Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Hvordan kommer jeg igang?!

Udskriv debat

  Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af MPedersen92, 6/9-2008 21:25 (#1)

Hai..
Efter at have spillet 18 Wheels of Steel Haulin i noget tid, og have moded det lidt, mente jeg det hva tid til at rykke videre til Microsoft Train Simulator, nu har jeg anskaffet mig spillet, installeret den der uofficielle patch, og så har jeg hentet det her togsæt: Lollandsbanens IC2 v2
Efterfølgende har jeg self installeret den, men den ser ikke ud til at komme frem i spillet..
Hvordan for jeg det til at virke?!

På forhånd tak..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:



SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af jorgenandersen, 7/9-2008 04:04 (#2)

Hallöjsa og velkommen til!

Det pågældende tog har jeg ikke selv, men generelt kommer et tog som et "trainset", det er lokomotiver og vogne, og så er der en såkaldt "consist", en fil der fortæller hvordan de sidder sammen i togstammen. Lokomotiver og vogne skal ligge i mappen "Trainset", og consist filen skal ligge i mappen "Consists". I dit tilfælde her kunne jeg gætte på at det hele ligger i "Trainset", du skal finde en fil der ender i ".con" og flytte den over i "Consists". Pröv også at kigge på de vejledninger der ligger her på sitet.

Igen velkommen -

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af knudbe, 7/9-2008 12:37 (#3)

Nu ved jeg ikke om der overhovedet er consister med i v2, men hvorfor ikke bruge LB IC2 Multipack i stedet?
LB IC2 Multipack (v3) er 1½ år nyere end v2 og indeholder consister.

Hvis du fastholder v2, så skal du se om der er consistfiler med efter Jørgens beskrivelse. Hvis der ikke er sådan nogle, så skal du selv lave dem. Du kan enten bruge MSTS' egen Editors & Tools hvor du under Activity editor kan lave consister, men ellers kan du anskaffe et program der er dedikeret til sådan noget:
http://www.conbui...cbpro.html

Conbuilder var tidligere gratis, og jeg mente egentlig også at der var en gratis "lite"-version, men den har jeg ikke lige kunnet finde...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af MPedersen92, 7/9-2008 13:06 (#4)

Okay, nu har jeg lige hentet den du forslog, stadig ingen ting, når jeg skal køre ruten, skal jeg så finde den inde i Drive a Train?!
Og lige en anden ting, kigget lige hurtigt de der aktiviteter igennem, og fandt den her:http://msts.berggreen.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=51&Itemid=44
Nu er der jo lidt mange filer, skal jeg bare hente dem alle og installere dem?!
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af knudbe, 7/9-2008 13:28 (#5)

Det link du henviser til er en materieloversigt til denne aktivitet:

http://msts.bergg...&Itemid=33

Men den er lavet til ruten DK2000 version F og det er ikke sikkert at den virker på den seneste version af DK2000 som hedder version H som vel er den rute som du har?

Men ellers så er det korrekt at alt materiel i sådan en materielliste skal hentes og installeres hvis en aktivitet skal kunne køres.

Må jeg foreslå dig at du kigger inde i downloadområdets afsnit med vejledninger? Der findes også en vejledning i installation.

Hvis du bare vil køre en enkelt tog og ikke en aktivitet, så skal du vælge "Drive a train", vælge en rute og så bare "Explore route". Der kan du få lidt rutine i at køre toget hvorhen du vil, men du vil ikke se andet trafik. En aktivitet er defineret til at du starter på et bestemt tidspunkt og ankommer på din destination på et andet angivet tidspunkt. Du vil måske også skulle hente noget gods et bestemt sted. Og så vil der være trafik af forskellig art som du møder undervejs.

Hvis du vil have en aktivitet, hvor du er nogenlunde sikker på at alt stadig er tilgængelig til download vil jeg foreslå at du kigger på denne:
http://msts.bergg...&Itemid=33
Materiellisten er her:
http://msts.bergg...&Itemid=44
Du behøver ikke Pro Train 9 hvis du kun vil køre den danske strækning...
Aktiviteten er til denne rute: http://www.train-sim.org/index.php?na...it&lid=528
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af MPedersen92, 7/9-2008 13:32 (#6)

Okay, prøver mig frem..
Tak for hjælpen..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af Steamhammer, 7/9-2008 15:51 (#7)

Jeg tror du har den samme "fejl" som flere af os andre har haft:

Man inst. MSTS i Programmer, mens dit tog er blevet inst. i Program Files, eller omvendt, det sker desværre ret tit, så prøv lige at tjekke det først! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af MPedersen92, 7/9-2008 16:22 (#8)

Ahhhh, tror jeg faktisk godt du kan have ret i, for ville tjekke om hvor de forskelig filer lå osv., og der lagde jeg mærke til at der hva en mappe som ikke plejer at være der, så tror os det er problemet..
Brugers avatar
MPedersen92

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 6/9-2008
Bopæl: Store Merløse
Alder: 32
Status:


SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af lbr40, 7/9-2008 17:10 (#9)

Den mest almindelige måde at inst. MSTS på, er at den ligger i C:\Programer. I mappen "Routes" ligger der nu 6 standardruter plus én, der hedder: "Tutorial Route".

* I mappen: ...\Trains\Trainset ligger alt materiellet (Lokomotiver, togsæt og vogne).
* I mappen ... \Trains\Consists ligger alle *.con-filerne. Det er de filer, der bestemmer, hvordan de forskellige tog er sat sammen (vognrækkefølgen).
* I Mappen ...\Routes ligger alle standatdruter og senere de addon-ruter, du selv downloader og installerer efterfølgende.

I mange tilfælde er de downloade ting pakket i et selvkørende installationsprogram. Det er dog klogt, at kontrollere den "sti", der er angivet på forhånd. Det er dog en god idé at udpakke til en "Midlertidig mappe", hvor man har bedre overblik over de forslellige mapper og filer, du downloader.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af Steamhammer, 7/9-2008 19:14 (#10)

Ja Lorenz, præcis hvad jeg mente med mit forrige indlæg! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af lbr40, 7/9-2008 19:35 (#11)

Hej Mogens,

Jeg synes lige, jeg ville præcisere mere nøjagtigt, hvilke grupper af filer, der skal i hvilke mapper. Det er der jo mange "begyndere", der har problemer med.
Der er - trods alt - system i tingene. Smile
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af Ghosttrain, 8/9-2008 12:27 (#12)

Lorenz skrev: Det er dog en god idé at udpakke til en "Midlertidig mappe", hvor man har bedre overblik over de forslellige mapper og filer, du downloader

Jamen så kan jeg da ikke se nogen grund til at skulle sidde og gøre sit bedste for at lave fuldautomatisk installation uanset på hvilket drev eller mappe man har installeret sin MSTS. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 68
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af lbr40, 8/9-2008 14:17 (#13)

Hej Erich,

Jeg mener nok, at installationsprogrammer har sin berettigelse. Nogle foretrækker det, andre foretrækker en anden måde at installere på, og jeg foretrækker altså det sidste. Det kræver selvfølgelig, at der er styr på de forskerllige filgupper og hvor disse skal være i MSTS-programmet.
Fortsæt du bare med at pakke i installerprogrammet. Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af Steamhammer, 8/9-2008 19:16 (#14)

Ja, Erich, lad bliv for guds skyld ved med at pakke! Shock

Problemet opstår jo kun fordi MSTS's installer oprindeligt er sat til at inst. i Program Files i stedet for default program-mappen, som vel er lands-afhængig eller?
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af Bab, 8/9-2008 19:42 (#15)

Og lad os glemme alt om Vista 64 bit, som har sit helt eget filsystem Wink

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert



Antal indlæg: 1577
Tilmeldt: 9/5-2005
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af Steamhammer, 8/9-2008 21:51 (#16)

Ja det snakker vi slet ikke om Bab! Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af jorgenandersen, 9/9-2008 02:32 (#17)

Hvor programmerne installeres er land-afhængigt, I derovre installerer i C:\Programmer, vi her (og også i UK) i C:\Program Files, og jeg har set Italienske installationsprogrammer der vil installere i C:\Programmi....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af knudbe, 9/9-2008 22:51 (#18)

... og hvis installationsprogrammet er lavet rigtigt, så kan den selv finde ud af det. Og Erichs installationsprogram er et af dem der kan.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 70
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af jorgenandersen, 10/9-2008 04:04 (#19)

Korrekt, men jeg er nu altså som en af de sidste ærede talere der pakker tingene ud til en midlertidig mappe og så flytter derfra over i Simulatoren. Især Franske ruter har det med at vedlægge mange aktiviteter og ikke noget materiel, så man skal gennem en hulens masse fejlmeddelelser, tage noter og så downloade det man kan finde rundt omkring. På denne her måde kan jeg filtrere en masse fra, og både her og i FSX kan jeg også slette de readme filer man ikke har brug for.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:



SV: Hvordan kommer jeg igang?!
Skrevet af lbr40, 10/9-2008 09:50 (#20)

Det er nemlig rigtigt, at man kan filtrere materiel, aktiviteter og ruter fra hinanden, og så bruge det, man har lyst til at benytte.
Der er ikke nogen "standard-måde" at pakke tingene på. Så der er flere forskellige pakkeprogrammer, der benyttes. Lidt ærgeligt, godt nok, men sådan er det jo.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
IC4 45 - Hvordan ligger man det ind i MTS? Aktiviteter 5 30-08-2013 11:22
hjælp hvordan åbner man døre? Generelt 2 05-06-2012 11:15
IC4 kommer snart Real-Life-Tog 1535 28-02-2012 22:05
Hvordan lægger man ruterne ind i spillet? Andet 4 22-08-2010 20:08
Hvordan får man en styrevogn til at køre af sog selv? Materiel 2 15-08-2010 16:19
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: