Forum » RailWorks / Train Simulator 2012 - 2014 » Andet
Railsimulator 2: Railworks

Udskriv debat

  Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 27/3-2009 18:30 (#1)

Ingen MSTS 2, men det ser ud til, at vi får en KRS 2.

Mar 26
I appreciate that some of you have been waiting (patiently) for the promised announcements concerning Rail Simulator. This brief note outlines the key points of our strategy - we’ll be elaborating this in the coming weeks.

Over the past few months, we have been planning the future direction of Rail Simulator and as part of that process, we have analysed your feedback and assessed our position in the competitive marketplace. Based on this analysis, I am pleased to announce that we will be releasing Rail Simulator 2: RailWorks (working title!) in June 2009.

RailWorks will represent a new approach to simulation. Instead of providing a product, we are attempting to provide you with a platform on which you can build and operate virtual railways. We will continue to support and develop this platform over the coming months and years, adding new features to make the simulated environment ever more compelling. We will also be focusing on a number of facilities to allow you to share and even trade elements of your virtual world with other users.

Unlike Rail Simulator, RailWorks will include all the tools that were previously downloaded separately. In addition, for those of you who are online, we also plan to make use of Valve’s ‘Steam’ technology to simplify the process of supporting and upgrading the product. Don’t worry, we’ve worked hard to ensure compatibility with content created with Rail Simulator and will continue to make backward compatibility a key priority.

There will be one world-wide version of RailWorks that will include improved versions of all the routes currently in the European and North American version of Rail Simulator. In addition, we will have new routes and new locomotives along with new scenarios and significant graphical advancements. I don’t want to say too much about the new routes now, other than that one is North American, one European and one UK based. These are in the later stages of development and all are looking very impressive. I’m confident that you are going to enjoy them all.

With the launch of the RailWorks platform, we continue to demonstrate our long-term commitment to the rail simulation community. We have listened to your feedback and created RailWorks to better meet your needs.

So, to summarise: I appreciate that we’ve been quiet (thanks for your patience!), we’ve spent the last couple of months restructuring the business, realigning our product releases to meet the changed competitive environment and establishing new ways of distributing the product. Rail Simulator 2: RailWorks will provide a single platform for all of our customers with an exciting set of new content and features.

Everyone at RSDL remains committed to this hobby and going forward we want to work with as many of you as possible to make an even better product. In the coming weeks we’ll tell you more about:

The new routes
The new locomotives
The new distribution channels
The reorganized company (but don’t worry, Derek and the boys will still need biscuits, so keep the supplies coming!)
The improvements we’ve made
The New features for sharing content
Tim Gatland


Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af knudbe, 28/3-2009 15:25 (#2)

Det lyder jo spændende. Gad vide om det holder...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 28/3-2009 16:21 (#3)

Og hvad det kommer til at koste....

Er det ikke sådan, at med MSTS er det meste at hente gratis rundt omkring, mens det med KRS er omvendt?

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 28/3-2009 18:16 (#4)

Mon ikke der findes mindst lige så meget købe add-ons til MSTS som der findes til KRS?

Og der kommer mere og mere gratis til KRS hver dag. Man skal bare kikke efter det.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af PB, 28/3-2009 18:29 (#5)

De skriver at der vil blive fokuseret på kompabilitet. Tror I at det inkluderer nemmere tilgang til at lave/konvertere objekter og rullende materiel, således at der kan komme lidt gang i det danske? Eller kan vi frygte det stik modsatte, at simulatoren bevæger sig ud i et nyt område?

Ligemeget hvad, så er jeg da glad for at producenten ikke lukker for simulatoren i modsætning til Microsoft.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af knudbe, 28/3-2009 19:48 (#6)

Pelle,
jeg tvivler på at fokus på kompatibilitet betyder kompabilitet til MSTS 1. Du skal nok mere forestille dig, at RS Railworks vil være bagudkompatibel med RS 1.

Og Bjarne,
som Bab er inde på, så er der masser af gratis add-ons til RS. F.eks. mener jeg ikke at Erich har nævnt noget om at Danmark 2000 skal prissættes Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af PB, 28/3-2009 22:22 (#7)

Jeg forstår det også som kompabilitet med RS 1 og ikke med MSTS -> KRS konvertering. Jeg tænkte bare på, om platformen, som de snakker om, kun bliver udviklet i samme KRS stil som før, eller om der bliver åbnet op for flere muligheder hvad angår modeller.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af trnielsen, 28/3-2009 22:25 (#8)

Jeg har ved hjælp af Google oversat meldingen fra RSDL:

"Jeg forstår, at nogle af jer har ventet (tålmodigt) for den lovede Meddelelser om Rail Simulator. Denne korte notat beskriver de vigtigste punkter i vores strategi - vil vi med at udarbejde dette i de kommende uger.

Over de sidste par måneder har vi været planlægge den fremtidige retning for Rail Simulator og som en del af denne proces, vi har analyseret din feedback og vurderet vores position i det konkurrenceprægede marked. På grundlag af denne analyse, det glæder mig at meddele, at vi vil være at slippe Rail Simulator 2: RailWorks (arbejder titel!) I juni 2009.

RailWorks vil repræsentere en ny tilgang til simulering. Stedet for at levere et produkt, vi forsøger at give dig en platform, hvor du kan opbygge og drive virtuelle jernbaner. Vi vil fortsætte med at støtte og udvikle denne platform i løbet af de kommende måneder og år, at tilføje nye funktioner, der gør det simuleret miljø stadig mere overbevisende. Vi vil også være fokus på en række faciliteter til at give dig til at dele og endog handel elementer i din virtuelle verden med andre brugere.

I modsætning Rail Simulator, RailWorks vil omfatte alle de værktøjer, der tidligere var downloades separat. I tillæg til de af jer, der er online, har vi også planer om at gøre brug af Valve's' Steam 'teknologi til at forenkle processen med at støtte og opgradering af produktet. Bare rolig, vi har arbejdet hårdt for at sikre kompatibilitet med indhold skabt med Rail Simulator og fortsat vil yde bagudkompatible en hovedprioritet.

Der vil være en verdensomspændende udgave af RailWorks, der vil omfatte forbedrede versioner af alle de ruter i øjeblikket i de europæiske og nordamerikanske udgave af Rail Simulator. Desuden får vi nye ruter og nye lokomotiver sammen med nye scenarier og betydelig grafiske uddybelser. Jeg ønsker ikke at sige for meget om de nye ruter nu, bortset fra at man er i Nordamerika, en europæisk og en UK-baseret. Disse er i de senere faser i udviklingen, og alle ser meget imponerende. Jeg er overbevist om, at du vil nyde dem alle.

Med lanceringen af det RailWorks platform, vi fortsætter med at vise vores langsigtede engagement jernbanesystemets simulation samfund. Vi har lyttet til din feedback og skabt RailWorks for bedre at opfylde dine behov.

Så for at opsummere: Jeg forstår, at vi har været rolige (tak for din tålmodighed!), Vi har brugt de sidste par måneder omstrukturering af erhvervslivet, realigning vores produkt releases at imødekomme de ændrede konkurrenceforhold og om nye måder at distribuere produktet. Rail Simulator 2: RailWorks vil skabe en fælles platform for alle vores kunder med et spændende sæt af nyt indhold og funktioner.

Enhver ved RSDL fortsat fast besluttet på at denne hobby og går fremad, vi ønsker at arbejde med så mange af jer som muligt at gøre et endnu bedre produkt. I de kommende uger vil vi fortælle dig mere om:

* De nye ruter
* De nye lokomotiver
* Den nye distributionskanaler
* Den reorganiserede selskab (men bare rolig, Derek og drengene vil stadig skulle kiks, så hold leverancerne kommer!)
* De forbedringer, vi har foretaget
* De nye funktioner til deling af indhold

Tim Gatland"
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af knudbe, 28/3-2009 23:42 (#9)

Hvis jeg opfatter det korrekt, som jeg læser mellem linierne, så vil de i langt højere grad basere "systemet" på frivillige udviklere? Eller er det bare ønsketænkning?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af trnielsen, 29/3-2009 00:14 (#10)

Jeg opfatter det på den måde at RSDL vil gøre brug af de feedbacks som brugerne, der har købt produktet, kommer med.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 29/3-2009 09:48 (#11)

De vil både gøre brug af frivillige og af købe ting. De er jo stadig en forretning. Og de har lyttet meget til, hvad brugerne ønsker.

Det var jo meningen at der skulle komme en MK3. Men den tror jeg ikke, at vi ser, taget i betragtning, at de regner med at RS2 udkommer til Juni. De er også igang med at skrive nye Docs, hvilke bla. skulle give mulighed for bedre lys i signalerne: http://3.bp.blogspot.com/_Vy1YaxsBc5s...lights.jpg

Og Erich behøver ikke bekymre sig. Ruter lavet i RS1, virker fint i RS2 Smile

Jeg har skrevet det før. Hvis man vil følge lidt med, så er det forumet på Uktrainsim, man skal læse. Der er både RSAdam og RSDerek. Selvom de har været tavse på det seneste. Dog mere aktiv end på deres eget forum.

(K)RS går en god fremtid i møde, tror jeg.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af knudbe, 29/3-2009 12:30 (#12)

Bab skrev: Jeg har skrevet det før. Hvis man vil følge lidt med, så er det forumet på Uktrainsim, man skal læse. Der er både RSAdam og RSDerek. Selvom de har været tavse på det seneste. Dog mere aktiv end på deres eget forum.

Jeg har været meget optaget på det sidste. Har dårlig haft tid til at besøge tog-sim Sad

Bab skrev: (K)RS går en god fremtid i møde, tror jeg.


Lad os håbe at du har ret Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 3/4-2009 18:42 (#13)

Så er der lidt mere nyt, og jeg har highlighted nogen af de ting, som jeg synes er spændende, og som har været stillet som spørgsmål.

Bab

Apr 03
Following from the announcement of Rail Simulator 2: RailWorks last week, Tim Gatland answers some of the questions you have raised in the following interview and includes some of the first screenshots!


What are the key reasons for releasing Rail Simulator 2:RailWorks?
The key reasons for releasing RailWorks now include:

Providing a single common platform for users across the globe
To better control the distribution of the product
To provide a more powerful system for upgrades, maintenance and additional features in the future.
Which routes and trains will be offered in RailWorks?
The existing five routes: Bath–Templecombe, Oxford –Paddington, York-Newcastle, Hagen-Siegen and Barstow-San Bernardino. The Hagen-Siegen route has been significantly revised and you’ll find noticeable improvements in the other routes.

New routes are based in Europe, UK and North America. We’ve taken a different approach with these routes and really focused on creating environments that provide fun operations to demonstrate what is possible within Rail Simulator. We think you’re really going to like them.

Rolling stock will include:

ES44AC
SD40-2
Black 5 4-6-0
SDJR 7F 2-8-0
IC125 High Speed Train
Class 166 DMU
Class 47
Class 55 Deltic
DB BR101
DB BR294
NEW Class 37
NEW European locomotive
NEW North American locomotive
There will also be a host of new scenarios for all included routes.

Will add-ons for Rail Simulator be compatible with Rail Simulator 2: RailWorks?
Given how many assets RSDL have built for Rail Simulator, we’d be crazy not to have compatibility at the top of our agenda. So, while it is always hard to guarantee that there will be no compatibility issues, we have worked very hard to reduce any potential problems.


I can’t find Rail Simulator in the shops, will I be able to get RailWorks?
We understand these frustrations and this has been one of our major motivators in changing the distribution strategy for RailWorks. We have already announced our intention to distribute digitally via Steam and we will soon be announcing our physical media distribution partners.

Will EA still be the publisher?
We are in the final stages of selecting publishing partners. It is possible that they may distribute in some specific territories, but unlikely that they will distribute worldwide in the way that they did for the existing version of Rail Simulator.

I can’t afford 3D Studio Max. Will this be fixed in RailWorks?
We recognize that the tools we use at RSDL, such as 3D Studio Max, are very expensive and complex for non-professional users.

We are working closely with other parties to improve support for integration with other tool sets which are more accessible and also less expensive; more in depth information on this will be available soon. We have also commissioned additional work to improve the interaction with 3DSM and this will deliver better visual effects in RailWorks


However, the increased graphical realism available in Rail Simulator does mean that greater expertise is required to create content, so we continue to look for ways of making this process easier through tutorials and documentation.

Will I have to spend £30.00 buying a new copy of RailWorks?
Although we are still finalizing the pricing structure for RailWorks, we will offer existing users of Rail Simulator the opportunity to upgrade for a very modest price.


Will RSDL continue to provide patches and upgrades to Rail Simulator after RailWorks has been released?
We are confident that the committed users of Rail Simulator will migrate to RailWorks and therefore avoid the need for further patches to the old product. We do not want to divide our effort between supporting RailWorks and Rail Simulator.

I don’t want to use Steam. Is this mandatory with RailWorks?
Steam is becoming widely used and accepted by a huge number of PC users. However, if you do not want to use Steam, it will be possible to use the product without this facility. It will be harder for us to make corrections available and so you will probably lag in receiving fixes and upgrades, but we will provide an alternate way of doing this if demand necessitates.

What are RSDL doing after RailWorks?
We see the release of RailWorks as providing a springboard for further development of the Rail Simulator product range. Obviously we want more and better content for regions not yet covered, also we want to take advantage of some of the technical features now available in PCs and networks to provide new gameplay and collaboration features. We have a whole host of new ideas for the product – RailWorks gives us the environment to achieve these goals in an incremental way.
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 3/4-2009 19:07 (#14)

Det ser da alt sammen vældig godt ud, men hvad er den egentlige årsag til, at man skal investerer yderligere i KRS? Der står intet konkret om udbedring af tidligere fejl, ejheller om kompabilitet med 3D gratisprogrammer som f.eks. gmax.

Jeg synes, at der stadig mangler en begrundelse for behovet for at lave endnu en købeting.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af trnielsen, 3/4-2009 19:39 (#15)

Hvordan man kan få indflydelse på udviklingen af RS, er ved at oprette sig som bruger på Rail Simulators hjemmeside: http://www.railsimulator.com

For at vende blikket mod Gmax er det spørgsmålet om udviklerne af programmet stadig laver opdateringer til det og for den sags skyld gamepacks, som vi kender det til MSTS, Trainz, Flight Simulator mm.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004
Bopæl: Nyborg
Alder: 61
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 3/4-2009 20:00 (#16)

For en ordens skyld er det ikke producenterne af gmax, men spilproducenterne, der lader udvikle add-ons til deres produkter. Producenterne af gamax har stillet en skrabet (!) udgave af deres købeprogram til rådighed til fri afbenyttelse. Det er vist svært at forlange mere....

Og så synes jeg da, at ideen med at lade brugerne lave det meste af arbejdet er helt i top!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af Bab, 3/4-2009 20:13 (#17)

bl skrev:

Og så synes jeg da, at ideen med at lade brugerne lave det meste af arbejdet er helt i top!

Bjarne


Helt ligesom Microsoft, som uden brugernes hjælp, ikke ville have en togsimulator idag.

Der bliver udviklet 3D objekter i andre programmer end Gmax. Det er standarden inden for MSTS, men skal spil udviklere nødvendigvis understøtte alle gratis/billige 3D udviklingsprogrammer?

Jeg kender intet til 3D, men har da læst, at der laves en masse til KRS i Blender. Så der findes udemærkede alternativer, som ikke nødvendigvis skal koste en formue. At man så skal lære lidt nyt, tager man vel aldrig skade af. Man bliver aldrig for gammel til at lære, siger man jo.

Om fejlene bliver rettet i RS2 ved jeg ikke. Er der i det hele taget fejl, som man ikke kan omgå ? Fejlen med installationen af de 2 patch er dum, men stadig ikke nok til, at jeg vælger et program fra.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af knudbe, 3/4-2009 21:03 (#18)

Jeg synes nu at spørgsmålet om 3D-software blev besvaret i dette som Bab endda highlightede:
I can’t afford 3D Studio Max. Will this be fixed in RailWorks?
We recognize that the tools we use at RSDL, such as 3D Studio Max, are very expensive and complex for non-professional users.

We are working closely with other parties to improve support for integration with other tool sets which are more accessible and also less expensive; more in depth information on this will be available soon. We have also commissioned additional work to improve the interaction with 3DSM and this will deliver better visual effects in RailWorks
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 3/4-2009 21:12 (#19)

Vi glæder os til at se, hvad der sker videre!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:



SV: Railsimulator 2: Railworks
Skrevet af bl, 3/4-2009 21:46 (#20)

Bab skrev: Der bliver udviklet 3D objekter i andre programmer end Gmax. Det er standarden inden for MSTS, men skal spil udviklere nødvendigvis understøtte alle gratis/billige 3D udviklingsprogrammer?
Bab


Når nu gmax er det mest benyttede program blandt 3D byggere fordi det er uovertruffent i sin virkemåde (manipulering af objekter, behandling af teksturer etc.), hvorfor i alverden skulle man så til at sætte sig ind i et program, der er ringere? Og ikke-kompatibelt med alt det gode, der er lavet i gmax?

For mig virker det som, at man ikke vil betale for, hvad det koster at lave en add-on til gmax, men alene holder sig til andre kommercielle programmer, hvor alle får økonimisk gevinst snarere end at man får uidbredt så meget hjemmelavet materiale, som muligt.

Og stadigvæk, MS lavede et spil, der på trods af sine mangler stadig lever i bedste velgående, fordi MS i tide gjorde det muligt via Discreet og andre at lave alt muligt til brug i spillet. Og det er vist ingen hemmelighed, at det også er sket!

Hvis KRS ikke i fremtiden stiller de samme værktøjer til rådighed for brugerne (omkostningsfrit), tror jeg ikke på, at mængden af gratis-ting vil blive den samme som til MSTS. Og så har KRS efter min opfattelse en rimelig kort levetid, version 1 eller 2 eller 3.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert



Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004
Alder: 79
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
New tool for RailWorks - Camera Cab Position Andet 4 23-02-2013 23:57
Fødselsdag hos Team Railworks Danmark Hjemmesider 1 13-10-2012 11:41
Den legendariske MY til Railworks er udgivet Materiel 1 30-08-2012 11:32
Spar 80% på Railworks 3 -Train Simulator 2012 Andet 1 18-03-2012 13:51
90% rabat på Railworks 3 / Train Simulator 2012 Andet 4 29-12-2011 15:39
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: