Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Problemer med Lollandsbanen.

Udskriv debat

  Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 21/1-2009 15:20 (#1)

Hej Smile når jeg prøver at loade lollandsbanen får jeg denne error meddelelse ?

(jeg har lige gjort billedet lidt mindre så det kunne være her Wink
i40.tinypic.com/ncgy93.jpg
Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:



SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af lbr40, 21/1-2009 16:02 (#2)

Hej ahkl,
Velkommen til ! Det er et sporskifte, du mangler. Søg efter dette i en anden rute, og kopiér den ind i Shapes-mappen i den rute, hvorfra fejlen stammer.
Det er meget fint at vise selve fejlmeddelelsen, så er det meget nemmere for os andre at hjælpe.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 21/1-2009 16:21 (#3)

lbr40 skrev: Hej ahkl,
Velkommen til ! Det er et sporskifte, du mangler. Søg efter dette i en anden rute, og kopiér den ind i Shapes-mappen i den rute, hvorfra fejlen stammer.
Det er meget fint at vise selve fejlmeddelelsen, så er det meget nemmere for os andre at hjælpe.


mange tak Smile og tak, jeg ser lige om jeg kan finde den, har du en idé om hvor jeg måske kan finde den ? Smile
Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af lbr40, 21/1-2009 17:16 (#4)

Rettelse:
Du skal have installeret NewRoads v.4 og XTracks v.3.20 for at ruten virker. Du skal også aktivere Installme.bat 2-3 gange.
Læs dokumrntationen, der følger med ruten.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 21/1-2009 17:54 (#5)

lbr40 skrev: Rettelse:
Du skal have installeret NewRoads v.4 og XTracks v.3.20 for at ruten virker. Du skal også aktivere Installme.bat 2-3 gange.
Læs dokumrntationen, der følger med ruten.


jeg har både xtracks og newroads Smile jeg får forresten den præcis samme meddelelse når jeg starter DK2000 ;S
Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af lbr40, 21/1-2009 18:04 (#6)

Det lyder lidt underligt, da skinner hentes ind i ruten fra Global-mappen. Dette burde ske automatisk.
Prøv da at kontroller om skinnestykket mangler i mappen: ...\Global\Shapes. Der skal være 2 filer med samme navn, en .s og en .sd-fil.
Er der andre filer, du mangler?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 21/1-2009 18:28 (#7)

lbr40 skrev: Det lyder lidt underligt, da skinner hentes ind i ruten fra Global-mappen. Dette burde ske automatisk.
Prøv da at kontroller om skinnestykket mangler i mappen: ...\Global\Shapes. Der skal være 2 filer med samme navn, en .s og en .sd-fil.
Er der andre filer, du mangler?

jeg har lige installeret xtracks en gang til. jeg undrer mig dog over at der står at det kræver xtracks 3.4 i readme'en til lollandsbanen da jeg kun kan finde 3.2 ? kan det være derfor ? jeg kan nemlig slet ikke finde filen i shapes Sad
Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af lbr40, 21/1-2009 19:41 (#8)

Mig bekendt er XTracks v.3.20 den nyeste og den, jeg selv bruger bl.a. til DK 2000 H ruten.
Du finder Global\Shapes her: C:\Microsoft Games\Train Simulator\Global\Shapes\
Hvis din MSTS ligger på D-revet, så erstatter du C med D
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 21/1-2009 19:56 (#9)

lbr40 skrev: Mig bekendt er XTracks v.3.20 den nyeste og den, jeg selv bruger bl.a. til DK 2000 H ruten.
Du finder Global\Shapes her: C:\Microsoft Games\Train Simulator\Global\Shapes\
Hvis din MSTS ligger på D-revet, så erstatter du C med D


det ved jeg, og det er også der jeg kigger så jeg forstår det ikke Sad?

men det er ikke den eneste fil jeg mangler jeg fik lige samme besked bare med en anden fil, da jeg ville loade den lille bane i norge Smile
Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af jorgenandersen, 22/1-2009 02:33 (#10)

Havde du Newroads og xTracks installeret för du installerede ruten?

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 22/1-2009 09:16 (#11)

jorgenandersen skrev: Havde du Newroads og xTracks installeret för du installerede ruten?

Jörgen i Colorado


ja Smile
Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af coca2, 22/1-2009 09:38 (#12)

Der er noget med rækkefølgen som de installeres efter...

http://www.tog-si...s&id_cat=1
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 60
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 22/1-2009 12:55 (#13)

jeg installerede først xtracks, så newroads og så lollandsbanen. er det forkert ? og hvis ja skal jeg så slette hele msts før jeg kan bruge lollandsbanen igen ?
Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af lbr40, 22/1-2009 14:22 (#14)

Fjern først Lollandsbanen. Dernæst installerer du New Roads v. 4. Som tredie punkt installerer du XTracks v.3.20 Standard Edotion.
Afprøv standardruterne inden du fortsætter. Til sidst installerer du Lollandsbanen igen. Husk at aktivere Installme.bat-filen 2-3 gange.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 22/1-2009 19:49 (#15)

lbr40 skrev: Fjern først Lollandsbanen. Dernæst installerer du New Roads v. 4. Som tredie punkt installerer du XTracks v.3.20 Standard Edotion.
Afprøv standardruterne inden du fortsætter. Til sidst installerer du Lollandsbanen igen. Husk at aktivere Installme.bat-filen 2-3 gange.


Jeg giver snart op Sad nu har jeg fjernet msts og gjort dette.

1. installeret newroads v4.0
2. Installeret Xtracks v3.2
3. Installeret Lollandsbanen
4. testet nogen standard msts routes. de virker fint
5. installeret lollandsbanen
6. kørt installme 3 gange.
7. først for jeg en error om at den mangler nogen textures, dem kan jeg dog gå videre fra når den loader.
8. så får jeg en error om at den ikke kunne loade A1tBuffer. den siger ikke det samme som før bare at den ikke kan loade den og at den mangler en texture der hedder buffer.ace
Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af lbr40, 22/1-2009 20:51 (#16)

Som jeg læser din beskrivelse, så har du gjort det rigtige fra punkt 1 - 6. Så vidt så godt.
Men hvorfor du får fejl i punkt 7 og 8, kan jeg ikke rigtig gennemskue her og nu. Derfor vil jeg selv prøve at downloade Lollandsbanen og få den til at fungere rigtigt. Installetion af forskellige ruter er i og for sig standard. Det, der er forskelligt kan være den måde, de er pakket på ( zip-fil eller installationsprogram ).
Ha' lidt tålmodighed endnu, så prøver jeg også. Smile
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af lbr40, 22/1-2009 21:45 (#17)

Som det ses af billedet, fejler ruten "Lollandsbanen 2" ikke noget. Den blev installeret og åbnet uden problemer.
Jeg har dog lige dette spørgsmål: Bruger du Train Store? I så fald skal alle 6 standardruter være tilgængelig for MSTS, da Installme.bat filen skal kopiere filer fra alle 6 standardruter. Jeg tror dog på at standardruterne er tilgængelig hos dig.
ahkl skrev: ...
8. så får jeg en error om at den ikke kunne loade A1tBuffer. den siger ikke det samme som før bare at den ikke kan loade den og at den mangler en texture der hedder buffer.ace

Vedr. punkt 8, så er det en stopbom, der giver fejen i dette tilfælde. Jeg er dog sikker på nu, at du har et problem med dine XTraks v.3.20. Disse skinner skulle dog installeres automatisk ved hjælp af installationsprogrammet.
I dokumentationen er nævnt XTracks 3.4, som er et gammelt sæt skinner, og er ikke længere tilgængelig. XTracks v.3.20 er bagud kompatibel, og virker også på denne rute.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af knudbe, 22/1-2009 22:30 (#18)

Jeg benytter Xtracks 3.20 og Newroads 4.0
Newroads 3.20 kræver tsection.dat #38, som ikke er med i pakken. Det er den derimod i Xtracks 3.20

Deraf konkluderer jeg at Xtracks skal installeres før Newroads
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af ahkl, 22/1-2009 22:38 (#19)

lbr40 skrev: Som det ses af billedet, fejler ruten "Lollandsbanen 2" ikke noget. Den blev installeret og åbnet uden problemer.
Jeg har dog lige dette spørgsmål: Bruger du Train Store? I så fald skal alle 6 standardruter være tilgængelig for MSTS, da Installme.bat filen skal kopiere filer fra alle 6 standardruter. Jeg tror dog på at standardruterne er tilgængelig hos dig.
ahkl skrev: ...
8. så får jeg en error om at den ikke kunne loade A1tBuffer. den siger ikke det samme som før bare at den ikke kan loade den og at den mangler en texture der hedder buffer.ace

Vedr. punkt 8, så er det en stopbom, der giver fejen i dette tilfælde. Jeg er dog sikker på nu, at du har et problem med dine XTraks v.3.20. Disse skinner skulle dog installeres automatisk ved hjælp af installationsprogrammet.
I dokumentationen er nævnt XTracks 3.4, som er et gammelt sæt skinner, og er ikke længere tilgængelig. XTracks v.3.20 er bagud kompatibel, og virker også på denne rute.



hvor er det da irriterende at den ikke vil virke for mig ;s

nej jeg bruger endnu ikke trainstore da jeg slet ikke har nok ruter og tog installeret til at jeg ville få fordel af at bruge den Smile

Og knude. jeg vil lige prøve at installere newroads igen Smile


EDIT: skal installme køres som administrator ? for når jeg ikke gør det står der adgang nægtet under alle de filer den vil installere.
Når jeg kør som administrator og med min ikke så store computer viden står der da at den intet kopiere, ergo den intet installere til ruten ?


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
ahkl

Lidt øvet



Antal indlæg: 10
Tilmeldt: 21/1-2009
Status:

 
Redigeret af , 22/1-2009 22:49


SV: Problemer med Lollandsbanen.
Skrevet af lbr40, 22/1-2009 22:49 (#20)

knudbe skrev: Deraf konkluderer jeg at Xtracks skal installeres før Newroads

Jeg har installeret New Roads v.4 først og så XTracks v.3.20 dernæst. Både DK 2000 H og nu også Lollandsbanen 2 fungerer fint her. I DK 2000 H har jeg dog et problem med en aktivitet, jeg er ved at bygge, men det er en anden snak.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Problemer med DSB tog Generelt 2 26-04-2014 15:51
Lollandsbanen II - Hjælp, næsten klar! Ruter 3 17-09-2013 07:34
Lollandsbanen II - Hjælp Ruter 1 08-09-2013 19:04
Problemer med rute og skinne lægning Ruter 8 15-03-2011 19:35
Ny Lollandsbanen Ruter 14 17-02-2011 22:37
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: