Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Objekter vises ikke.

Udskriv debat

  Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 29/3-2009 00:37 (#1)

Hej alle,

Efter at have tilføjet objekter til mit rutebyggeri i MSTS har jeg nu fået et problem, som jeg ikke har set før.
Jeg har indføjet objekt-data i mapperne: Shabes og Textures og tilføjet Ref-filen de nødvendige data, så objektet kan bruges fra ´boksen "Object Selector".
Her kommer så mit problem: De nye data vises ikke i "Object Selector"-boksen, som de bør gøre. Det betyder, at den gruppe (Broer) slet ikke viswes, selvom data er kopieret ind, som de forfindes fra steder, hvor de er hentet fra, og hvor de dér virker.
Er der et max. antal grupper i Object Selector-koksen til rådighed? Lige nu er der 36 prupper, og der skal sikkert bruges et par mere. Det skal også lige bemærkes, at RuteEditoren og selve ruten viser ingen fejlmeldinger overhovedet.
Hvad kan jeg gøre for at komme videre?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 30/3-2009 17:35 (#2)

Jeg har nu geninstalleret MSTS med alle opdateringer incl. den rute jeg bygger på. Ovennævnte fejl er dog ikke forsvundet.
Back-up'en af "ruten" virker fint nok. Jeg har tilføjet "DK Bridges" med shapes og textures og indføjet "Ref-data" til "rutens" Ref-fil. Og det er så her, det går galt. Route Editor giver nu følgende fejl:
"Error reading Editor Object Selection file Rügen.ref - line 3409"
SÃ¥ snart jeg fjerner indtastningen fra Ref-filen, virker "ruten" igen i Route Editor, selvom shapes- og textur-filerne bibeholdes i "ruten"s mappe.
Det underlige i det her er også, at liniefejlen er nævnt som "line 3409", men i Ref-filen er der "kun" 1700 linier.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af KimEast, 1/4-2009 14:49 (#3)

Mit umiddelbare gæt er, at ref-filen TROR der er over 3409 linier. Hvorfor den så tror det, kan have mange årsager. Så vidt jeg husker, skal man definere i starten hvor mange objekter der er ialt. Du har manuelt været inde i ref-filen, og så skal man huske en masse ting, især de tal i paranteserne, at de er korrekte. men hvorfor lave en ref-file manuelt, når man har et program til det samme, der gør det rigtigt?? Route-riter gør det for dig, og rigtigt..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 2/4-2009 17:14 (#4)

Jeg kan nu ikke rigtig se forskellen i at "Copy/Paste" Ref-data ind i den aktuelle Ref-fil fra det ene aller andet sted fra, når også Shapes og Texture-filer følger med til deres resp. mapper.

Lige nu har jeg ikke mulighedf for at installere Route Ritter v. 6.xxx, da jeg fpr en fejlmelding med nr. 429 om et "activeX-element", jeg ikke kan få adgang til af en eller anden uderlig grund - måske en Windows-fejl.

Helt ærligt: Jeg er ved at være ret træt af den MSTS lige nu, men jeg tror ikke nogle af de anre tog-simulatorer er nemmere at bruge i det lange løb. Shockops:
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af KimEast, 6/4-2009 16:35 (#5)

Huh! man skal ALDRIG overskrive en ref.-file med en anden. Man skal slette den første inden man lægger den anden ind. - Og hvis jeg forstår dig rigtigt, har du sat en del ting ind i en eksisterende ref-file, dvs udvidet den. Ok da, men så skal man vide hvor man så skal ændre tal og sager i de nye udvidede ref-file. - OG ang Route-Riter. Jamen ActiveX har vi da alle. Jeg bruger Vers. 6.480. - Der står feks. : Before you install Route_Riter, you must have both a Java runtime and the Microsoft .Net Framework v1.1 programs installed on your PC... -- Så de to ting får du da bare fat i. :NET er fra MS-Update siden..
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 6/4-2009 17:07 (#6)

Hej Kim,

Nej, jeg overskriver aldrig en Ref-fil. Det eneste jeg gør og har gjort at at tilføje nye Ref-data til den eksisterende Ref-fil nederst, nøjagtig som disse data fremgår ud fra det objekt, der downloades samtidig med at shapes og texture kopieres over i de resp. mapper. Det plejer at virke.
I Ref-filen kan jeg ikke se nogle tal, bortset fra dem, der evt. nævnes i objekters besdkrivelse eller shape-navnet (f.ex. tree1.s).
Hvad angår Route Ritter, så bruger jeg lige nu v.4.00 uden problemer. Det kan godt tænkes, at jeg har haft en installationsejl på Net Fremwork og RR 6, men jeg kan da prøve igen, dog fungerer RR 4 uden problemer.
Java Runtime bruger jeg i forvejen til andre formål.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af totte, 6/4-2009 21:39 (#7)

Det är nog parantesmiss nånstans i själva ref-filen. Kolla noga hela reflistan och finn saknade parantes(er) och ersätt, så får du se objekter.
Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 7/4-2009 00:48 (#8)

Jeg var måske lidt for hurtig med at smide rutebyggeriet ud af papirkurven. Jeg er så småt begyndt forfra. Jeg krydser fingre og håber på bedre held denne gang.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af KimEast, 8/4-2009 15:22 (#9)

Hej igen Lorenz. Njaaa, det er vel tilladt at vrøvle. Jeg forvekslede to ting. der er ikke nogle tal man skal definere i nogen parantes. Smile .. Men som Totte skriver, man skal være HELT præcis med benævnelsen i paranteserne og indenfor "" ... Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 8/4-2009 16:12 (#10)

Det er klart, at de data der skrives i Ref-filer skal være helt nøjagtige. Det kan da godt tænkes, at der et eller andet sted har været en fejl. Om jeg har lavet den, eller den er kommet "udefra" ved jeg så ikke.
Det kunne da være dejligt, om der ligger en vejledning eller guide, der beskriver, hvordan disse data skrives. Her ser jeg så bort fra det, som Route Ritter kan gøre ved Ref-filerne.
Af skade bliver man forhåbentlig klogere.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af jorgenandersen, 9/4-2009 02:37 (#11)

Det Totte skriver er da vist at venstre- og höjreparanteser skal være balancerede? Sådan læser jeg det i hvert fald....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af totte, 9/4-2009 20:32 (#12)

Så här skall det vara med paranteser:


SIMISA@@@@@@@@@@JINX0r1t______

Dyntrack (
FileName ( DYNTRACK )
Class ( "Track Sections" )
Align ( None )
Description ( "Dynamic track piece" )
)
Platform (
Class ( "Mainline Stations" )
Description ( Platform )
StoreMatrix ( )
)


T.ex. parantesen mellan Description ( "Dynamic track piece" ) och Platform saknas, så stannar objekten där och ser inte objekten platform och längre ner till sista objekt.

Det kan också bli fler paranteser i mellan, kan ge problem.
Brugers avatar
totte

Meget øvet



Antal indlæg: 202
Tilmeldt: 31/7-2004
Alder: 78
Status:

MVH Totte
Bygger MSTS-rutt Trollhattan_2 http://www.e-buzz.se/forum/showthread...p;page=171
Bygger RW-rutt Trollhattan http://www.e-buzz.se/forum/showthread...amp;page=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 10/4-2009 11:09 (#13)

Her er et lille udsnit af min ref-fil. Som det ses er der stor forskel i opsætningen af sættene, og at der mangler ( ) i nogle af linierne Class... , men alligevel fungerer det udmærket.

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0r1t______
Dyntrack (
Class ( "<Dynamic track>" )
Filename ( "DYNTRACK" )
Align ( None )
Description ( "Dynamic track piece" )
)
Hazard (
Class ( <Hazards> )
Filename ( deer.haz )
Align ( None )
Description ( Deer_on_track )
)
Static (
Shadow ( RECT )
Class ( TrackObjects )
Filename ( JP2bluebrg_r.s )
Align ( None )
Description ( JP2bluebrg_RoadPiece )
)
LevelCr (
Class ( "<Level Crossings>" )
Filename ( JP1CarCrossing.s )
Description ( "Level Crossing (JP)" )
)
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af jorgenandersen, 11/4-2009 02:47 (#14)

Lorenz, hvis du kigger efter i de enkelte "afsnit", Dyntrack, Hazard osv, vil du se at der er lige mange venstre- og höjreparanteser i dem når du kommer ned til det næste afsnit. Den höjreparantes der står på en linie for sig selv hörer til det foregående afsnit.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 11/4-2009 11:36 (#15)

Jeg er klar over, at hvert "afsnit" er adskilt af en højre-parantes, og hvis den mangler, stopper ref-filen der, hvor parantesen mangler.

Det, der undrer mig, er også de her "", som er i nogle linier, men ikke i andre, selvom "beskrivelsen" er ens: Class og Description.

Jeg håber, du forstår, hvad jeg mener, Jörgen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af jorgenandersen, 11/4-2009 18:02 (#16)

Yep, der er disse "" i Class Dynamic Tracks men ikke i Hazards, hvorfor aner jeg ikke....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af Ghosttrain, 11/4-2009 18:28 (#17)

Hej Lorenz
"Description" er det navn du ser i editoren når du arbejder med den. Hvis Indholdet af "Description" er delt op i to ord uden bindestreg eller underscore imellem, bliver objektet ikke vist før at der laves et sæt " " hvor imellem beskrivelsen står.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 11/4-2009 19:56 (#18)

Tak for svar til Jörgen og Erich.
Hvis / når der opstår en fejl i Ref-filen, ved jeg nu, hvad jeg skal kigge efter.

I princippet kunne jeg godt tænke mig at lave et Shapes- og Texures-filsæt med dertil hørende ref-data, som skal bruges til "Ny Rute". Jeg synes, der bruges meget tid på at indsætte dissse filer og data efterhånden som de skal bruges. Når man har et fil- og data-sæt, som indsættes i "Ny Rute" på én gang, er man sikker på at det virker. Det må i hvert fald kunne lade sig gøre fra alle standardruterne.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af lbr40, 12/4-2009 10:12 (#19)

Når vi nu snakker om fejl i Ref-filer, så kan jeg huske, at jeg også har set en fejl i retning asf dette: "Kan ikke læse Ref-filen linie 0". Den rigtige (skrevne) fejlmelding husker jeg ikke. Er der nogle er jer, der ved, hvad "linie 0" (nul) indeholder? Hovedsagelig har fejlen vist sig ved anvendelse af back-up af et rutebyggeri, altså hvor back-up'en kopiéres tilbage i Route-mappen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Objekter vises ikke.
Skrevet af knudbe, 13/4-2009 21:14 (#20)

Er det ikke en fejl man får når man med et eller andet værktøj tjekker Erichs ruter, da Erich ikke pakker ref-filen med i pakken?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Der er strøm i lokomotiverne, men de kører ikke Materiel 1 18-11-2017 20:28
Togmodeller virker ikke på mac Generelt 6 16-04-2016 17:16
Hvis du endnu ikke har Train Simulator 2013 endnu... Andet 1 01-01-2013 12:27
Kan ikke installere Generelt 1 01-01-2012 20:09
DSB køber ikke ICE-TD Real-Life-Tog 25 21-11-2011 14:46
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: