Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
X-tracks og NewRoads

Udskriv debat

  X-tracks og NewRoads
Skrevet af ADU, 13/4-2009 19:11 (#1)

Jeg har uden problemer fået installeret NewRoads og X-tracks i de nyeste standardversioner for at køre en rute. Det har jeg tidligere prøvet og det virker altid fint i bl.a. en af de bedste danske ruter der nogensinde er bygget - Northern Denmark.
Når det kommer til versionerne for rutebyggere bliver det lidt forvirrende. Men nogen har da fået det til at virke, - ellers havde vi bl.a. ikke Northern Denmark.
Man skal næsten gætte sig til, hvilke filer der skal anvendes, og hvor de skal placeres. Og der er ikke meget hjælp at hente i de vejledninger som er lagt her og der.

Hvis vi først tager NewRoads, hvor der i den engelske vejledning bl.a. står, at s. og sd. filerne skal placeres i GLOBAL/shapes og TSECTION.dat skal placeres i GLOBAL folderen. Hvad der dog ikke er i mappen, er de nævnte filer, men kun TEXTURES! Og hvor skal de så hen? I den rute man bygger – eller hvad? I den danske vejledning står intet nævnt.

I X-tracks mappen er en række foldere, men står ikke noget nævnt om, hvilke der skal anvendes til hvad, eller hvor de skal placeres. Her skal man igen gætte sig frem.
OK – jeg kan da godt bruge en week-end på, at finde ud af det, - som andre måske også har gjort. Men hvorfor skriver man ikke bare, at de filer kan bruges til det og det – og de skal placeres sådan og sådan?
Jeg har set i alle mulige vejledninger, men jeg kan ikke finde et konkret og forståeligt svar.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:



SV: X-tracks og NewRoads
Skrevet af jorgenandersen, 14/4-2009 03:08 (#2)

Det er vist en for Erich....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: X-tracks og NewRoads
Skrevet af lbr40, 14/4-2009 11:52 (#3)

Pakken XTracksR indeholder flere forskellige sæt tekstures til skinner, som kan bruges af rutebyggere. Mappen "A gauge textures" indeholder alm. skinner, og skal installeres i mappen med dit byggeprojekt, således:

1. Indholdet i: ...\A gauge textures\Textures\Snow kopiéres/flyttes over i mappen ...\Routes\"Din Rute"\Textures\Snow.
2. Øvrige Textures kopiéres\flyttes til ...\Routes\"Din Rute"\Textures

De øvrige mapper i pakken indeholder skinner af andre typer, men installationen af disse svarer til det, som jeg skriver ovenfor. Mere simpelt kan det næsten ikke blive.

Man kan nok ikke bruge et installationsprogram til installetion af disse skinner, da mappen med "Din Rute" og selve "rutenavnet" ikke er standardnavne i MSTS-systemet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: X-tracks og NewRoads
Skrevet af ADU, 14/4-2009 17:53 (#4)

Ja - se det er da til at blive klog på. Hvorfor skriver man det så bare ikke i en ReadMe-fil?
Er der andre texture filer som skal ind i den nye ruter der skal bygges eller er det kun de texture-filer som er i pakkerne for rutebyggere, - både i NewRoads og X-tracks?
Skal der også flyttes s og sd filer, - ud over dem som ruten selv laver når den oprettes?

Det må kunne lade sig gøre at lave en exe.fil til rutebyggere. Når standardpakkerne installeres laves der en mappe i routes, som kaldes My Route, og heri er en tom Texture folder.
Hvis der efterfølgende skal installeres NewRoads og X-tracks for rutebyggere kunne der være en valgmulighed under installationen ved afkrydsning af de mapper der ønskes - f.eks A-gauge og DK-veje, hvorefter de vil blive lagt ind i My Route mappen.
Bagefter kan man let og elegant flytte dem over i den rute som skal bygges.
Er der ikke et lyst EDB-hoved som kan lave noget sådant, så rutebyggere ikke skal gætte sig til, hvor filer skal placeres.
Men der er måske nogle rettighedsproblemer?

Og Lorenz - tak for hjælpen!


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:


SV: X-tracks og NewRoads
Skrevet af lbr40, 14/4-2009 18:20 (#5)

Selv tak, Arne.

Jeg er i disse dage ved at lave en specil "pakke" netop til MSTS-rutebyggere. Dette med at kopiere filer frem og tilbage behøver ikke at være så svært. Det jeg arbejder med nu ser ud til at virke ganske fint, men jeg er ikke fædig på dette tidspunkt.
Foreløbig har jeg lavet en "grund" til at bygge på, en rute helt fra begyndelsen.
I denne "Rute" er det meningen at lægge filer i de respektive mapper samt en Ref-fil. Endvidere vil jeg forsøge at lægge danske, svenske og tyske signaler ind også, således at disse virker med sigview.
Det er så meningen, at man kan bruge "ruten" som den er med de ting, den kommer til at indholde, eller man kan kopiere filer og mapper over til eget byggeri. Men det vil tests afgøre. I alle tilfælde bliver det på en nem og letforståelig måde, som ikke kræver de store EDB-kundskaber.
Hvis det lykkes ville det være dejligt om en sådan pakke kan komme til download her på sitet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: X-tracks og NewRoads
Skrevet af ADU, 14/4-2009 18:41 (#6)

OK Lorenz - men kan du på nuværende tidspunkt oplyse om der er andre texture filer som skal ind i den nye ruter der skal bygges eller er det kun de texture-filer som er i pakkerne for rutebyggere, - både i NewRoads og X-tracks?
Skal der også flyttes s og sd filer, - ud over dem som ruten selv laver når den oprettes?
Brugers avatar
ADU

Meget øvet



Antal indlæg: 394
Tilmeldt: 30/5-2004
Status:



SV: X-tracks og NewRoads
Skrevet af lbr40, 14/4-2009 20:39 (#7)

Pakken vil indeholde et sæt XTracks Rutebyggersæt opdateret til v.3.20. XTracks v.3.20 Standard Edition skal være installeret i MSTS på forhånd, da andre ruter kræver det.
Ligeledes skal New Roads v.4.0 være installeret på forhånd. I pakken vil der være textures til DK-veje, men de er ikke afprøvet endnu.
Derudover vil der være en del objekter fra standardruterne, og del TerrTex-filer til ændring af "jorden".
Endelig vil jeg prøve at få dansk-, tyske, og svenske signaler med i pakken også.
Det hele bliver pakket på en måde, så det ikke skulle volde de store problemer at have med at gøre. Det behøver jo ikke at være sværere end nødvendigt. Og så vil der naturligvis følge en god let læselig vejledning / guide med.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
instalation af maple leaf tracks router Ruter 1 01-11-2010 23:21
X-tracks for rutebyggere Ruter 2 05-08-2009 20:12
X-tracks og Newroads opdateringer Andet 7 25-11-2007 21:36
Hvis man installere newroads og xtrack bagefter en rute? Ruter 2 24-03-2007 02:56
Skiftespor, X-tracks m.m. Ruter 2 07-11-2005 21:37
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: