Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
VDK

Udskriv debat

  VDK
Skrevet af ps, 16/2-2009 16:52 (#1)

Hej hvad skal jeg gøre jeg kan ikke køre på vdk ruten jeg har instalert denne varsion

vdk_v_701 og

vdk_v_701_patch

på fårhånd tak for hjælpen

mvh ps


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
ps

Meget øvet



Antal indlæg: 259
Tilmeldt: 7/7-2005
Bopæl: Humble på langeland
Alder: 36
Status:



SV: VDK
Skrevet af knudbe, 17/2-2009 00:11 (#2)

Og du har husket at højreklikke og vælge "Kør som administrator" da du installerede dem???
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: VDK
Skrevet af ps, 17/2-2009 08:39 (#3)

ja men der er flere fejl i VDK.ref

er der en der har ruten instalert uden disse fejl og har lyst til at sende mig en kopi af jeres VDK.ref file på fårhånd tak for hjælpen

mvh ps.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
ps

Meget øvet



Antal indlæg: 259
Tilmeldt: 7/7-2005
Bopæl: Humble på langeland
Alder: 36
Status:


SV: VDK
Skrevet af knudbe, 17/2-2009 22:38 (#4)

Jeg tror bare at du skal installere den igen. Det er åbenbart ikke gået godt første gang. Husk også at køre som administrator ved udpakningen og ikke kun på bat-filen.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: VDK
Skrevet af ps, 18/2-2009 09:12 (#5)

det bliver jeg jo ved med at instaler mvh ps
Brugers avatar
ps

Meget øvet



Antal indlæg: 259
Tilmeldt: 7/7-2005
Bopæl: Humble på langeland
Alder: 36
Status:


SV: VDK
Skrevet af 95mira, 18/2-2009 15:26 (#6)

Det er fordi du åbner den i Rute-editor - Der er ingen ref-fil med og du kan derfor ikke bygge på ruten, men kun køre på den.
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 34
Status:

MVH
Mikkel

SV: VDK
Skrevet af Ghosttrain, 18/2-2009 16:09 (#7)

Og på denne måde slipper os rutebyggere for at andre piller i vores ting, laver noget møg, og derefter vil have rutebyggers support for at få tingene til at virke Grin Cool :lol: Cool Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: VDK
Skrevet af Tjalfe, 19/2-2009 02:35 (#8)

Frankenstein skrev: laver noget møg, ...

Det klare I fint selv. Smile
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: VDK
Skrevet af SJakobsen, 19/2-2009 02:41 (#9)

Tjalfe skrev:
Frankenstein skrev: laver noget møg, ...

Det klare I fint selv. Smile


Enig med Tjalf, jeg har prøvet at køre på en af Erich's ruter, mellem det der skulle være Ar og Fa, men det ligner jo slet ikke, kunne ligesågodt være ruten mellem Mozyr og Homyel!
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: VDK
Skrevet af jorgenandersen, 19/2-2009 03:22 (#10)

Jeg må nu altså fare i det elektroniske blækhus og meddele at jeg er totalt 115% uenig med d'herrer Tjalfe & Jacobsen. Det ligner så godt som det KAN med de begrænsninger der er i MSTS. Rutebyggeri er en kunst der tager enormt megen tid, og det ligger langt udenfor mine evner selv om jeg har været i computerfaget siden 70'erne. Og så er der det med detaljerne, en rutebygger kan jo ikke vide det samme som dem der passerer et område ofte. De der har fulgt trådene her ved også at Erich og jeg kan være flöjtende uenige om ting og sager, men vi er da lige gode venner alligevel, og jeg dröner rundt på hans ruter uanset uenighederne. Jeg siger bare tak og lov for dem der GIDER bygge ruter og derefter lægger dem til download så vi andre kan nyde oplevelsen.

Skål - Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: VDK
Skrevet af KimEast, 19/2-2009 15:10 (#11)

Til per-sune: Det der med fejl i .ref-filen skal du ikke være bekymret for. Første gang du bruger ruten, skal den jo lave terræn-buffers, og derefter læser den .ref-filen, og så kommer den der fejl. Du trykker bare ok, og så kan du køre på ruten. Ruten VDK er forresten ikke lavet af Erich, hvis nogen tror det. Om den så ligner mere, eller mindre, det Erich laver, tror det er det samme Wink Een rute har man forsøgt lave så det ligner MEGET.. NDK (Århus og nordpå). De herrer der lavede den, brugte oceaner af tid, faktisk så meget tid, at de nær havde opgivet projektet. -- Udover det lægger jeg sgu ikke SÅ meget mærke til, om der mangler en gård her, et hus der, og nogle buske der, når jeg kører en rute. Der er andre ting der er vigtigere... Og, forresten, er jeg ved at pudse nogle ældgamle aktiviteter af... hæh Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: VDK
Skrevet af Tjalfe, 19/2-2009 16:25 (#12)

KimEast skrev: Udover det lægger jeg sgu ikke SÅ meget mærke til, om der mangler en gård her, et hus der, og nogle buske der, når jeg kører en rute. Der er andre ting der er vigtigere...

Lægger du heller ikke mærke til stationer hvor afvigende spor ligger til den forkerte side?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: VDK
Skrevet af KimEast, 19/2-2009 17:20 (#13)

Alle får bare at vide, at de da er velkomne til selv at lave det om internt. Hvis du kan lave spor-systemet om der du mener det er galt, kan du da bare gøre det. Men så er det din egen kopi alene. Ejeren af ruterne kan vælge at lade det være som det er, eller lave det om. Feks prøvede jeg at lave Ålborg udkørsel mod syd om selv. Det opgav jeg så igen, da det ikke er bare lige at lave om. Da jeg aldrig har lært mig selv at LAVE ruter, men kun sætte signaler, og systemet i de signaler, så må man jo bruge hvad der er ...
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: VDK
Skrevet af knudbe, 19/2-2009 21:43 (#14)

jorgenandersen skrev: Jeg må nu altså fare i det elektroniske blækhus og meddele at jeg er totalt 115% uenig med d'herrer Tjalfe & Jacobsen.


Hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg fået den opfattelse, at d'herrer Tjalfe og SJacobsen samt andre med familiemæssige relationer har sat sig for, men provokerende indlæg, at nedgøre enhver som gider yde en indsats til glæde for sig selv og andre.
Nu har de indenfor samme døgn kritiseret både Erichs og HEC's arbejder. Og hvis jeg skal være ærlig, så har netop Erich og HEC med deres store produktivitet af dansk til MSTS været med til at gøre MSTS til det som det har været for mig. (der har været langt flere bidragydere, men nu er det lige disse to som bliver kritiseret).

Jeg ved ikke hvad formålet skal være med dette, andet end at det må være en eller anden sygelig hævnakt overfor et eller andet som er mig ubekendt, men som parterne forhåbentligt selv ved hvad er. Men det er noget som har varet i længere tid, som åbenbart skal have frit løb netop nu... og det skal naturligvis ske i fuld offentlighed!

Det kan godt være at de ved alt hvad der er værd at vide om tog, men en sådan viden kan jeg godt undvære, hvis det skal være på de præmisser.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: VDK
Skrevet af Tjalfe, 19/2-2009 22:00 (#15)

Det er ikke jer vi har noget imod, men at mange herinde ingen kritisk sans har og giver udtryk for at alt er flot og dejligt - selvom det ligner lort.
Der er ikke meget ide i at give udtryk for, at man har lavet en rute over en bestemt strækning når tingene så ikke passer til virkeligheden. Så er det ikke flot og dejligt, men noget sjusk der er gået for stærkt. Ligesom med HECs 605, der ikke ligner en 605. Den er da sikkert flot malet af HEC, men den ligner overhovedet ikke virkeligheden.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: VDK
Skrevet af hec, 19/2-2009 22:05 (#16)

Tjalfe skrev: Det er ikke jer vi har noget imod, men at mange herinde ingen kritisk sans har og giver udtryk for at alt er flot og dejligt - selvom det ligner lort.
Der er ikke meget ide i at give udtryk for, at man har lavet en rute over en bestemt strækning når tingene så ikke passer til virkeligheden. Så er det ikke flot og dejligt, men noget sjusk der er gået for stærkt. Ligesom med HECs 605, der ikke ligner en 605. Den er da sikkert flot malet af HEC, men den ligner overhovedet ikke virkeligheden.


så kan du jo lave en model der ligner når du nu er så dygtig jeg har ikke lavet den model kun malet på skinnet
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: VDK
Skrevet af Tjalfe, 19/2-2009 22:10 (#17)

Jeg kan også lade være, for så bliver den for alvor grim. Men har du det godt med dig selv når du har malet skinnet til noget der i forvejen ikke ligner en 605?
Jeg tror godt du kan finde ud af at male, men det "sjove" ved at køre i MSTS forsvinder lidt når tingene ikke ligner det der står de er.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: VDK
Skrevet af knudbe, 19/2-2009 22:12 (#18)

Der er ingen som har fremsat nogen påstand om at noget af det er 100 % korrekt, og betyder det så også så meget? Nogen kan lide at tælle nitter mens andre mere går efter helhedsindtrykket og de store linier. Jeg ved f.eks. godt at Tårnby station er forkert, og jeg har da også i sin tid påtalt det, men det tager nu ikke fornøjelsen fra mig når jeg kører København-Gedser...

Husk også at alternativet er at der slet ikke var noget dansk materiel fra HEC eller en DK2000. Hvis jeg skal sætte de to ting op mod hinanden, så ved jeg godt hvad jeg vælger. Og måske så skulle nittetællerkritikken hellere komme fra nogen som selv har prøvet at lave noget tilsvarende...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: VDK
Skrevet af coca2, 19/2-2009 23:39 (#19)

Underlig stemning der er kommet her på disse fora.

MSTS er et simulationsspil, det vil aldrig blive "real life...."

Simulation er en imitation af noget virkeligt, tingenes tilstand eller en proces. At simulere er at lade som om, forstille sig, foregive, skrømte.

Begrebet bruges også om bl.a. beregnede modeller der efterligner en større eller mindre del af virkeligheden, f.eks. ad matematisk vej, f.eks. økonomiske makromodeller og fly-simulatorer.

At simulere noget medfører generelt at repræsentere bestemte nøgle karakteristikker af opførsler af udvalgte fysiske eller abstrakte systemer.

Simulation bruges I mange sammenhænge, inklusive modelleringen af naturlige eller menneskelige systemer for at opnå indsigt i deres funktion. Andre kontekster inkluderer simulation af teknologi til brug for optimering, sikkerheds ingeniørarbejde, eksperimentering, træning og uddannelse. Simulation kan bruges til at vise de endelige effekter af alternative tilstande og mulige handlinger.

læs selv mere på http://da.wikipedia.org/wiki/Simulere

Og så lige tilsidst.

Den pensioneret læge mumler...:
Det bliver aldrig til noget med den der landsdækkende patient journal... Den bliver så forbannet svær at folde sammen
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin


SV: VDK
Skrevet af jorgenandersen, 20/2-2009 03:26 (#20)

Jeg kan da sagtens fise gennem Humlebæk station selvom jeg mener at broen står i den forkerte ende....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: