoi. Disse analyserer TRAINSET mappen for ENG (motoriseret materiel) og WAG (vogne) filer. Her kan du sæ sætte et togsæt sammen som det behager, og gemme det som en CON-fil i CONSIST mappen. Herefter bliver togsættet synligt inde i MSTS.

EDIT: Ups der kom jeg vist for sent.
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 35
Status:


SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af KimEast, 22/4-2009 16:23 (#6)

Hæh. som jeg skrev, er der jo flere måder at gøre det på.. Smile Smile .. Hvad der så er nemmest for en nybegynder, hmmm?? Der er vist ingen nem måde Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af Nicolaj, 22/4-2009 17:20 (#7)

Hej.

Jeg kan ikke finde noget download til Convoi ??..
Brugers avatar
Nicolaj

Medlem



Antal indlæg: 92
Tilmeldt: 18/4-2009
Status:


SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af Sølvpilen, 22/4-2009 19:57 (#8)

Du kan finde convoi her: http://www.activitysimulatorworld.net...Convoi.htm

Det er ligetil at gå til. Du skal bare sørge for at alt i TRAINSET er som det skal være. Siden er på fransk, men du skal bare finde det roterende 'Download' skilt. Når du har installeret programmet, kan du ændre sproget i programmet til eksempeltvist engelsk.
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 35
Status:


SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af lbr40, 22/4-2009 21:06 (#9)

Hvorfor bruger I ikke MSTS' eget consists-program. Det kan da ikke blive nemmere.
Du finder det i Aktivitets Editoren, når du har åbnet / lavet en aktivitet i den rute, du vil benytte. Klik på Edit i Player-sektionen. Derefter klikker du på New i Service Editor under feltet ved Consist. I det nye vindue (Consist Editor) vælger / klikker du på det materiel, du vil sætte sammen. Den færdige consist lagres automatisk i Consists-mappen. Til slut vælger du consisten fra Drop-boksen ved consist-valget i Service Editor.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af IntercityDK, 22/4-2009 21:13 (#10)

Lige præcis Lorenz Smile mener også det er ganske lige til når man har prøvet det et par gange!
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af lbr40, 22/4-2009 21:21 (#11)

Ja, det er så nemt, og jeg bruger ikke andet til at lave consister med. Andre programmer fylder jo også på harddisken.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af Sølvpilen, 22/4-2009 22:59 (#12)

Convoi er nu også simpelt. Man åbner bare programmet, lader den loade, sammensætter lokomotiver og vogne, angiver con-navn, trykker save og så er den i hus. Det er svært at gøre det mere simpelt, men hvis Activity editoren virker fint, jamen så er der jo ikke noget problem.
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 35
Status:



SV: hvordan sætter man det sammen?
Skrevet af Morten, 22/5-2009 17:31 (#13)

Jeg har et lille problem med consits editor. Jeg kan ikke læse diesel lokomotiver. Hver gang jeg vil vølge disse, holder programmet op med at fungere, og lukker. Kunne godt tænke mig at lave nogle con-filer med diesel lokomotiver, men det kan ikke lade sig gøre, da MSTS "holder op med at fungere", når jeg vælger diesel trækkræft. Nogle idéer om hvad jeg kan gøre?
Brugers avatar
Morten

Medlem



Antal indlæg: 91
Tilmeldt: 29/11-2007
Alder: 30
Status:

Morten Larsen
"Musik er en højere åbenbaring end al klogskab og filosofi." Ludwig van Beethoven

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
IC4 45 - Hvordan ligger man det ind i MTS? Aktiviteter 5 30-08-2013 11:22
hjælp hvordan åbner man døre? Generelt 2 05-06-2012 11:15
Hvordan lægger man ruterne ind i spillet? Andet 4 22-08-2010 20:08
Hvordan får man en styrevogn til at køre af sog selv? Materiel 2 15-08-2010 16:19
Bane til Billund - hvordan Real-Life-Tog 55 17-07-2010 19:32
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: