Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Railsimulator 2: Railworks

Udskriv debat

  Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 3/4-2009 22:54 (#21)

Når jeg søger på mest brugte 3d program, både på dansk eller engelsk, så kommer Gmax ikke frem overhovedet.

Men med det sagt, så står der jo heller ingen steder, at Gmax ikke bliver understøttet i næste version. Men jeg regner nu ikke med, at det sker.

Det vil være op til brugerne, som om RW skal have samme chance som MSTS fik. I England er der stor aktivitet på trods af manglen af Gmax.

Alle spil er afhængig af opbakning fra brugerne. Om det så kun er et online ludo spil.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af PB, 4/4-2009 00:38 (#22)

Det er jo unægteligt et essentielt problem - RS har jo selv nævnt det;
Ønskerne og forestillingerne om den bedste simulator kan være delte, men jeg vil tillade mig at komme med nogle bud, jeg tror går an.

Vi (togsimmere) vil gerne have en togsimulator (og nogle vil bare have MSTS). Det kan holdet bag RS give nu hvor Microsoft har stoppet MSTS2.
Vi vil også gerne have realistisk simulation. Det må også være op til programmørerne.
Vi vil også gerne have flot grafik. Dette kan lade sig gøre med vor tids computere. Problemet her bliver bare næste punkt.
Vi vil gerne selv kunne lave materiel, objekter osv. for at vi kan bygge og puste liv i de jernbaner, vi kender lokalt og nationalt, og som holdet bag RS ikke laver for os.
Problemet er da, at folk skal sætte sig ind i de lidt tungere eller dyrere programmer for at kunne lave flotte og virksomme modeller til simulatoren. Men dette arbejder RS jo vist på nu.

Som sagt er der delte meninger om alt, så jeg har jo nok ikke ret i alt det jeg siger Smile
Men ligegyldigt hvad, så er disse diskussioner og drøftelser jo kun med til at vi finder en god løsning (jaa, hvis de bliver ført sådan at RS-folkene hører dem, men I ved måske hvad jeg mener).
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af AndreasM, 5/4-2009 23:10 (#23)

bl skrev:
Bab skrev: Der bliver udviklet 3D objekter i andre programmer end Gmax. Det er standarden inden for MSTS, men skal spil udviklere nødvendigvis understøtte alle gratis/billige 3D udviklingsprogrammer?
Bab

Når nu gmax er det mest benyttede program blandt 3D byggere fordi det er uovertruffent i sin virkemåde (manipulering af objekter, behandling af teksturer etc.), hvorfor i alverden skulle man så til at sætte sig ind i et program, der er ringere? Og ikke-kompatibelt med alt det gode, der er lavet i gmax?

Gmax er et halvhjertet, (idag) usupporteret, og forældet forsøg på at lave en platform for spiludvikling, at du på nogen måde kan kalde det for uovertruffent er mig en gåde? F.eks. Blender som også bliver nævnt i tråden her, er Gmax overlegent på alle punkter, på nær bagudkombatiliten med dine gamle gmax modeller...
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af AlvinM.J., 6/4-2009 12:00 (#24)

og den kan nok finnes på nettet
Brugers avatar
AlvinM.J.

Medlem



Antal indlæg: 70
Tilmeldt: 14/11-2006
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 6/4-2009 13:19 (#25)

Eksperterne har talt, undskyld, jeg tog fejl.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 24/4-2009 17:55 (#26)

Så er der lidt nyt igen. Prisen er måske lige i overkanten, men man får en del for pengene. Der er stadig ingen info om rabatten til dem som allerede har en rail simulator:

Apr 24
RailWorks will provide the best looking and most realistic train and rail simulation platform for rail enthusiasts and modellers. Players will be able to take control of historic and contemporary trains across a range routes and scenarios, design their own tracks and download new content.

Key features of the game include:

A variety of exciting routes including: 3 fictional routes covering the UK, Europe and USA. Plus Oxford Paddington, Bath Templecombe, Cajon Pass, York Newcastle and Hagen Siegen
13 locomotives including all new US class F7, UK Class 37 and German class V200
Over 50 scenarios
Incredibly high levels of realism, both visually and technically
Powerful new tools for defining and modifying train performance and controls
An array of new 3D assets for building your own routes
The ability to share content and creations
The ability to add new locomotives, scenarios and routes
Platform based software that will be continuously updated as time goes on
Backward compatibility with the original Rail Simulator
Technically more advanced than anything before
Listen out for further RailWorks announcements throughout the coming weeks.

Product Info
Release date: June 12th 2009
Format: PC
RRP UK: £39.99
Pegi rating (tbc) 3+

Technical requirements OS: XP/Vista, Processor: 1.7GHz or greater, Disk space: 6 GBytes, DVD-ROM: 8 Speed, Video card: 64 MByte with pixel shader 2, Sound card: DirectX 9.0c compatible, DirectX 9.0c (included), Input: Keyboard & Mouse

About RailSimulator.com
Established in February 2009, the objective for RailSimulator.com Limited is to provide the best simulation software for railway fans. Using the Rail Simulator software as a basis, the company will provide everything a virtual railway modeller might need. The company is based in Chatham, with a development studio in Guildford.


Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 24/4-2009 18:15 (#27)

Er der så noget nyt om lys, paths, biler, der krydser sporene, etc?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af carlove, 24/4-2009 20:15 (#28)

Ikke en sk..., jeg syntes de lover for lidt.
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger



Antal indlæg: 594
Tilmeldt: 22/4-2004
Bopæl: København SV.
Alder: 91
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 24/4-2009 20:35 (#29)

Det kommer jo helt an på, hvordan man læser nyheden. Men der er ikke noget direkte. Dog skal nævnes:

Incredibly high levels of realism, both visually and technically
Powerful new tools for defining and modifying train performance and controls
An array of new 3D assets for building your own routes

Et højt niveau af realisme, både visuelt og teknisk. Dækker det bedre lys?
Værktøjer til tog kontrol. Dækker det paths?
Nye 3D objekter. Dækker det overskæringer, eller er det dækket ind af visuel og teknisk realisme?

Der skal nok komme noget mere konkret senere, er jeg sikker på. Og det er jo op til alle, at læse nyheden som de lyster Wink

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af trnielsen, 24/4-2009 20:41 (#30)

bl skrev: Er der så noget nyt om lys, paths, biler, der krydser sporene, etc?

Bjarne


Jeg har videreformidlet Bjarnes spørgsmål og fået dette svar, her oversat:

Hiya,

Yderligere oplysninger om disse særlige forhold vil blive frigivet omkring tidspunktet for lanceringen.

Hilsen
RS-adam
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 24/4-2009 22:16 (#31)

Alle tiders, Tommy, det skal nok få os til at investere yderligere i deres projekt!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 24/4-2009 22:48 (#32)

Flot konstateret ud fra ingenting.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 24/4-2009 22:59 (#33)

Meget præcist observeret!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 24/4-2009 23:02 (#34)

Men et typisk svar fra dig efterhånden
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af trnielsen, 24/4-2009 23:52 (#35)

Jeg synes ikke selv at det er et negativt svar jeg har fået fra RS-Adam. At lokomotiverne ikke lyser som de skal og overskæringerne er passive objekter ligesom eksempelvis huse er en fejl som de (RSDL) er klar over. Ud fra det svar jeg har fået vil der ske noget på de områder også, som jeg på Bjarnes vegne har spurgt om.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 25/4-2009 11:27 (#36)

Bab skrev: Men et typisk svar fra dig efterhånden


Jeg har temmelig svært ved at bryde ud i jubelråb, hver gang der kommer en floromvunden hensigtserklæring fra den kant. Indtil nu har der været en simualtor, der fra start var behæftet med mange fejl og et par opdateringer, der stadig efterlod væsentlige problemer uløst. At man endnu en gang udbyder en simulator, et system, en livsstil eller hvad det nu måtte ende med at være uden at love andet, end det vil blive alle tiders og koste en del pund, kan ikke rigtigt ophidse mig.

Lad os nu vente med roserne og dæmpe forventningerne lidt ned, til det nye er udkommet og så i øvrigt håbe på, at det bliver godt.

Og bab, det her har intet med kærlighed til MSTS at gøre!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 25/4-2009 12:21 (#37)

Den har da betydlig færre fejl end MSTS har. Den har tilgengæld nogle mangler, som vi forventer den burde have, fordi vi sammenligner den med MSTS. Men det er to forskellige programmer.

Der er ingen roser og der er ingen forventninger udover at der er kopieret nogle presseklip ind i tråden. Personlig synes jeg den er betydelig bedre end MSTS. Største mangel er manglen på dansk materiel. Resten er til at leve med.

Jeg kommer nok aldrig til at forstå den negative holdning til ting. Hellere være positiv, istedet for hele tiden at se bagud og fremhæve fejl, som har været der. Der står som sagt ingen steder at de fejl ikke er rettet i RS2. Tilgengæld står der heller ikke at de er rettet. Men der står tilgengæld sidst i klippet, at der kommer mere inden for de næste uger.

RS2 er et nyt produkt, som er bagudkompatibel.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 25/4-2009 12:56 (#38)

bl skrev:
Lad os nu vente medroserne og dæmpe forventningerne lidt ned, til det nye er udkommet og så i øvrigt håbe på, at det bliver godt.
Bjarne


Og hvad negativt er der så i det her? Jeg lever da også i spændt forventning, ligesom alle andre gør. Men jeg synes det er underligt, at man har prissat et produkt, som man selv roser i høje toner og ikke en gang kan fortælle hvad indeholder. Jeg synes ikke, det lyder helt betryggende! Men lad os nu se.

Og så er det pudsigt at tænke på, at hvis Microsoft i sin tid ikke havde afbrudt samarbejdet med KUJU, så havde KRS i dag heddet MSTS 2!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 25/4-2009 13:45 (#39)

Det var en generel kommentar, og ikke lige til den ene sætning.

Diskutionen ang. Microsoft og Kuju har vi haft. Du læser noget et sted, jeg læser noget andet et andet sted. Nemlig at Microsoft stoppede samarbejdet med Kuju, fordi de ville fortsætte arbejdet i deres egne divisioner. Men det er fortid, og lad det nu ligge.

Jeg er ganske sikker på, at de kan fortælle, hvad den indeholder helt præcist. Det er bare deres valg, hvor meget de vil give på en gang. Det er altid en god stratgi at holde evt. interesserede hen, og så give dem småbidder hele tiden. Når du engang skal afleveret en angivet mængde guld, så er jeg også sikker på, at du ved præcis, hvad du får for pengene. Der er som sagt stadig halvanden måned til den udkommer. Igen henviser jeg til citatet, som siger, at du ved mere i de kommende uger. Du ved trods alt allerede, at der kommer 3 nye (fiktive) ruter, 3 nye lokomotiver og forbedringer på det tekniske. Og så må vi se, om det også holder stik. Indtil videre er der jo ingen af os, som ved om de fejl og mangler er rettet i RS2 (MK3+). Jeg vælger bare at tro på, at de har lyttet og rettet, istedet for at tro, at fejlene/manglerne stadig er der.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Ghosttrain, 25/4-2009 14:41 (#40)

Her er lige et billede fra KRS2


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
New tool for RailWorks - Camera Cab Position Andet 4 23-02-2013 23:57
Fødselsdag hos Team Railworks Danmark Hjemmesider 1 13-10-2012 11:41
Den legendariske MY til Railworks er udgivet Materiel 1 30-08-2012 11:32
Spar 80% på Railworks 3 -Train Simulator 2012 Andet 1 18-03-2012 13:51
90% rabat på Railworks 3 / Train Simulator 2012 Andet 4 29-12-2011 15:39
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: