Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Antal path'es.

Udskriv debat

  Antal path'es.
Skrevet af lbr40, 12/10-2008 17:31 (#1)

Når man laver en aktivitet til MSTS, så har jeg lige et par spørgsmål:

1. Hvad er max. antal Path, der må være i samme aktivitet? Det er meningen, der skal være 6 forskellige "hovedstrækninger", samt et ikke opgjort antal strækninger for godstrafik.

2. Hvad er mest belastende for MSTS: Korte eller lange path'es?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: Antal path'es.
Skrevet af , 12/10-2008 19:37 (#2)

Hej..

til spg. 1: efter det arbejde jeg har haft med Act´s... så vil jeg sige at der ikke rigtigt er nogen maks belastninger i forhold til MSTS.... man der kan være for den enkelte PC... det er alt efter PC´en er i stand til at klare..

til spg. 2: det er de lange Path.. jo længere pathen er.. og jo flere stop der er i pathen desto tungere er den for MSTS at køre... så hvis du skal lave Act´s der er i fx Københavns området i myldretiden.. så vil det være bedst for MSTS at du få laver det med korte patches

men det er ikke kun Pathens længenden og antal stop der kan gøre den bliver meget belastet... det kan også være størrelsen af toget der kører... men det er jo pt normal kun Godstog der kan være tunge Smile.. men det buede ikke være det er kunne give problemer...

Håber det svaret lidt på det hele.. hvis der er nogen der mener noget andet og mener jeg er forkert med noget af det... så sig gerne til...
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Antal path'es.
Skrevet af lbr40, 12/10-2008 20:16 (#3)

Hej Brian,

Tak for dine svar her. En lidt mere uddybende forklaring til mit indlæg ovenfor kommer her:
Til Player-toget har vi tænkt på en path fa Østerport til Esbjerg via Fredericia, hvor MSTSBin indgår som vigtig del. På denne hovedstrækning er der en del trafik i modsat retning tidspunktet taget i betragtning.
Som Trafik-path'es vil der være tog til/fra Kastrup, regional-trafik fra/til Roskilde og noget godstrafik i begge retninger på hovedstrækningen.
Dertil kommer så S-togsdelen mellem Østerport og Høje Tåstrup i begge retninger.
Der vil også være "noget" stående material som pynt her og der.
Rent teknisk har jeg fundet ud af, at de små path'es er nemmere at styre, når der skal indsættes forskelligt togmateriel og beregne starttider for hver enkelt tog.
En aktivitet som denne kunne måske lyde af "overbelastning" af PC'erne rundt omkring, men jeg har set andre "store" aktiviteter til download, så det må da kunne lade sig gøre.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Antal path'es.
Skrevet af , 12/10-2008 21:58 (#4)

ja men nu tager vi ud fra dit eksempel her...

Vi antager i sidder i planlægningen.. og har fundet af ud af her følgene tog at krydse... ( dette jeg skriver holder nok ikke stik irl men lad det ligge )

4 Godstog til/fra Kastrup over Vigerslev
2 tog til/fra Kastrup
8 til/fra Roskilde... (alle mulige RE/IC/L-tog)
6 til/fra Høje taastrup på S-banen....

Hver trafikpath vejer måske gennemsnitlig 2 kb på Fjernbanen og gennemsnitlig 4 kb på S-banen pga. antal stop og toget størrelse osv.

Nu ligger man så dem ind i Aktiviteten.. før vejet aktiviteten måske lige 5 kb .. men nu hvor trafikken er kommet på.. så vejer den måske 57kb på grund af den trafik som du har lagt på i hovedstadområdet fordi den skal indholde lige så meget information med alle de stop som togene skal holde... hvor mange vogne toget har med og alt det der...

det bedste måde at bygge sådan en aktivitet hvor der skal være at lave små paths... hvis det fx er et tog der skal stoppe i Høje Tasstrup og valby... og man skulle krydse det i Glostrup... så kunne man lade den starte i Høje Taastrup og lade den kører til Valby fx... da man så vil værer sikker på at møde den på det sted hvor man skal krydse den og hvis man er lidt tidligere end normalt på stedet... eller senere... så krydser man den stadig... og den vil ikke fylde lige så meget som hvis den skulle starte og roskilde og slutte i Østerport
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Antal path'es.
Skrevet af lbr40, 12/10-2008 22:30 (#5)

Det er sådan set også min "nye" idé, med at lave så korte path'es som muligt.
Når Playertoget har krydset et Trafiktog, så er det tog jo "brugt", og har derfor ikke brug for at køre ret meget længere. Det er forståeligt nok.
Derfor er det så hensigten at lave et trafikforløb, hvor man ser de tog, der er på strækningerne, når Playertoget kommer forbi et givent sted på et givent tidspunkt. Hvis så Playertoget er lidt forsinket, er Trafiktoget måske kørt, eller modsat ikke kommet endnu. Det må jo være ligesom i den rigtige togdrift.
Indtil nu er aktiviteten kun i opbygningsfasen, så det er relativt nemt at ændre.
Aktiviteter er ikke vores stærke side, men vi prøver os frem, for at få et godt og spændende produkt ud af det.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Antal path'es.
Skrevet af Bab, 12/10-2008 23:09 (#6)

Jeg tror ikke selv path'en har den store betydning. Det er mere materiellet som bliver brugt på path'en. Jo længere strækninger, jo længere tid er der materiel i simulatoren.

MSTS er rigtig dårlig til at styre hukommelsen, så det materiel som ikke kan ses længere, skulle gerne forsvinde igen, så det frigiver lidt hukommelse. Der er ingen grund til at lade et tog starte i Esbjerg, samtidig med at man selv starter i København. Den første halvanden time, fylder den kun op i hukommelsen.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Antal path'es.
Skrevet af lbr40, 12/10-2008 23:23 (#7)

Det er så også det , vi vil prøve, nemlig det at have så lidt materiel i gang samtidig med de "små" patch'es. Jeg ved godt, at lange togstammer bruger en del i foirhold til de små togstammer.
Jeg bruger TKØ en del, men der står vidst intet om, hvor lange de forskellige tog er, men kun hvilket materiel, der bliver brugt.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Antal path'es.
Skrevet af knudbe, 13/10-2008 00:53 (#8)

Hvis du kigger på persontog med EA, ME og MZ så kan du godt se hvor lange de er.
Det står her: http://msts.berggreen.eu/index.php?op...&Itemid=52

Hvis der er tale om godstog, så er tallet for den samlede mængde gods i 1000 kg.

Hvis der er tale om MF, ER og ET er det korrekt at du ikke kan se længden. Og de er i øvrigt ikke altid samme længde hele vejen. Tog fra Kbh til Esbjerg smider en del af det væk i Odense.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Antal path'es.
Skrevet af lbr40, 13/10-2008 01:06 (#9)

Tak for listen, Knud. Den kan sikkert bruges, når vi kommer til godstogene. Men ellers er tale om togsæt af ET, ER og MF af "gammel" bemaling og af VIA-typerne.
Hvad angår det at afkoble togsæt i Odense eller Fredericia ligger det lidt tungt med, da man ikke umiddelbart kan skille sættene ad på normal vis. Det har vi prøvet med negativ virkning. Det kunne ellers være godt, hvis det var muligt.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Antal path'es.
Skrevet af lbr40, 13/10-2008 17:59 (#10)

Har nu lagt 3 små Path'es ind omkring Htå (fjernbanen) og det ser indtil videre helt fint ud. Spørgsmålet er så, om der er plads - rent signalmæssigt - til nogle regionaltog også. Det må et forsøg så afgøre. Smile
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Antal path'es.
Skrevet af knudbe, 13/10-2008 20:36 (#11)

Der er altid plads til en til - især hvis man bruger køreplanerne. Bemærk også at der er lagt nogle (historiske) køreplaner ind på mit site, og der er også plads til flere køreplaner.
Der er faktisk nogen af dem, hvor jeg har anført hvor mange sæt et tog består af...

F.eks. hvis du tager køreplanen 07:

Tognr IC 869
Navn
Strækning Helgoland - Esbjerg
Kører HGL - OD Daglig.
Togart HGL - OD 2xMF 1xER
MaxSpeed HGL - KH 90 / KH - OD 180
Køreplan K07
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Antal path'es.
Skrevet af lbr40, 13/10-2008 21:25 (#12)

De køreplaner, vi bruger til denne aktivitet er DSB's køreplan og TKØ i første omgang og senere så også TKV begge '08.
FPS-værdien er ret langt nede visse steder, så hvis der kommer mere trafilk på, så falder denne værdi sikkert yderligere, men det kommer så an på en prøve, som jeg skrev tidligere.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Antal path'es.
Skrevet af knudbe, 13/10-2008 21:39 (#13)

Jeg har lavet masser af aktiviteter på strækningen Helgoland - Roskilde og haft både s-tog, IC-tog, regionaltog og godstog uden problemer.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Antal path'es.
Skrevet af lbr40, 13/10-2008 21:45 (#14)

Jeg prøbver da lige at "skrue lidt ned" for grafikkortet, for at se om det hjælper.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 'es.' IN BOOLEAN MODE) AND thread_id != 8215 AND tf.forum_access = '0' ORDER B...' at line 4
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: ' class='textbox' style='font-size:11px;width:99%' onclick='javascript:this.select();' />