Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
..Den første rim på sporet.. igen

Udskriv debat

  ..Den første rim pÃ¥ sporet.. igen
Skrevet af mhv_omjk, 10/2-2009 20:43 (#1)

Så går møllen i stå for DSB igen, som man kan læse på forsiden under trafikmeldingerne så kan togene ikke køre mellem Tinglev og Sønderborg pga Is på Køreledningerne.

Ak ja - det vejr.
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet



Antal indlæg: 335
Tilmeldt: 27/8-2004
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.


SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af coca2, 10/2-2009 21:10 (#2)

tjaaa..
og ????
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af Rasmus, 10/2-2009 21:19 (#3)

ER og ET er bestemt ikke sjove at køre med rimfrost på tråden...
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af coca2, 10/2-2009 22:00 (#4)

Rasmus skrev: ER og ET er bestemt ikke sjove at køre med rimfrost på tråden...

Tja...
SÃ¥dan er det jo.
Hvem kan gøre noget ved det!
Helt klart bør SF eller Enhedslisten STRAKS indkalde til en hørring i trafikudvalget. Dette Bør helt klart IKKE kunne ske i fremtiden.
Allerhelst bør Statsministerfruen komme med en konkretisering!
Cool
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af Rasmus, 10/2-2009 23:30 (#5)

man kunne have konstrueret sig ud af problemet da de blev bygget...
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af coca2, 10/2-2009 23:53 (#6)

Rasmus skrev: man kunne have konstrueret sig ud af problemet da de blev bygget...

Hvordan?
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af PeterFrost, 11/2-2009 08:41 (#7)

Varme i køretråden...
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af coca2, 11/2-2009 11:40 (#8)

PeterFrost skrev: Varme i køretråden...

hæ-hæ.
Det lyder som en helt fin ide.
Lad os strak sende noget ekstra co2 ud.
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af PeterFrost, 11/2-2009 11:51 (#9)

+ca
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 39
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af coca2, 11/2-2009 12:15 (#10)

PeterFrost skrev: +ca
??
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af SJakobsen, 11/2-2009 15:10 (#11)

coca2 skrev:
PeterFrost skrev: Varme i køretråden...

hæ-hæ.
Det lyder som en helt fin ide.
Lad os strak sende noget ekstra co2 ud.


Skal man så også droppe varmen i sporskifterne pga Co2? Man er da nødt til at tage de rette foranstaltninger, så der kan køre tog til tiden. Hvordan fungere varme i køretråden egentlig?Smile
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af KH, 11/2-2009 15:10 (#12)

PeterFrost skrev: +ca


Hehe, du er rigtig i dit lune hjørne i dag.... Shock)

Det er næsten som at have kemi, der skal man også afstemme reaktionerne Shock)

co2 + ca = coca2 (Det er ækvivalente mængder, næsten Wink )
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af Tjalfe, 11/2-2009 15:18 (#13)

SJakobsen skrev: Hvordan fungere varme i køretråden egentlig?Smile

Gnidningsmodstanden. Ligesom dine dæk Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af SJakobsen, 11/2-2009 16:47 (#14)

Tjalfe skrev:
SJakobsen skrev: Hvordan fungere varme i køretråden egentlig?Smile

Gnidningsmodstanden. Ligesom dine dæk Grin


Narrehat Pfft
Brugers avatar
SJakobsen

Meget øvet



Antal indlæg: 459
Tilmeldt: 6/2-2005
Bopæl: Horsens
Alder: 34
Status:

Jakobsen

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af Remy, 11/2-2009 17:05 (#15)

hva tåler ikke ER og ET Rim på Kjøretråden så bør DSB skaffe seg nye tog som tåler rimfrost eller bytte til andre pantograf som tåler rim
Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:


SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af KimEast, 11/2-2009 17:26 (#16)

I er nu sjove. -- Hvor mange dage om året er der rim på de køreledninger?? -- Problemet har de osse på S-togene. I gamle dage, dengang med de brune S-tog, havde de 2 strømaftagere, og den forreste brugte man til at ta rimen af. Man fandt så ud af at det var spild af , ja, strømaftagere, da de max skulle bruges 5 gange om året.. Smile

Hygge
Kim
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af Remy, 11/2-2009 17:33 (#17)

ok i Norge er det ikke noe problem med rim på kjøretråden kanskje Norske lok er mer tøfere en danske siden Norske lok må kjøre gjennom snø storm
hvert år det slipper vel Danske lok
Brugers avatar
Remy

Meget øvet



Antal indlæg: 428
Tilmeldt: 18/11-2006
Bopæl: Oslo
Alder: 38
Status:


SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af coca2, 11/2-2009 18:34 (#18)

Jeg stemmer for at vi får varme i køreledningerne. :roll:
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af stigc, 11/2-2009 19:09 (#19)

Skal det så være EL-varme ?
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 64
Status:



SV: ..Den første rim på sporet.. igen
Skrevet af coca2, 11/2-2009 21:10 (#20)

stigc skrev: Skal det så være EL-varme ?

Nej da... lad os gøre det med kul.
Wink
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
MY1101 Museumstog kører igen imorgen 2/6-13 Kl. 11.01 :) Arrangementer 1 01-06-2013 23:44
3 stk "På sporet af" bøger Sælges 3 26-02-2011 15:46
Har sneplovene været i gang igen? Real-Life-Tog 21 11-12-2010 17:38
PÃ¥ Sporet Af 2010 Snik-Snak 3 28-10-2010 22:45
MY Veterantog kører igen i weekenden Real-Life-Tog 24 08-09-2010 11:07
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: