Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Hjælp til download af Køf

Udskriv debat

  Hjælp til download af Køf
Skrevet af Leon, 16/12-2008 18:43 (#1)

Hej

Har nu gentagne gange prøvet at downloade den lille hyggelig "køf", men er ikke sk... skrap til det der med at gemme den det rigtige sted ? så det virker ikke - nogen der kan guide ? det jeg tænker på er når man skal "extract to"

Køf3 fungerer fint, da der er et program der gør det hele for en der!

mvh Leon
Brugers avatar
Leon

Begynder



Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 15/12-2008
Bopæl: Esbønderup - NordSjælland
Alder: 46
Status:



SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af PB, 17/12-2008 00:48 (#2)

Hej Leon.

Nu skal du høre. Hvis du har extracted fra en .zip eller .rar fil, kan man nogle gange komme til at lægge materiellet i en mappe for langt 'fremme' eller 'tilbage'. Det gør jeg selv. Du kan bare gå ind i Trains mappen og se om den ligger der. Gør den ikke, fortsæt da til TRAINSET mappen. Der ligger måske en mappe, som indeholder hele pakken, dvs. en mappe hvori du finder den mappe, der rigtigt skulle ligge ude i TRAINSET mappen. Forvirrende? Jeg håber det kan hjælpe lidt Smile
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af Leon, 17/12-2008 20:21 (#3)

Mere hjælp tak Wink ... nu ligger den lille køf i samme mappe som alle de andre lokomotiver, men kan ikke vælge den i spillet ? ... hvad gør jeg forkert ?
Brugers avatar
Leon

Begynder



Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 15/12-2008
Bopæl: Esbønderup - NordSjælland
Alder: 46
Status:


SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af PB, 17/12-2008 22:02 (#4)

Én ting er at have materiellet i TRAINSET mappen. En anden ting er, at man skal have såkaldte consist-filer i Consists mappen, der ligger i Trains mappen. Disse filer er en slags opskrift på den togstamme, man vil køre med. Når du har installeret materiel med et program, der selv lægger delene ud i de respektive mapper, lægger programmet oftest selv en consist-fil med lokomotivet solo/single.
Dvs. at når du vælger at du vil køre f.eks. ét 'Lokomotiv X' uden vogne, så læses consist-filen: I den står der, at der skal bruges 1 styk 'Lokomotiv X', og selve materiellet 'Lokomotiv X' hentes ind i spillet fra 'Lokomotiv X'-mappen i TRAINSET mappen.

Det, du skal gøre, er altså at have en consist fil med Køf'en. Denne consist fil skulle meget gerne ligge i den mappe, du har download. Prøv at tjekke Smile
Forvirrende stadigvæk går jeg ud fra Pfft Held og lykke. Spørg igen hvis det er.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af PB, 17/12-2008 22:05 (#5)

Jeg vil lige skrive en tilføjelse og vende lidt tilbage til dit oprindelige spørgsmål. Når du extracter, skal du oftest extracte til Trains mappen. Den fil, man extracter, vil indeholde den fil, der skal i TRAINSET mappen, og den, der skal i Cosists mappen. Og netop disse mapper ligger jo i Trains mappen.

Nu tror jeg at nogle andre må tage over, hvis det stadig ikke lykkes. Jeg kan godt forstå hvis jeg har udtrykt mig lidt for uklart Smile
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af Leon, 18/12-2008 18:56 (#6)

Ahhh!! Wink det kigger jeg lige efter. Super tak for ny lærdom, er bestemt ikke nogen IT-haj ...

..... hov vil det så sige at man også kan smide vogne på et downloadet lokomotiv ? er jo lidt sjovere når der er noget at bruge Køff´en til Smile ...Og hvordan gør man så det ?
Brugers avatar
Leon

Begynder



Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 15/12-2008
Bopæl: Esbønderup - NordSjælland
Alder: 46
Status:


SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af PB, 18/12-2008 21:31 (#7)

Så kan det være en idé at skaffe dig et program, der kan lave consist filer. Hertil findes bl.a. Conbuilder, som jeg bruger, og noget, der hedder Convoi. Find tråden "Conbuilder alternativ" her på forum. Der er nogle links til convoi Smile MSTS Editors & tools kan også sætte en consist sammen, men det er en lidt mere besværligt.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af knudbe, 18/12-2008 22:02 (#8)

Eller også laver man en lille aktivitet, hvor man placerer nogle vogne rundt omkring som man så kan samle til en stamme med sin køf Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af Leon, 19/12-2008 16:24 (#9)

Uha !! lyder nu noget svært efter min mening, er jo som sagt ikke noget geni til computer Wink nok bedst at jeg venter til en eller anden laver en samlet pakke der er lige til at downloade Wink ... men tak for hjælpen, nu kører Køf´en (og en masse andre Smile God weekend
Brugers avatar
Leon

Begynder



Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 15/12-2008
Bopæl: Esbønderup - NordSjælland
Alder: 46
Status:


SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af lbr40, 19/12-2008 16:59 (#10)

Her kan du finde en dansk guide i at lave en simpel aktivitet: http://www.tog-sim.dk/modules.php?op=...cat&cid=11
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af knudbe, 20/12-2008 22:09 (#11)

Leon skrev: Uha !! lyder nu noget svært efter min mening, er jo som sagt ikke noget geni til computer Wink
Det behøver man skam heller ikke at være. Det er jo bare at starte aktivitetseditoren og så pile hen til f.eks. Ringsted og placere en stribe godsvogne. Du kan så sætte din køf som playertog og sige at den skal køre samle dem sammen på et sted med de grønne markeringer.
Leon skrev: nok bedst at jeg venter til en eller anden laver en samlet pakke der er lige til at downloade Wink
Det kommer aldrig Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Hjælp til download af Køf
Skrevet af PB, 21/12-2008 12:02 (#12)

Hvis det får dig til at gå helt i stå Leon, og du ikke har mod på at prøve selv, skal du bare sige til, så vil jeg gerne sende dig en e-mail med .con filen.
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
download DSB MY 5-pack Materiel 2 16-12-2015 12:54
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
Guide til download fra Tog-Sim Andet 2 19-04-2014 16:13
HJÆLP Andet 6 11-02-2014 16:21
Lollandsbanen II - Hjælp, næsten klar! Ruter 3 17-09-2013 07:34
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: