Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
AI-tog konstant forsinket

Udskriv debat

  AI-tog konstant forsinket
Skrevet af KristianN, 12/12-2008 11:24 (#1)

Hejsa

Jeg har et problem i en aktivitet jeg er ved at lave. Lige meget hvad jeg prøver, så er mine AI-tog betydeligt forsinket efter den plan de skulle køre efter. Jeg har tjekket forankørende tog, signaler, plads osv osv, men der er ingenting der forhindrer dem i at køre efter de tider jeg har givet dem i trafikeditoren.

F.eks. skal et regionaltog være på en bestemt station kl. 15:21, men er der først kl 15:30 måske.. På trods af køresignal, og indtastet køreplan.

Hvad kan være galt?


Mvh. Kristian
Brugers avatar
KristianN

Medlem



Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 9/8-2007
Status:



SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af KristianN, 12/12-2008 19:32 (#2)

Jeg har nu fundet ud af, at problemet ikke er forsinkelser, men at togene kommer FØR tid.
F. eks. skulle et tog ankomme 15.07 i Odense, men holder der allerede når aktiviteten starter kl 15.03. Dette er på trods af at køreplanen er lavet efter bogen.
Brugers avatar
KristianN

Medlem



Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 9/8-2007
Status:


SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af PB, 12/12-2008 22:59 (#3)

MSTS activity editor vil lade toget accelere og køre så hurtigt det er muligt iflg. beregninger taget ud fra togets tekniske data. Ved at give en afgangstid (som man jo gør det) ved activity editor hvornår toget skal afgå, men ikke hvornår toget skal ankomme. Det er et problem jeg selv kæmper med. Du må tilpasse afgangstiden så det passer med det tidspunkt det bør ankomme. Eller det tidspunkt du regner med at man som player møder det på turen.
Jeg er ikke helt sikker i activity editoren, så hvis nogen ved at det jeg lige har sagt er forkert, behøver I ikke skælde ud, men skynd jeg endelig at sige det rigtige Grin
Brugers avatar
PB

Meget øvet



Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 27/2-2007
Alder: 33
Status:

Mvh Pelle

SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af knudbe, 13/12-2008 13:53 (#4)

Hvis man snakker AI-tog, så er det ikke tidspunkter med ydelsesprocenten der er afgørende.
Ydelsesprocenten kan man få sat ved at angive tidspunkter og trykke beregn, men det at sætte tidspunkterne alene og så gemme uden at beregne har ingen effekt.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af KristianN, 13/12-2008 16:18 (#5)

Knud, du er min helt. Igen! Grin
Brugers avatar
KristianN

Medlem



Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 9/8-2007
Status:


SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af KristianN, 13/12-2008 17:01 (#6)

Hvad så hvis den kun gider beregne det første AI-tog, og derefter bare bliver stående når man sætter den til at beregne? Er der en bestemt rækkefølge, eller?
Brugers avatar
KristianN

Medlem



Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 9/8-2007
Status:


SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af lbr40, 13/12-2008 18:21 (#7)

Hvert enkelt AI-tog kan beregnes hver for sig, hvis du ændrer tiden for kun ét eller et par af AI-togene.
Hvis beregningen sætter sig fast, er der opstået en fejl et eller andet sted.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af KristianN, 13/12-2008 18:47 (#8)

Ja, lige præcis, fandt fejlene, og alt virker nu som det skal. Mange tak for hjælpen til jer!!
Brugers avatar
KristianN

Medlem



Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 9/8-2007
Status:


SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af lbr40, 13/12-2008 20:48 (#9)

Selv tak. Grin Sidder selv med en aktivitet med en del trafik, der skal indpasses efter køreplanen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af hec, 13/12-2008 20:52 (#10)

KristianN skrev: Hejsa

Jeg har et problem i en aktivitet jeg er ved at lave. Lige meget hvad jeg prøver, så er mine AI-tog betydeligt forsinket efter den plan de skulle køre efter. Jeg har tjekket forankørende tog, signaler, plads osv osv, men der er ingenting der forhindrer dem i at køre efter de tider jeg har givet dem i trafikeditoren.

F.eks. skal et regionaltog være på en bestemt station kl. 15:21, men er der først kl 15:30 måske.. På trods af køresignal, og indtastet køreplan.

Hvad kan være galt?

det er som meget lig virkeligheden Grin


Mvh. Kristian
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af knudbe, 13/12-2008 21:03 (#11)

KristianN skrev: Hvad så hvis den kun gider beregne det første AI-tog, og derefter bare bliver stående når man sætter den til at beregne? Er der en bestemt rækkefølge, eller?


Det problem har jeg også ret tit...
Jeg har gjort mig til vane at gemme aktiviteten og så vente en 15-20 sekunder før jeg lader den foretage beregningerne.
Det med at vente lidt har jeg ret gode erfaringer med. Jeg har en ubekræftet teori om at den helst skal være helt færdig med at skrive til filen før man sætter den til noget andet...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: AI-tog konstant forsinket
Skrevet af KristianN, 14/12-2008 12:17 (#12)

knudbe skrev:
KristianN skrev: Hvad så hvis den kun gider beregne det første AI-tog, og derefter bare bliver stående når man sætter den til at beregne? Er der en bestemt rækkefølge, eller?


Det problem har jeg også ret tit...
Jeg har gjort mig til vane at gemme aktiviteten og så vente en 15-20 sekunder før jeg lader den foretage beregningerne.
Det med at vente lidt har jeg ret gode erfaringer med. Jeg har en ubekræftet teori om at den helst skal være helt færdig med at skrive til filen før man sætter den til noget andet...


Det tror jeg er meget korrekt. Men det har nu lykkedes mig at lave følgende aktiviteter, med trafik efter køreplanen:
Odense-Ã…rhus - Intercity
Odense-Ã…rhus - IntercityLyn
Ã…rhus-Odense - Intercity
Ã…rhus-Odense - IntercityLyn
Odense-Ã…rhus - Interregional
Odense-Sønderborg - Intercity
Sønderborg-Odense - Intercity

Det er kun dem med trafik.. Har lavet alle aktiviteter til/fra Odense, mangler dog at putte trafik på de sidste.

Men som sagt virker det som det skal nu. Jeg havde holdt en pause med MSTS et stykke tid, så kunne et helt huske den rigtige måde at gøre det på. Så tak for hjælpen endnu engang Smile
Brugers avatar
KristianN

Medlem



Antal indlæg: 84
Tilmeldt: 9/8-2007
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: